Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea tilanne parisuhteessa

Vierailija
27.08.2025 |

Meillä on tosi pitkä yhdessä olo taustalla. Nyt mies ilmoitti, ettei hän rakasta enää ja haluaa erota, ei halua edes yrittää parantaa välejä. Tuosta on nyt vähän yli viikko. Minä päätin, että minä voin kuitenkin vaikuttaa omaan käytökseeni. Olen kohdellut miestä hyvin, sanonut rakastavani ja halannut paljon. Nyt sanoi, että häntä ahdistaa, että odotan nopeita tuloksia (en odota nopeaa muutosta). Ei ala perumaan eropuheita tms. mutta sanoi, että tässähän minä edelleen olen enkä ole tehnyt mitään eron eteen. Käytiin myös yhdessä pitkällä metsäkävelyllä ja retkellä. Ollaan myös menossa kahdestaan mökille yöksi viikonloppuna. Koitan panostaa mukavaan yhdessä oloon, vaikka takaraivossa jyskyttääkin todellisuus. Ollaan myös aloitettu parisuhdeterapia. Sanoi, että hän tuntee syyllisyyttä tilanteesta ja koittaa puskea avoimin mielin eroajatuksia pois päästä. Auttakaa! Meillä ei ole yhtään riitaisat välit.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun teillä on pitkä historia, niin faktat eivät valitettavasti ole nyt puolellasi. Aloitetaan vaikka siitä, että nainen eroaa kun tunteet kuolevat. Mies taas tyypillisesti ei vielä siinä vaiheessa. Mies eroaa kun tunteet kuolevat JA on näköpiirissä jo uusi kulta. Voi olla että on jo pettänyt tai sitten ei, mutta näköpiirissä hänelle on kaikkien todennäköisyyksien mukaan jo toinen. Fakta nro. 2: sä et parhaalla yrittämiselläkään voi "voittaa" tätä kehen miehesi on nyt ihastunut. Se tunne on niin voimakas aivokemiallinen reaktio, että on absoluuttisesti mahdoton olla sitä ihastusta ihanampi.

Fakta nro 3. Kun ero ja rakkauden kuolema on sanottu ääneen, ollaan asiassa todella pitkällä. Tuota ei käytännössä kukaan sano mistään mielijohteesta. Voi olla, että tuon sanomista hän on miettinyt jo vuoden. Kovin on siis vaikea enää kömpiä sieltä takaisin ns. normaaliin parisuhteen tilaan.

Fakta nro. 4. Säälistä voi joku olla het

Ja muistetaan että nämä ovat vain sinun "faktojasi". Vain yksi mielipide, ei mikään totuus.

Vierailija
62/92 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on loppunut miestäni kohtaan jo vuosia sitten. Kun kerroin tämän miehelleni ja sanoin haluavani erota, mies sai minut ylipuhuttua jäämään. Mikään ei ole muuttunut minun ja mieheni välillä. Nyt minulla on sivusuhde josta edes saan hyvää mieltä jaksaakseni tässä kunnes on aika laittaa astiat jakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä taitaa olla jo tyttöystävä, yleensä suhde on jo päällä kun juttu tulee yllärinä puolisolle, oli nainen tai mies. Onhan se kiusallista myöntää missä ne raskaat ylityöt on oikeasti tehty,,, 

Vierailija
64/92 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluan tehdä ihan kaikkeni, ettei meidän perhe hajoaisi. En voisi ikinä antaa itselleni anteeksi jos luovuttaisin näin helpolla. Aivan sama kuinka säälittävänä minua pidätte.

ap

Kannettu vesi ei kauaa kaivossa pysy.  Tulee väkisinkin mieleen , ettei sinulla taida olla kaikki muumit laaksossa tai et sitten ole sen penaalin terävin kynä.  Miksi et voi vaan päästää irti. Jos toiselta on rakkaus  sammunut niin tajua, että se on sammunut.

Vierailija
65/92 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin kuukausia puhua ongelmista ja mies vaan aina lupasi että asiat muuttuvat mutta ei koskaan sitten tietenkään pitänyt lupauksiaan. Mikään määrä selittämistä, kirjoittamista, neuvottelua, empaattista asioiden aukipuimista.. lopulta itkua raivoa huutamista.. ei tilannetta muuttanut. Kun lopulta ilmoitin että en vain enää pysty tähän ja en tunne häntä kohtaan enää mitään, en ainakaan mitään romanttista tai seksuaalista, hän alkoi yhtäkkiä ehdottaa ja järjestää niitä asioita mitä olin pyytänyt yli vuoden ajan :( 

Noh. Olen tässä edelleen. En tunne häntä kohtaan mitään muuta kuin epämääräistä kiintymystä ja syyllisyyttä. Tunteeni eivät varmastikaan koskaan palaa ja dissosioin seksin aikana niin pahasti että edes mies ei sitä halua enää harrastaa. Olen sanonut etten vain tunne mitään ja hän on sanonut että kyllä minä varmasti rakastan, nyt on vain vaikeaa. Huoh. 

Olen suunnitellut että ensi keväänä asiat olisi sillä mallilla että muutan. Säästänytkin sitä varten. 

Vierailija
66/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suhteen eteen kannattaa taistella. Toki eri asia jos puoliso ilmoittaa ettei asiasta keskustella ja ero tulee, piste. Mutta jos vielä mitään mahdollisuutta on odottaa ja yrittää parantaa asioita, se kyllä kannattaa tehdä!

Vierailija
67/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalleni luonteelleni tuo ei sopisi. Mutta ymmärrän että haluat ap yrittää tehdä kaikkesi. Ainakin voit sanoa itsellesi, että yritit.

Suojaathan kuitenkin sydäntäsi? Jos heittäydyt liian isosti toiveajatteluun, eron lopulta tullessa sattuu kahta kauheammin.

Eron tulee todennäköisesti, mutta ei se 100%:sen varmaa ole niinkuin ei mikään elämässä.

Vierailija
68/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että jos on uusi nainen kuvioissa, hormoonit jyllää ja vaimolla ei ole mitään, millä voittaa.

Nuoruuden avoliittoni oli kaatumassa kolmanteen pyörään. Mutta sitten tämä toinen nainen huseerasi muiden kanssa kännissä ja avopulisiltani meni maku koko naiseen. En usko että meidän parisuhteemme olisi mitenkään ollut pelastettavissa minun taholtani.

Vuosien päästä se kaatui uuteen sivusuhteeseen, joten ehkä se olisi samantien saanut kaatua siihen ensimmäiseenkin. Silloin ei vain tuntunut siltä.

Vierailija
69/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaathan kuitenkin sydäntäsi? Jos heittäydyt liian isosti toiveajatteluun, eron lopulta tullessa sattuu kahta kauheammin.

En usko tätä. Pikemminkin toisinpäin. Erouutinen yhtäkkiä lienee pahempi, kuin ero sen jälkeen kun yritettiin vielä kääntää se viimeinenkin kivi eikä onnistunut. Jälkimmäisessä asian hyväksynee helpommin.

Puhumattakaan katkeruus puolisoa kohtaan joka vaan häipyy yhtäkkiä, tai suostuu vielä yrittämään...

Vierailija
70/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi roikut hänessä jos hän on jo sanonut ettei halua olla sinun kanssasi enää?

Jos mies haluaa erota, niin tottakai mies jättää erohakemuksen vireille.  Passiivisuus viittaa siihen, että mies vasta harkitsee eroa.

Vierailija
71/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä on se, että hänen mukaan rakkaus on loppunut. Minun osalta se ei ole loppunut.

Arvostaisin todella paljon, jos törkykommentit voisi jättää kokonaan kirjoittamatta. Muutenkin olo niin pirstaleina. 

ap

Miksi sinä haluaisit itsepäisesti jatkaa suhdetta mieheen, joka ei enää rakasta sinua?

Kun miehen rakkaus on loppunut, se on loppunut. Ei riitä, että vain sinä rakastat. Et saa pitää häntä panttivankina suhteessa ja yrittää väkisin pitää yllä jotakin, joka on jo ohi. Teet vain teidät kummatkin entistä onnettomammaksi.

Joskus on suurinta rakkautta päästää irti...

Aloituksen mukaan mies haluaa erota. Siispä on miehen asia jättää erohakemus vireille. Kuinka voi olla, että ihmiset eivät ymmärrä näin yksinkertaista asiaa?

Vierailija
72/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä on se, että hänen mukaan rakkaus on loppunut. Minun osalta se ei ole loppunut.

Arvostaisin todella paljon, jos törkykommentit voisi jättää kokonaan kirjoittamatta. Muutenkin olo niin pirstaleina. 

ap

Sun pitää päästää nyt irti.

Muutat pois. Jos jäät roikkumaan ja vannomaan rakkauttasi, niin teet sen miehen tangon yli. Et ollenkaan kuuntele häntä, vaan jyrätä ylitseen.

Et anna hänelle tilaa itse päättää vaan yrität tavaivutella häntä sinun tahtoosi.

Jos oikeasti rakastat, niin annat tilaa.

Jos hänen mielensä muuttuu, niin hän itse sen kokee.

Muuta pois.

Rikki? Tietenkin, kun on tärkeä ihminen.

Muuta pois ja snna toisen ihmisen itse muodostaa kuva.

Miksi sinä roikut ihmisessä, joka kertoi tunteensa?

Kunnioita edes sitä.

Vierailija
73/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin et kuulisi toista.

Vierailija
74/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Muutat pois. Jos jäät roikkumaan ja vannomaan rakkauttasi, niin teet sen miehen tangon yli. Et ollenkaan kuuntele häntä, vaan jyrätä ylitseen.

Et anna hänelle tilaa itse päättää vaan yrität tavaivutella häntä sinun tahtoosi.

Muuta pois.

Miksi sinä roikut ihmisessä, joka kertoi tunteensa?

Kunnioita edes sitä.

Mitäs jos sinä kunnioittaisit aloittajan vapautta päättää ihan itse mitä tekee, sen sijaan että muuttaisi sinun käskystäsi nyt pois miehen luota? 😂😂

Vierailija
75/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuohon voi sanoa, täällähän on jo apu siellä. Hyvä että käytte terapiassa.

jokin syy siinä on, että miehesi kokee itsensä ahdistuneeksi ja alistuneeksi suhteessamme. Minusta kuulostaa siltä, että sinä pikkuisen ajat hänen ylitseen.

ja mies sitten kokee syyllisyyttä, kun ilmaisee tahtonsa.

Vai saako hän ilmaista tahtonsa siinä suhteessanne vai oletko sinä aina vaan päsmäämässä siellä ihanalla rakkaudella?

Vierailija
76/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ihmiset todella muka noin tuuliviirejä että sanovat rakkauden kuolleen ja sitten toteavat, että sepäs olikin masennusta, ei sittenkään? Itse kyllä oletan että ihmiset sanovat, mitä tarkoittavat, ja sitten toteuttavat sen. Jos ei ole varma, miksi sanoa mitään?

Vierailija
77/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Muuta pois.

Miksi sinä roikut ihmisessä, joka

Ihan vapaasti.  Aapee kysyi mielipiteitä.

Minun mielipiteeni on, että rakkautta ei voi pakottaa. Mielipiteeni myös in, että tuollaisessa tilanteessa kaikkein paras on antaa tilaa. Mieshän on selvästi ahdistunut koko tilanteesta. Ei ole hyvä olla. Ei kukaan huvikseen ala puhua, että haluaa erota. 

Tuo on minun mielipiteeni.

Vierailija
78/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Muuta pois.

Miksi sinä roikut ihmisessä, joka

Salli mun nauraa!

Käskystä? Vauva-palstan mielipiteellä?😂😂

Ota nyt pikkusen iisimmin.

Vierailija
79/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, mitä hölmöjä taas liikkeellä.

Vierailija
80/92 |
28.08.2025 |