Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen kajaanilaisessa uimahallissa: Loukkaannuin ja järkytyin
Kommentit (1725)
Sama oli tapahtunut myös Timo Hokkaselle ja hän oli ilahtunut suuresti.
Kuka haluaisi nämä Ylen jutussa esitellyt transleidit naisten vessaan, pukkariin tai pesutiloihin? Ovat täysin mieheksi tunnittevissa vaatteet päälläkin.
Joku toistuvasti kysyy, että kummalle puolelle menee se ja se sukupuolen edutaja. Mikä ihmeen velvollisuus se on uimahallin asiakkaiden perustella millä perusteella itse kukin sinne tulee? Mulle riittää, että siellä ei ole paljaita miesosia naisten puolella. Jos on ylimääräiset osat poistettu, ei luulisi olevan ongelma. Ihmeellistä jankkaamista täällä taas, että mihin kukin menee. Kyseessä on nyt tämä yksi hlö, jolla miehen sukuelimet, vaikka sanoo olevansa nainen. Tällä jankkaamisella taas kerran yritetään viedä huomio pois itse asiasta. Tyypillistä tämän asian edustajille kaasuvalottaa ja hämärtää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaisi nämä Ylen jutussa esitellyt transleidit naisten vessaan, pukkariin tai pesutiloihin? Ovat täysin mieheksi tunnittevissa vaatteet päälläkin.
Vain Ylelle on uutisoinnin arvoista, että mies näyttelee miesroolin ja että miehellä on baritonin ääniala.
Vierailija kirjoitti:
Joku toistuvasti kysyy, että kummalle puolelle menee se ja se sukupuolen edutaja. Mikä ihmeen velvollisuus se on uimahallin asiakkaiden perustella millä perusteella itse kukin sinne tulee? Mulle riittää, että siellä ei ole paljaita miesosia naisten puolella. Jos on ylimääräiset osat poistettu, ei luulisi olevan ongelma. Ihmeellistä jankkaamista täällä taas, että mihin kukin menee. Kyseessä on nyt tämä yksi hlö, jolla miehen sukuelimet, vaikka sanoo olevansa nainen. Tällä jankkaamisella taas kerran yritetään viedä huomio pois itse asiasta. Tyypillistä tämän asian edustajille kaasuvalottaa ja hämärtää keskustelua.
Jos tila on osoitettu naisille, niin silloin pitäisi voida olettaa, ettei törmää siellä yllätyskulliin. Itsemäärittelyn myötä kuka tahansa voi käyttää mitä tahansa tiloja, eli kaikki tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Sukupuolitettujen tilojen ei pitäisi olla fetissin toteuttamispaikkoja, validaation hakupaikkoja eikä turvasatama kaikille, jotka eivät jostain syystä halua käyttää biosukupuolensa mukaisia tiloja.
Vierailija kirjoitti:
Munasillaan ei ole asiaa naisten puolelle.
Ei mulkkua missään muodossa naisten ja tyttöjen puolelle.
Miksi jutussa ei ole yhtä ainutta kuvaa Jannista? Mistä se voisikaan johtua. Ylen graafikolle on varmasti sattunut moka.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kullin ja pallien poistaminen ei muuta kehon muita miehisiä osia, kokoa ja mittasuhteita. Vielä vähemmän se vaikuttaa mieheksi sosiaalistamiseen, miehiseen egoon, vonkaamiseen ja aggressioon. Suurin osa transnaisista pitää vehkeensä ja on kiinnostunut naisista seksuaalisesti. Muiden maiden vankitilastojen mukaan transnaisilla on moninkertainen määrä seksirikostuomioita muihin miesvankeihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jutussa ei ole yhtä ainutta kuvaa Jannista? Mistä se voisikaan johtua. Ylen graafikolle on varmasti sattunut moka.
Niin, mitähän luulet. Varmaan googlettamalla syy selviää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kajaani toimi oikein tässä tilanteessa. Naisilla on oikeus pukuhuoneisiin ilman miehiä ja miehillä on oikeus pukuhuoneisiin ilman naisia. Biologiset miehet kuuluvat miesten pukuhuoneeseen ja biologiset naiset kuuluvat naisten pukuhuoneeseen.
Kuuluuko sinne naisten puolelle sitten ne hormoneja käyttäneet, rintansa poistattaneet ja falloplastiassa käyneet transmiehetkin?
No miksi ei kuuluisi?
Naisia ja lapsiako ei sitten lainkaan häiritse että siellä tiloissa on karvainen, kalju, leikattu rinnaton ja neopeniksellinen henkilö alasti saunomassa ja peseytymässä? Pitää vain hyväksyä että biologisten naisten kehot voivat näyttää ihan erilaisilta ja muistuttaa miesten kehoa? On varmasti aika vapautunut tunnelma siellä s
Kyllähän se kaikkia häiritsee. Mulla oli työkaverina tällainen. Ihan mukava ihminen, mutta se sukupuolen tärvely kyllä väritti jokaista sekuntia, jonka vietin kyseisen henkilön kanssa. Se on järkyttävä tragedia, kun joku mutiloi itsensä sillä tavalla, voi vain arvella niitä syitä, jotka johtaa niin täydelliseen itsevihaan (naisilla siis, transnaisten syyt kyllä tiedetään). Mutta naisena mielestäni tuokin voi tulla naisten pukkariin. Itse ne ehkä haluaisi sinne unisex-pukkariin mieluummin, mutta ehkä eivät harrasta uintia samassa määrin, kuin transnaiset. Alasti on varmaan aika järkyttävä näky, mutta lähinnä traagisessa mielessä.
Olen uusi tällä palstalla. En ymmärrä ensimmäisen sivun viestejä. Missä ovat nuo tummalla pohjalla olevat kommentit, joita on lainattu? Ensimmäinen sivu, eikä näy missään?
Vierailija kirjoitti:
Olen uusi tällä palstalla. En ymmärrä ensimmäisen sivun viestejä. Missä ovat nuo tummalla pohjalla olevat kommentit, joita on lainattu? Ensimmäinen sivu, eikä näy missään?
Poistatetut viestit jäävät kummittelemaan lainauksina. Jotkus raasut rämpyttävät ilmiantonappulaa, kun heillä ei ole vasta-argumnetteja. Säälittävää ja surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistatetut viestit jäävät kummittelemaan lainauksina. Jotkus raasut rämpyttävät ilmiantonappulaa, kun heillä ei ole vasta-argumnetteja. Säälittävää ja surullista.
No vaikuttamista tämäkin. Jos tekstejä ei olisi lainattu, jäisi erilainen käsitys yleisestä mielipiteestä. Kun ihmisluonto mielellään peesaa enemmistöä, tämä palsta taitaakin olla politiikan pelinappula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kajaani toimi oikein tässä tilanteessa. Naisilla on oikeus pukuhuoneisiin ilman miehiä ja miehillä on oikeus pukuhuoneisiin ilman naisia. Biologiset miehet kuuluvat miesten pukuhuoneeseen ja biologiset naiset kuuluvat naisten pukuhuoneeseen.
Kuuluuko sinne naisten puolelle sitten ne hormoneja käyttäneet, rintansa poistattaneet ja falloplastiassa käyneet transmiehetkin?
No miksi ei kuuluisi?
Naisia ja lapsiako ei sitten lainkaan häiritse että siellä tiloissa on karvainen, kalju, leikattu rinnaton ja neopeniksellinen henkilö alasti saunomassa ja peseytymässä? Pitää vain hyväksyä että biologisten naisten kehot voivat näyttää ihan erilaisilta ja muistuttaa miesten kehoa? On varmasti aika vapautunut tunnelma siellä s
Varmasti. Mutta sehän on vain niiden ahdasmielisten naisten syytä, ei tämän neopenistyypin vika. Foobikkoja ovat, kaikki. Naisten ja lasten tuijotuksesta on myös syytä loukkaantua syvästi. Entä jos joku utelias lapsi avaa suunsa? Huonoin äiti ikinä tällälapsella!
Totuushan on, että tässä unohdetaan autuaasti se, kuinka paljon pahaa saadaan aikaan, jos Jannit saavat vapaasti mennä naisten pukuhuoneisiin. Kyllä tässä pitää trans-ihmistenkin miettiä kokonausuutta realistisesti, eikä kitistä jostain oikeudesta, kun on naisen hetu.
"Kyllähän se kaikkia häiritsee. Mulla oli työkaverina tällainen. Ihan mukava ihminen, mutta se sukupuolen tärvely kyllä väritti jokaista sekuntia, jonka vietin kyseisen henkilön kanssa. Se on järkyttävä tragedia, kun joku mutiloi itsensä sillä tavalla, voi vain arvella niitä syitä, jotka johtaa niin täydelliseen itsevihaan (naisilla siis, transnaisten syyt kyllä tiedetään). Mutta naisena mielestäni tuokin voi tulla naisten pukkariin. Itse ne ehkä haluaisi sinne unisex-pukkariin mieluummin, mutta ehkä eivät harrasta uintia samassa määrin, kuin transnaiset. Alasti on varmaan aika järkyttävä näky, mutta lähinnä traagisessa mielessä."
Naiset ja tytöt ovat häviäjiä transiutushommissakin. Jo lyhytaikaisella teston käytöllä on pysyviä vaikutuksia: jättiklitta, kaljuuntuminen (jos suvussa taipumusta), alapään kuivahtaminen ja surkastuminen ja siitä johtuva kohdun poisto, robottisammakon ääni, karvoitusta myös ei-toivotuissa paikoissa, verenkiertoelimistön toimintaan liittyvät terveysongelmat. Penisrullasta koituu monenlaista komplikaatiota, inkontinenssi ja nekroosi ovat yleisiä.
Miehelle yleinen seuraus on gynekomastia, jonka voi hoitaa leikkauksella, jos päättääkin lopettaa hormonit.
Naarasmuusut usein päätyvät testoille ja terveiden rintojen amputointeihin hyvinkin nuorena, kun taas urosmuusuille riittää transitioksi röyhelövaatteet, vinkeän värinen huulipuna ja kynsilakka.
No kun janni on biologisesti mies! Hän pukeutuu kuin mies ja on ulkoisesti kuin mies. Miksi biologisten naisten sekä pikkutyttöjen pitäisi hyväksyä että miehet saa alkaa käyttää alastomien naisten ja tyttöjen tilaa omanaan? Ihan idioottien hommaa puolustella tällaista asiaa. Itse en hyväksy tällaista pölhöilyä. Te jotka puollatte ko. asiaa, selvittäisitte henkilön monen moiset tempaukset ja voisitte yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllähän se kaikkia häiritsee. Mulla oli työkaverina tällainen. Ihan mukava ihminen, mutta se sukupuolen tärvely kyllä väritti jokaista sekuntia, jonka vietin kyseisen henkilön kanssa. Se on järkyttävä tragedia, kun joku mutiloi itsensä sillä tavalla, voi vain arvella niitä syitä, jotka johtaa niin täydelliseen itsevihaan (naisilla siis, transnaisten syyt kyllä tiedetään). Mutta naisena mielestäni tuokin voi tulla naisten pukkariin. Itse ne ehkä haluaisi sinne unisex-pukkariin mieluummin, mutta ehkä eivät harrasta uintia samassa määrin, kuin transnaiset. Alasti on varmaan aika järkyttävä näky, mutta lähinnä traagisessa mielessä."
Naiset ja tytöt ovat häviäjiä transiutushommissakin. Jo lyhytaikaisella teston käytöllä on pysyviä vaikutuksia: jättiklitta, kaljuuntuminen (jos suvussa taipumusta), alapään kuivahtaminen ja surkastuminen ja siitä johtuva kohdun poisto, robottisammakon ääni, karvoitusta myös ei-toivotuissa
Korkokengät! Sitten harppovat polvet koukussa.
"Niin miksi nämä eivät halua tunkea itseään väkisin miesten puolelle? Ainoastaan naisten puolelle haluaa jokainen trans"
Transmiehet eivät ole myöskään pyrkimässä miesten vankiloihin ja urheilusarjoihin yhtä innokkaasti kuin transleidit naisten. Mistähän kumman syystä se voisi johtua.