Olen 11-kuisen vauvan äiti eikä kukaan tunnu palkkaavan
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän ole liian nuori menemään töihin?
Hän oikoo kyllä vääriä leukoja. ap
Älä puhu lapsista/lapsen iästä haastattelussa mitään. Se ei siihen kuuluu.
-neljän äiti
No miksiköhän? Nää "lapselliset" saikuttaa eniten, ensin lapsi sairas ja sitte ite. Meilläkin oli töissä yksi joka kävi viikon töissä, sitte seuraavan viikon kotona hoitamassa sairasta lastaa ja seuraavan viikon sairasti itse lapsensa taudin. Viikko töitä ja sama kierros alusta. Jos mulla ois firma niin en todellakaan palkkaisi.
Milsi sulla ei ollut työpaikkaa ennen kuin tulit raskaaksi? Mikä syy silloin oli siihen, että sua ei palkattu?
Vierailija kirjoitti:
Milsi sulla ei ollut työpaikkaa ennen kuin tulit raskaaksi? Mikä syy silloin oli siihen, että sua ei palkattu?
Oli mulla määräaikainen paikka. Ei vain jatkettu sitä siinä vaiheessa kun kerroin raskaudesta. ap
Vierailija kirjoitti:
No miksiköhän? Nää "lapselliset" saikuttaa eniten, ensin lapsi sairas ja sitte ite. Meilläkin oli töissä yksi joka kävi viikon töissä, sitte seuraavan viikon kotona hoitamassa sairasta lastaa ja seuraavan viikon sairasti itse lapsensa taudin. Viikko töitä ja sama kierros alusta. Jos mulla ois firma niin en todellakaan palkkaisi.
KAverin töissä on baarihaukkoja, festaripuluja, kikkelihaukkoja. Annappa kun on pitkä viikonloppu, maanantaina on "vatsa kipee" "ripuli" "lapsi kipee" yms!
MUTTA! joulunpyhistä jne maksetaan hyvin, "kyllä mä voin tehdä pitkän" Osaa ne muutkin!
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö meidän olla sitten työttömänä kotona vai miten tämä menee? ap
Vierailija kirjoitti:
No ihan ite olet sen pershedelmäsi synnyttänyt. Kenenkään ei ole pakko sinua palkata.
Kenenkäs pershedelmä sinä olet? Vai seston kassissako sinut löydettiin? Neitseellinen syntymä siis, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli mulla määräaikainen paikka. Ei vain jatkettu sitä siinä vaiheessa kun kerroin raskaudesta. ap
Kannattaisi varmaan ensin hankkia vakituinen työpaikka ja säännölliset tulot ja alkaa sen jälkeen vasta niitä mukuloita vääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAverin töissä on baarihaukkoja, festaripuluja, kikkelihaukkoja. Annappa kun on pitkä viikonloppu, maanantaina on "vatsa kipee" "ripuli" "lapsi kipee" yms!
MUTTA! joulunpyhistä jne maksetaan hyvin, "kyllä mä voin tehdä pitkän" Osaa ne muutkin!
Jaa, no olen kyllä absolutisti. ap
Onko naapurissa joku "lapsellinen" kotona? Tehkää hoitorinki vaikka kolme perhettä, jos joku saa töitä niin...
Etsi "kolmiperhepäivähoito" en tosin tiedä, onko enää olemassa.
Tuttuni oli yksityisenä perhepäivähoitajana ja hän tykkäsi työstään, ja oli hyvin pidetty hoitaja, sana kulki ja aina oli ryhmä täysi.
Kysy paikkakuntasi päivähoidon järjestäjältä, voisit vaikka itse alkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan ensin hankkia vakituinen työpaikka ja säännölliset tulot ja alkaa sen jälkeen vasta niitä mukuloita vääntämään.
Sitten menisi lasten hankinta yli 50-vuotiaaksi. Lapsen saaminen koetaan yhteiskunnassa hyvin ongelmallisena ja kyseenalaisena asiana. Silti halutaan saada eläkettä, paradoksaalista kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaisikin. Elämä ei aina vain mene niin. Mites nyt sitten kun tulee se potkulaki ja vakituiset työpaikat lakkaavat olemasta niin pitääkö sitten kaikkien naisten lakata lisääntymästä?
Miksei tämä muuten vaikuta miehiin, miksi heitä edelleen palkataan senkin jälkeen kun heistä tulee vanhempia? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaisikin. Elämä ei aina vain mene niin. Mites nyt sitten kun tulee se potkulaki ja vakituiset työpaikat lakkaavat olemasta niin pitääkö sitten kaikkien naisten lakata lisääntymästä?
Miksei tämä muuten vaikuta miehiin, miksi heitä edelleen palkataan senkin jälkeen kun heistä tulee vanhempia? ap
Koska naiset ovat huonommin palkattuja ja näinollen jäävät kotiin kun perheessä lapsi sairastuu. Pikkulapset sairastavat suhteellisen usein, joten käytännössä taakka poissaoloista kaatuu äidin työnantajan niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ite olet sen pershedelmäsi synnyttänyt. Kenenkään ei ole pakko sinua palkata.
Kenenkäs pershedelmä sinä olet? Vai seston kassissako sinut löydettiin? Neitseellinen syntymä siis, niinkö?
Kaikki ei ole tuollaisia juntteja kuin sinä.
Liian pitkät päivät tulisi noin pienelle olla tarhassa. 8h työpäivä ja vielä matkat. Meillä lapsen isä huolehti töissäkäynnistä ja minä olin kotona muutaman vuoden.
Joku mainitsi ettei työhaastattelussa tarvitse mainita lapsia. Ei tarvitse, ei, mutta tauot työelämästä pitää selittää jollain.
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkät päivät tulisi noin pienelle olla tarhassa. 8h työpäivä ja vielä matkat. Meillä lapsen isä huolehti töissäkäynnistä ja minä olin kotona muutaman vuoden.
Joku mainitsi ettei työhaastattelussa tarvitse mainita lapsia. Ei tarvitse, ei, mutta tauot työelämästä pitää selittää jollain.
Tuossa jää naiselta eläke kertymättä. Sitten miehet huutavat että naiset elävät miesten rahoilla. Ei toimi.
Jos työnantaja palkkaa pienten lasten äidin, jolla on vieläpä asuntolainaa, hän saa erittäin motivoituneen ja sitoutuneen työntekijän. Lapset on elätettävä ja laina maksettava. Tällainen on joo alkuvaiheessa välillä hoitamassa sairaita lapsia, mutta hän paikkaa tekemättömät työt jälkikäteen.
Ei pidä krapulapäiviä...
Eikö hän ole liian nuori menemään töihin?