Millaiset työsuhde-edut sinulla on?
Aloittajana voin kertoa, että olen sairaanhoitaja HUS:lla ja työsuhde-etuni on 300 euron ePassi-raha vuodessa. Tämä on suhteellisen uusi asia meillä, jännittää säilyykö se. Auton parkkeeraamisesta pitää maksaa. En oikein ymmärrä, että mitä muita etuja meillä olisi. Työterveyshuollossa olen käynyt kerran työhöntulotarkastuksessa ja minusta otettiin verikokeita, muutoin terveydenhoitoni tapahtuu omalla terveysasemalla, ellei ole työperäistä vaivaa.
Millaiset työsuhde-edut sinulla on? Oletko niihin tyytyväinen?
Kommentit (58)
IT-ala. 300e liikunta / kulttuuri Epassi. 150e työmatkoihin per vuosi. Lounasetu millä saa alennusta n. 3e / pv jos ostaa 13e lounaan. Työsuhdepuhelin, mutta siitä on estetty iso kasa ominaisuuksia tietoturvan nimissä.
#5: LT:n tästä listasta olinkin tunnistavinani 😁
Vierailija kirjoitti:
#5: LT:n tästä listasta olinkin tunnistavinani 😁
Kyseessä toinen saman alan iso yhtiö :D
Vierailija kirjoitti:
it-alalla:
300 EUR /vuosi liikunta- ja virkistysetua
50 EUR /kk lounasetua
Ja mitä nyt sitten työpaikan järjestämiä juhlia ja illanviettoja 2-4 kertaa vuodessa
Alennuksia ja kuponkeja saleille ja kauppoihin työpaikan sovelluksen kautta; ihan kaikkea hyvilläkin alennuksilla leffalipuista tietokoneisiin ja siivouspalveluihin.
Konttorilla (ei lähityöpakkoa, 1-2kertaa/viikko suositus mutta saa mennä vaikka joka päivä) aina tarjolla:
- Aamupala (puuroa, sämpylää, karjalanpiirakoita, mysli/jogurtti, tuoremehua jne)
- Kahvi/tee ja hedelmiä vapaasti
Tässä on kyllä melkoisen hienoja etuja. Syötävää ja kahvia ilmaiseksi sekä lounasrahaa! Vau. Kannatti lähteä tuolle alalle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudutte maksamaan parkista ? Kuinka paljon ?
16 euroa kuukaudessa. Meilahden sairaalassa ei sitten parkkipaikkoja oikein olekaan, muualla sentään on.
Sama firma, ja kiteytän työsuhde-edun: saa olla töissä. Ei kaikilla ole sitäkään.
Ja hoitajanahan todella saa olla töissä. Paikalla. Aina. Paljon. Sairaalasta ei poistuta. Ei joustoa.
Liikuntaetu se maksimi, olikos 530e/vuosi? Omavastuu 25%
Laaja työterveys, erikoislääkärillekin pääsee ttl lähetteellä ja esim hormonikierukan asennus vuotohäiriöiden vuoksi tehty (kierukan maksoin itse, kelakorvauksen jälkeen maksettavaa oli n. 90e)
Hierontaetu, 25% maksan itse, loput firman piikkiin.
Pienimuotoinen joululahja., n 50e.
Kahvia toimistolla vapaasti, välillä keksiä,pullaa, suklaata yms. Kerran kuukaudessa aamiainen toimistolla.
Olen hyvinvointialueella töissä ja etuja justiinsa supistettiin ja tässä tämänhetkiset:
-epassirahaa 100 e per vuosi.
-joku saunan käyttömahdollisuus. 1 sauna ja tuhansia työntekijöitä niin eihän sitä saa ikinä varattua.
-kohtuullinen työterveyshuolto, maksarin saa erikoislääkärille jos on työntekoa haittaava vaiva.
-työsuhdepyöräetu ainakin vielä tämän vuoden.
-joitakin pieniä 5-10% alennuksia joiltakin paikallisilta yrityksiltä.
Vaikka työsopparissa lukee oman auton käyttövelvollisuus, niin edes autopaikkaa ei saada vaan siitäkin täytyy maksaa. Teen siis kotikäyntejä ja oma auto on välttämätön. Pienen kilometrikorvauksen sentään saa.
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaetu se maksimi, olikos 530e/vuosi? Omavastuu 25%
Laaja työterveys, erikoislääkärillekin pääsee ttl lähetteellä ja esim hormonikierukan asennus vuotohäiriöiden vuoksi tehty (kierukan maksoin itse, kelakorvauksen jälkeen maksettavaa oli n. 90e)
Hierontaetu, 25% maksan itse, loput firman piikkiin.
Pienimuotoinen joululahja., n 50e.
Kahvia toimistolla vapaasti, välillä keksiä,pullaa, suklaata yms. Kerran kuukaudessa aamiainen toimistolla.
Tää kyllä kelpaisi. Pitänee vaihtaa alaa.
400 euroa liikunta- jabkulttuurisaldoa
Ja normi lomat. Puolen tuntia lounaasta menee firman piikkiin. Poissaolojen suhteen käytäntö tiukentunut - ennen esim lääkärissä sai käydä työajalla, nykyään ei.
Vierailija kirjoitti:
Epassi 500 eur/vuosi, kattava työterveys (erikoislääkärit, kuten gynekologi sisältyy), puhelinetu, lounasetu, firman tuotteita 1000 euron edestä (verotusarvo pitää maksaa). Kulttuuriala.
Kannattaa muistaa, että ePassi on verovapaa 400 euroon saakka. Ylimenevä osa lasketaan verotettavaksi tuloksi. Ja ne tiedot menee tulorekisteriin suoraan Epassin toimesta.
Ilmaiset vessapaperit työpaikalla.
Hyväep
Ei mitään etuja.
Palkankin tilille kilahtaminen on niin ja näin jatkuvasti, mutta en enää jaksa valittaa kuin räikeimmistä palkanmaksuvirheistä.
En tiedä, onko se etu, mutta voin viettää yöni DI:n kanssa sängyssä (ja aamiaiseksi kolmea lajia leikkelettä ;D)
Ilmainen wc-paperi, siinäpä edut. Osa-aikatyö kaupanala
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko se etu, mutta voin viettää yöni DI:n kanssa sängyssä (ja aamiaiseksi kolmea lajia leikkelettä ;D)
Ihanaa, mäkin voin viettää yöni DI:n vieressä, mutta leikkeleitä ei enää ostella vaan pelkkää juustoa ja kasvista leivälle ylähuulen lisäksi
Sama firma, ja kiteytän työsuhde-edun: saa olla töissä. Ei kaikilla ole sitäkään.