Sama 2 kilon koiranruokapussi maksoi Tokmannilla 10.90 ja Prismassa 7,79, järkyttävä hintaero!
Tokmanni on nykyään TODELLA kallis! Ei ihme, jos siellä ei käy enää juuri kukaan ja tulosvaroitusta pukkaa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
No en minä nyt sanoisi muutamaa euroa järkyttäväksi. Vähän tuollaista ylisanojen käyttämistä.
Ei ehkä järkyttävä hinnanero, mutta jos rahaa on vähän, niin kyllähän silloin miettii mistä ostaa ja mitä maksaa. Pienistä puroista...
Sokoksessa maito 1,25 ja naapuri-supermarketissa 0,95. Molempiin noin sama matka. Arvaas kummasta ostan maidon?
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä nyt sanoisi muutamaa euroa järkyttäväksi. Vähän tuollaista ylisanojen käyttämistä.
Ei ehkä järkyttävä hinnanero, mutta jos rahaa on vähän, niin kyllähän silloin miettii mistä ostaa ja mitä maksaa. Pienistä puroista...
Sokoksessa maito 1,25 ja naapuri-supermarketissa 0,95. Molempiin noin sama matka. Arvaas kummasta ostan maidon?
Sieltä varmaan kumpaan olet muutenkin menossa?
Niin, joskus joissain kaupoissa on tarjouksia.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vähän rahaa, niin ei pidä ottaa koiraa.
No eipä tuota Prismaa ole esim. Sodankylässä ja Kittilässä. Paikallinen pitää varmaan Tokmannin hintaa ihan hyvänä.
Onhan siinä äkkiä katsottuna parikyt prossaa hintaeroa ja se on paljon, 'järkyttävä' on ihan osuva ilmaisu minunkin mielestä.
Ihme valitusta. Estääkö jokin sinua menemästä sinne Prismaan, vai mikä tämän avauksen pointti oli?
Olen jo vuosia ihmetellyt, miksi Tokmannia pidetään halpana. Kun ei se sitä ole. Jo 2020 kannatti pesuaineet ym ostaa jopa pienestä S-marketista, koska sielläkin oli halvempaa kuin Tokmannilla.
Vierailija kirjoitti:
40% hinta-ero on toki aika iso.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä äkkiä katsottuna parikyt prossaa hintaeroa ja se on paljon, 'järkyttävä' on ihan osuva ilmaisu minunkin mielestä.
Tokmanni on 40% kalliimpi kuin Prisma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40% hinta-ero on toki aika iso.
Ja silti se on vain kolmisen euroa. Ihmiset järkyttyy vähän liian herkästi tänä päivänä.
Suomessa tuotteensa saa hinnoitella miten haluaa. Miksi se yllättää, että eri kaupoilla on eri hinnat?
Miten sama pussi voi olla myynnissä kahdessa kaupassa? Ettei vain olisi samanlainen? Samaa merkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuotteensa saa hinnoitella miten haluaa. Miksi se yllättää, että eri kaupoilla on eri hinnat?
Jep. Ja on muistettava, ettei se sisäänostohintakaan ole välttämättä sama.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosia ihmetellyt, miksi Tokmannia pidetään halpana. Kun ei se sitä ole. Jo 2020 kannatti pesuaineet ym ostaa jopa pienestä S-marketista, koska sielläkin oli halvempaa kuin Tokmannilla.
Tokmannilla yksittäiset pienet pussi/rasia annokset kissoille koirille järkeään 20sent kalliimpia kuin pikku s-kaupassa. Suurissa marketeissa 26sent. edullisempi kuin Tokmanni.
Katelaskennan hauska puoli, että kummassakin kaupassa tuote voi olla samalla katteella myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta. Estääkö jokin sinua menemästä sinne Prismaan, vai mikä tämän avauksen pointti oli?
Minua myös välillä hämmästyttää se, miten ison osan aikaa ja energiaa jotkut kuluttavat hintaerojen vertailuun. Ymmärrän erittäin hyvin isommissa ostoksissa, että tutkii etukäteen hintaeroja, mutta nämä pennosten vertailijat ovat lähinnä rasittavia. Tai jos vertailee, niin ei sitä tarvitse koko ajan muille toitottaa. Menee sitten siihen kauppaan jossa on joku tuote halvempi, mutta loppujen lopuksi taitaa olla niin, että joutuu sitten juoksemaan eri kaupoissa, jos noita pennosia kovasti laskee. Tuohon minä en halua ryhtyä ja uskon siihen, että todellakin tarjouksia on joka kauppaketjussa milloin mikäkin tuote.
Prisma/S-ketju tekee suuremman hankinnan edullisempaan hintaan kuin Tokmanni. Tässä syy. Asiakas on kuningas, saa vertailla hintoja. Ainakin Helsingissä Tokmanni on kuihtuva kauppa.