Juoppo. Näin peität alkoholismisi
Juo aina jalallisesta lasista.
Ota puolisoksesi idiootti joka katsoo sikailuasi kiltisti ja pitää kulissit pystyssä.
Älä huolehdi lastesi terveydestä. Kun heistä ei tule työkykyisiä ihmisiä voit haukkua heitä ja muistuttaa heitä siitä kuinka paljon sinä teet töitä. Näin saat oikeutta alkoholismillesi.
Harrasta liikuntaa ja kerro siitä isoon ääneen joka paikassa. Varsinkin alkossa.
Kutsu normaalin kokoisia kaljoja pieniksi kaljoiksi.
Vähettele juomiesi annosten määrää. Esim 5 kaljaa on pari ja lava muutama.
Juo parhaassa seurassa eli yksin tai jonkun vielä juopomman kanssa. Silloin kukaan ei laske juomiesi määrää.
Kun osallistut juhliin joissa muut juovat istu selvinpäin. Selitä itsellesi ettet ole mikään juoppo koska pystyt olemaan selvinpäin, nuohan ne niitä juoppoja ovat. Paina mieleesi mitä kukin sanoo tai tekee humalassa ollessaan ja muistuta heitä sitten siitä jälkeenpäin.
Muistuta myös kaikkia läheisiäsi tasaisin väliajoin siitä milloin ovat epäonnistuneet elämässään.
Mitä muuta?
Kommentit (188)
Hae juomat aina eri kaupoista, niin et menetä kasvojasi henkilökunnalle. Käy loppuviikossa siinä omassa lähikaupassa pe tai la, mutta muina juomanostopäivinä kauempana. Maanantaina eri kaupunginosan liiterissä, tiistaina kauppakeskuksen isoon markettiin, joka on kaupungin toisella puolella.
Ja niin edelleen..
Selittele juomistasi sanomalla, ettet ole alkoholisti mutta tykkäät oluen mausta.
Räjähdä raivoon jos puolisosi kysyy, montako joit tai mitenkään edes vihjaa siihen suuntaan, että sun "pari" olikin itseasiassa lähempänä tai yli kymmenen kaljaa kuin kaksi, vaikka istuit juomassa koko illan.
Pakkaa kamppeesi ja säti sitä ainoaa ihmistä, joka sinusta piittaa, pakkaa tavarasi ja painu takaisin sinne mistä tulitkin, vaikka sättimäsi puoliso itkee vieressä silmät päästään.
Kerjää kuukauden päästä tulla takaisin ja lupaa, ettet enää ikinä toimi niin typerästi ja myönnä, että rouva oli oikeassa ja sinä väärässä.
-----> toista määräajoin kunnes joko kuolet juomiseen tai rva kyllästyy ja heittää sinut mäelle lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Viikonloppuisin menee olutta perjantaina paljon, lauantaina jokunen. Melkoinen määrä, siis. Mutta koska rutiinia ja treeniä on takana vuosikausia, ylös pääsee eikä päivä mene sängynpohjalla.
Olen myös oppinut kontrolloimaan käytöstäni, en koskaan riehu, korota ääntä tai käyttäydy muutenkaan sopimattomasti. Tämäkin kai on tavallaan itsensä pettämistä; haluaa olla olla kuin ei olisi alkoholia juonutkaan, mutta silti pitää kaljaa kitata. Olen myös fyysisesti hyvässä kunnossa, että tuskin päälle päin töissä kukaan uskoisi.
Ideana nyt kyllä vähentää turhaa lipittämistä.
Kyllä sen naamasta näkee
Todellakin. Turvotuksesta, ihonväristä, joka on jännästi punajuuren tai harmaan sävyinen, silmänvalkuaisten punasta tai jopa keltaisuudesta ja kohtuuttoman nopeasti rypistyneestä ihosta. Juoppo on aina raittiita ikäisiään vanhemman näköinen.
Olen ollut 8 vuotta raittiina. Juuri tällaista yhtäkkistä mielitekoa pelkään, että vain tulee mieleen , että nyt juon. Kamala ajatus. Näen usein painajaisia , että olen alkanut taas juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa juova mies on juoppo (paitsi eksoottinen sellainen)
Viiniä "siemaileva" nainen ei ole juoppo (vaikka viini on vahvempaa kuin olut)
Liittyy määrään. Kaksi viinilasillista kerran kuussa ei tee juopoksi, mutta kaksi kaljaa joka ikinen ilta tekee juopoksi. Kalja on lisäksi niin halpaa, että se sun pari on oikeasti aina enemmän kuinkaksi, lähempänä neljää tai kuutta isoa tuoppia. Viini on kallista, ei sitä juo lasikaupalla baarissa eikä kotonakaan. Loppujen lopuksi kaljaveikko juo enemmän sekä prosentteja että rahaa kuin se viiniä juova nainen.
Ja tokihan viiniä voi mieskin juoda. Mun ex lipitti sitä 2-3 litran tonkan viikossa yksinään muutaman vuoden ajan ja lisäksi univiskit päälle. Hän oli alkoholisti ja myönsi sen jälkeenpäin lapsillemme, minulle ei koskaan.
Minulle kehittyi voimakas vastenmielisyys koko aiheeseen ja silti lankesin vielä toiseenkin juoppoon, joka tietenkin valehteli juomisistaan.
Semmoista se on kun on tarve rakastaa ja tulla rakastetuksi, että paskahousujuoppokin saattaa naisen napata vähäksi aikaa, kunnes nainen näkee kunnolla miehen läpi. Narsismi liittyy jokaisen alkoholismin persoonaan ja narsistit on hyviä sekä valehtelemaan että manipuloimaan.
Viikonloppuna tuli vuosi siitä kun laitoin tämän viimeisen alkoholistin kämpästäni pihalle viimeisen kerran. Olen edelleen ja jatkuvasti vihainen hänelle siitä että hän juo, koska siinä menee hyvä mies pilalle ja elämä hukkaan. Juominen vie rakkaan isän kahdelta hienolta aikuiselta pojalta, jotka varmaan jo ehtivät toivoa, että isä on raitistunut kanssani. Vielä mitä. Juoppo yritti tehdä minustakin juopon mutta eipä onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Juo vain kalliita juomia. Sampanjaa, yli 20 euron viinejä, erikoisoluita, single malteja, kalliita ginejä. Näin voi aina perustella, että tämä on harrastus, jota tehdään maun takia. Todellinen juoppo joisi sitä, millä halvimmalla saa päivittäin pään täyteen.
Jännä muuten, että lopulta nämä single malt-tyypitkin vetää sitä halvinta ruostekaljaa.
Hyi helvetti, tajusin juuri että neljä mun viidestä miehestä on ollut alkkiksia. Itse en pidä juomisesta, vaikkei suu tuohesta olekaan ja mielelläni juhla-aterialla otan ruuan seuraksi sopivan viinin. Oluesta en pidä ollenkaan ja siideri on ihan liian imelää.
Ei kyllä yhtään ihmetytä, että miehille kasvaa kaksoisleuka ja maha alle kolmekymppisenä eikä siittiötuotanto enää toimi. Puolet kolmekymppisistä suomalaismiehistä tuottaa niin vähän ja niin heikkolaatuisia siittiöitä, ettei raskaus ala omatoimisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppous valitettavasti näkyy kasvoista (niistä tulee sellaiset löysät ja kumimaiset, nenä kiiltää, huokoset on isoja), joten ei nuo peittelyt auta.
Iho ongelmia tulee muutenkin
Ja kokoajan yhdyssanavirheitä.
Teille kummallekin. Iho-ongelma, koko ajan. Saatana, lopettakaa lärvääminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa juova mies on juoppo (paitsi eksoottinen sellainen)
Viiniä "siemaileva" nainen ei ole juoppo (vaikka viini on vahvempaa kuin olut)
Juuri näin Olut= rahvasta viini= elaganttia ja viiniä maistellaan joten ei haittaa vaikka toinen pullo avautuu, kun sitä ensin nuuhkaisee ja muistaa heilutella lasissa.
Alkoholisti selittelee aina noin, että kaikki muutkin juovat ja nuohan ne vasta juovatkin, en minä. Älä huijaa itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppous valitettavasti näkyy kasvoista (niistä tulee sellaiset löysät ja kumimaiset, nenä kiiltää, huokoset on isoja), joten ei nuo peittelyt auta.
Mä olen aina miettinyt että monet juopot näyttää kuin ne olisi sisaruksia keskenään. Varmaan juuri tuon taikinannaama, kiilto ja huokoset tekevät sen. Kroppakin on sellainen että keskivartalo on pullea ja jalat tikut.
Miehillä sen näkee otsasta. Turvotus saa uurteet näyttämään syvemmiltä (Cordon Ramsey)
Naisilla leuka alkaa erottumaan selvemmin (Mari Rantanen, Auri Kananen)
Pirjo Lonka ja Mikko Koivu
Teemu Selänne
Kaisa Juuso
Silmäaseman mainoksen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun tarvitsisi mitään peittää? Kyllä mulla on aina ollut pokkaa olla oma itseni riippuvuuksineen kaikkineen. En koe pienintäkään häpeää siitä että olen juoppo. En kokenut silloin kun join, enkä ole kokenut sen jälkeen kun lopetin. Mitäpä mä sairauksiani häpeämään tai piilottelemaan? En myöskään koskaan peitellyt juomistani millään tavalla kun ei mulla ollut sellaiseen yhtään järjellistä syytä. Ei pelota, eikä koskaan ole pelottanut olla rehellisesti juuri sitä mitä on.
En minäkään piilottelee juoppouttani. Mutta olen sen verran kovempi jätkä että sanon olevani ehta juoppo, enkä piiloudu "sairauden" taakse. Vitut tämä mikään sairaus ole. M42
No onhan se sairaus jos se aiheuttaa riippuvuutta pakonomaista tarvetta juoda eikä pysty lopettamaan ajoissa.
Täällä palstalla kyllä määritellään alkoholistiksi sellainenkin, joka juo vaikka yhden oluen kerran viikossa, eikä ole pakko ostaa sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun tarvitsisi mitään peittää? Kyllä mulla on aina ollut pokkaa olla oma itseni riippuvuuksineen kaikkineen. En koe pienintäkään häpeää siitä että olen juoppo. En kokenut silloin kun join, enkä ole kokenut sen jälkeen kun lopetin. Mitäpä mä sairauksiani häpeämään tai piilottelemaan? En myöskään koskaan peitellyt juomistani millään tavalla kun ei mulla ollut sellaiseen yhtään järjellistä syytä. Ei pelota, eikä koskaan ole pelottanut olla rehellisesti juuri sitä mitä on.
En minäkään piilottelee juoppouttani. Mutta olen sen verran kovempi jätkä että sanon olevani ehta juoppo, enkä piiloudu "sairauden" taakse. Vitut tämä mikään sairaus ole. M42
No onhan se sairaus jos se aiheuttaa riippuvuutta pakonomaista tarvetta juoda eikä
Minäkin juon vain yhden saunaoluen ja vaimo valittaa aina. Oon mukamas kauheassa kännissä vaikka ei minua vielä yksi mäyräkoira kaada. Kertaakaan en ole kaatunut kiukaalle. Viikolla en juo ollenkaan, paitsi tiistai saunassa, joten tuo ilo minulle suokoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se sairaus jos se aiheuttaa riippuvuutta pakonomaista tarvetta juoda eikä
Juopon selitys..🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun täällä on asiantuntijoita, niin kertokaa, miksi olen saanut juomisesta kummallisia oireita. Olen juonut päivittäin 30 vuotta. Enää otan vain 5 lasillista iltaisin, sekin valkkaria. Ennen vedin kunnon kännit päivittäin.
Mutta se oire. Olen kadottamassa tasapainoni ja jotenkin jäykistelen. Siis jos juon vain vähän, niin aamulla, viimeistään iltapäivään mennessä en uskalla kulkea portaissa, pelkään että kaadun. Koko kroppa on aivan jäykkä ja vapiseva.
Jos otan enemmän, olen aamusta jopa iltapäivään saakka täysin toimintakykyinen ja sulavaliikkeinen.
Onko tämä joku pikkuaivojuttu, tarvitsen vertaistukea.
Katkokävelyä. Lopun alkua.
Alkoholismin keskivaihetta. Ryypyt pitävät sinut toimintakunnossa, ilman niitä eivät tavalliset asiat sinulta enää suju.
Juo smoothie terästettynä, se on niin terveellistä. Gin ei edes tuoksu hengityksessä. Osta viiniä, koska tarvitset ruoanlaittoon. Ikonien maalaukseen tarvitse myös alkoholia (en nyt muista mitä ne käyttää). Vatsalääkkeeksi tietenkin tarvitsee konjakkia kolmen vartin pullon. Rommiakin täytyy ostaa, kun tuntuu se flunssakin tulevan. Vaellukselle "vähän" minttua lämmikkeeksi. Onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Hae juomat aina eri kaupoista, niin et menetä kasvojasi henkilökunnalle. Käy loppuviikossa siinä omassa lähikaupassa pe tai la, mutta muina juomanostopäivinä kauempana. Maanantaina eri kaupunginosan liiterissä, tiistaina kauppakeskuksen isoon markettiin, joka on kaupungin toisella puolella.
Ja niin edelleen..
Alkossa, jos käyt samassa kaupungissa tai noin 50 km säteellä, saatat törmätä samoihin myyjiin eri liikkeessä. Aika moni tekee tuota kiertelyä, asiakas ja myyjä. Olen ollut siellä myyjäpuilella. Nähty on monesti nämä kiertelevä holistit.
Vierailija kirjoitti:
Miten peität viinan hajun ?
Gin ei haise. Testattiin miehen kanssa, kun kuultiin asiasta ekan kerran.
Liikut vain samanlaisten joukossa: aina otetaan lasilliset, valitaan huolella viini ruuan kans, keskustellaan aiheesta, seurataan jtn hesarin viiniarvosteluja. Semmoista tapaamista missään ei ole, etteikö jotain alkoholia juotaisi.
No, tällöin ollaan toki toimintakykyisiä holisteja. Mutta sitten kun yhteinen, iloinen porukkamme vanhenee ja ollaankin yhtäkkiä 50 ++, niin kuva alkaa vähän säröillä.
Kotona juominen jatkuu, tai lisääntyy, kun enää ei tarvi olla lasten takia kuljetuskunnossa. Känni onkin känni eikä mikään pikkuhiprakka. Krapulat on karmeita. Jos menet ystävän luokse ns arkena vain pikaisesti pistäytymään, on eteisen/keittiön nurkassa palautustölkkejä ja pulloja varmaan 30 € edestä. Ja kaveri näyttää vähän ruttuiselta ja nuutuneelta.
Jotkut havahtuu ja yrittää vähentää, jotkut ei.
Vierailija kirjoitti:
Blascon meikkivoide peittää punaisuuden, mutta henki haisee. Liiku vain kolmen metrin päässä muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Isosiskoni jemmaili siideritölkkejä pyykki koriiin. Tykkäsi pestä usein pyykkituvassa pyykkiä. 😛
Luin jonkun kirjan, missä kettottiin, että jemmapullot oli lelulaatikossa, vessan vesisäiliössä, postilaatikossa ja vaikka missä. Jotkut avaa kaljatölkit valmiiksi johonkin jemmaan, ettei kuulu avauksen ääni.
Milloin alkoholisti valehtelee?
Silloin kun hänen huulensaa liikkuu.