Juoppo. Näin peität alkoholismisi
Juo aina jalallisesta lasista.
Ota puolisoksesi idiootti joka katsoo sikailuasi kiltisti ja pitää kulissit pystyssä.
Älä huolehdi lastesi terveydestä. Kun heistä ei tule työkykyisiä ihmisiä voit haukkua heitä ja muistuttaa heitä siitä kuinka paljon sinä teet töitä. Näin saat oikeutta alkoholismillesi.
Harrasta liikuntaa ja kerro siitä isoon ääneen joka paikassa. Varsinkin alkossa.
Kutsu normaalin kokoisia kaljoja pieniksi kaljoiksi.
Vähettele juomiesi annosten määrää. Esim 5 kaljaa on pari ja lava muutama.
Juo parhaassa seurassa eli yksin tai jonkun vielä juopomman kanssa. Silloin kukaan ei laske juomiesi määrää.
Kun osallistut juhliin joissa muut juovat istu selvinpäin. Selitä itsellesi ettet ole mikään juoppo koska pystyt olemaan selvinpäin, nuohan ne niitä juoppoja ovat. Paina mieleesi mitä kukin sanoo tai tekee humalassa ollessaan ja muistuta heitä sitten siitä jälkeenpäin.
Muistuta myös kaikkia läheisiäsi tasaisin väliajoin siitä milloin ovat epäonnistuneet elämässään.
Mitä muuta?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi mennä terapiaan. Riippuvuus on aina tapa peittää traumat.
-ex-alkoholisti
Ei ole ex-alkoholistia. Alkoholisti on aina alkoholisti.
-raitis alkoholistiKun kerran hankkii itselleen alkoholismin niin se ajattelutapa pysyy ikuisesti.
Ja totuushan on se, että vain 1-1.5% raitistuu pysyvästi. Voi olla vuosia tai jopa vuosikymmeniä juomatta, mutta kyllä se retkahdus yleensä tulee.
Kuulostaa oudolta ajattelutavalta. Jos siis lopettaa enimmäkseen viikonloppuihin keskittyneen dokaamisen nelikymppisenä ja retkahtaa seitsenkymppisenä niin on alkoholisti?
Isosiskoni jemmaili siideritölkkejä pyykki koriiin. Tykkäsi pestä usein pyykkituvassa pyykkiä. 😛
Vierailija kirjoitti:
Ette te sitä pysty peittämään. Juopon läheisillä on kuudes aisti ja kuivakännit tiedetään jo etukäteen.
T. Alkoholistin vaimo.
Joskus juttelin puhelimessa juopon kaverin kanssa. Kehuskeli että muutaman vain ottanut, ei vaimo huomaa ja suutu kun tulee kotia kun ei haise ja kaikki on järjestyksessä. Jossain vaiheessa kuului taustalta "Taasko sä olet saatana ryypänny"
"Jaa vaimo se tulikin kotia, täytyykin soitella myöhemmin heh heh"
Vai että juopolla se ajattelutapa säilyy samana kymmeniä vuosia vaikka lopettaa? Johan on taas hullun höpinää. 😂 Juu, sit voidaan miettiä myös että mitä sitten jos joku repsahtaa vaikka 20 vuoden jälkeen? Yleensä se elämä kyllä jatkuu senkin jälkeen ja virheistä otetaan taas oppia. Kuuluu saorauden kuvaan, mitä helvettiä sä siinä kauhistelet. Esimerkkinä isäni. Oli 25 vuotta selvinpäin kunnes repsahti yhtenä iltana, osti lavan olutta, joi niistä kuusi, kaatoi loput viemäriin, soitti auttavaan puhelimeen, jutteli asian läpi ja painui aamun ensimäiseen AA-kokoukseen. Eipä ole taas sen jälkeen juonut. Tuosta nyt se 15 vuotta aikaa. Tämä repsahdus muuten haittasi vain häntä itseään, kenellekkään muulle tuosta ei vahinkoa ollut. Eli ihan tiedoksi että se sun kauhistelema repsahdus ei todellakaan tarkoita automaattisesti sitä että päässä sumenee viikoiksi, kaikki rahat juodaan, kämpät myydään, tilit tyhjennetään, lähi kauppa ryöstetään ja herätään viikkojen päästä katuojasta kaikki menetettynä ja kaverit tapettuna. Jos kyseessä olis ei alkoholisti joka juo 6 olutta kerran 25 vuoden aikanan, ilman että jatkaa siitä kertaakaan seuraavan 15 vuoden kuluessa niin kauhistelisitko? Ei, et sä kauhistelis pätkääkän kun sä juot itse enemmän normi perjantaina. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömällä hankittu rasvamaksa on se parempi rasvamaksa. Kannattaa hankkia myös iso koira, jolla on samanlainen tynnyrimäinen keskivartalo kuin omistajallaan. Sitten 2 x pv korttelin ympäri (max. 150 m) ulkoiluttamassa, paitsi sateella, tuulella ja helteessä, jolloin vain rappusten vieressä pisditykset. Pöksyt kiristää, läski löllyy leuan alla ja hurtalla diabetes, mutta meidänpä maksat ei poksahdakaan viinasta ja se on sitä parempaa maksan poksahtamista.
Ei juoppoja vihata siksi että pilaavat oman terveytensä, vaan siksi että he tuhoavat läheistensä elämän
Vihaatko myös syöpöpotilaita heidän läheisilleen aiheuttamansa tuskan vuoksi? Onko monkikin sairas parantunut vihasi vuoksi?
Niin, eli isäsi kuuluu(kuului?) siihen yhteen prosenttiin. Säikähti ja haki apua, koska tajusi ettei pysty 25 vuoden jälkeenkään ottamaan normaalisti.
Kumoat omassa kirjoituksessasi oman väitteesi
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun tarvitsisi mitään peittää? Kyllä mulla on aina ollut pokkaa olla oma itseni riippuvuuksineen kaikkineen. En koe pienintäkään häpeää siitä että olen juoppo. En kokenut silloin kun join, enkä ole kokenut sen jälkeen kun lopetin. Mitäpä mä sairauksiani häpeämään tai piilottelemaan? En myöskään koskaan peitellyt juomistani millään tavalla kun ei mulla ollut sellaiseen yhtään järjellistä syytä. Ei pelota, eikä koskaan ole pelottanut olla rehellisesti juuri sitä mitä on.
Alkoholismi ei ole sairaus. Jotkut vain hoitavat esim mt-ongelmiaan alkoholilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömällä hankittu rasvamaksa on se parempi rasvamaksa. Kannattaa hankkia myös iso koira, jolla on samanlainen tynnyrimäinen keskivartalo kuin omistajallaan. Sitten 2 x pv korttelin ympäri (max. 150 m) ulkoiluttamassa, paitsi sateella, tuulella ja helteessä, jolloin vain rappusten vieressä pisditykset. Pöksyt kiristää, läski löllyy leuan alla ja hurtalla diabetes, mutta meidänpä maksat ei poksahdakaan viinasta ja se on sitä parempaa maksan poksahtamista.
Ei juoppoja vihata siksi että pilaavat oman terveytensä, vaan siksi että he tuhoavat läheistensä elämän
Vihaatko myös syöpöpotilaita heidän läheisilleen aiheuttamansa tuskan vuoksi? Onko monkikin sairas parantunut vihasi vuoksi?
Syöpä ei ole oma valinta. Syöpää sairastavien persoonallisuus ei myöskään muutu itsekkääksi sen syövän vuoksi. Toisin kuin alkoholistien
Suurin osa alkoholisteista suomessa on työssä käyviä ihmisiä.
Harvalla niin hyvät geenit on että elää siihen rapajuoppo vaiheeseen asti
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli isäsi kuuluu(kuului?) siihen yhteen prosenttiin. Säikähti ja haki apua, koska tajusi ettei pysty 25 vuoden jälkeenkään ottamaan normaalisti.
Kumoat omassa kirjoituksessasi oman väitteesi
Mitä helvettiä höpötät? Miksi keksit juttuja päästäsi? Ei hän missään vaiheessa koskaan kuvitellutkaan voivansa ottaa "normaalisti" (Hänen sanojensa mukaan alkoholin juonnissa ei ole ihmiselle mitään normaalia, ihmistä kun ei ole luotu juomaan toksista hermomyrkkyä, se kun on ihmiselle ihan hengen vaarallista jabvahingollista joten sem juomisessa ei näin ollen mylskään ole mitään normaalia ja luonnollista. Olen isäni kamssa samaa mieltä) Hän on kyllä tietoinen siitä että on alkoholisti. Hän repsahti, ei hänellä ollut tuollaisia harhaluuloja mitä sä maalailet. Ei hän juonut koska kuvitteli voivansa juoda 😂 Tää on ihan puhtaasti sun päästä lähtenyttä tarinan sepitystä syistä joita sulle ei kukaan ole kertonut. 😂 Ei hän mitään myöskään säikähtäny, ihan omien sanojensa mukaan hän vaan oli todennut että eipä tämä kannata kun ei hän koe tästä mitään iloa, eikä sitä mukavaa nousu humala oloa mitä odotti (voi vain pahoin). Et äläpä höpötä joutavia kun et mistään mitään tiedä etkä selvästi myöskään mitään ymmärrä, toisten tarinan sepittäjillä kun ei ole mitään arvoa. Tuohan päinvastoin todistaa täydellisesti sen että ukon ajatusmaailma on täysin muuttunut. Kärjistetysti ennen juotiin vaikkei ollut kivaa, juotiin kun oli "pakko", nyt ei juoda kun ei ole kivaa, muttei ole kyllä pakkoakaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä ei ole oma valinta. Syöpää sairast
En ota kantaa muihin mutta sä et joko tunnen esim aivosyövän yleisiä vaikutuksia ihmisen persoonaan tai sä haluat valehdella tahallaan. Motako edellä maimittua syöpäpotilasta tunnet? Puolison mutsi sairasti aivosyöpää (Pesäkkeitä myös muualla) ja muuttui sen myötä aivan saatanan ilkeäksi, järkytyäväksi läheisiään piinanneeksi marttyyriksi, todella agressiiviseksi ja vihamieliseksi ja lopulta myös vainoharhaiseksi ja väkivaltaiseksi. Jopa oma miehensä ja poikansa toivoivat kuolemaansa jotta se kärsimys mitä muille aiheutti päättyisi ja toki myös hänen itsensä vuoksi, eihän se elämää hänellekään ollut.
Kannattaa pysyä hoikkana ja huoliteltuna kuten jo sanottu.
- Osta trendikäs ja kallis juomapullo, pukeudu sporttisesti. Siitä on kätevä naukkailla esim. kossu-makuvissyä. Saa sopivat hiprakat junassa, salilla tai missä vaan
-Sama retkeilyn suhteen. Termoksessa menee tujakampikin minttukaakao
- Pienet teräväpullot ovat käteviä, pieneen käsilaukkuun menee monta ja voit sujuvasti lisäillä kahviin tms.
- Kannattaa juodessa tehdä pikkuhommia kuten näennäisiä puutarha tai remonttitöitä. Silloin se ei ole ryyppäämistä vaan puuhastelua jossa lomassa maistellaan.
-Alkossa voi ostaa halvempaa viiniä "ruuanlaittoon". Kysele isoon ääneen mikä edullinen viini sopii kastikkeeseen tai risottoon.. ei sitä oikeasti ruokaan niin paljon tarvitse tuhlata. Saa laittaessa jo kivat nousut.
-Kun menet pubiin tai viinilasilliselle, saavu aina puoli tuntia etuajassa. Näin ehdit juoda yhden ennen kuin toinen saapuu ja olet jo hyvässä vauhdissa.
- Ala yrittäjäksi jolloin voit hieroa bisneksiä samanmoisten kanssa viikonpäivästä riippumatta. Juomat ja juomareissut voi laittaa puoliksi firman piikkiin, sillä liiketuttavien kanssahan sitä juhlitaan. Se on pelkkää voittoa, vai mitä?
- Älä koskaan ole maanantaina pois töistä, sillä se on juopon punainen lippu. Sen sijaan käy ovelasti ke-to ryyppyreissuilla, niin kukaan ei epäile saikuttamista. Pysy niin terveenä että älä ole ikinä muuten kipeänä, niin saat ilmaista saikutusvaraa.
- Pyri ja päädy johtaviin asemiin, niin voit pitää "imagon vuoksi" viskiä ja tyylikkäitä laseja työhuoneessa. Myös aamuiset kuoharipullot toimivat.
Tässä muutamia hyväksi havaittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun tarvitsisi mitään peittää? Kyllä mulla on aina ollut pokkaa olla oma itseni riippuvuuksineen kaikkineen. En koe pienintäkään häpeää siitä että olen juoppo. En kokenut silloin kun join, enkä ole kokenut sen jälkeen kun lopetin. Mitäpä mä sairauksiani häpeämään tai piilottelemaan? En myöskään koskaan peitellyt juomistani millään tavalla kun ei mulla ollut sellaiseen yhtään järjellistä syytä. Ei pelota, eikä koskaan ole pelottanut olla rehellisesti juuri sitä mitä on.
Alkoholismi ei ole sairaus. Jotkut vain hoitavat esim mt-ongelmiaan alkoholilla
Nämä kaksi ovat erillisiä ihmisryhmiä, tavanomaisia alkoholisteja ja sitten niitä jotka hoitavat mt-ongelmiaan alkolla. Tupakastakin helpoiten eroon pääsee pelkät tapapolttajat, vaikeiten tai ei ollenkaan tosiasialliset riippuvuustaipuvaiset.
Uskottava turkisreuhka päällä ja kultakorut auttaa
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun täällä on asiantuntijoita, niin kertokaa, miksi olen saanut juomisesta kummallisia oireita. Olen juonut päivittäin 30 vuotta. Enää otan vain 5 lasillista iltaisin, sekin valkkaria. Ennen vedin kunnon kännit päivittäin.
Mutta se oire. Olen kadottamassa tasapainoni ja jotenkin jäykistelen. Siis jos juon vain vähän, niin aamulla, viimeistään iltapäivään mennessä en uskalla kulkea portaissa, pelkään että kaadun. Koko kroppa on aivan jäykkä ja vapiseva.
Jos otan enemmän, olen aamusta jopa iltapäivään saakka täysin toimintakykyinen ja sulavaliikkeinen.
Onko tämä joku pikkuaivojuttu, tarvitsen vertaistukea.
Katkokävelyä. Lopun alkua.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun täällä on asiantuntijoita, niin kertokaa, miksi olen saanut juomisesta kummallisia oireita. Olen juonut päivittäin 30 vuotta. Enää otan vain 5 lasillista iltaisin, sekin valkkaria. Ennen vedin kunnon kännit päivittäin.
Mutta se oire. Olen kadottamassa tasapainoni ja jotenkin jäykistelen. Siis jos juon vain vähän, niin aamulla, viimeistään iltapäivään mennessä en uskalla kulkea portaissa, pelkään että kaadun. Koko kroppa on aivan jäykkä ja vapiseva.
Jos otan enemmän, olen aamusta jopa iltapäivään saakka täysin toimintakykyinen ja sulavaliikkeinen.
Onko tämä joku pikkuaivojuttu, tarvitsen vertaistukea.
Kyllä se vanhuus tulee vaikka olis vesiselvä
Hahaa, minullapa on ekstrahyväkonsti peittää, kätkeä ja piilottaa alkoholismini:
En juo alkoholia lainkaan, jolloin en jää kiinni!
Checkmate!
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, minullapa on ekstrahyväkonsti peittää, kätkeä ja piilottaa alkoholismini:
En juo alkoholia lainkaan, jolloin en jää kiinni!
Checkmate!
Vielä kun tuo konstisi älykkyyttä lisäisi! :D
Ei alkoholismi ole sairaus , Syöpä on sairaus... juomisen voi lopettaa silloin kun haluaa mutta syöpää ei voi.