Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoppo. Näin peität alkoholismisi

Vierailija
26.08.2025 |

Juo aina jalallisesta lasista. 

Ota puolisoksesi idiootti joka katsoo sikailuasi kiltisti ja pitää kulissit pystyssä.

Älä huolehdi lastesi terveydestä. Kun heistä ei tule työkykyisiä ihmisiä voit haukkua heitä ja muistuttaa heitä siitä kuinka paljon sinä teet töitä. Näin saat oikeutta alkoholismillesi.

Harrasta liikuntaa ja kerro siitä isoon ääneen joka paikassa. Varsinkin alkossa.

Kutsu normaalin kokoisia kaljoja pieniksi kaljoiksi. 

Vähettele juomiesi annosten määrää. Esim 5 kaljaa on pari ja lava muutama.

Juo parhaassa seurassa eli yksin tai jonkun vielä juopomman kanssa. Silloin kukaan ei laske juomiesi määrää.

Kun osallistut juhliin joissa muut juovat istu selvinpäin. Selitä itsellesi ettet ole mikään juoppo koska pystyt olemaan selvinpäin, nuohan ne niitä juoppoja ovat. Paina mieleesi mitä kukin sanoo tai tekee humalassa ollessaan ja muistuta heitä sitten siitä jälkeenpäin. 

Muistuta myös kaikkia läheisiäsi tasaisin väliajoin siitä milloin ovat epäonnistuneet elämässään.

Mitä muuta?

Kommentit (188)

Vierailija
141/188 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun tarvitsisi mitään peittää? Kyllä mulla on aina ollut pokkaa olla oma itseni riippuvuuksineen kaikkineen. En koe pienintäkään häpeää siitä että olen juoppo. En kokenut silloin kun join, enkä ole kokenut sen jälkeen kun lopetin. Mitäpä mä sairauksiani häpeämään tai piilottelemaan? En myöskään koskaan peitellyt juomistani millään tavalla kun ei mulla ollut sellaiseen yhtään järjellistä syytä. Ei pelota, eikä koskaan ole pelottanut olla rehellisesti juuri sitä mitä on. 

En minäkään piilottelee juoppouttani. Mutta olen sen verran kovempi jätkä että sanon olevani ehta juoppo, enkä piiloudu "sairauden" taakse. Vitut tämä mikään sairaus ole. M42

Vierailija
142/188 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kertoo alkossa myyjälle ylipäätään mitään itsestään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/188 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömällä hankittu rasvamaksa on se parempi rasvamaksa. Kannattaa hankkia myös iso koira, jolla on samanlainen tynnyrimäinen keskivartalo kuin omistajallaan. Sitten 2 x pv korttelin ympäri (max. 150 m) ulkoiluttamassa, paitsi sateella, tuulella ja helteessä, jolloin vain rappusten vieressä pisditykset. Pöksyt kiristää, läski löllyy leuan alla ja hurtalla diabetes, mutta meidänpä maksat ei poksahdakaan viinasta ja se on sitä parempaa maksan poksahtamista.

Ei juoppoja vihata siksi että pilaavat oman terveytensä, vaan siksi että he tuhoavat läheistensä elämän

Vihaatko myös syöpöpotilaita heidän läheisilleen aiheuttamansa tuskan vuoksi? Onko monkikin sairas parantunut vihasi vuoksi? 

Syöpä ei ole oma valinta. Syöpää sairast

Ai. Jostain syystä kaikki tuntemani syöpään kuolleet, ovat muuttuneet läheisriippuvaisiksi takertujiksi. En sano että se väärin olisi, mutta on ihan paskapuhetta, etteikö syöpäpotilaan luonne muuttuisi sairastamisen myötä.

Vierailija
144/188 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana jutella ihmisten kanssa. Okei, no ei ollut Alko vaan se market, mutta eilenkin kassalla juteltiin myyjän kanssa iron maidenista. 

Vierailija
145/188 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa alkoholisteista suomessa on työssä käyviä ihmisiä.

Harvalla niin hyvät geenit on että elää siihen rapajuoppo vaiheeseen asti

Varmaankin näin. Eikä vain Suomessa. Tavallisella työttömällä ei ainakaan riitä rahat juopotella koko ajan. On kokemusta. Onhan sitten vaikkapa perijöitä jotka ovat laittaneet kaiken sileäksi juomalla. Nautin olutta reilusti yli ns. terveellisen rajan lähes joka päivä eli muutaman. Väkeviä tuli nautittua nuorempana mutta ne ei ole maistuneet aikoihin. Ja miksi mitään tarvitsisi peitellä. Aika moni nautiskelee olutta tai viiniä useinkin.

Vierailija
146/188 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalallisesta lasista... Ja sikailua :) Pitääkö sikailla ollakseen juoppo? Sitten en tunne ketään juoppoa vaikka aika moni määritellään alkoholistiksi normien mukaan. Kun juo vaikka muutaman oluen illassa.

Vierailija
147/188 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten peität viinan hajun ?

Vierailija
148/188 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun tarvitsisi mitään peittää? Kyllä mulla on aina ollut pokkaa olla oma itseni riippuvuuksineen kaikkineen. En koe pienintäkään häpeää siitä että olen juoppo. En kokenut silloin kun join, enkä ole kokenut sen jälkeen kun lopetin. Mitäpä mä sairauksiani häpeämään tai piilottelemaan? En myöskään koskaan peitellyt juomistani millään tavalla kun ei mulla ollut sellaiseen yhtään järjellistä syytä. Ei pelota, eikä koskaan ole pelottanut olla rehellisesti juuri sitä mitä on. 

En minäkään piilottelee juoppouttani. Mutta olen sen verran kovempi jätkä että sanon olevani ehta juoppo, enkä piiloudu "sairauden" taakse. Vitut tämä mikään sairaus ole. M42

No onhan se sairaus jos se aiheuttaa riippuvuutta pakonomaista tarvetta juoda eikä pysty lopettamaan ajoissa. 

Vierailija
149/188 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelu on hyvä harrastus. Päivällä rinteessä muutama kupillinen rommikaakaota, iltapäivällä after ski ja sitten illalla baariin ja yökerhoon hyvällä omallatunnolla koska on koko päivä urheiltu. 

Saa kolmet kännit saman päivän aikana. 

Rinteessä pitää vaan olla varovainen ettei laskettele kenenkään päälle. Jos rommikaakaot lähti käsistä, on parempi istua rinnebaarissa ja juoda loiventavaa kunnes on taas kunnossa rinteeseen. 

Joka viikonloppu rinteeseen ja useamman viikon talviloma koska tykkää laskettelusta :D

Vierailija
150/188 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se sairaus jos se aiheuttaa riippuvuutta pakonomaista tarvetta juoda eikä pysty lopettamaan ajoissa. 

Eikä ole. Ihminen on vedestäkin riippuvainen. Ja se ei ole sairaus

Vierailija
151/188 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lisää hyviä vinkkejä 

Vierailija
152/188 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
153/188 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤭

Vierailija
154/188 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljaa juova mies on juoppo (paitsi eksoottinen sellainen)

Viiniä "siemaileva" nainen ei ole juoppo (vaikka viini on vahvempaa kuin olut)

Ei, vaan henkilö joka juo lähes päivittäin ja usein useita ravintola-annoksia kerrallaan on todennäköisesti alkoholisoitunut. Naiselle tämän keskimäärin kevyemmän ruumiinrakenteen vuoksi raja tulee hieman alempana. 

Vierailija
155/188 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppous valitettavasti näkyy kasvoista (niistä tulee sellaiset löysät ja kumimaiset, nenä kiiltää, huokoset on isoja), joten ei nuo peittelyt auta.

Kuka käy tuijottamssa toisen ihohuokosia? Niin no naist ehkä, mutta silti.

Vierailija
156/188 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppous valitettavasti näkyy kasvoista (niistä tulee sellaiset löysät ja kumimaiset, nenä kiiltää, huokoset on isoja), joten ei nuo peittelyt auta.

Kuka käy tuijottamssa toisen ihohuokosia? Niin no naist ehkä, mutta silti.

🤣

Vierailija
157/188 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Miksi alkoholismi pitäisi peittää?

Vierailija
158/188 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina miettinyt että monet juopot näyttää kuin ne olisi sisaruksia keskenään. Varmaan juuri tuon taikinannaama, kiilto ja huokoset tekevät sen. Kroppakin on sellainen että keskivartalo on pullea ja jalat tikut. 

Miehillä sen näkee otsasta. Turvotus saa uurteet näyttämään syvemmiltä (Cordon Ramsey)

Naisilla leuka alkaa erottumaan selvemmin (Mari Rantanen, Auri Kananen)

Pirjo Lonka ja Mikko Koivu

Teemu Selänne

Vierailija
159/188 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juttelen myyjien kanssa, minä omista asioista ja he omista asioistaan, alkossa uskaltaa nykyään heittää läppää toisin kuis silloin kun he seisoivat pitkän tiskin takana naama totisena. 

Vierailija
160/188 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskettelu on hyvä harrastus. Päivällä rinteessä muutama kupillinen rommikaakaota, iltapäivällä after ski ja sitten illalla baariin ja yökerhoon hyvällä omallatunnolla koska on koko päivä urheiltu. 

Saa kolmet kännit saman päivän aikana. 

Rinteessä pitää vaan olla varovainen ettei laskettele kenenkään päälle. Jos rommikaakaot lähti käsistä, on parempi istua rinnebaarissa ja juoda loiventavaa kunnes on taas kunnossa rinteeseen. 

Joka viikonloppu rinteeseen ja useamman viikon talviloma koska tykkää laskettelusta :D

Ja yökerhosta saa aina jonkun rouvan viereensä yöksi.