Miksi suomessa vihataan varakkaita?
Hehän tämän kaiken maksavat, eivät ne paljon paapotut "pienituloiset"
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat ei maksa veroa varallisuudestaan, vain varallisuuden kautta mahdollisesti tulevista pääomatuloista. Käyttävät verojuristeja ja erilaisia järjestelyitä holding yhtiöiden kautta, jotta nämä pääomatulojen verotkin saadaan minimoitua. Ottaisivat mallia esimerkiksi Supercellin johtajista, jotka suoraselkäisesti maksavat verot kaikista tuloistaan.
Siis se on suurin sanakari joka maksaa eniten veroja? Only in Finland
Veronkiertäjät on vähän niinkuin varkaita.
Vierailija kirjoitti:
Varakkuudessa ärsyttää vain yksi asia. Eli jos on peritty rahaa tai maata ja mantuja niin perijä olettaa että hän on "ansainnut" perintönsä. Miten niin ansainnut?
Totta kai on ansainnut kun on syntynyt varakkaille vanhemmille. Minä itse olen perinyt kahteen kertaan ja tunnen kyllä ansaitsevani sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkuudessa ärsyttää vain yksi asia. Eli jos on peritty rahaa tai maata ja mantuja niin perijä olettaa että hän on "ansainnut" perintönsä. Miten niin ansainnut?
Miksi varakkuus pitäisi jotenkin ansaita? Tätä en ymmärrä, jotkut rikastuu työllä (ei tosin suomessa), joillain käy tuuri(lotto yms.), jotkut perii rahaa, jotkut nai rahaa jne.
Tää oli hyvä. "Miksi varakkuus pitäisi ansaita".
Niin, joitakin onni suosii, joitakin ei.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaita kadehtivat eivät ymmärrä että itse itsekin ovat syntyneet varallisuuteen, koska ovat syntyneet länsimaahan jossa koulut ilmaisia ja Kela varmistaa ettei joudu kadulle. Mutta silti vetää uhriviitan ylle jos jollain on hieno auto ja iso koti ja itsellä vain asunto.
Näinkö sinä toimit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa rakastetaan sellaista marttyyrimaista köyhyydessä piehtarointia. Oikein kilpaillaan sillä kellä menee kurjimmin ja kuka tarvitsee eniten almuja. Ja jos ehdottaa mitään tilanteen parantamiseksi, niin tulee liuta tekosyitä miksi ei voi tehdä mitään kun viime juhannuksenakin oli huono sää ja jäi paha mieli.
Jos joku muu yrittää parantaa asemaansa, niin hänellekin ollaan ensimmäisenä kertomassa miten ei kannata kun ei siitä kuitenkaan tule mitään. Ja sitten jos joku kaikesta huolimatta onnistuukin, niin nämä köyhät ovat haukkumassa riistäjäksi ja käsi ojossa vaatimassa hänen tienestejään itselleen.
Sehän on luterilaisuuden ydintä. Kärsi niin kirkkaimman kruunu saat. Vai miten se nyt menee.
Kyllä, ja se on yksi syy miksi emme meinaa pärjätä nykymaailmassa. Pitäisi tavoitella korkeammalle, eikä vain rypeä omassa kurjuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ovat entisiä maahanmuuttajia. Useimmat Suomen rikkaat ovat Ruotsista tänne määrättyjä virkasukuja. Varakkaissa ärsyttää ja geeniperimämme tietää mistä varakkuus on revitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tullakseen varakkaaksi pitää vihata muita ja rakastaa itseään.
Päin vastoin.
Äitini suku on varakasta. Mutta ei sillä tavalla varakasta, että he olisivat mitään Herlinejä, Rettigejä tai Fazereita. Vaan sillä tavalla varakasta, että he erottuvat varallisuudellaan selvästi keskivertosuomalaisista.
Suvussa kulkee jo useassa sukupolvessa (ääneen lausumaton) periaate: säilytä pesämuna ja lisää sitä. Eli jos / kun saat perinnöksi jotakin, älä hassaa sitä, vaan hoida sitä hyvin ja kartuta sitä. Perinnön muotoja on useita: kesähuviloita, kiinteistöjä, asunto-osakkeita, metsää, maatalousmaata, arvoesineitä, jonkin verran varmaan myös pörssiosakkeita. Äidin isän isovanhemmat olivat ihan tavallisia maanviljelijöitä, mutta pitivät huolta siitä, että jättivät lapsilleen ja lastenlapsilleen hyvät
Mikään ei osoita, että väite, ei pitäisi paikkaansa. Päinvastoin.
Viha ja rakkaus ovat tapa tarkastella maailmaa. "(ääneen lausumaton) periaate"
Viha syntyy pelosta muita kohtaan. Omaisuus luo turvaa.
Itserakkaus myötätunnosta vain itseään (lapsiaan) kohtaan, jota myös itsekkyydeksi kutsutaan.
Toisin sanoen. Itsekkäät ihmiset pelottavat ja pelko synnyttää vihaa. Itsekkyys näkyy varakkuutena. Toiset ovat vain itsekkäämpiä kuin toiset.
"Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan tuo käytäntö on ihan OK. Olet kade-demari.
Kuka muka vihaa varakkaita? Minkä ihmeen takia? Miksei vaikka keskituloisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkuus pitäisi jotenkin ansaita? Tätä en ymmärrä, jotkut rikastuu työllä (ei tosin suomessa), joillain käy tuuri(lotto yms.), jotkut perii rahaa, jotkut nai rahaa jne.
Jos minä saan lottovoiton se on hvtinmoinen onnenpotku, en ole sitä mitenkään ansainnut. Juuri tuo että perii varallisuutta ja kokee sen jollain tavalla itse ansaituksi on naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaita kadehtivat eivät ymmärrä että itse itsekin ovat syntyneet varallisuuteen, koska ovat syntyneet länsimaahan jossa koulut ilmaisia ja Kela varmistaa ettei joudu kadulle. Mutta silti vetää uhriviitan ylle jos jollain on hieno auto ja iso koti ja itsellä vain asunto.
Suomessa koetaan että kadehtii kun kokee jonkun rpäoikeuden mukaiseksi.
Esim hyvinvointialue siirsi sovittuja palkankorotuksia ja sen sijaan saatiin kertakorvaus hoitajat yms 140€, lääkärit 340€
Ei Suomessa vihata varakkaita! Jos sellaista kuvittelee, niin kannattaa kuunnella vaikka miten Yhdysvalloissa puhutaan. Ne oikein riemuitsee aina jos joku miljonääri kuolee tms. En oo ikinä Suomessa törmännyt sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on ansainnut kun on syntynyt varakkaille vanhemmille. Minä itse olen perinyt kahteen kertaan ja tunnen kyllä ansaitsevani sen.
Ymmärrätkö sinä edes sanan ansaita merkityksen?
Vierailija kirjoitti:
Syyt:
1. Suomalaisissa alemmissa yhteiskuntaluokissa on poikkeuksellisen paljon tyhmiä (ns. Lahti-syndrooma).
2. Suomalaisissa porvareissa on poikkeuksellisen paljon mulkkuja (ns. Espoo-syndrooma).
Olen muuttanut mielipiteeni viimeisen puolen vuoden aikana tähän suuntaan, aiemmin ihmettelin persujen suosiota. Vaihdoin työpaikkaa ja törmäsin juuri tuohon maailmaan, kun ruokalan seinällä on lappu, ammattilaisen kirjoittamana, keitä maidoton ruoka laktoosittomaan maitoon. niin mitä voi olettaa.
Johtuuko tämä aiempien vuosikymmenien mahdollisuudesta kouluttautua, fiksummat pääsivät pois köyhyydestä ja duunarihomnista, jäljelle jäi ne pahnanpohjimmaiset syntymässä säikähtäneet.
Koska hallitus niin näkyvästi vie muilta kuin varakkailta. Vain varakkaiden hyvinvointi kasvaa.
Koska ovat niin kovaäänisesti täysin pihalla kaikesta muusta kuin omasta ahneudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Köyhiä vihataan ja inhotaa ihan yhtä paljon. Ei kai kukaan työtä tekevistä haluaisi elättää toisten rahoilla eläviä jos se olisi mahdollista. Olisi jo aika leikata sosiaalitukia että köyhät ottaisivat vähän vastuuta elannostaan.
Jos teet työtä 8h päivässä 5pv viikossa, palkan tulisi olla niin hyvä ettei sen päälle tarvitse asumistukea ja muita tukia ja palkalla pitäisi voida elättää itsensä, yksi lapsi, syödä keskihintaista ruokaa, käydä kerran kuussa abcllä syömässä, ostaa kaupasta tarpeelliset vaatteet, viedä lapsi kerran kesässä huvipuistoon ja kerran viikossa uimaan uimahalliin. Mielellään vaikka pieni lomamatka kerran vuoteen, jne
Kun tähän päästään palkoissa ei tarvita sosiaalitukia niin paljon.
Terveisin vihertävä demari.
Vierailija kirjoitti:
Tätä eivät ymmärrä ne hienolla rahoutusyhtiön autollakaan ajavat maksaessaan veroja, joista aina valittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat entisiä maahanmuuttajia. Useimmat Suomen rikkaat ovat Ruotsista tänne määrättyjä virkasukuja. Varakkaissa ärsyttää ja geeniperimämme tietää mistä varakkuus on revitty.
No eivät ole. Lähtiessään opintielle pojat muuttivat suomenkieliset nimensä ruotsinkielisiksi.