Miksi suomessa vihataan varakkaita?
Hehän tämän kaiken maksavat, eivät ne paljon paapotut "pienituloiset"
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkuudessa ärsyttää vain yksi asia. Eli jos on peritty rahaa tai maata ja mantuja niin perijä olettaa että hän on "ansainnut" perintönsä. Miten niin ansainnut?
Miksi varakkuus pitäisi jotenkin ansaita? Tätä en ymmärrä, jotkut rikastuu työllä (ei tosin suomessa), joillain käy tuuri(lotto yms.), jotkut perii rahaa, jotkut nai rahaa jne.
Tää oli hyvä. "Miksi varakkuus pitäisi ansaita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkuudessa ärsyttää vain yksi asia. Eli jos on peritty rahaa tai maata ja mantuja niin perijä olettaa että hän on "ansainnut" perintönsä. Miten niin ansainnut?
On syntynyt siihen oerheeseen jossa on rahaa. Ei sitä rahaa muutkaan ole ansainnut. Ajattele miksi vähävaraiset olisivat ansainneet kaikki tuet, miksi se ärsyttskynnys ylittyy vasta sitten kun jollain on enemmän kuin sinulla, sitä kutsutaan kateudeksi.
Ketjussa puhuttiin varakkuudesta. En minä ole kateellinen kellekään mutta tunnen muutaman jotka on perinyt rahaa ja he kokevat että ovat ansainneet rahansa. Eiväthän he ole tehneet mitään rahojensa eteen ja miten niin juuri he olisivat ansainneet ne rahat? Sitten ollaan niin varakkaita vaikka itse ei sen varakkuuden eteen olla mitään tehty.
Miksi heidän olisi pitäny "ansaita" varakkuutensa?
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ne on niin leuhkoja eikä ymmärrä köyhiä. Ihan aidosti ihmettelevät että eikö sulla tosiaan ole varaa tulla kahvilaan. Sen sijaan et tarjois sen kahvin niin sanoo että ok, odota tossa penkillä, mää meen kahville.
En tiedä mistä he kuvittelevat että pienituloinen edes haluaisi tehdä/ostaa sanoja asioita kuin hän eli on kiinnostunut samoista asioista tai ettei pienituloisella ole varaa. Ehkä jotain kiinnostaa samat asiat mutta ei kaikkia. Mua ei esim. kahvilat kiinnosta. Varaa olisi käydä useita kertoja kuussa ja olen pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ne on niin leuhkoja eikä ymmärrä köyhiä. Ihan aidosti ihmettelevät että eikö sulla tosiaan ole varaa tulla kahvilaan. Sen sijaan et tarjois sen kahvin niin sanoo että ok, odota tossa penkillä, mää meen kahville.
Älä nyt höpsi ! Kukaan tuntemani varakas ei noin tekisi
No ei varmasti kaikki niin tee. Se että sinä et sellaisia varakkaita tunne ei tarkoita sitä ettei kukaan varakas niin tee t:eri
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisethan on Suomen rikkaimmat. Koko valtion budjetti kuuluu heille.
Heti, jos jotain osaa siitä ei anneta heille, niin se on varastamista.
Hyvin sanottu! Erityisesti naurattaa aina jos jonkun työssäkäyvän veroja lasketaan edes hieman, niin alkaa kauhea marina miten muille kuin köyhille _annetaan_ rahaa, vaikka heiltä vain viedään hieman aiempaa vähemmän. Ja jos ei muiden rahoilla saa samaa elintasoa kuin töissä käymällä, niin sekin on syy mankua mediassa asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkuus pitäisi jotenkin ansaita? Tätä en ymmärrä, jotkut rikastuu työllä (ei tosin suomessa), joillain käy tuuri(lotto yms.), jotkut perii rahaa, jotkut nai rahaa jne.
Tää oli hyvä. "Miksi varakkuus pitäisi ansaita".
Miksi viha pitäisi ansaita?
Vierailija kirjoitti:
Verotus on varkautta.
Omistaminen on varkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On syntynyt siihen oerheeseen jossa on rahaa. Ei sitä rahaa muutkaan ole ansainnut. Ajattele miksi vähävaraiset olisivat ansainneet kaikki tuet, miksi se ärsyttskynnys ylittyy vasta sitten kun jollain on enemmän kuin sinulla, sitä kutsutaan kateudeksi.
Ketjussa puhuttiin varakkuudesta. En minä ole kateellinen kellekään mutta tunnen muutaman jotka on perinyt rahaa ja he kokevat että ovat ansainneet rahansa. Eiväthän he ole tehneet mitään rahojensa eteen ja miten niin juuri he olisivat ansainneet ne rahat? Sitten ollaan niin varakkaita vaikka itse ei sen varakkuuden eteen olla mitään tehty.&nb
He käyttäytyvät kuin olisivat ansainneet rahansa joita he eivät perittyjen rahojen myötä ole itse työllään tai ansioillaan tehneet! Eli he itse käyttäytyvät kuin olisivat ansainneet perityt rahansa. Eli kyse on heidän käytöksestään eli "kun MINÄ olen ansainnut nämä rahat". Miten niin ovat ansainneet, mikä minusta tekee sellaisen että olen ansainnut ne muiden perityt rahat kun en ole rikkaakaan ristiin laittanut niiden rahojen tekemisen suhteen?!
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat vihaavat kaikkia muita....haukkuvat laiskaksi. Eli ovat sen (väittämäsi) vihan itse aiheuttaneet
Sossutukien varassa elävät ovat laiskureita jotka tuhosivat kansantalouden. On syytäkin inhota noita saatanoita jotka eivät tee mitään hyödyllistä vaikka rahaa virttaa tilille. Aina on vinkunaa että lisää pitäisi saada. Miksi nämä eivät mene töihin tai työllistä itseään omassa yrityksessä. Kun näitä kotona laiskottelevia vetelyksiä on ainakin puoli miljoonaa niin eipä ihme että se aiheuttaa katkeruutta kun joiden palkasta otetaan puolet pois näitten vuoksi.
Köyhiä vihataan ja inhotaa ihan yhtä paljon. Ei kai kukaan työtä tekevistä haluaisi elättää toisten rahoilla eläviä jos se olisi mahdollista. Olisi jo aika leikata sosiaalitukia että köyhät ottaisivat vähän vastuuta elannostaan.
Rikkaat kovasti ihmettelee miksi köyhille pitää jakaa rahaa. Se on hyvä kysymys ja toivotaan että Purra lopettaa jatkossa ainakin ansiosidonnaisen laiskottelurahan niin työnteko alkaisi joitakin kiinnostaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011448940.html
Hallitus yrittää kaikkensa rikkaiden puolesta ja mettään mennään ja lujaa.
Ennemmin kysyisin että miksi suomessa ollaan niin kateellisia. Etenkin toinen sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Koska tullakseen varakkaaksi pitää vihata muita ja rakastaa itseään.
Päin vastoin.
Äitini suku on varakasta. Mutta ei sillä tavalla varakasta, että he olisivat mitään Herlinejä, Rettigejä tai Fazereita. Vaan sillä tavalla varakasta, että he erottuvat varallisuudellaan selvästi keskivertosuomalaisista.
Suvussa kulkee jo useassa sukupolvessa (ääneen lausumaton) periaate: säilytä pesämuna ja lisää sitä. Eli jos / kun saat perinnöksi jotakin, älä hassaa sitä, vaan hoida sitä hyvin ja kartuta sitä. Perinnön muotoja on useita: kesähuviloita, kiinteistöjä, asunto-osakkeita, metsää, maatalousmaata, arvoesineitä, jonkin verran varmaan myös pörssiosakkeita. Äidin isän isovanhemmat olivat ihan tavallisia maanviljelijöitä, mutta pitivät huolta siitä, että jättivät lapsilleen ja lastenlapsilleen hyvät perinnöt. Rahaa ei kylvetty turhuuteen. Jo he jättivät äidin isän isälle hyvin hoidetun talon. Äidin isänisälle syntyi vain yksi lapsi, ja hän sai maalaistalon lisäksi jo muuta omaisuutta. Äidinisä hoiti leiviskänsä hyvin, ja jakoi lapsilleen runsaastikin omaisuutta, useammalle toki, mutta kaikki saivat tuntuvat perinnöt. Ja äitini on ollut sitä edelleen kasvattamassa, auttanut itseäni hankkimaan omaa omaisuutta, tehnyt itse kovasti työtä ja säästänyt, sekä hoitanut perittyä omaisuutta, muuttaen sen sijoituksiksi. Näin itsekin toimin, opetan omat lapseni säästämään, sijoittamaan ja työskentelemään ahkerasti.
Suvun omaisuus on perittyä ja omalla työllä kartutettua. Ei siinä ole kyse toisten ihmisten hyväksikäytöstä tai edes työllistämisestä, vaan enemmän omasta asenteesta: ahkeruudesta, nöyryydestä ja omien lapsien rakastamisesta. Ei kenenkään vihasta tai ahnehtimisesta. Vaan siitä, että asiat hoidetaan hyvin, ja opetetaan se asenne lapsillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotus on varkautta.
Omistaminen on varkautta.
Taidat olla sossutukia nostava kommunisti. Mikset mene Pohjois-Koreaan nauttimaan kommunismin saavtuksista kavereittesi kanssa. Älä tule takaisin itkemään että täällä oli paremmin.
Köyhät saatanat voisii suksia hiiteen Suomesta. Eivät ole oikeita suomaaisia vaan hyödytöntä saastaa
Rikkaita vihataan kateuden takia eli kun jollain on enemmän rahaa tai omaisuutta. Menestyneet ihmiset saavat aina kärsiä katkerien ihmisten vuodatuksista somessa ja muualla. Ei siinä mitään aika moni vihaa kelan tukia nostavia laiskureita joille ei työn kelpaa. Monen mielestä nämä perkleet voisivat suksia hiiteen Suomesta. Se on varmaa että elättejä ei kukaan jää kaipaamaan elämään toisten rahoilla.
Pitää olla raitis, reipas ja rahanahne.
Alkoholisoitunut työnvieroksuja ei ole ideaali.
Älä nyt höpsi ! Kukaan tuntemani varakas ei noin tekisi