Panu Rajala pettyneenä kun naiset eivät ota enää yhteyttä
Kuinka joku _voi_ olla näin sokea itselleen? Ei selkeästi ymmärrä missä on mennyt vikaan.
Kommentit (507)
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö muuten, että Panu oli nuoruudessaan kirjailija Helvi Hämäläisen (s. 1907) toy boy? Eli silloin jo itseään kuuluisamman ja arvostetumman naisen siivellä.
Ihanko totta? Mistä tämä tieto?
Sekoittaakohan tuo kommentoija nyt henkilöitä? Rajalalla oli nuorena suhde Aila Meriluodon kanssa, joka on "vain" parikymmentä vuotta vanhempi.
Tätä minäkin jäin pohtimaan. Hämäläisen tuotanto oli aika moralistista, ja hän kärsi Paavolaisen pettämisestä. Ei okein istu nämä ihmiset samaan veneeseen. Ihan eri maailmaa!
Ei pidä täysin paikkaansa. Lukekaa vaikka Säädyllinen murhenäytelmä ja Kadotettu puutarha. Toki niissäkin käsitellään moraalia, mutta ennen kaikkea "irvaillaan" sivistyneistöä ja heidän tapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö muuten, että Panu oli nuoruudessaan kirjailija Helvi Hämäläisen (s. 1907) toy boy? Eli silloin jo itseään kuuluisamman ja arvostetumman naisen siivellä.
Sekoittaakohan tuo kommentoija nyt henkilöitä? Rajalalla oli nuorena suhde Aila Meriluodon kanssa, joka on "vain" parikymmentä vuotta vanhempi.
Esim. vuonna 1970 Hämäläinen oli 63 v ja Rajala 25 v. Silloin tuo ikäero olisi ollut suhteen kannalta siinä ja siinä? Mutta eipä heistä silloin juorulehdet olleet kiinnostuneita.
Muistan kuitenkin, että samana vuonna taiteilija Ella Eronen (s. 1900) ja kirjailija Hans Selo (s. 1945) olivat jonkin aikaa otsikoissa, ja heidän suhteestaan kirjoitettiin paljon.
"Suurin murheeni on että minulla ei ole lapsenlapsia. Mutta se on lasteni oma asia. Ei kuulu minulle."
Mutta kuuluu lehteen??
Kuinka sairas täytyy olla, että lähtee hääyönä vonkaamaan toista naista. Oliko tarkoituksena rikkoa vain Katri Helenan itsetunto. Kerrassaan kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sairas täytyy olla, että lähtee hääyönä vonkaamaan toista naista. Oliko tarkoituksena rikkoa vain Katri Helenan itsetunto. Kerrassaan kuvottavaa.
Eihän tällainen krooninen pettäminen ja toisten ihmisten alaspainaminen mitään seksiaddiktiota pelkästään ole. Jokainen miettiköön millainen ihmisyys tuottaa tällaista toimintaa toistuvasti - ja selkeästi nauttii tuotoksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä se vaan jaksaa. Seisooko se vielä arkussakin??
Taitaa mennä jo hourailun piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
"Suurin murheeni on että minulla ei ole lapsenlapsia. Mutta se on lasteni oma asia. Ei kuulu minulle."
Mutta kuuluu lehteen??
Tuo ukko on niin huomionhakuinen kuin vaan olla ja voi. Syyllistää aina muita eikä osaa koskaan pitää suuntaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole Panu mutta kommentoin nyt silti. Miten niinkin fiksu ihminen kuin hänen ex-vaimonsa Marja saattoi olla tuollaisen kanssa kuolemaansa asti naimissa? Jos puheet panusta pitävät paikkansa. Marjalla oli oma talo, varallisuuttakin, hyvä ammatti. Ei minkään takia olisi tarvinnut vastoin tahtoaan olla avioliitossa.
Mistäpä me tiedämme millainen se liitto oli. On monia syitä miksi joku vapaaehtoisesti pysyy aviossa vaikkei tyytyväinen olisikaan. Eikä sitäkään tiedä vaikka Panu olisi Marjallensa ollut kunnollinen aviomies vaikkei muille ole halunnut/pystynyt.
Ilmeisesti Rajala ja viimeinen puoliso olivat hyvä pari kaikinpuolin, ja se näkyi molemmista. Yksi yhdistävä piirre oli kirjallisuus ja aina pitää olla jokin vahva yhdistävä tekijä joka tuo harmoniaa. Ainakin toistensa kunnioittaminen ja arvost
Veikkaan että ainakin edesmenneen vaimon tytär on toistamieltä, joutui hakemaan lähetysmiskieltoa tuolle äijälle.
Mä voisin kirjoitella. Oon 59v eronnut nainen. Ei, en voikaan kun en oo millään muotoo mehevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole Panu mutta kommentoin nyt silti. Miten niinkin fiksu ihminen kuin hänen ex-vaimonsa Marja saattoi olla tuollaisen kanssa kuolemaansa asti naimissa? Jos puheet panusta pitävät paikkansa. Marjalla oli oma talo, varallisuuttakin, hyvä ammatti. Ei minkään takia olisi tarvinnut vastoin tahtoaan olla avioliitossa.
Mistäpä me tiedämme millainen se liitto oli. On monia syitä miksi joku vapaaehtoisesti pysyy aviossa vaikkei tyytyväinen olisikaan. Eikä sitäkään tiedä vaikka Panu olisi Marjallensa ollut kunnollinen aviomies vaikkei muille ole halunnut/pystynyt.
Ilmeisesti Rajala ja viimeinen puoliso olivat hyvä pari kaikinpuolin, ja se näkyi molemmista. Yksi yhdistävä piirre oli kirjallisuus ja aina pitää olla jokin vahva yhdistävä tekijä joka tuo harmoniaa. Ainakin toistensa kunnioittaminen ja arvost
Allekirjoitan myös Rajalan kirjalliset taidot. Kaikki kirjallisuuden suurkuluttajat sen tunnustavat ja kyse ei ole ns hömppäkirjoista. Turhaa kiistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Häämatkalla Kreikassa Panu Rajala antoi tuoreelle vaimolleen matkalukemiseksi kirjansa Enkeli tulessa, joka kertoo Rajalan ensimmäisestä avioliitosta. Kirja tunnetaan seksikohtauksista. Mitä vttua?!
Kenelle antoi? Mieshän on hullu.
En ota kantaa tähän tapaukseen, mutta yleisesti: narskut toimii juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta, eikä lapsenlapsia. Aika ikävää.
Sitä saa mitä tilaa. Itse myöntää olleensa poissaoleva isä ja siihen päälle vielä kaikki sivusuhteet ja toilailut.
Olen joskus miettinytkin, että ovatko lapsensa isästään ylpeitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin jäin pohtimaan. Hämäläisen tuotanto oli aika moralistista, ja hän kärsi Paavolaisen pettämisestä. Ei okein istu nämä ihmiset samaan veneeseen. Ihan eri maailmaa!
Ei pidä täysin paikkaansa. Lukekaa vaikka Säädyllinen murhenäytelmä ja Kadotettu puutarha. Toki niissäkin käsitellään moraali
Luin aikanaan säädyllisen murhenäytelmän ja kyllä siinä HH on mielestäni petetyn aviovaimon puolella. Hän varmaankin käsitteli paavolaisen hänelle aiheuttamaa tuskaa kirjoittamalla tuon kirjan, niin tulkitsen itse. Vaikea uskoa, että hän olisi kuusikymppisenä naisena riekkunut jonkun parikymppisen Waltari-syndroomaa potevan Pikku-Panun kanssa. Ei tunnu uskottavalta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dänny, Reterik ja Pano Rajaton.
8-kymppistä isoisoisoisä-ikäistä energiaa Suomen nuorille naaraille.
Pano Rajaton :D ai kauhea, on kyllä hyvin hoksattu
Oletko ihan tosissasi? Sivusta
Onhan se ollut ihan rajaton noissa panoissansa vaikka onkin ollut parisuhteessa. Et miksei olis tosissaan? Myös sivusta
Rajalan sijaan hänelle sopisi paremmin nimi Rajaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Rajala ja viimeinen puoliso olivat hyvä pari kaikinpuolin, ja se näkyi molemmista. Yksi yhdistävä piirre oli kirjallisuus ja aina pitää olla jokin vahva yhdistävä tekijä joka tuo ha
Niinpä. Yksisilmäiset tollot eivät osaa erottaa ihmisten eri puolia. Esimerkkejä löytyy politiikasta ja vaikka mistä. Oli tuo professori Rajala yksityiselämässään tehnyt virheitä mutta ne eivät poista hänen kirjallisen tuotannon osaamista, tietotaitoa. Olen lukenut elämäni aikana kymmeniätuhansia kirjoja. Terv. Lukija vm 47.
Jäi mieleen kun hän kauan sitten kertoi olleen eroottinen kokemus kun lentokoneessa vieressä istuneen naisen olkavarsi kosketti häntä.
Panu Rajala on aito itsenäisen Suomen poika.
Norssin kasvatti, sissikoulutuksen saanut reservin luutnantti, akateeminen kirjamies.
Naisia hänellä on ollut, koska hänellä on korkea libido. Se ei ole rikos.
Olette vain kateellisia koska Panu on saanut elämässään paljon.
Toivottavasti mä olen 80 vuotiaana siinä tilassa, ettei tarvitse muistella jotain 60 vuotta sitten tapahtunutta reisille mennyttä panoa.
M42
Vierailija kirjoitti:
Kertonut vaimostaan kirjoissaan vaikka mitä. Ei ihme, ettei kukaan ole kiinnostunut.
Vastenmielinen kirja, naisparka.
Ilmeisesti Rajala ja viimeinen puoliso olivat hyvä pari kaikinpuolin, ja se näkyi molemmista. Yksi yhdistävä piirre oli kirjallisuus ja aina pitää olla jokin vahva yhdistävä tekijä joka tuo harmoniaa. Ainakin toistensa kunnioittaminen ja arvostaminen ihmisenä. Jos molemmat kilpailevat " jostakin" niin ei sellainen liitto onnistu. Tai ihme on jos onnistuu. En muuten puutu henkkohtaisiin, vakka kantensa valitsee sopii minulle, mutta arvostan Rajalan kirjallisia taitoja, niissä hän on kiistaton osaaja. Todella erinomainen. Olen lukenut kirjansa joita on paljon. On Eino Leinosta, I K Inhasta jne. Myös ns kepeimpiä kuten kirja Hannele Laurista. Tykkään Rajalan ilmaisutyylistä kirjoissaan.