Kaamee flunssa ja aftat suussa
Ostin joku aika sitten uuden hammastahnan ja pesin sillä hampaita ja purskuttelun jälkeen suuhun jäi vielä vaahtoa. Suuhygienisti niin neuvoi. No, siitä seurasi kamalat aftat, haavat suussa limakalvoilla ja kielessä. Ensimmäistä kertaa.
Sairastuin flunssaan ja kurkku on tulessa.
Ostin ensimmäistä kerta Aftoille tarkoitettua purskutteluvettä. Olen tänään purskutellut useita kertoja sillä. On niin kipee suu. Olen burana/panadol-kuurilla. Ihan kuin sokeritapletteja söisin. Ei kuumetta.
vaihdoin hammastahnankin SLS-vapaaseen hammastahnaan. Onko tätä kipua määrä jatkua minkä aikaa? Onko hoito oikea? Imeskelen zyx-kurkkutabletteja ja sattuu niin perkeleesti. Auttakaa hyvät ihmiset!
Kommentit (26)
Mutta fasettilukko ei ole ollut tänään kipeä! 👍🏻🤭😂😂😂 Ap
Panadolissa toksisuuden raja on aikuiselle muistaakseni 3 tai 4 grammaa vuorokaudessa. Se on oikeasti aika tarkka ainakin näin olen ymmärtänyt.
Buranan rajasta en tiedä että kuinka tarkka se on. Tuo 800 on kyllä aika tuju.
Ehkä mä soittaisin 116 117 ja kysyisin sieltä neuvoa asiaan, että saako ottaa jo klo 24.
Itse ehkä ottaisin niitä vähän limittäin, eli Burana sitten 4 h jälkeen panadol ja sitten 4h jälkeen Burana jne.
Tuo että oot noin kovissa tuskissa niin se ei kyllä ole tosiaankaan kivaa. Kannattaa yrittää olla liikuttamatta suuta, juoda vain tarpeellinen eikä puhua yhtään. Kaikki liikuttelu ärsyttää niitä limakalvoja.
Kiitos. Soitin ja saan ottaa Buranaa parin tunnin päästä. En muistanutkaan että en ole ottanut Buranaa kuin klo 12 ja 18. Aamullahan sitä ei ollut meillä.
nyt yritän syödä lasten muroja ja banaania maidolla. Jos pystyn syön mustikkapiirakkaa.
Lämmin kiitos kaikille, joka autoitte!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hammastahna josta tuli ongelmat on colgate white sensation.
🙄Ap
No siis nuo colgatethan on aina olleet kaikkein pahimpia tekemään aftoja. Ihan yksittäinen pesu saattaa jo tehdä. En ole ikinä pystynyt niitä käyttämään, mutta Pepsodenttia olen aina voinut käyttää, vaikka siinäkin on samaa ainetta (ehkä aiheuttaja on siis jokin muu).
Nyt jokin aika sitten tuli pitkästä aikaa aftoja. Huomasin että pepsodent oli muuttunut jotenkin erilaiseksi, geelimäiseksi. Nyt pitää vähän testailla, tuleeko niitä vielä, ja jos tulee, niin saa jatkossa pepsodentitkin jäädä hyllyyn ja siirryn pelkkään luonnonkosmetiikkaan. Kaikki nämä Laverat ja Frantsilat ja muut ovat ihan ok, ei tule aftoja niistä.
Ihan jäätävä kipu. Burana 800 ja 1g Panadolia otettu tänään klo 6 klo 12 klo 18 ja nyt tekisi mieli ottaa vielä yöksi. Jos en jaksa olla klo 24 niin voinko jo ottaa?Ap