UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (18457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UMK oli parempi ja hauskempi kuin mellot.
Nimenomaan hauskempi. Kotikutoisempi juu ja harmittaa Etan ja Kikin puolesta.
Ruotsalaiset ei ikinÀ laittais edellisen UMK voittajaa ja viisun voittanutta avaukseen.
Raikkaampi ja kiinnostavampi on UMK kuin tuo vanha hidas mammutti melodiafestivaali. Kastraatti itse pÀÀtti osallistua UMK:iin kun varmasti oli lukenut show'n kÀsikirjoituksen hyvissÀ ajoin.
Mellon oli kuin olisi osallistunut Ruotsinlaivan kabaree-esitykseen joka on vedetty lÀpi 150 kertaa. Onko se hyvÀ vai huono? Jokaisella on varmaan oma mielipide
Vierailija kirjoitti:
Suomen ja Ruotsin keskinÀinen leikkisÀ nokittelu ja maaottelutunnelmat ovat melkeinpÀ globaali poikkeus
Me ihan oikeasti nykyÀÀn pidetÀÀn ruotsalaisista nykyÀÀn ja ne meistĂ€ đȘđ». MaaotteluhengessĂ€, luonnollisesti.
No pientÀ rajaa sentÀÀn. Ruotsalaisten pakkovoittovimma johtaa siihen, ettÀ Loreen joutuu taas palaamaan kehiin ensi vuonna ja sitten kaikki dissaavat hÀntÀ, ettÀ tuohan nÀyttÀÀ ja kuulostaa Felicialta tai KikiltÀ :D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se onni, ettÀ myös naisia hemmotellaan nykyÀÀn ja saadaan katsella upeita nuoria miehiÀ
Danny Saucedo paidattomana oli kyllÀ kieltÀmÀttÀ ihana yllÀri eilen ;P
MikÀ se lÀppÀ yksinhuoltajaÀideistÀ oli eilen, en kuullut kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grezcula olisi eniten nÀistÀ omaan makuun. Jos Grezculankin kappale on Abba- yms. koodi niin tuo Felicia vasta on tuhanteen kertaan kuultu
Grezculan biisi on plagiaatti.
Ja itse Grezcula Ville Valo -plagiaatti.
Ai... Mulle tuli hÀnestÀ mieleen taannoinen viisuartisti Mihai Traistariu (Tornero)... erona vaan se, ettÀ Traistariu lauloi miljoona kertaa paremmin <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset ei ikinÀ laittais edellisen UMK voittajaa ja viisun voittanutta avaukseen.
Raikkaampi ja kiinnostavampi on UMK kuin tuo vanha hidas mammutti melodiafestivaali. Kastraatti itse pÀÀtti osallistua UMK:iin kun varmasti oli lukenut show'n kÀsikirjoituksen hyvissÀ ajoin.
Ei. Vaan Erika ja JJ jÀtti nimenomaan varjoon ekan esiintyjÀn. Heille tÀysin mahtava paikka.
JJ:llÀ upea ÀÀni. Nosti Erikan tusinabiisin ja "ihku mekko" -esityksen tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vaan Erika ja JJ jÀtti nimenomaan varjoon ekan esiintyjÀn. Heille tÀysin mahtava paikka.
JJ:llÀ upea ÀÀni. Nosti Erikan tusinabiisin ja "ihku mekko" -esityksen tasoa.
NÀin meitÀ on moneen junaan. Erikan uusi biisi on minun mielestÀni hyvÀ. En niin piittaa niistÀ iskelmÀjutuista. Ja se melko oli IHANA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelle jÀtti kelle ei. Ei ainakaan minulle Komiat jÀÀneet mihinkÀÀn varjoon. EttÀn ja Kikkelin kohtaloon ovat aiheuttajia eniten he itse. PitÀÀ harjoitella enemmÀn ettÀ handlaa homman tai sitten vÀhemmÀn ettei aja itseÀÀn lukkoon. Sinikka Monte hallitsi homman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mellon oli kuin olisi osallistunut Ruotsinlaivan kabaree-esitykseen joka on vedetty lÀpi 150 kertaa. Onko se hyvÀ vai huono? Jokaisella on varmaan oma mielipide
Mellot on nÀhty jo niin sata sata kertaa
Ruotsi samalta aina kuulostaa
Suomi ei Suomi ei masennu
ollaan viimeisiÀ tai toisia
Suomi ei Suomi ei takerru
siihen vaikka tulis zero pointsia
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ:Yesterday at Melodifestivalen, six guys entered the stage. Three of them havent touched carbs for two months. Guess which ones.
#melodifestivalen #mello2026 #melfest
SiiinĂ€ kohdassa kun niillĂ€ oli ne miestanssijat đđđ
Ne miehet on ruotsalaisia laulajia eikÀ tanssijoita. Mm Danny Saucedo.
Pyyhkeet pÀÀllÀ saunassa?
HelikopteriesitystÀkö odotit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ja Ruotsin keskinÀinen leikkisÀ nokittelu ja maaottelutunnelmat ovat melkeinpÀ globaali poikkeus
Me ihan oikeasti nykyÀÀn pidetÀÀn ruotsalaisista nykyÀÀn ja ne meistĂ€ đȘđ». MaaotteluhengessĂ€, luonnollisesti.
No pientÀ rajaa sentÀÀn. Ruotsalaisten pakkovoittovimma johtaa siihen, ettÀ Loreen joutuu taas palaamaan kehiin ensi vuonna ja sitten kaikki dissaavat hÀntÀ, ettÀ tuohan nÀyttÀÀ ja kuulostaa Felicialta tai KikiltÀ :D
-winner-
Joooo!!! Voin niin nĂ€hdĂ€ kun jotkut viisutubettajat sanoisi, ettĂ€ Loreenilla on samanlainen asu kuin KikillĂ€ oli UMK:sađđ€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvĂ€ juontaja tuo naine. ja minĂ€ ymmĂ€rrĂ€n ruotsia yllĂ€ttĂ€vĂ€n hyvin. Aivan sujuvasti kuuntelen đźđź
TekohymyÀ.
Molemmat juontajat olivat erittÀin hyviÀ, sekÀ Gina ettÀ Hampus. VetivÀt koko kiertueen ilman lunttilappuja, lauloivat, tanssivat, nÀyttelivÀt ja juonsivat. MitÀ muuta pitÀisi vielÀ tehdÀ? Hampus kutsui Ginaa Gina Tricot'ksi.
Onhan nÀillÀ korvanapit korvissa ja varmaan prompteri laulaa jossain etÀÀmmÀllÀ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grezcula olisi eniten nÀistÀ omaan makuun. Jos Grezculankin kappale on Abba- yms. koodi niin tuo Felicia vasta on tuhanteen kertaan kuultu
Grezculan biisi on plagiaatti.
Mietinkin koko ajan, ettÀ se kuulosti jotenkin tutulta. En saanut vaan kiinni mikÀ vanha biisi siitÀ tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvĂ€ juontaja tuo naine. ja minĂ€ ymmĂ€rrĂ€n ruotsia yllĂ€ttĂ€vĂ€n hyvin. Aivan sujuvasti kuuntelen đźđź
TekohymyÀ.
Molemmat juontajat olivat erittÀin hyviÀ, sekÀ Gina ettÀ Hampus. VetivÀt koko kiertueen ilman lunttilappuja, lauloivat, tanssivat, nÀyttelivÀt ja juonsivat. MitÀ muuta pitÀisi vielÀ tehdÀ? Hampus kutsui Ginaa Gina Tricot'ksi.
Minusta juontajissa oli jotain hÀiritsevÀÀ. Liian siloisia ja symmetrisiÀ kasvoiltaan. NÀyttivÀt kuin tekoÀlyn tuotoksilta.
On se onni, ettÀ myös naisia hemmotellaan nykyÀÀn ja saadaan katsella upeita nuoria miehiÀ
Oliko kuin ranskalla?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg50kAzA2hEwDâŠ
MinÀ olin niin vaikuttunut omista ruotsinkielentaidostani, ettÀ nÀin unta ettÀ selittelin ymmÀrtÀvÀni ruotsia, mutta en osaa puhua sitÀ. Toki tuossa oli helppo pysyÀ kÀrryillÀ, kun aihealue oli aika suppea. Delululu-ukon muut kuin ne ilmeiset jutut meni kyllÀ ohi, kun ei vÀlttÀmÀttÀ ollut kontekstia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ennemmin mÀ ehkÀ kuitenkin katselen ammattitaitoisesti tehtyÀ kabareeta kuin laulutaidottomia lökÀpöksyrÀppÀreitÀ, heiluvia tekokukkia ja tuolikasoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ:Yesterday at Melodifestivalen, six guys entered the stage. Three of them havent touched carbs for two months. Guess which ones.
#melodifestivalen #mello2026 #melfest
SiiinĂ€ kohdassa kun niillĂ€ oli ne miestanssijat đđđ
Ne miehet on ruotsalaisia laulajia eikÀ tanssijoita. Mm Danny Saucedo.
Pyyhkeet pÀÀllÀ saunassa?
HelikopteriesitystÀkö odotit?
Oliko ne lavalla vai saunassa đ€·đŒ Kumpi vaan, niin pyyhe pois..
KyllÀ Kaj oli eilisen parasta antia. Medinalla olisi ollut hyvÀt menestymisen mahdollisuudet, mutta Ruotsi teki valintansa.
Danny Saucedo paidattomana oli kyllÀ kieltÀmÀttÀ ihana yllÀri eilen ;P