UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17732)
Vierailija kirjoitti:
Peten Spotify profiilissa on nyt 610t kuukausittaista kuuntelijaa. Mun mielestÀ se oli tyyliin eilen alle 500t.
Nyt kworbin avulla sain laskettua paljonko LiekinheitintÀ on kuunneltu ulkomailla. 1,2 miljoonaa kertaa. Suomessa sitÀ on kuunneltu 3,8miljoonaa kertaa, joten kun miinustaa tuosta Liekinheittimen tÀmÀn hetkisestÀ 5 miljoonan kuuntelukerran summasta sen, niin pÀÀstÀÀn tuohon 1,2 miljoonaan. Ei huono.
Vierailija kirjoitti:
Peten Spotify profiilissa on nyt 610t kuukausittaista kuuntelijaa. Mun mielestÀ se oli tyyliin eilen alle 500t.
Oho. MitÀhÀn se oli ennen kuin kuultiin ettÀ hÀn kisaa UMK:ssa?
Itse seurasin Paalasen lukuja, ennen UMK:ta hÀnellÀ oli jotain 47 000 kuuntelijaa kuukaudessa, nyt 370 000.
Suomen oddsit 24% voittaa tÀnÀÀn. 100% lÀhenee!
Vierailija kirjoitti:
Ja kun Israel ja Iso-Birtannia laittoivat noin yhdentekevÀt ja tylsÀt biisit, niin kyllÀ se on entistÀ selvempi kÀrki tÀssÀ kisassa. Ja edelleen: UMK-biisit olisivat olleet kaikki vÀhintÀÀn top-10, jos olisi voitu kaikki laittaa mukaan.
-winner-
Israel saa 300 yleisöÀÀntÀ ihan riippumatta kappaleesta. JÀljelle jÀÀneistÀ pisteistÀ kÀydÀÀn liian tasainen kilpailu, mistÀ syystÀ voiton ratkaisee, kenet jury nostaa suosikiksi. Ja jollekin edustajallehan se sitten antaa jÀttipotin juryÀÀniÀ, ettei Israel tai liian poikkeava esitys voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun Israel ja Iso-Birtannia laittoivat noin yhdentekevÀt ja tylsÀt biisit, niin kyllÀ se on entistÀ selvempi kÀrki tÀssÀ kisassa. Ja edelleen: UMK-biisit olisivat olleet kaikki vÀhintÀÀn top-10, jos olisi voitu kaikki laittaa mukaan.
-winner-
Israel saa 300 yleisöÀÀntÀ ihan riippumatta kappaleesta. JÀljelle jÀÀneistÀ pisteistÀ kÀydÀÀn liian tasainen kilpailu, mistÀ syystÀ voiton ratkaisee, kenet jury nostaa suosikiksi. Ja jollekin edustajallehan se sitten antaa jÀttipotin juryÀÀniÀ, ettei Israel tai liian poikkeava esitys voita.
Saa nÀhdÀ kuinka hyvin saavat taas masinoitua porukkaa. EpÀselvyydet rahoituksessa ym lupaa onneksi bannia kisoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kworbin avulla sain laskettua paljonko LiekinheitintÀ on kuunneltu ulkomailla. 1,2 miljoonaa kertaa. Suomessa sitÀ on kuunneltu 3,8miljoonaa kertaa, joten kun miinustaa tuosta Liekinheittimen tÀmÀn hetkisestÀ 5 miljoonan kuuntelukerran summasta sen, niin pÀÀstÀÀn tuohon 1,2 miljoonaan. Ei huono.
Ulkomaan kuuntelut ei taida nÀkyÀ Kworbissa, koska ne ovat melko satunnaisia/ maa. PitÀisi olla myös listasijoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Saa nÀhdÀ kuinka hyvin saavat taas masinoitua porukkaa. EpÀselvyydet rahoituksessa ym lupaa onneksi bannia kisoihin.
No problem. YllÀttÀvÀn moni arvostaa edelleen laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaan kuuntelut ei taida nÀkyÀ Kworbissa, koska ne ovat melko satunnaisia/ maa. PitÀisi olla myös listasijoituksia.
Spotifyssa esim on siis tuo Liekinheittimen kuuntelumÀÀrÀ ihan katsottavissa niin otin sen ja siitÀ miinustin sen kworbin laskelman.
Eilisen top-listoja ei ole tullut, mutta nyt voisi kyllÀ olla tulossa sijoitus
Se haitaribiisi oma suosikki toivottavasti valitaan. Uppoos hyvin varmaan keskieuroopan maijin ni vikals ei jÀÀtÀs
TykkÀsin UK:n entryssÀ tuosta brittisoundista. Siis englantia brittiÀÀntÀmyksellÀ. Tyylin blur. BiisillÀ ihan hyvÀ pohja. Mutta ei lopulta lÀhde. VÀhÀn liikaa ehkÀ yrittÀÀ olla joku eurooppaa kosiskeleva?
Alku kuitenkin hyvÀ
Uusi ystÀvÀ, eiku naapuri on ilmestynyt: Bulgaria
Vierailija kirjoitti:
TykkÀsin UK:n entryssÀ tuosta brittisoundista. Siis englantia brittiÀÀntÀmyksellÀ. Tyylin blur. BiisillÀ ihan hyvÀ pohja. Mutta ei lopulta lÀhde. VÀhÀn liikaa ehkÀ yrittÀÀ olla joku eurooppaa kosiskeleva?
Alku kuitenkin hyvÀ
Joku blur etc brittipoppityylinen 2000 luvun alusta voisi saada 40v-50v ainakin ÀÀnestÀmÀÀn. Siihen soundiin kun kasvettiin. Britannialla ollut niin huono menestys viisuissa.
Itse rakastan tuota brittiaksenttia, tulee mieleen kaikki ihan trainspottingin legendaarisesta "choose life" alusta koko brittipopin vyöry 90 luvun lopulta. Olin ihan lovena Damoniin junnuna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Israel voittaa tÀnÀ vuonna ainostaan siinÀ tapauksessa, ettÀ pysti on luvattu Trumpille.
-winner-
Joku sentÀÀn tÀÀllÀ mun lisÀksi ajantasalla. :D
Italialainen reagoi Liekinheittimeen ja liikuttuu. đ€©
Vierailija kirjoitti:
Uusi ystÀvÀ, eiku naapuri on ilmestynyt: Bulgaria
Nice! đ„
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. MitÀhÀn se oli ennen kuin kuultiin ettÀ hÀn kisaa UMK:ssa?
Itse seurasin Paalasen lukuja, ennen UMK:ta hÀnellÀ oli jotain 47 000 kuuntelijaa kuukaudessa, nyt 370 000.
KyllÀ PetellÀ on ollut pidempÀÀn lÀhellÀ 600t. Silloin kun Liekinheitin julkaistiin oli n. 460t ja siitÀ se lÀhti nousemaan.
Liekinheittimen kohtalonhetki on noin kolmen vartin kuluttua, kun Ranskan biisi julkaistaan. Laulaja on Monroe, mutta kuka mahtaa olla viulunvarressa?
Vierailija kirjoitti:
Se haitaribiisi oma suosikki toivottavasti valitaan. Uppoos hyvin varmaan keskieuroopan maijin ni vikals ei jÀÀtÀs
Antille terveisiÀ, ettÀ Takatukka on toisena Ruotsin viraalilistalla
Alavilla mailla feat Takatukka đ„Č