UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Hups. Liettua. Latvian ei ole naapurissa, niin niitÀ ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Hups. Liettua. Latvian ei ole naapurissa, niin niitÀ ei kiinnosta
Ei mulla mene putkeen kun yksi ensimmÀisenÀ LiekinheittimestÀ kiinnostui kuitenkin lÀhinaapurimme Kreikka siis listan jatkoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin kaikki jo valitut kappaleet tai pÀtkÀt niistÀ. Taso ei vaikuta olevan korkea, mikÀ on tietysti Suomelle hyvÀ juttu. Australia ehkÀ ainoa potentiaalinen haastaja, toki odotellaan loput vielÀ.
MinÀ kuuntelin tÀnÀÀn Spotifyn Euroviisulistan lÀpi pariin kertaan (maita tietÀmÀttÀ) ja minusta taso oli melko hyvÀ. Aika montakin kappaletta, joille voisi hyvÀllÀ livellÀ kuvitella kÀrkikahinoita.
Oho, oikein monta on parempaa kuin Liehinheitin. Ihan mielenkiinnosta, mitĂ€ ÀÀnestit UMK:ssa ja veetuttaako lopputulos vielĂ€? Voin hyvin myöntÀÀ, jos jokin biisi on Suomea parempi, mutta ei ole vielĂ€ tullut sellaista tĂ€nĂ€ vuonna. đȘđ»đ„
KyllÀ siellÀ monta hyvÀÀ ja vahva- ÀÀnistÀ laulajaa on, jos heidÀn live onnistuu niin ei tule mitalisijaa suomelle. Kaikki ehdokkaat eivÀt vielÀ ole edes tiedossa.
Ei se yleisösuosio laulutaidoista ole kiinni vaan biisistÀ. Juryihin kyllÀ vetoaa Suomenkin biisi.
Toivotaan, ettei esim. Ranska taas mene raatipisteissÀ etusijalle, kuten niin usein aiemminkin on kÀynyt, ettÀ mikÀ tahansa muu maa saa ne pisteet, paitsi Suomi. Tai Norja.
Romanian biisi oli aika jÀnnÀ. En vaan tykkÀÀ sen nimestÀ kun kuristamisvÀkivalta on liian yleistÀ. Tulee mieleen se Lahden juttu aina. Olisipa tuolla biisillÀ eri nimi
Mulle ei ole tÀrkeintÀ itseasiassa voittaako Liekinheitin. HyvÀ sijoitus sieltÀ tulee. Siis vaikka olen vÀhÀn nyt jumittanut tutkimaan kaikkia lukuja ja sijoituksia, tÀmÀ on minulle vain hauskanpitoa, niin kuin sen tietysti pitÀÀ ollakin :)
Liekinheittimen lisÀksi tykkÀÀn kyllÀ tuosta Tanskan biisistÀ tosi paljon :)
Ares tÀytyy kutsua UMK27:ÀÀn. Kun kreikkalaiset nyt Suomesta on kuulemma kiinnostuneita. Kikkelinkin yllÀ oli hype.
Vierailija kirjoitti:
Romanian biisi oli aika jÀnnÀ. En vaan tykkÀÀ sen nimestÀ kun kuristamisvÀkivalta on liian yleistÀ. Tulee mieleen se Lahden juttu aina. Olisipa tuolla biisillÀ eri nimi
Eikös se Draculakin ole kotoisin Romaniasta? Tuon tyylisiÀ esityksiÀ tarjotaan viisuihin joka vuosi ilman sen suurempaa menestystÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin kaikki jo valitut kappaleet tai pÀtkÀt niistÀ. Taso ei vaikuta olevan korkea, mikÀ on tietysti Suomelle hyvÀ juttu. Australia ehkÀ ainoa potentiaalinen haastaja, toki odotellaan loput vielÀ.
MinÀ kuuntelin tÀnÀÀn Spotifyn Euroviisulistan lÀpi pariin kertaan (maita tietÀmÀttÀ) ja minusta taso oli melko hyvÀ. Aika montakin kappaletta, joille voisi hyvÀllÀ livellÀ kuvitella kÀrkikahinoita.
Oho, oikein monta on parempaa kuin Liehinheitin. Ihan mielenkiinnosta, mitĂ€ ÀÀnestit UMK:ssa ja veetuttaako lopputulos vielĂ€? Voin hyvin myöntÀÀ, jos jokin biisi on Suomea parempi, mutta ei ole vielĂ€ tullut sellaista tĂ€nĂ€ vuonna. đȘđ»đ„
Ei kai, kun suljet tÀysin silmÀsi muilta ehdokailta, pelosta ettÀ mieleesi jÀisi itÀmÀÀn pieni epÀilyksen siemen siitÀ voisiko nuo biiisit olla uhka suosikilleai. Se olisi varmasti epÀmieluisa, kalvava tunne. EpÀvarmuus siitÀ, jos ei voittoa tai edes hyvÀÀ sijoitusta tulekaan. Jos
eurooppalaisten keskuudessa, juryissa herÀÀ samankaltaisia ajatuksia kuin minulla ettÀ mikÀ biisin focus on, solisti elÀytymiskyvytön, ÀÀni hentoinen. Esitys, se joko onnistuu tai ei. On parempi tai huonompi kuin umkssa. EikÀ suosio kannakkaan loppuun saakka. Mites sitten suu pannaan?
Jos eurooppalaisten keskuudessa, juryissa herÀÀ samankaltaisia ajatuksia kuin minulla ettÀ mikÀ biisin focus on, solisti elÀytymiskyvytön, ÀÀni hentoinen. Esitys, se joko onnistuu tai ei. On parempi tai huonompi kuin umkssa. EikÀ suosio kannakkaan loppuun saakka. Mites sitten suu pannaan?
Voi hyvÀnen aika nyt, mitÀ ankeutusta. Miksi pitÀÀ olla nÀin negatiivisena liikkeellÀ? Harmittaako, kun oma suosikki ei voittanut?
Vierailija kirjoitti:
Yksi reaktiovideon tekijÀ ymmÀrsi, ettÀ Pete istui kirkossa tunnustamassa syntejÀÀn ja ettÀ Linda oli pappi.
Se on se kielimuuri.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei oikein pÀÀse viisutunnelmaan. Jengi tÀÀllÀ haukkuu Suomen biisiÀ ja 2 ehdokasmaista kÀy sotaa.
En oo huomannut ettÀ kukaan varsinaisesti haukkuisi. Ihan ok biisi, mutta ei mikÀÀn tajunnanrÀjÀyttÀvÀ. Ja laulajan ÀÀni lopussa petti, siihen tullut ratkaisuehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi reaktiovideon tekijÀ ymmÀrsi, ettÀ Pete istui kirkossa tunnustamassa syntejÀÀn ja ettÀ Linda oli pappi.
Se on se kielimuuri.
Vaikeaselkoinen se on. Suurin osa esityksestÀ katsojalla menee sen selvittÀmiseen mikÀ tÀmÀ on, mitÀ tarkoittaa. En tiedÀ, onko se euroviisubiisulle hyvÀ. KÀÀrijÀ oli sulaa hulluutta hyvÀllÀ tavalla., imaisi heti mukaansa. Vastaavanlaiseksi tajunnanrÀjÀyttÀjÀksi LiekinheittimestÀ ei taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Israel julkaissut omansa.
Melodinen, mutta hieman tylsÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai, kun suljet tÀysin silmÀsi muilta ehdokailta, pelosta ettÀ mieleesi jÀisi itÀmÀÀn pieni epÀilyksen siemen siitÀ voisiko nuo biiisit olla uhka suosikilleai. Se olisi varmasti epÀmieluisa, kalvava tunne. EpÀvarmuus siitÀ, jos ei voittoa tai edes hyvÀÀ sijoitusta tulekaan. Jos
eurooppalaisten keskuudessa, juryissa herÀÀ samankaltaisia ajatuksia kuin minulla ettÀ mikÀ biisin focus on, solisti elÀytymiskyvytön, ÀÀni hentoinen. Esitys, se joko onnistuu tai ei. On parempi tai huonompi kuin umkssa. EikÀ suosio kannakkaan loppuun saakka. Mites sitten suu pannaan?
Jos eurooppalaisten keskuudessa, juryissa herÀÀ samankaltaisia ajatuksia kuin minulla ettÀ mikÀ biisin focus on, solisti elÀytymiskyvytön, ÀÀni hentoinen. Esitys, se joko onnistuu tai ei. On parempi tai huonompi kuin umkssa. EikÀ suosio kannakkaan loppuun saakka. Mites sitten suu pannaan?
Voi hyvÀnen aika nyt, mitÀ ankeutusta. Miksi pitÀÀ olla nÀin negatiivisena liikkeellÀ? Harmittaako, kun oma suosikki ei voittanut?
Ei harmita, asiassa on myös paljon myönteistÀ. Tavallaan kisassa oli useampi voittaja. Kunhan pyörittelin ja ilmaisin tuossa ajatuksiani.
Onko ihmisillÀ heikentynyt kritiikinsietokyky vai mistÀ se johtuu ettei LiekinheitintÀ saisi arvostella tai sanoa suoraan, ettÀ itse ei vain yksinkertaisesti pidÀ siitÀ. Saa myös kertoa miksi se on omasta mielestÀ huono. Minulla ei ole petelinda -laseja pÀÀssÀ, en osaa katsoa esitystÀ/biisiÀ samoin kuin jotkut toiset.
KyllÀhÀn se pitÀÀ voida sanoa ettÀ PetellÀ petti ÀÀni siinÀ loppuhuudossa ja siitÀ juryt rokottaa jos se tapahtuu viisuissa. Jotenkin se pitÀÀ saada korjattua, peitettyÀ, mitÀ ikinÀ. Muuten hyvÀ viisu.
Mun mielestĂ€ Romania on ihan hirveĂ€. Kauheat sanat, kuristamisesta laulaa? En ymmĂ€rrĂ€ yhtÀÀn tĂ€mĂ€n ylistĂ€viĂ€ kommentteja. đ€ą
Vierailija kirjoitti:
Ares tÀytyy kutsua UMK27:ÀÀn. Kun kreikkalaiset nyt Suomesta on kuulemma kiinnostuneita. Kikkelinkin yllÀ oli hype.
Mutta kun Areksellakin on ongelma ettÀ livelaulu/-rÀppÀys ontuu... Koskee melkein kaikkia nÀitÀ pinnalla olevia rÀppÀreitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestĂ€ Romania on ihan hirveĂ€. Kauheat sanat, kuristamisesta laulaa? En ymmĂ€rrĂ€ yhtÀÀn tĂ€mĂ€n ylistĂ€viĂ€ kommentteja. đ€ą
Minusta hyvÀ, Israel taas ei niinkÀÀn vs. pari aiempaa vuotta.
Romanian aika lauloi livenÀ pÀin honkia ja biisi on karmea
TÀÀllÀ joku sanoi, ettÀ on automaatio, ettÀ naapurin biisit kiinnostaa.
TÀnÀ vuonna naapureitamme: Ruotsi, Norja, Viro, Latvia ja Kypros on kiinnostanut Liekinheitin oikke pal