UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15354)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peten ÀÀnessÀ ei ole tai ollut mitÀÀn vikaa ja Lindan viulu on upea, mutta mulle ei tuon esityksen kautta vÀlittynyt minkÀÀnlainen keskinÀinen kemia. Kaipaisin enemmÀn jonkinlaista jÀnnitettÀ ja kontaktia heidÀn vÀlilleen. Toivottavasti tekevÀt jotain muutoksia Wieniin.
Oon huomannut ton, ettÀ Lindalla ja PetellÀ puuttuu kokonaan kemia. Muutenkin se heidÀn jatkuva kÀttely vaikuttaa tosi oudolta
Toivottavasti ei tosiaan kÀttele ainakaan EuroviisuesityksensÀ lopuksi. En tosin nÀhnyt kuin yhden kÀttelyn ja sitÀkin ihmettelin.
Toivottsvasti pussaavat
Minusta se oli bussipysÀkki, missÀ hÀnen huono RYHTInsÀ ei sano mitÀÀn. ILMETTà ja ryhtiÀ siihen mieheen.
Erika ja JJ oli alussa upea ja Komiat siihen perÀÀn, sitten alkoi alamÀki. Tosin hyvÀ ohjelma se oli.
Vierailija kirjoitti:
Se kÀttely oli otettu Bara Bada Bastusta, ei ollut kauhean luonteva. Halaisivat vaan lÀmpimÀsti.
NĂ€in flunssa-aikana ei kannata halailla.
LoppuesityksessÀ ilman lavastusta tuli Peten loppuÀÀnikin hyvin. Onhan hÀntÀ tÀÀllÀkin vuosikausia suunnilleen rukoiltu viisuihin, niin kun esityksessÀ on mukana vielÀ Lampenius niin onko tÀllainen lopputulos lopulta yllÀtys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkein UMK ikinÀ! JÀrkyt biisit. Voittajakappale ei jÀÀ soimaan mieleen mitenkÀÀn. Luuleeko ne oikeasti pÀrjÀÀvÀnsÀ tuolla hankalan kuuloisella kipaleella? 0 points! Ja pitikö valita loppuun kuluneet naamat juontajiksi? Miten Erikasta on tullut tuollainen ihme suttuinen nainen?!
Mietin juuri samaa! Miten voi olla ja ei olla samaan aikaan? Kuinka kauan tÀllainen voi oikein jatkua, eikö kukaan enÀÀ todellakaan ole ollenkaan?
Toivotaan ettei UMK:n alamÀki jatku mutta pahalta nÀyttÀÀ!
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla jÀÀ lindan peten biisistĂ€ mitÀÀn mieleen. En muista edes kertosĂ€ettĂ€ đ
Saat mut palamaan! Saat mut palamaan! Oot niin kuuma, mun jÀÀtyy pÀÀ!
Vierailija kirjoitti:
LoppuesityksessÀ ilman lavastusta tuli Peten loppuÀÀnikin hyvin. Onhan hÀntÀ tÀÀllÀkin vuosikausia suunnilleen rukoiltu viisuihin, niin kun esityksessÀ on mukana vielÀ Lampenius niin onko tÀllainen lopputulos lopulta yllÀtys
Esitys toimi ilman lavastusta parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peten ÀÀnessÀ ei ole tai ollut mitÀÀn vikaa ja Lindan viulu on upea, mutta mulle ei tuon esityksen kautta vÀlittynyt minkÀÀnlainen keskinÀinen kemia. Kaipaisin enemmÀn jonkinlaista jÀnnitettÀ ja kontaktia heidÀn vÀlilleen. Toivottavasti tekevÀt jotain muutoksia Wieniin.
Oon huomannut ton, ettÀ Lindalla ja PetellÀ puuttuu kokonaan kemia. Muutenkin se heidÀn jatkuva kÀttely vaikuttaa tosi oudolta
Toivottavasti ei tosiaan kÀttele ainakaan EuroviisuesityksensÀ lopuksi. En tosin nÀhnyt kuin yhden kÀttelyn ja sitÀkin ihmettelin.
Toivottsvasti pussaavat
ĂlĂ€ nyt viitti. KotivĂ€ki ei kuitenkaan tykkÀÀ.
Oli hyvÀ show! TykkÀsin rÀppi esityksestÀ. YllÀtyin hieman kakkoseksi tulleen hassun kurkku- miehen suuresta suosiosta, mutta se viestii ettÀ Suomesta toivotaan edelleen erottuvuutta ja omaperÀisyyttÀ. Chachi olisi voinut pÀrjÀtÀ paremmin paremmalla biisillÀ, nyt oli niin mitÀÀnsanomaton viisubiisi kyllÀ kuin olla voi, kuka jaksaa tusinan kuunnella noita samanlaisia jollotuksia putkeen viisuissa. HyviÀ lauluja kaikkinensa oli tÀnÀ vuonna! Oikea voitti, ehkÀ mieleenpainuva koukku siitÀ puuttuu, mutta Pete laulaa hyvin ja Linda on upea viulisti, joten pÀrjÀÀvÀt ansioillaan kyllÀ! :)
TÀmÀn vuoden UMK oli ihan kuin joku teini-ikÀinen, joka yrittÀÀ olla epÀtoivoisesti cool. Pikkutuhmia vaatteita ja asusteita, suosittujen tyyppien kutsumista ja rÀppiÀ. Ja liian vÀhÀn kunnollista juttua sen kestoon nÀhden.
Vierailija kirjoitti:
Minun makuuni Peten ja Lindan esitys on hyvÀ tuollaisenaan. TiedÀn kuuluvani vÀhemmistöön! Mulle tuli se intensiteetti kyllÀ lÀpi, ja Peten vÀhÀeleinen, apaattinen olemus oli tarinankerrontaa eikÀ mitÀÀn laiskuutta. Mutta jos jotain voi vielÀ parantaa niin eiköhÀn ne tee niin sitten finaaliesitykseen :)
TykkÀsin niistÀ Mirianan ja JJ:n pisteidenanto-miniesityksistÀ :D oli hupaisat.
Aivan huipputyyppejÀ kyllÀ. Sissal oli mun mielestÀ kyllÀ ehkÀ hauskin
Lindan ja Peten ei kannata suunnitella lavalle mitÀÀn liian monimutkaista ja överiÀ, sillÀ kappale on vahva ja esiintyjÀt karismaattisia. Outo sÀhellys vie huomiota esityksestÀ.
Niin ja Parkkoselle toinen asu. Vai esittÀÀkö hÀn etelÀn lomakohteen baaritarjoilijaa? Pedro nÀkee sulokkaan blondin biitsillÀ, ja huokailee tiskinsÀ takaa senjorita por favor?
No no no no no.
Toivottsvasti pussaavat
MielellÀni kyllÀ nÀkisin PeteÀ pussailemassa jonkun kanssa.
Lindalla on huono itsetunto ja Pete on sitÀ buustannut ja kieltÀÀ Lindaa puhumasta rumasti itsestÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Samia ja Jormaa ei niissÀ nÀhdÀ, oksettavia kaverreita.
Joo, hyi helvetti. Jorma sanois - ei jatkoon.
Olisivat ihan hauskoja, jos homoutta ei korostettais missÀÀn sivulauseessa. EivÀt yhdessÀ, vaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀistÀkin euroviisuehdokkaista olivat useimmat kopioineet Ruotsin Loreenin esityksen. No ei sit menty kuiteskaan euroviisuihin nÀillÀ kopioilla.
Haloo, olisi hyvÀ keksiÀ ihan oma esitys! EsimerkkeinÀ Lordi ja KÀÀrijÀ.
Kiki ja Sinikka tosiaan aika pitkÀlle (ns.halpoja) Loreen-kopioita. Asut ilmiselvÀsti ja sitten se piehtarointi. Mutta kun se karisma puuttuu. MÀ en erityisemmin pidÀ Loreenista artistina tai yleensÀ hÀnen olemuksestaan mutta lavakarismaa hÀnellÀ on aivan ÀlyttömÀsti.
MistÀ pussista tÀmÀ Loreen vedetÀÀn heti vertailukohdaksi?!?? Ja lisÀksi yleensÀ tÀysin vÀÀrin perustein.
No ihan siitÀ pussista ettÀ samannÀköiset haalariasut, Loreen oli laatikossa, Suomen tytöt jonkun tason pÀÀllÀ. Kiki mu
Kummallista ettei jollain ihmisillÀ silmiÀ pÀÀssÀ. Ihan selkeetÀ Loreenin kopiointia, paljaat jalat ja samantyyppiset eleet ja vaatteet!!
Niin ja Parkkoselle toinen asu. Vai esittÀÀkö hÀn etelÀn lomakohteen baaritarjoilijaa?
Mietin kans, ettÀ eikö sille saada jotain edustavaa pÀÀlle. Vaikka se nahkatakki ja eipÀ siihen mitÀÀn alle tartte vÀlttÀmÀttÀ
Vierailija kirjoitti:
MikÀ JÀrki oli laittaa Jorma ja Sami juontohommiin. Ei niistÀ kumpikaan osaa oikein juontaa.
Jormasta nÀki sen, ettÀ ei kiinnosta.
Ei kun Jormasta nÀki, ettÀ piti itseÀÀn vÀÀrÀnÀ hommaan ja jÀnnitti myös vÀhÀn. Tai paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀistÀkin euroviisuehdokkaista olivat useimmat kopioineet Ruotsin Loreenin esityksen. No ei sit menty kuiteskaan euroviisuihin nÀillÀ kopioilla.
Haloo, olisi hyvÀ keksiÀ ihan oma esitys! EsimerkkeinÀ Lordi ja KÀÀrijÀ.
Kiki ja Sinikka tosiaan aika pitkÀlle (ns.halpoja) Loreen-kopioita. Asut ilmiselvÀsti ja sitten se piehtarointi. Mutta kun se karisma puuttuu. MÀ en erityisemmin pidÀ Loreenista artistina tai yleensÀ hÀnen olemuksestaan mutta lavakarismaa hÀnellÀ on aivan ÀlyttömÀsti.
MistÀ pussista tÀmÀ Loreen vedetÀÀn heti vertailukohdaksi?!?? Ja lisÀksi yleensÀ tÀysin vÀÀrin perustein.
No ihan siitÀ pussista ettÀ samannÀköiset haalariasut, Loreen oli
Ai ettei koskaan ikinÀ kukaan muu ole esiintynyt paljailla jaloilla ja ihoa myötÀilevÀssÀ asussa?
Minun makuuni Peten ja Lindan esitys on hyvÀ tuollaisenaan. TiedÀn kuuluvani vÀhemmistöön! Mulle tuli se intensiteetti kyllÀ lÀpi, ja Peten vÀhÀeleinen, apaattinen olemus oli tarinankerrontaa eikÀ mitÀÀn laiskuutta. Mutta jos jotain voi vielÀ parantaa niin eiköhÀn ne tee niin sitten finaaliesitykseen :)
TykkÀsin niistÀ Mirianan ja JJ:n pisteidenanto-miniesityksistÀ :D oli hupaisat.