UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (14917)
Vierailija kirjoitti:
Sinikka Monten kappale oli paras, mutta voi olla vÀhÀn riski , osa voi tykÀtÀ , osa ei, jÀisi ehkÀ nÀyttÀvÀmpien esitysten jalkoihin; Siksi ehkÀ Pete ja Linda on parempi valinta
Monten biisistÀ tulee mieleen lÀhinnÀ joku dawson's creekin tunnari eikÀ se ole hyvÀ asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda on jÀÀnyt 90-luvulle. Ei jakoa.
ĂĂ€nestin raikasta Sinikkaa.
Kaikki nÀÀ naiset oli jotenkin tunkkaisia. Hirvee tarve olla seksikÀs. Olen niin kyllÀstynyt siihen.
Joo, pitÀÀ olla kalju nainen tuuheissa kainalokarvoissa ja sateenkaarimekossa! Se on sitÀ nykypÀivÀÀ. Oujee!
Vois olla ihan kunnon vaatteet pÀÀllÀ.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokaisen biisin lavashowt oli nÀin huonoja?
Joo, yhdessÀkÀÀn ei ollut mitÀÀn wau-kohtaa.
ĂĂ€niĂ€ annoin Sinikalle ja Chachille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaus, valaistus ja lavastus epÀonnistunut ihan kaikissa esityksissÀ.
KyllÀ. VÀhiten kÀrsivÀt Komiat. Muiden kohdalla oli ankea pudotus.
Muiden videot antoivat kyllÀ odottaa enemmÀn. Komiat oli samaa kuin videolla. Varmasti toimii heidÀn edukseen nyt, vaikka eivÀt olekaan mun suosikkeja.
Vierailija kirjoitti:
MitÀ nÀmÀ lavashowt oli nyt olevinaan?!?
Sinikalle oli raahattu joku pöytĂ€ varastosta, PetellĂ€ ja Lindalla lavaste kuin suoraan B-luokan kauhuleffasta kasariltađ
Muutenkin Kiki ja Sinikka oli kuin Loreen-kopioita, nainen avojaloin eteerisesti kiemurtelemassa jumpsuitissa
No pitÀÀ muistaa, ettÀ ei KÀÀrijÀllÀkÀÀn ollut kuin vÀhÀn puupölkkyjÀ lavalla ja silti sai upean esiintymisen aikaan
Upean esiintymisen saa pienellÀkin rahalla jos vain tahtoo
Takatukka esitys oli ku pikkukakkasen shousta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Etta puhuu koko ajan englantia?
Finglish on sillee hienoa kato, juu know!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusallista panostuserot lavastuksissa, kikille annettu vÀhÀn hiekkaa ja llpp:llÀ liekit roihuaa lavalla 3min :D
Joo!! MissÀ oli se biisiin suunniteltu tanssitauko!!!
Ei KikillÀ sellaista pitÀnyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peten ja Lindan liveen kaipaa lisÀÀ nÀyttÀvyyttÀ. Pyroja tms.
Tuolta peteltÀ puuttui elÀmÀ. Oli kuin istuisi bussipysÀkillÀ, eikÀ bussi tule. Valitan.
Se vaikuttaa muutenkin siltÀ, ettei sillÀ kiinnosta pÀtkÀÀkÀÀn olla tuolla. Ihan kuin se olisi pakotettu tuonne esiintymÀÀn.
SitÀhÀn mÀ olen toitottanut koko ajan et miks on noin jotenki hengetön vailla energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Pete hoiti tonttinsa hyvin ja Lindakin, mutta jotain puuttui esityksestÀ. Vai onko se vaan ettÀ biisinÀ Liekinheitin on tylsÀ?
ĂĂ€nestin kolmea, mutten tĂ€tĂ€ hehee. Parempiakin livelaulajia oli.
Kaikki biisit oli ihan jÀrkyttÀviÀ :(
Pete ja Linda on var in valinta, mutta jotain tuolle showlle tÀytyy tehdÀ. EnemmÀn sitÀ taustaa mitÀ.oli musiikkivideossa. Lienee mahdollista valotaulujen kanssa. Viulu toimii, mutta Pete oli vÀhÀn ponneton. Karisma ei pÀÀssyt oikeuksiinsa. Mutta nÀille on tehtÀvissÀ treenillÀ ja lavankÀytön uudelleen pohtimisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se verkkokomero taisi esittÀÀ katolisen kirkon rippikoppia.
NÀytti enemmÀn ihan vaan ikkunalta.
KyllÀ mulle tuli vÀhÀn tuhmia ajatuksia kyllÀ just siitÀ kohdasta kun Pete nojasi siihen rippikoppiin
Joo kyllÀ mullekin Pete kelpaa, mut jotenkin toi esitys on silti meh. Linda tarvis ainakin hienomman asun kuin tuo hopeinen folio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda vaan on niin upea viulisti ettei mitÀÀn rajaa.
Uskomaton, ei rypyn ryppyÀ vaikka just elÀkeiÀssÀ, valtavat rinnat siunaantuneet vaikkei muuten yhtÀÀn rasvaa kropassa.
Onko Trumpin sisko?
Lindalla ollut pitkÀÀn silarit. Ei tuolla kropalla ole mahdollisuus noihin rintoihin muutenđ EikĂ€ siihen kantaa ne hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀytyy muistaa, ettÀ lavashow on lÀhes yhtÀ tÀrkeÀ kuin itse biisi. Esim KÀÀrijÀn show oli napakymppi tanssijoineen jne.
Euroviisuthan oli alunperin sÀvellyskilpailu.Vuosikymmenten saatossa siitÀ on tullut perseenpyöritysnÀytös.
Muutama vuosi kun vielÀ menee ja autotune sallitaan niin sitten siellÀ on pelkÀt rÀppÀriurpot laulalamassa.
Ja siitÀ vielÀ muutama vuosi niin voidaan tehdÀ tekoÀlyllÀ biisit kisoihin.
MitÀ enemmÀn tuota Chachin biisiÀ kuulen, sitÀ enemmÀn alan vakuuttua.
Lindan lavakarismaa voisivat nÀyttÀÀ enemmÀn, taitava viulisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se verkkokomero taisi esittÀÀ katolisen kirkon rippikoppia.
NÀytti enemmÀn ihan vaan ikkunalta.
KyllÀ mulle tuli vÀhÀn tuhmia ajatuksia kyllÀ just siitÀ kohdasta kun Pete nojasi siihen rippikoppiin
Se oli rippikopin ja baarin risteymÀ.
Tulee kyl ihan nuoruus mieleen niistĂ€ ajatuksista, kun baarissa nĂ€ki jonkun ihastuksen ja esitti ettei ole huomaavinaankaan.. Sellasta se on nuirena kun tunnetaan kiimaa. đ
Minusta tÀmÀ vuonna on kyllÀ aika hyviÀ kappaleita mukana. Komioitten biisistÀ en niin tykkÀÀ mutta muut on ihan kivoja. Tarttuvia kertosÀkeitÀ.