UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1457)
Vierailija kirjoitti:
PitÀÀkö Umk:ssa laulaa livenÀ? KÀÀrijÀ ei ainakaan laulanut, mutta entÀs tÀnÀ vuonna? Chachi ei oikein osaa laulaa niin voi kaatua live-esitykseen. Ei riitÀ, ettÀ osaa tanssia.
TÀh ainahan UMK:ssa ja viisuissa pitÀÀ laulaa livenÀ. Viime vuonna Goldielocks oli poikkeus, koska sairastui kurkunpÀÀntulehdukseen ja annettiin lupa kÀyttÀÀ harkkavetoa taustanauhana.
Vierailija kirjoitti:
MitkÀ lyhyet tiktok klipit? hÀn on ollut mm voittamassa Americas Best Dance Crew
SiitÀ on varmasti aikaa kulunut ja paino on sanalla crew. NykyÀÀn hÀn taitaa keskittyÀ noihin somejuttuihinsa ja perheeseensÀ.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta artistin pitÀÀ jaksaa laulaa, eikÀ liikaa esittÀÀ kÀrrynpyöriÀ, ÀÀni vÀsyy ja energiaa kuluu hukkaan. Olisi suotavaa laulajan keskittyÀ lauluun.
TiedÀtkö sÀ edes kuka on chanel josta puhuttiin..?
Se on se sky chanel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitkÀ lyhyet tiktok klipit? hÀn on ollut mm voittamassa Americas Best Dance Crew
SiitÀ on varmasti aikaa kulunut ja paino on sanalla crew. NykyÀÀn hÀn taitaa keskittyÀ noihin somejuttuihinsa ja perheeseensÀ.
Olisiko seuraavana Tanssii tÀhtien kanssa sopiva.
No ei ollut KÀÀrijÀn umk veto puhdasta livelaulua, koska itse viisuissa oli vaikeuksissa lauluosuuden kanssa. Umk:ssa siinÀ osuudessa kÀytettiin taustanauhaa niin paljon ettei KÀÀrijÀn oikea ÀÀni kuulunut tai miksattiin muuten puhtaammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta artistin pitÀÀ jaksaa laulaa, eikÀ liikaa esittÀÀ kÀrrynpyöriÀ, ÀÀni vÀsyy ja energiaa kuluu hukkaan. Olisi suotavaa laulajan keskittyÀ lauluun.
TiedÀtkö sÀ edes kuka on chanel josta puhuttiin..?
Se on se sky chanel
Vallan Taivaskanavat ennen vanhaan
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nyt tanssikilpailu kyseessÀ, vaan laulu. Miten live - esitys onnistuu?
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut KÀÀrijÀn umk veto puhdasta livelaulua, koska itse viisuissa oli vaikeuksissa lauluosuuden kanssa. Umk:ssa siinÀ osuudessa kÀytettiin taustanauhaa niin paljon ettei KÀÀrijÀn oikea ÀÀni kuulunut tai miksattiin muuten puhtaammaksi.
Ero taisi olla siinÀ, ettÀ Umk:ssa taustanauhassa sai laulaa artisti itse taustoja ja viisuissa ei vaan piti olla joku muu. Ei saatu sopivaa henkilöÀ taustalle, kun tÀmÀ tajuttiin liian myöhÀÀn. Viime vuonna Umk:ssa sai olla taustalaulajia ja tanssijoita enemmÀn kuin kuusi esim. Matulan esityksessÀ. Jos olisi voittanut, oltaisiin taas oltu saman edessÀ eli vain yksi laulamassa taustoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachi on itsellÀ se eniten odotetuin, kappaleen tekijÀt on sitÀ luokkaa, ettÀ varmaan omaan makuun ihan menevÀÀ musaa tulossa! Varmaan Kiki myös, mutta olisi kiva, jos Euroviisuihin lÀhtevÀ edustajakin olisi mahdollisuudesta innostunut. NÀkyvyys kuitenkin niin suurta, vuoden ympÀri, ettÀ haastava saada samaa muualta. NÀÀ toki omia mietintöjÀ..
Tulisko chachista meidÀn Chanel? ei jÀÀ ainakaan tanssitaidosta kiinni
Turha verrata, Chanel on Chanel ja Chachi on Chachi, jokaisella artistilla on oma tyyli jota tuoda esille. Chachilla voi olla leikkisÀmpi tyyli verrattuna Chaneliin, tai samanlainen, mutta turha lÀhteÀ suoralle kopiolinjalle vÀkipakolla.
Tuossa ei tarkoitettu mit
Jaa'a, no sitten kai Chachi voi olla Suomen Chanel? Itse ymmÀrsin sen enemmÀn sellaisena, ettÀ etsitÀÀn aivan samanlaista, mutta jokainen lukee viestit omalla tavalla.. :S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero taisi olla siinÀ, ettÀ Umk:ssa taustanauhassa sai laulaa artisti itse taustoja ja viisuissa ei vaan piti olla joku muu. Ei saatu sopivaa henkilöÀ taustalle, kun tÀmÀ tajuttiin liian myöhÀÀn. Viime vuonna Umk:ssa sai olla taustalaulajia ja tanssijoita enemmÀn kuin kuusi esim. Matulan esityksessÀ. Jos olisi voittanut, oltaisiin taas oltu saman edessÀ eli vain yksi laulamassa taustoja.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000009579092.html
Ettan biisi on laadukas mutta vÀhÀn.. cringe
MÀ en oo koskaan kuullukaan tÀstÀ Sinikka Montesta. Kuka hÀn on? On ilmeisesti asunut koko ikÀnsÀ ulkomailla, koska ei puhu (tai halua puhua) suomea. YleensÀ kaksikielisissÀ perheissÀ kumpikin vanhempi puhuu lapselle ÀidinkieltÀÀn, mutta tÀmÀ Sinikka ei siis osaa suomea tai osaa sitÀ huonosti?
Ei muutenkaan kuulosta kovin hyvÀltÀ valinnalta, koska ei ilmeisesti edes halua osallistua Euroviisuihin, kommentoi nihkeÀsti kysyttÀessÀ.
Vierailija kirjoitti:
KÀvin kuuntelemassa tuota Antti Paalasta. Ihan mielenkiintoista musiikkia, mutta en usko voittoon. Chachi tai Pete ja Linda voittaa. Chacin biisintekijöissÀ Johannes Naukkarinen joka tehnyt chachachan ja Espresso Macchiaton niin voi tulla ihan tarttuva korvamato.
Jaa on vai, mahtavaa! Espresso alkoi taas vÀlittömÀsti soida pÀÀssÀ.
Jos Paalasen biisi on niin hyvÀ kuin sen biisit yleensÀ niin siinÀ on voittaja.
Noi naisartistit tuskin kilvoittelevat voitosta. EiköhÀn Pete ja Linda tai Paanala vie voiton. Chasilla tietty tunnetuimmat musan tekijÀt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ taas muistelen, ettÀ viime vuonna esityksissÀ lauloi eri mÀÀrÀ taustalaulajia riippuen lavaesityksestÀ. Lavan takana oli 3-4 laulajaa, mutta kaikilla ei jokainen ollut ÀÀnessÀ, jos esitykseen ei mahtunut. HehÀn tekivÀt tÀstÀ videon kyllÀ, josta voisi tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
MÀ en oo koskaan kuullukaan tÀstÀ Sinikka Montesta. Kuka hÀn on? On ilmeisesti asunut koko ikÀnsÀ ulkomailla, koska ei puhu (tai halua puhua) suomea. YleensÀ kaksikielisissÀ perheissÀ kumpikin vanhempi puhuu lapselle ÀidinkieltÀÀn, mutta tÀmÀ Sinikka ei siis osaa suomea tai osaa sitÀ huonosti?
Ei muutenkaan kuulosta kovin hyvÀltÀ valinnalta, koska ei ilmeisesti edes halua osallistua Euroviisuihin, kommentoi nihkeÀsti kysyttÀessÀ.
Ihmettelen myös ettÀ miksi on edes hakenut tai otettu mukaan jos kerran ei voi olla varmaa ettÀ osallistuuko jos voittaa karsinnat.
Tai miten edes voi jÀlkeenpÀin vasta pÀÀttÀÀ ettÀ osallituuko viisuihin tai ei jos voittaa karsinnat, kun kerran UMK:n sÀÀnnöissÀ sanotaan ettÀ karsinnat voittanut sitoutuu osallistumaan viisuihin?
Eli siis umk vedossa saadaan erilaisilla kikoilla laulajaa muokattua paremmaksi. Itse viisuissa sitten ei kaikkia temppuja sallitakaan. Olisi siis kiva saada voittaja, joka osaa oikeasti laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Paalasen biisi on niin hyvÀ kuin sen biisit yleensÀ niin siinÀ on voittaja.
MÀ tykkÀÀn vÀhÀn erilaisesta ja yleensÀkin biiseistÀ, joihin on yhdistetty vivahteita kansanmusiikista, mutta nyt on pakko sanoa, ettÀ nÀmÀ tÀhÀnastiset ja tÀnne linkatut Antin biisit/esiintymiset eivÀt lunastaneet etukÀteen mainostettua hypeÀ. HÀn on aika tylsÀ ja hidastempoinen biisin etenemisen suhteen. Kolmen minuutin kohdalla ei vÀlttÀmÀttÀ ehdi edes kertsiin ja samaa jumputusta on ehditty kuunnella ikuisuus. Jos ei tee radikaalia muutosta biisin rakenteeseen, niin eu ole kyllÀ minun voittajani. Idea ihan kiva, erilaista ja uuttakin mutta jo minuutin jÀlkeen menee uutuudenviehÀtys ja alkaa tympiÀ.