Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (12914)

Vierailija
12601/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt keski-ikÀiselle tÀysin tomppelille, mistÀ ne esiintymisasut nÀkee???

Kiitos!

Ainakin umk:n intassa 

Vierailija
12602/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Peten ja Lindan esitys on Lindan kaihoa 90 luvulle. Baywatch beibiksi. 

Mennyt aika ei palaa. Linda 56 vuotias. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12603/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oon ehkĂ€ niuho, mutta en oo ihan varma onko se hyvĂ€ juttu, ettĂ€ ylivoimainen ennakkosuosikki laitetaan esiintymÀÀn vikaksi. 

Vierailija
12604/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ehkĂ€ niuho, mutta en oo ihan varma onko se hyvĂ€ juttu, ettĂ€ ylivoimainen ennakkosuosikki laitetaan esiintymÀÀn vikaksi. 

Viime vuonna sama homma. 2023 hoidettiin tyylikkÀÀmmin. 

Vierailija
12605/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oo. KyllÀ muidenkin maiden kisat on kovatasoisia.

Ja Suomen tÀmÀvuosi aika lattee.

No kyllÀ muilla on melkoista höttöÀ!

Vierailija
12606/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levy-yhtiö pÀÀttÀnyt voittajan. Kyykky-Linda

Vierailija
12607/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sinikka, joka on ikĂ€nsĂ€ asunut ulkomailla, kertoi, ettĂ€ hĂ€n on usein ollut ulkopuolinen ja jĂ€tetty ulos piireistĂ€. 

Nyt umk.ssa ja Suomessa hĂ€n ei koe niin, vaan hĂ€net on otettu hyvin vastaan ja saanut rakastavia kommentteja. 

Aika jĂ€nnĂ€, kun esim. Porttion boys jalotiinalla ihan erinlaisia kokemuksia. 

Jaloviina on sellainen kuin on. Pimahtaa heti jos ei saa pelkkiĂ€ kehuja. EnkĂ€ tarkoita ettĂ€ "asiallinen kritiikki" on oikein. Mutta kun viinalta ei saa kysyĂ€kÀÀn mitÀÀn. Jos itse kertoo somessa ettĂ€ oksensi keikkapaikan takahuoneeseen niin ei saa kysyĂ€ mitÀÀn taustaa kun alkaa huutamaan. 

Vierailija
12608/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mua Ă€rsyttÀÀ kun noista esiintymispaikoista tehdÀÀn niin suuri numero. EttĂ€ jos on vika niin on muka varma voittaja? YritetÀÀn ohjailla ihmisten mielipiteitĂ€ nĂ€in. Nyt tavis suomijuntti katsoo umk:n ja toteaa ettĂ€ kyllĂ€ sitĂ€ tĂ€ytyy varmaan LindaPeteĂ€ ÀÀnestÀÀ kun heistĂ€ on niin paljon kohdattu ja vikana esiintyvĂ€t. 

Vierailija
12609/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Olen kuollakseni kyllÀstynyt noihin muovilollojaan esitteleviin naisiin. Linda on muutenkin ruumillustunut tÀydellistÀ vartaloa etsivÀ epÀvarma tyttö edelleen. HÀnellÀ oli alkujaan jo anoreksiaa, bulimiaa ja rinnat taitaa vanhemmiten vain kasvattaa kuppikokoa yltÀen jo kohta kaulaan asti kohotettuina. Samalla hÀn nÀyttÀÀ kuihtuneelta kun on ollut sairaalloinen halu pitÀÀ vartalo laihana, lihaksetkaan eivÀt nÀytÀ hyviltÀ hÀnellÀ kun muusta kropasta on imetty kaikki ylimÀÀrÀinen. Viulua hÀn osaa soittaa mutta valitettavasti siihenkin yhdistetÀÀn seksi ja miltÀ sen soitta............."

Se on kyllÀ hyvÀ vaikkapa KulttuuriCoctailin toimittajalle lukea ketjuja kun #naisvihanÀkyvÀksi ja #muijienkateellisuustoistenrinnoistayÀksbulimia ja #kroppadysforia elÀvÀt ja voivat hyvin tÀÀllÀ Vauvassa :/ EhkÀ pÀÀset lainatuksi seuraavassa jaksossa?

-winner-

Vierailija
12610/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sinikka on tosi söpö ja symppis,mutta ei nĂ€yttĂ€nyt hienolta se hĂ€nen esiintymisasu. Miksi naiset puhtaan tuollaiseen minimasaliseen makkarankuoreen? Ajatelkaa jos Komiat tai Pete olisi tuollaisissa asuissa. 

Vierailija
12611/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YllĂ€ttĂ€vĂ€n kirpeĂ€t kommentit tuli parkkoselta ja limpalta osallistumiseen liittyen. 

MitÀ sanoivat?

Tosi vihaiseen sĂ€vyyn sanoivat ettĂ€ on vÀÀrin painostaa taiteilijoita ottamaan kantaa politiikkaan jne. Sumud Finland ei tule tĂ€tĂ€ hevillĂ€ sulattamaan. 

Vierailija
12612/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Samaa mieltĂ€ Sinikan asusta. HĂ€nelle olisi sopinut jokin ei niin paljastava iltapuku. Vaikka on hĂ€n kaunis, ei tarttisi aina olla kaikki esillĂ€. Menee liikaa huomio siihen mitĂ€ on pÀÀllĂ€. Samoin Kikin asu ei ollut niin onnistunut.  Toisaalta kun mietin, ei oikein Etallakaan istunut asu niin hyvin.

Vierailija
12613/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€ en löydĂ€ hakemallakaan mitÀÀn, mistĂ€ pahoittaa mielensĂ€. Nautin vaan lahjakkaista artisteista, monipuolisista kappaleista ja kaikenkaikkiaan hienosta karsinnasta. 

Vierailija
12614/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jahas:

UMK:n toisessa vÀliaikanumerossa esiintyy neljÀ suomirÀpin kÀrkinimeÀ

Turisti, Averagekidluke, Ares ja Elastinen esittÀvÀt yhden viime syksyn isoimmista hiteistÀ.

Viime vuoden euroviisuvoittaja JJ ja Erika Vikman esiintyvÀt yhdessÀ UMK:ssa

UMK:ssa kuullaan myös Vikmanin uusi kappale.

JÀÀkaappi/vessatauon paikka ainakin tuo rÀpÀtys ;D Luojan kiitos, vÀistettiin luoti, ei tullut noita neljÀÀ rÀppÀriÀ ehdolle UMK:hon.

-winner-

Vierailija
12615/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peten ja Lindan esitys on Lindan kaihoa 90 luvulle. Baywatch beibiksi. 

Mennyt aika ei palaa. Linda 56 vuotias. 

TIRSK! Mellojen A-Teens kuulostaa ihan ABBA:lta ja siellÀ ko. "teinit" ovat jo nelikymppisiÀ. EikÀ ne palomiehetkÀÀn ihan nuoria enÀÀ ole ;D

-winner-

Vierailija
12616/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinikka on tosi söpö ja symppis,mutta ei nĂ€yttĂ€nyt hienolta se hĂ€nen esiintymisasu. Miksi naiset puhtaan tuollaiseen minimasaliseen makkarankuoreen? Ajatelkaa jos Komiat tai Pete olisi tuollaisissa asuissa. 

Joo. Asu ei sopinut Sinikan olemuksseen, ketĂ€ syytĂ€mme tĂ€stĂ€? 

Vierailija
12617/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos vaikka lava palaa pyroilla poroksi esityksen takia, niin varmaan ihan oikea ratkaisu, ettei mene muiden esitykset pitkÀksi palomiehiÀ odotellessa ;D

-winner-

Vierailija
12618/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset
Vierailija
12619/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Yle Areenan lÀhetys alkaa jo klo 17 alkaen kamerat aukeavat UMK-areenalle ja katsojat voivat seurata shown viime hetken rakennusta."

OOOOAOAAOAOAOAOAAAAAAAAAAAAAAAAAAMAIGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!

En kestÀ tÀtÀ jÀnnitystÀ! Voiko ihminen kuolla kii... siis odotukseen?

-winner-

Vierailija
12620/12914 |
27.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinikka Monte 

https://www.uutisrauma.fi/ajassa/sinikka-monte-valmis-lentoon--umkartis
.

suus tuntuu Montesta edelleen uskomattomalta.

Olen todella kiitollinen, en vielÀkÀÀn oikein tajua tÀtÀ kaikkea, hÀn hÀmmÀstelee.

En osaa edes ajatella mahdollista voittoa, sillÀ jo UMK-finaalissa kilpaileminen on minulle kuin voitto.

Monte rakentaa artistin uraa vakavissaan, mutta tekee ohessa asiakaspalvelutyötÀ itÀvaltalaisessa lippupalvelussa. Kuva: Miska Voinoff

Monten UMK-kappale Ready to Leave on voimakas balladi, jota on jo ehditty kehua sosiaalisessa mediassa elokuvamaiseksi ja Montea hullun hyvÀksi. Kappale on Monten ja hÀnen tuottajansa Florian Flo Spiesin kynÀstÀ.

YleensÀ hion biisejÀ loputtomasti, mutta Ready to Leave syntyi muutamassa pÀivÀssÀ, Monte paljastaa.

Kappale on dramaattinen ja dynaaminen vÀlillÀ hiljainen, vÀlillÀ iso.

Ready to Leave kertoo parisuhteesta, josta eroaminen oli Montelle vaikeaa, pitkÀÀn jatkuneiden yritysten jÀlkeen.

Lopulta olin kaikkeen niin vÀsynyt, ettÀ olin valmis lÀhtemÀÀn.

Usein Monten kappaleissa kuuluu melankolia.

Olen tosi tunteellinen ihminen. Laulujen kirjoittaminen on minulle kuin terapiaa, hÀn paljastaa.

Musiikilla on parantava voima. ItseÀni esimerkiksi auttaa surun kÀsittelyssÀ, kun kuuntelen surullisia kappaleita. Toivon, ettÀ biisini ovat kuulijoille kuin halaus.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi viisi kahdeksan