Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
10761/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe,että Liekinheitin olisi vanhanaikainen. Mikä edes tekee biisistä vanhanaikaisen?

Linda ja Pete. Uusia naamoja kiitos. Tulee Daruden viisufarssi mieleen tuosta kiimaroskasta.

 

Höpö höpö. Linda ja Pete eivät ole millään tavalla vanhanaikaisia. Mutta biisin rakenne kuulostaa jotenkin perusmuotiltaan tyypilliseltä euroviisulta, vaikka onkin suomipoppipohjainen. 

Vierailija
10762/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olli Hwrman

 

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/15c9308c-63dd-4211-aa23-099c47…

Olli Hermanilta jyrkkä arvio UMK:n ennakkosuosikista:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10763/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän Takatukkaa ja Komioita. Ja koko iso sukuni myös. Ja ystäväpiiri.

 

Ilmankos Suomen ainoasta voitosta on jo 20 vuotta.

Vierailija
10764/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään säännöissä ei sanota,että Suomen viisuedustajan on pakko olla  ei tunnettu nimi. 

Vierailija
10765/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli vei jalat suustani!!!!

Vierailija
10766/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän Takatukkaa ja Komioita. Ja koko iso sukuni myös. Ja ystäväpiiri.


Suomalainen konservatiivi final boss

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10767/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän Takatukkaa ja Komioita. Ja koko iso sukuni myös. Ja ystäväpiiri.


Suomalainen konservatiivi final boss

Mites sellainen liittyis tohon?

Vierailija
10768/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän Takatukkaa ja Komioita. Ja koko iso sukuni myös. Ja ystäväpiiri.

 

Ilmankos Suomen ainoasta voitosta on jo 20 vuotta.


Kohta 21 ja finaalistriikki tulee jäämään viideksi, jos Takatukka tai Lululai menee viisuihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10769/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10770/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään biisillä ei asiaa top kymppiin, joten ihan sama mikä lähtee. Ei herätä sen isompia tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10771/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millään biisillä ei asiaa top kymppiin, joten ihan sama mikä lähtee. Ei herätä sen isompia tunteita.


Liekinheitin voi päästä

Vierailija
10772/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olli Hwrman

 

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/15c9308c-63dd-4211-aa23-099c47…

Olli Hermanilta jyrkkä arvio UMK:n ennakkosuosikista:

 

Ei voisi suomalaiset roskalehdet vähemmän kiinnostaa. Herjaamalla et saa mitään aikaan. Hanki työpaikka.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10773/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olli Hwrman

 

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/15c9308c-63dd-4211-aa23-099c47…

Olli Hermanilta jyrkkä arvio UMK:n ennakkosuosikista:

 He puhuivat ja nauroivat paljon mutta eivät sanoneet mitään. Ei kannata kuunnella noin pitkää aikaa pelkkää hohotusta ja kuivaa sisäpiirin vitseilyä. Ei auennut mulle.

Vierailija
10774/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millään biisillä ei asiaa top kymppiin, joten ihan sama mikä lähtee. Ei herätä sen isompia tunteita.

 

Minä uskon että jos Chachi onnistuu vetämään vangitsevan ja hieman epäsuomalaisella tavalla värikkään ja villin tanssibiisin, niin se voisi hyvinkin olla top kympissä. Sentyylistä ei myöskään kukaan odota Suomesta tulevan, eikä olla lähetetty ennen. Biisin tuotanto on hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10775/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän Takatukkaa ja Komioita. Ja koko iso sukuni myös. Ja ystäväpiiri.


Suomalainen konservatiivi final boss

So what? Meillä äänestetään Komioita.

Vierailija
10776/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kauhea rallatus. Tulee mieleen se Niin kaunis on taivas, kaunis on maa -jollotus. Taattua jumbosijaa."

Komioiden esitys on paljon energisempi kuin Jasminen rauhallinen nainen ja kitara -ylöspano. Samoin aika on toinen kuin viisuissa 1995. Kenpä tietäis, minkälainen musiikki ja esitys lyö tänä vuonna parhaiten läpi.


Jasminen pisteitä rokotti se, että hän alkoi sekoilla kappalettaan esittäessään. Silloin suomeksi laulaminen rokotti pisteitä. Maailma on todella erilainen nykyään. Tekoäly kääntää kieltä kuin kieltä ja Yle teettää videot ja käännökset biiseistä. Viisuissa on pyörä pyörähtänyt koko ajan enemmän siihen suuntaan, että voittajat ovat autenttisia henkilöitä tarinoineen. 

Enää ei ole olemassa mitään sellaista viisujen standardivoittajan ihannetta, jota tavoitella. Sekin vaikuttaa todella paljon, että minkälaiset mediataidot artistilla

KAJlla on sauna. 

Vierailija
10777/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe,että Liekinheitin olisi vanhanaikainen. Mikä edes tekee biisistä vanhanaikaisen?

Linda ja Pete. Uusia naamoja kiitos. Tulee Daruden viisufarssi mieleen tuosta kiimaroskasta.

Anttihan ei ole mikään uusi kasvo

No onhan, ei ole mitenkään ollut Suomessa yleisesti tunnettu aiemmin.

Ulkomailla kumminkin tehnyt paljon keikkaa.

 

Juu, mutta suomalaisille vieras, ei saa pisteitä nimellään kuten Linda ja Pete.

Pisteitä nimellään nyt kyllä vitsin murjaisit. Meinaat että koko Eurooppa tietää heidät. Kyllä sulla nyt on lapsellisen suuret luulot heistä. 

Vierailija
10778/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe,että Liekinheitin olisi vanhanaikainen. Mikä edes tekee biisistä vanhanaikaisen?


Tuollaisia biisejä oli 1990-luvun lopun ja 2000-luvun alkupuolen viisuissa. Ne ovat sellaisia, että on päätetty tehdä nimenomaan viisubiisi. Niille ei ole ajateltu muuta elämää tai käyttöä kuin ne viisut. 

Niilläkin tultiin semistä kotiin.

Vierailija
10779/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselukertoja pystytään tekemällä tekemään että saadaan näyttämään tosi suositulta. Sitä sanotaan mielipiteenmuokkaukseksi. Tässäkin ketjussa kommentoija voi tykittää vaikka 10 peukkua omalle kommentilleen. Se ei ole vaikeaa missään muuallakaan. Kuuntelu ja katselukerrat ovat yhtä uskottavia kuin jos uskoisi joulupukiin. Lapsenuskoisia on paljon,siitä se vain kertoo.

 

Kerrotko miten täällä voi tykittää peukkuja yhdelle kommentille - vai haluatko pitää sen omana tietonasi?

(en ole lukenut kaikkia kommentteja vielä, niin ehkä se on jo selvinnytkin)

Vierailija
10780/19157 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takatukka on oikeaa musiikkia. Tulee saamaan jurylta ääniä. Mitkään tekoälyautotunet ei saa.

 

Kaipaan oikeata LAULAMISTA, jossa on melodiavaihteluita ja esiintyjän muukin äänirekisteri pääsee kuuluviin eikä pelkkä kurkkuääni.

Ketju on lukittu.