Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10893)

Vierailija
10741/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe,että Liekinheitin olisi vanhanaikainen. Mikä edes tekee biisistä vanhanaikaisen?

Vierailija
10742/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän Takatukkaa ja Komioita. Ja koko iso sukuni myös. Ja ystäväpiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10743/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kyllästymään huumoriesityksiin. Miksi ei voida kerrankin mennä objektiivisesti hyvällä (tai siis parhaalla) biisillä?

Tänä vuonna ei ole yhtään huumoriesitystä tyyliin Samppajataivas. Tänä vuonna on ihan oikeasti seitsemän hyvää biisiä, joista valita. 

Vierailija
10744/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe,että Liekinheitin olisi vanhanaikainen. Mikä edes tekee biisistä vanhanaikaisen?

Linda ja Pete. Uusia naamoja kiitos. Tulee Daruden viisufarssi mieleen tuosta kiimaroskasta.

Vierailija
10745/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kyllästymään huumoriesityksiin. Miksi ei voida kerrankin mennä objektiivisesti hyvällä (tai siis parhaalla) biisillä?

Tänä vuonna ei ole yhtään huumoriesitystä tyyliin Samppajataivas. Tänä vuonna on ihan oikeasti seitsemän hyvää biisiä, joista valita. 

Kaikki vain keskitasoisia, samaa luokkaa ku vuosi -24.

Vierailija
10746/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en välitä jonkun pelle hermannin höpinöistä. Äänestän sitä,joka on omasta mielestä parhain. 

Olenko ollut höperö kun oletukseni on ollut että Jokainen äänestää Omasta Mielestään parasta biisiä sitä josta Itse tykkää?

Vierailija
10747/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Peteä vaivaa? Anemia, masennus? Itkuinen ilme ja väsähtänyt olemus. Vai kaapissako olo masentaa? Joku iloinen ja eläväinen edustaja olisi kiva. 

Vierailija
10748/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linda ja Pete. Uusia naamoja kiitos. Tulee Daruden viisufarssi mieleen tuosta kiimaroskasta.

Anttihan ei ole mikään uusi kasvo

Vierailija
10749/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan, ei ole mitenkään ollut Suomessa yleisesti tunnettu aiemmin.

Vierailija
10750/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ällöttää kuunnella" ja "ihan hirveää paskaa" on kyllä hyvät luonnehdinnat ennakkosuosikista. Käyköhän kuin Paskana-kappaleelle :P

Vierailija
10751/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en välitä jonkun pelle hermannin höpinöistä. Äänestän sitä,joka on omasta mielestä parhain. 

Olenko ollut höperö kun oletukseni on ollut että Jokainen äänestää Omasta Mielestään parasta biisiä sitä josta Itse tykkää?

Ei saa, ehdottomasti kiellettyä se.

Vierailija
10752/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Peteä vaivaa? Anemia, masennus? Itkuinen ilme ja väsähtänyt olemus. Vai kaapissako olo masentaa? Joku iloinen ja eläväinen edustaja olisi kiva. 

Sanopa se. Ihmetellyt myös että mikä miestä vaivaa. Missä voima, missä energia en tunne sitä.

Vierailija
10753/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla kumminkin tehnyt paljon keikkaa.

Vierailija
10754/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kauhea rallatus. Tulee mieleen se Niin kaunis on taivas, kaunis on maa -jollotus. Taattua jumbosijaa."

Komioiden esitys on paljon energisempi kuin Jasminen rauhallinen nainen ja kitara -ylöspano. Samoin aika on toinen kuin viisuissa 1995. Kenpä tietäis, minkälainen musiikki ja esitys lyö tänä vuonna parhaiten läpi.

Jasminen pisteitä rokotti se, että hän alkoi sekoilla kappalettaan esittäessään. Silloin suomeksi laulaminen rokotti pisteitä. Maailma on todella erilainen nykyään. Tekoäly kääntää kieltä kuin kieltä ja Yle teettää videot ja käännökset biiseistä. Viisuissa on pyörä pyörähtänyt koko ajan enemmän siihen suuntaan, että voittajat ovat autenttisia henkilöitä tarinoineen. 

Enää ei ole olemassa mitään sellaista viisujen standardivoittajan ihannetta, jota tavoitella. Sekin vaikuttaa todella paljon, että minkälaiset mediataidot artistilla ovat. Käärijä ei ole mikään englannin kielen filologi, mutta hänellä oli vilpitön halu tehdä itseään ymmärretyksi eikä hän väheksynyt yhdenkään toimittajan tai viisubloggarin tai -influencerin yhteydenottoa. 

Käärijällä tai hänen tiimillään oli pelisilmää vielä myös sauna mukanaan ja kutsua mediaa sinnekin. Käärijä oli mestari verkostoitumaan muiden kilpailijoiden kanssa, eikä lähtenyt mukaan mihinkään kisaviholliskuvioihin toisin kuin suomalaiset, jotka kommentoivat todella törkeästi Loreenista silloin. 

Sitä en muista, esittikö Käärijä musiikkia viisukylässä tai sen ulkopuolella. Olisi hyvä jos Suomen edustajalla olisi repertuaaria ja halua esiintyä tuollaisissa tilaisuuksissa ja vaikka ex tempore, koska siitä saa todella paljon positiivista PR:ää. Ylellä ei ole varaa kierrättää artistia pitkin maita ja mantuja promoamassa itseään ja sen vuoksi pitää suorastaan ahnaasti varastaa jokainen pienikin hetki kun mediaa on lähellä. Se kertoo kansoille, ketä kannattaa seurata ja jopa äänestää. Se kertoo, kuka on heidän oman edustajansa ystävä.

Vierailija
10755/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, ehdottomasti kiellettyä se.

:D Pitää seurata oddseja ja podseja, laskelmoida ja seurata mitä Hermanni ja maailmalla tykätään. Jos niiden perusteella äänestää niin eihän se ole oma valinta?!

Vierailija
10756/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin, ja toivottavasti Bess tai Käärijäkään ei tee paluuta umk.

Vierailija
10757/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia biisejä oli 1990-luvun lopun ja 2000-luvun alkupuolen viisuissa. Ne ovat sellaisia, että on päätetty tehdä nimenomaan viisubiisi. Niille ei ole ajateltu muuta elämää tai käyttöä kuin ne viisut. 

Vierailija
10758/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla kumminkin tehnyt paljon keikkaa.

Juu, mutta suomalaisille vieras, ei saa pisteitä nimellään kuten Linda ja Pete.

Vierailija
10759/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että hän on soittanut Circle of Lightin haitariosuudet, ei ole vielä varsinaista naamaa kuluttavaa julkisuutta viisuissa kun CoL ei ole ollut Suomen edustajana. 

Vierailija
10760/10893 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia biisejä oli 1990-luvun lopun ja 2000-luvun alkupuolen viisuissa. Ne ovat sellaisia, että on päätetty tehdä nimenomaan viisubiisi. Niille ei ole ajateltu muuta elämää tai käyttöä kuin ne viisut. 

En kutsuisi harmonikkamusiikkiakaan nykyaikaiseksi.