UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10254)
Vierailija kirjoitti:
300 000 fania! Paalasella? MissÀ?
Ei taida olla missÀÀn muualla kuin jossakin rinnakkaismaailmassa korkeintaan. Viisukuppilassa Eningialle on mennyt oikein tunteisiin Antti. VÀngellÀ pitÀs työntÀÀ edustamaan jotta ukko sais virsunsa maailmalle. No ton tyyppisellÀ örinÀllÀ tuskin tulee olemaan menestystÀ, kun maailmalla on oikeitakin kurkkulaulajia, paljon taitavampia sellaisia. Ja UMK ÀÀnestyksessÀ on kyse Suomen edustajan valinnasta eikÀ jonkun Antti papan buukaamisesta maailmalle, jos hÀn olisi tarpeeksi taitava ei hÀnen edes sillon tarttis ottaa osaa UMK, kun olis menestynyt muutenkin. Antti ei pÀÀse ESC 'ssÀ edes finaaliin saakka. Sama Eningia pilkkaa myös kuulijakuntaa vÀittÀmÀllÀ etteivÀt ne "tavikset" muka ymmÀrtÀisi " taiteellisemman musiikin" pÀÀlle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinikan biisi on hieno, jolla irtoaisi varma voitto, mikÀli kyseessÀ olisi "The Next James Bond Theme Song", mutta Euroviisuja sillÀ ei voiteta.
Parempi tulevaisuus edessÀ hÀnellÀ, mikÀli ei voita UMK:ta. Sen sijaan vakiintuneempien artistien ura kestÀÀ hyvin leimaantumisen euroviisuartistiksi, koska heille tunnettuuutta on kertynyt jo paljon monesta muustakin jutusta, mutta tuntemattomalle artistille ei ole hyvÀksi saada sellaista leimaa heti uran alussa. Sama juttu Chachin kohdalla. Parempi olisi sekÀ Sinikan ettÀ Chachin uralle laulajina, ettÀ eivÀt voittaisi UMK:ta.
No ei ole sitÀ vaaraa, ettÀ voittaisivat.
Jos Liekinheitin ei voita ja jotain junttimiehiÀ menee sinne niin kuolen
Tiukka on valinta Kikin, Chachin ja LindaPeten kesken. Joku noista kolmesta valitaan niin olen tyytyvÀinen.
Minulla ei ole mitÀÀn viulua vastaan, mutta lÀhettÀisin mieluummin viisuihin Anders Adlercreutzin sellon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tiukka on valinta Kikin, Chachin ja LindaPeten kesken. Joku noista kolmesta valitaan niin olen tyytyvÀinen.
Chachi ja Antti minulla, LindaPetessÀ luotaan työntÀÀ fanien kÀytös.
Stadilaiset ÀÀnestÀvÀt LindaPeteÀ ja nuoria naisartisteja. Maailaiset Anttia ja Komioita. NÀin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachi ja Antti minulla, LindaPetessÀ luotaan työntÀÀ fanien kÀytös.
JÀnnÀÀ, koska Paalasen, Chachin ja muiden fanit hyökkÀÀ jatkuvasti Peten & Lindan kimppuun. MitÀ tÀÀllÀ ei olisi arvosteltu jo. Molempien ulkonÀköÀ, persoonaa jne. jne. henkilökohtaisuuksiin menevÀÀ, ei siis itse musiikkia.
Katsoin tuon kilpailijat kuulevat toistensa kappaleet.
Bussissa raikasi tÀnÀÀn Lululai.
Minusta Suomi voisi lopettaa yrittÀmÀstÀ viisuvoittoa, ja lÀhettÀÀ aina vain jotain mistÀ tÀÀllÀ oikeasti pidetÀÀn.
Lordi voitti silloin, kun voitettiin katselijaÀÀnestyksellÀ, ja sen jÀlkeen kun tuomarit tuli mukaan, aina on kÀrsitty.
Ei Suomessa juuri tehdÀ hiottua poppia tai "taidemusiikkia", kuten viime vuosien voitot on olleet, joten miksi edes yrittÀÀ?
Vierailija kirjoitti:
Stadilaiset ÀÀnestÀvÀt LindaPeteÀ ja nuoria naisartisteja. Maailaiset Anttia ja Komioita. NÀin se menee.
En osaa sanoa tuohon mitÀÀn. TiedÀn vain, ettÀ eurooppalaiset ÀÀnestÀisivÀt Chachia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Paalasella taitaa olla eniten faneja juuri ulkomailla, kun vertaa sitÀ muihin ehdokkaisiin."
Totta. Ulkomailla hÀnestÀ tykÀtÀÀn!
HyvÀ vitsi. EihÀn ukkoa edes tunneta ulkomailla. MitÀ te mustamaalaaja Antti fanit kuvittelette hyötyvÀnne muitten kilpailijoitten herjaamisesta ja valehtelemisesta? Saatte vaan suosikkinne kuulostamaan vastenmieliseltÀ. Itse olen koettanut ymmÀrtÀÀ tuota Paalasen kappaletta. EnkÀ itse edes muista mitÀÀn siitÀ kahden kuuntelun jÀlkeen. TÀysin mitÀÀn sanomaton lastenlaulu. MielipidettÀni en muuta.
MitÀ horiset?? Joku vÀitti ettÀ Euroopassa ei tykÀttÀisi örinÀstÀ ja siihen vastattiin ettÀ kaikissa reaktiovideoissa ja kommenteissa on ainakin tykÀtty! Ainoa mustamaalaaja on tuo joka vÀitti ettei siitÀ tykÀtÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Paalasella taitaa olla eniten faneja juuri ulkomailla, kun vertaa sitÀ muihin ehdokkaisiin."
Totta. Ulkomailla hÀnestÀ tykÀtÀÀn!
Ja tÀmÀ tieto perustuu mihin?
Reaktivoideoihin, kommentteihin Paalasen videolla youtubess sekÀ siihen, ettÀ hÀnellÀ on keikkaa enemmÀn ulkomailla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Viisuissahan on joka vuosi jotain folk-soundia, mutta nÀÀ liian kansanomaiset biisit eivÀt koskaan pÀrjÀÀ, eli jos haluaa voittaa, silloin biisin tÀytyy olla genre-mix, jossa voi tietty olla hieman jotain folk-vibaa, mutta ei voi olla vain sitÀ, pitÀÀ olla myös jotain nykyaikaista soundia.
Moldovan junalaulu oli kolmas vai toinen. EikÀ laulettu englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos Liekinheitin ei voita ja jotain junttimiehiÀ menee sinne niin kuolen
Ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
PP on voittanut TTK ohjelman ja TÀhdet tÀhdet ohjelman. Seuraavaksi euroviisut Lindan kanssa.
Oleellisempaa kai lienee miten pÀrjÀsi laulukilpailu Idolsissa?
Ei tartte laskelmoida millÀÀn jury ÀÀnillÀ, kun Suomi ei pÀÀse ees kymmenen parhaan joukkoon, millÀÀn nÀistÀ tekeleistÀ.
Parempi tulevaisuus edessÀ hÀnellÀ, mikÀli ei voita UMK:ta. Sen sijaan vakiintuneempien artistien ura kestÀÀ hyvin leimaantumisen euroviisuartistiksi, koska heille tunnettuuutta on kertynyt jo paljon monesta muustakin jutusta, mutta tuntemattomalle artistille ei ole hyvÀksi saada sellaista leimaa heti uran alussa. Sama juttu Chachin kohdalla. Parempi olisi sekÀ Sinikan ettÀ Chachin uralle laulajina, ettÀ eivÀt voittaisi UMK:ta.