Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10254)

Vierailija
9181/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinikan biisi on hieno, jolla irtoaisi varma voitto, mikÀli kyseessÀ olisi "The Next James Bond Theme Song", mutta Euroviisuja sillÀ ei voiteta.

Parempi tulevaisuus edessÀ hÀnellÀ, mikÀli ei voita UMK:ta. Sen sijaan vakiintuneempien artistien ura kestÀÀ hyvin leimaantumisen euroviisuartistiksi, koska heille tunnettuuutta on kertynyt jo paljon monesta muustakin jutusta, mutta tuntemattomalle artistille ei ole hyvÀksi saada sellaista leimaa heti uran alussa. Sama juttu Chachin kohdalla. Parempi olisi sekÀ Sinikan ettÀ Chachin uralle laulajina, ettÀ eivÀt voittaisi UMK:ta.

Vierailija
9182/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 000 fania! Paalasella? MissÀ?

Ei taida olla missÀÀn muualla kuin jossakin rinnakkaismaailmassa korkeintaan.  Viisukuppilassa Eningialle on mennyt oikein tunteisiin Antti. VĂ€ngellĂ€ pitĂ€s työntÀÀ edustamaan jotta ukko sais virsunsa maailmalle. No ton tyyppisellĂ€ örinĂ€llĂ€ tuskin tulee olemaan menestystĂ€, kun maailmalla on oikeitakin kurkkulaulajia, paljon taitavampia sellaisia. Ja UMK ÀÀnestyksessĂ€ on kyse Suomen edustajan valinnasta eikĂ€ jonkun Antti papan buukaamisesta maailmalle, jos hĂ€n olisi tarpeeksi taitava ei hĂ€nen edes sillon tarttis ottaa osaa UMK, kun olis menestynyt muutenkin. Antti ei pÀÀse ESC 'ssĂ€ edes finaaliin saakka. Sama Eningia pilkkaa myös kuulijakuntaa vĂ€ittĂ€mĂ€llĂ€ etteivĂ€t ne "tavikset" muka ymmĂ€rtĂ€isi " taiteellisemman musiikin" pÀÀlle. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9183/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinikan biisi on hieno, jolla irtoaisi varma voitto, mikÀli kyseessÀ olisi "The Next James Bond Theme Song", mutta Euroviisuja sillÀ ei voiteta.

Parempi tulevaisuus edessÀ hÀnellÀ, mikÀli ei voita UMK:ta. Sen sijaan vakiintuneempien artistien ura kestÀÀ hyvin leimaantumisen euroviisuartistiksi, koska heille tunnettuuutta on kertynyt jo paljon monesta muustakin jutusta, mutta tuntemattomalle artistille ei ole hyvÀksi saada sellaista leimaa heti uran alussa. Sama juttu Chachin kohdalla. Parempi olisi sekÀ Sinikan ettÀ Chachin uralle laulajina, ettÀ eivÀt voittaisi UMK:ta.

No ei ole sitÀ vaaraa, ettÀ voittaisivat.

Vierailija
9184/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos Liekinheitin ei voita ja jotain junttimiehiÀ menee sinne niin kuolen

Vierailija
9185/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tiukka on valinta Kikin, Chachin ja LindaPeten kesken. Joku noista kolmesta valitaan niin olen tyytyvÀinen.

Vierailija
9186/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitÀÀn viulua vastaan, mutta lĂ€hettĂ€isin mieluummin viisuihin Anders Adlercreutzin sellon kanssa. 

Vierailija
9187/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukka on valinta Kikin, Chachin ja LindaPeten kesken. Joku noista kolmesta valitaan niin olen tyytyvÀinen.

Chachi ja Antti minulla, LindaPetessÀ luotaan työntÀÀ fanien kÀytös.

Vierailija
9188/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Stadilaiset ÀÀnestÀvÀt LindaPeteÀ ja nuoria naisartisteja. Maailaiset Anttia ja Komioita. NÀin se menee.

Vierailija
9189/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chachi ja Antti minulla, LindaPetessÀ luotaan työntÀÀ fanien kÀytös.

JÀnnÀÀ, koska Paalasen, Chachin ja muiden fanit hyökkÀÀ jatkuvasti Peten & Lindan kimppuun. MitÀ tÀÀllÀ ei olisi arvosteltu jo. Molempien ulkonÀköÀ, persoonaa jne. jne. henkilökohtaisuuksiin menevÀÀ, ei siis itse musiikkia.

Vierailija
9190/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Katsoin tuon kilpailijat kuulevat toistensa kappaleet. 

Vierailija
9191/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bussissa raikasi tÀnÀÀn Lululai.

Vierailija
9192/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minusta Suomi voisi lopettaa yrittÀmÀstÀ viisuvoittoa, ja lÀhettÀÀ aina vain jotain mistÀ tÀÀllÀ oikeasti pidetÀÀn.

Lordi voitti silloin, kun voitettiin katselijaÀÀnestyksellÀ, ja sen jÀlkeen kun tuomarit tuli mukaan, aina on kÀrsitty.

Ei Suomessa juuri tehdÀ hiottua poppia tai "taidemusiikkia", kuten viime vuosien voitot on olleet, joten miksi edes yrittÀÀ?

Vierailija
9193/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadilaiset ÀÀnestÀvÀt LindaPeteÀ ja nuoria naisartisteja. Maailaiset Anttia ja Komioita. NÀin se menee.

En osaa sanoa tuohon mitÀÀn. TiedÀn vain, ettÀ eurooppalaiset ÀÀnestÀisivÀt Chachia.

Vierailija
9194/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paalasella taitaa olla eniten faneja juuri ulkomailla, kun vertaa sitÀ muihin ehdokkaisiin."

Totta. Ulkomailla hÀnestÀ tykÀtÀÀn!

HyvĂ€ vitsi. EihĂ€n ukkoa edes tunneta ulkomailla. MitĂ€ te mustamaalaaja Antti fanit kuvittelette hyötyvĂ€nne muitten kilpailijoitten herjaamisesta ja valehtelemisesta? Saatte vaan suosikkinne kuulostamaan vastenmieliseltĂ€. Itse olen koettanut ymmĂ€rtÀÀ tuota Paalasen kappaletta. EnkĂ€ itse edes muista mitÀÀn siitĂ€ kahden kuuntelun jĂ€lkeen. TĂ€ysin mitÀÀn sanomaton lastenlaulu. MielipidettĂ€ni en muuta. 

MitÀ horiset?? Joku vÀitti ettÀ Euroopassa ei tykÀttÀisi örinÀstÀ ja siihen vastattiin ettÀ kaikissa reaktiovideoissa ja kommenteissa on ainakin tykÀtty! Ainoa mustamaalaaja on tuo joka vÀitti ettei siitÀ tykÀtÀ.

Vierailija
9195/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paalasella taitaa olla eniten faneja juuri ulkomailla, kun vertaa sitÀ muihin ehdokkaisiin."

Totta. Ulkomailla hÀnestÀ tykÀtÀÀn!

Ja tĂ€mĂ€ tieto perustuu mihin? 

Reaktivoideoihin, kommentteihin Paalasen videolla youtubess  sekĂ€ siihen, ettĂ€ hĂ€nellĂ€ on keikkaa enemmĂ€n ulkomailla kuin Suomessa. 

Vierailija
9196/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lululai voittoonđŸ„ł

Vierailija
9197/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisuissahan on joka vuosi jotain folk-soundia, mutta nÀÀ liian kansanomaiset biisit eivÀt koskaan pÀrjÀÀ, eli jos haluaa voittaa, silloin biisin tÀytyy olla genre-mix, jossa voi tietty olla hieman jotain folk-vibaa, mutta ei voi olla vain sitÀ, pitÀÀ olla myös jotain nykyaikaista soundia.

Moldovan junalaulu oli kolmas vai toinen. EikÀ laulettu englanniksi.

Vierailija
9198/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Liekinheitin ei voita ja jotain junttimiehiÀ menee sinne niin kuolen

Ihan vapaasti.

Vierailija
9199/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PP on voittanut TTK ohjelman ja TÀhdet tÀhdet ohjelman. Seuraavaksi euroviisut Lindan kanssa.

Oleellisempaa kai lienee miten pĂ€rjĂ€si laulukilpailu Idolsissa? 

Vierailija
9200/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei tartte laskelmoida millÀÀn jury ÀÀnillÀ, kun Suomi ei pÀÀse ees kymmenen parhaan joukkoon, millÀÀn nÀistÀ tekeleistÀ.