Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10254)

Vierailija
9161/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Paalasella taitaa olla eniten faneja juuri ulkomailla, kun vertaa sitÀ muihin ehdokkaisiin."

Totta. Ulkomailla hÀnestÀ tykÀtÀÀn!

Vierailija
9162/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut haastatteluja ja useassa niistĂ€ hĂ€n vaikuttaa vĂ€syneen oloiselta ja jotenkin voimattomalta. EpĂ€ilen myös ettĂ€ hĂ€n ei laula teknisesti oikein ja se kĂ€y ÀÀnihuulten pÀÀlle. ÄÀni ei tule kestĂ€mÀÀn korkealta laulamista, se on nyt lĂ€hes raakkumista.

Minustakin tuntuu haastattelujen perusteella ettĂ€ Pete on jotenkin vĂ€synyt ja voimaton 😐

Joo, mistÀhÀn johtuu? Antaa haastatteluissakin vaikutelman ettei vois vÀhempÀÀ kiinnostaa. MitÀ hÀn on tehnyt Kohta sataa ja Liekinheittimen vÀlissÀ? Onko tehnyt musiikkia tai keikkaillut?

Jaa. EhkÀ Pete tiedostaa, ettei biisi ole ihan loppuun asti valmis.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9163/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Parkkonen viisuihin lÀhtee niin kyllÀ tÀytyy median edessÀ ja prepartyissa saada tÀysin toisenlainen vaihde pÀÀlle.

KyllÀ Pete sen osaa, kato nyt vaikka tÀtÀkin videoo, ja siis eihÀn kenenkÀÀn tarvii olla paidaton riehuja kakkonen.

UMK26-kilpailijat reagoivat toistensa biiseihin

Vierailija
9164/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Paalanan ja Komiat ovat upeita, tykkÀÀn kuunnella molempien musaa, mutta Euroviisuissa ei pÀrjÀÀ enÀÀ nykyÀÀn kansanmusiikilla, joten ovat vÀÀriÀ valintoja Suomen viisuedustajaksi.

Osaatko sanoa, milloin viimeksi viisuissa ollut kansanmusiikkia? BÀndin tai yksittÀisen artistin esittÀmÀnÀ. Kun itse en nÀin ÀkkikseltÀÀn sitÀ muista.

Varmasti niitÀ on ollut, mutta ne eivÀt vaan mieleen. VenÀjÀn mummot. Baltian ja Balkanin maista, Espanjasta? Kreikasta?

Vierailija
9165/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Parkkonen viisuihin lÀhtee niin kyllÀ tÀytyy median edessÀ ja prepartyissa saada tÀysin toisenlainen vaihde pÀÀlle.

Ehkei halua pettyÀ ja ottaa siksi iisisti? Saa myös paljon paska niskaan kateellisilta öijiltö, sehÀn on huomattu.

Vierailija
9166/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Paalasella taitaa olla eniten faneja juuri ulkomailla, kun vertaa sitÀ muihin ehdokkaisiin."

HyvĂ€ vitsi. EihĂ€n ukkoa edes tunneta ulkomailla. MitĂ€ te mustamaalaaja Antti fanit kuvittelette hyötyvĂ€nne muitten kilpailijoitten herjaamisesta ja valehtelemisesta? Saatte vaan suosikkinne kuulostamaan vastenmieliseltĂ€. Itse olen koettanut ymmĂ€rtÀÀ tuota Paalasen kappaletta. EnkĂ€ itse edes muista mitÀÀn siitĂ€ kahden kuuntelun jĂ€lkeen. TĂ€ysin mitÀÀn sanomaton lastenlaulu. MielipidettĂ€ni en muuta. 

Vierailija
9167/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tĂ€mĂ€ tieto perustuu mihin? 

Vierailija
9168/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Paalanan ja Komiat ovat upeita, tykkÀÀn kuunnella molempien musaa, mutta Euroviisuissa ei pÀrjÀÀ enÀÀ nykyÀÀn kansanmusiikilla, joten ovat vÀÀriÀ valintoja Suomen viisuedustajaksi.

Osaatko sanoa, milloin viimeksi viisuissa ollut kansanmusiikkia? BÀndin tai yksittÀisen artistin esittÀmÀnÀ. Kun itse en nÀin ÀkkikseltÀÀn sitÀ muista.

Varmasti niitÀ on ollut, mutta ne eivÀt vaan mieleen. VenÀjÀn mummot. Baltian ja Balkanin maista, Espanjasta? Kreikasta?

Vuosi 2024. Ruotsin edustaja KAJ.

Vierailija
9169/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako Suomesta Wieniin viulua laittaa, kun siellÀ tulee olemaan niitÀ vÀhÀn joka maasta tÀnÀ vuonna.

Oli kai se odotettavissa, kun kisat pidetÀÀn WienissĂ€, ettĂ€ kaikki mahdolliset viulut sinne halutaan lĂ€hettÀÀ. Pahoin pelkÀÀn, ettĂ€ nĂ€mĂ€ viulun lĂ€hettĂ€neet maat kilpailevat vain keskenÀÀn siitĂ€, kuka saa ItĂ€vallalta 12 pistettĂ€. Voin toki olla vÀÀrĂ€ssĂ€kin. 

Vierailija
9170/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HyvĂ€ vitsi. EihĂ€n ukkoa edes tunneta ulkomailla. MitĂ€ te mustamaalaaja Antti fanit kuvittelette hyötyvĂ€nne muitten kilpailijoitten herjaamisesta ja valehtelemisesta? Saatte vaan suosikkinne kuulostamaan vastenmieliseltĂ€. Itse olen koettanut ymmĂ€rtÀÀ tuota Paalasen kappaletta. EnkĂ€ itse edes muista mitÀÀn siitĂ€ kahden kuuntelun jĂ€lkeen. TĂ€ysin mitÀÀn sanomaton lastenlaulu. MielipidettĂ€ni en muuta. 

SittenhÀn Paalasen 300 000 fania tÀytyy olla suomalaisia, jos sinua lainatakseni hÀntÀ ei tunneta ulkomailla.

Vierailija
9171/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi 2024. Ruotsin edustaja KAJ.

4. sija

Vierailija
9172/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

300 000 fania! Paalasella? MissÀ?

Vierailija
9173/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Viisuissahan on joka vuosi jotain folk-soundia, mutta nÀÀ liian kansanomaiset biisit eivÀt koskaan pÀrjÀÀ, eli jos haluaa voittaa, silloin biisin tÀytyy olla genre-mix, jossa voi tietty olla hieman jotain folk-vibaa, mutta ei voi olla vain sitÀ, pitÀÀ olla myös jotain nykyaikaista soundia.

Vierailija
9174/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisuissahan on joka vuosi jotain folk-soundia, mutta nÀÀ liian kansanomaiset biisit eivÀt koskaan pÀrjÀÀ, eli jos haluaa voittaa, silloin biisin tÀytyy olla genre-mix, jossa voi tietty olla hieman jotain folk-vibaa, mutta ei voi olla vain sitÀ, pitÀÀ olla myös jotain nykyaikaista soundia.

Liekinheitin on genremix.

Vierailija
9175/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 000 fania! Paalasella? MissÀ?

Takatukka on saanut alle 9000 ylÀpeukkua. Ei hÀnen ig-tilillÀkÀÀn ole mitÀÀn suuria massoja seuraamassa.

Vierailija
9176/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MissÀ Lindan housut on sillÀ videolla missÀ hÀn soittaa viulua ja Pete laulaa??

Vierailija
9177/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sinikan biisi on hieno, jolla irtoaisi varma voitto, mikÀli kyseessÀ olisi "The Next James Bond Theme Song", mutta Euroviisuja sillÀ ei voiteta.

Vierailija
9178/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chachi on nyt sairastunut. VĂ€hĂ€n paineita ja jo lenssu?iskee.  Artistin joka Wieniin lĂ€htee, tĂ€ytyy kestÀÀ paineita ettei meidĂ€n tarvitse lukea hĂ€nen somepĂ€ivitystÀÀn ja kuvaa peiton vĂ€listĂ€ ettĂ€ "prepartyt olis mutta nyt olen tosi sairas". Stressi on pahaksi immuunipuolustukselle ja vastustuskyvylle. Jotkut reagoi paineiseen sairastumalla viruksiin herkemmin.

Koronaan on tainnut kuolla iso liuta ihmisiÀ? Ja vaikka hÀnellÀ ei sitÀ olekaan, on aika hyvÀt mahdollisuudet saada joku virus kolmen pienen lapsen pÀivÀkodista/koulusta/kaverilta?

Millaiset Àlyvapaat tÀÀllÀ oikein haukkuvat sairastuneita?

Vierailija
9179/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinikan biisi on hieno, jolla irtoaisi varma voitto, mikÀli kyseessÀ olisi "The Next James Bond Theme Song", mutta Euroviisuja sillÀ ei voiteta.

Aivan kÀsittÀmÀttömÀn pitkÀveteinen. Yritin katsoa ihan vaan nÀhdÀkseni oliko tosiaan alusvaatteisillaan, enkÀ jaksanut kuunnella biisiÀ edes alkutahteja pidemmÀlle vaan oli pakko selata videota. Muistin kuitenkin oikein, ettÀ todella ohuissa alusvaatteissa videolla esiintyy, pÀÀllÀ joku naruolkaiminen yöpaita, kylpytakki tmv. kangas, joka ei ainakaan sivukuvassa peitÀ lainkaan, vaikka vÀlillÀ nÀyttÀÀ jopa juhlamekossa tapaiselta. Jalassa kuitenkin korkkarit, joten jokseenkin hÀmmentÀvÀ asuvalinta ja tulee lÀhinnÀ mieleen halu nÀyttÀÀ paljasta pintaa.

Vierailija
9180/10254 |
28.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liekinheitin on genremix.

Se ainakin parantaa mahdollisuuksia voittaa myös ei niin lÀhtökohtaisesti kannattavia. Jonakin vuonna tykkÀsin siitÀ Gabrielin ja toisen jannun kappaleesta koska se ei ollut meikÀlÀisen musaa mutta siinÀ oli nyansseja meikÀlÀisen musasta. LiekinheittimessÀ on vÀhÀn samaa vikaa. Mageita kohtia vaikkei tommosia kappaleita minulla koskaan missÀÀn omilla soittolistoilla makaa.