UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut haastatteluja ja useassa niistĂ€ hĂ€n vaikuttaa vĂ€syneen oloiselta ja jotenkin voimattomalta. EpĂ€ilen myös ettĂ€ hĂ€n ei laula teknisesti oikein ja se kĂ€y ÀÀnihuulten pÀÀlle. ĂĂ€ni ei tule kestĂ€mÀÀn korkealta laulamista, se on nyt lĂ€hes raakkumista.
Minustakin tuntuu haastattelujen perusteella ettĂ€ Pete on jotenkin vĂ€synyt ja voimaton đ
Joo, mistÀhÀn johtuu? Antaa haastatteluissakin vaikutelman ettei vois vÀhempÀÀ kiinnostaa. MitÀ hÀn on tehnyt Kohta sataa ja Liekinheittimen vÀlissÀ? Onko tehnyt musiikkia tai keikkaillut?
Jaa. EhkÀ Pete tiedostaa, ettei biisi ole ihan loppuun asti valmis.
Vierailija kirjoitti:
Jos Parkkonen viisuihin lÀhtee niin kyllÀ tÀytyy median edessÀ ja prepartyissa saada tÀysin toisenlainen vaihde pÀÀlle.
KyllÀ Pete sen osaa, kato nyt vaikka tÀtÀkin videoo, ja siis eihÀn kenenkÀÀn tarvii olla paidaton riehuja kakkonen.
UMK26-kilpailijat reagoivat toistensa biiseihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Paalanan ja Komiat ovat upeita, tykkÀÀn kuunnella molempien musaa, mutta Euroviisuissa ei pÀrjÀÀ enÀÀ nykyÀÀn kansanmusiikilla, joten ovat vÀÀriÀ valintoja Suomen viisuedustajaksi.
Osaatko sanoa, milloin viimeksi viisuissa ollut kansanmusiikkia? BÀndin tai yksittÀisen artistin esittÀmÀnÀ. Kun itse en nÀin ÀkkikseltÀÀn sitÀ muista.
Varmasti niitÀ on ollut, mutta ne eivÀt vaan mieleen. VenÀjÀn mummot. Baltian ja Balkanin maista, Espanjasta? Kreikasta?
Vierailija kirjoitti:
Jos Parkkonen viisuihin lÀhtee niin kyllÀ tÀytyy median edessÀ ja prepartyissa saada tÀysin toisenlainen vaihde pÀÀlle.
Ehkei halua pettyÀ ja ottaa siksi iisisti? Saa myös paljon paska niskaan kateellisilta öijiltö, sehÀn on huomattu.
Vierailija kirjoitti:
"Paalasella taitaa olla eniten faneja juuri ulkomailla, kun vertaa sitÀ muihin ehdokkaisiin."
Totta. Ulkomailla hÀnestÀ tykÀtÀÀn!
HyvÀ vitsi. EihÀn ukkoa edes tunneta ulkomailla. MitÀ te mustamaalaaja Antti fanit kuvittelette hyötyvÀnne muitten kilpailijoitten herjaamisesta ja valehtelemisesta? Saatte vaan suosikkinne kuulostamaan vastenmieliseltÀ. Itse olen koettanut ymmÀrtÀÀ tuota Paalasen kappaletta. EnkÀ itse edes muista mitÀÀn siitÀ kahden kuuntelun jÀlkeen. TÀysin mitÀÀn sanomaton lastenlaulu. MielipidettÀni en muuta.
Vierailija kirjoitti:
"Paalasella taitaa olla eniten faneja juuri ulkomailla, kun vertaa sitÀ muihin ehdokkaisiin."
Ja tÀmÀ tieto perustuu mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Paalanan ja Komiat ovat upeita, tykkÀÀn kuunnella molempien musaa, mutta Euroviisuissa ei pÀrjÀÀ enÀÀ nykyÀÀn kansanmusiikilla, joten ovat vÀÀriÀ valintoja Suomen viisuedustajaksi.
Osaatko sanoa, milloin viimeksi viisuissa ollut kansanmusiikkia? BÀndin tai yksittÀisen artistin esittÀmÀnÀ. Kun itse en nÀin ÀkkikseltÀÀn sitÀ muista.
Varmasti niitÀ on ollut, mutta ne eivÀt vaan mieleen. VenÀjÀn mummot. Baltian ja Balkanin maista, Espanjasta? Kreikasta?
Vuosi 2024. Ruotsin edustaja KAJ.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako Suomesta Wieniin viulua laittaa, kun siellÀ tulee olemaan niitÀ vÀhÀn joka maasta tÀnÀ vuonna.
Oli kai se odotettavissa, kun kisat pidetÀÀn WienissÀ, ettÀ kaikki mahdolliset viulut sinne halutaan lÀhettÀÀ. Pahoin pelkÀÀn, ettÀ nÀmÀ viulun lÀhettÀneet maat kilpailevat vain keskenÀÀn siitÀ, kuka saa ItÀvallalta 12 pistettÀ. Voin toki olla vÀÀrÀssÀkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ vitsi. EihÀn ukkoa edes tunneta ulkomailla. MitÀ te mustamaalaaja Antti fanit kuvittelette hyötyvÀnne muitten kilpailijoitten herjaamisesta ja valehtelemisesta? Saatte vaan suosikkinne kuulostamaan vastenmieliseltÀ. Itse olen koettanut ymmÀrtÀÀ tuota Paalasen kappaletta. EnkÀ itse edes muista mitÀÀn siitÀ kahden kuuntelun jÀlkeen. TÀysin mitÀÀn sanomaton lastenlaulu. MielipidettÀni en muuta.
SittenhÀn Paalasen 300 000 fania tÀytyy olla suomalaisia, jos sinua lainatakseni hÀntÀ ei tunneta ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi 2024. Ruotsin edustaja KAJ.
4. sija
300 000 fania! Paalasella? MissÀ?
Viisuissahan on joka vuosi jotain folk-soundia, mutta nÀÀ liian kansanomaiset biisit eivÀt koskaan pÀrjÀÀ, eli jos haluaa voittaa, silloin biisin tÀytyy olla genre-mix, jossa voi tietty olla hieman jotain folk-vibaa, mutta ei voi olla vain sitÀ, pitÀÀ olla myös jotain nykyaikaista soundia.
Vierailija kirjoitti:
Viisuissahan on joka vuosi jotain folk-soundia, mutta nÀÀ liian kansanomaiset biisit eivÀt koskaan pÀrjÀÀ, eli jos haluaa voittaa, silloin biisin tÀytyy olla genre-mix, jossa voi tietty olla hieman jotain folk-vibaa, mutta ei voi olla vain sitÀ, pitÀÀ olla myös jotain nykyaikaista soundia.
Liekinheitin on genremix.
Vierailija kirjoitti:
300 000 fania! Paalasella? MissÀ?
Takatukka on saanut alle 9000 ylÀpeukkua. Ei hÀnen ig-tilillÀkÀÀn ole mitÀÀn suuria massoja seuraamassa.
MissÀ Lindan housut on sillÀ videolla missÀ hÀn soittaa viulua ja Pete laulaa??
Sinikan biisi on hieno, jolla irtoaisi varma voitto, mikÀli kyseessÀ olisi "The Next James Bond Theme Song", mutta Euroviisuja sillÀ ei voiteta.
Vierailija kirjoitti:
Chachi on nyt sairastunut. VÀhÀn paineita ja jo lenssu?iskee. Artistin joka Wieniin lÀhtee, tÀytyy kestÀÀ paineita ettei meidÀn tarvitse lukea hÀnen somepÀivitystÀÀn ja kuvaa peiton vÀlistÀ ettÀ "prepartyt olis mutta nyt olen tosi sairas". Stressi on pahaksi immuunipuolustukselle ja vastustuskyvylle. Jotkut reagoi paineiseen sairastumalla viruksiin herkemmin.
Koronaan on tainnut kuolla iso liuta ihmisiÀ? Ja vaikka hÀnellÀ ei sitÀ olekaan, on aika hyvÀt mahdollisuudet saada joku virus kolmen pienen lapsen pÀivÀkodista/koulusta/kaverilta?
Millaiset Àlyvapaat tÀÀllÀ oikein haukkuvat sairastuneita?
Vierailija kirjoitti:
Sinikan biisi on hieno, jolla irtoaisi varma voitto, mikÀli kyseessÀ olisi "The Next James Bond Theme Song", mutta Euroviisuja sillÀ ei voiteta.
Aivan kÀsittÀmÀttömÀn pitkÀveteinen. Yritin katsoa ihan vaan nÀhdÀkseni oliko tosiaan alusvaatteisillaan, enkÀ jaksanut kuunnella biisiÀ edes alkutahteja pidemmÀlle vaan oli pakko selata videota. Muistin kuitenkin oikein, ettÀ todella ohuissa alusvaatteissa videolla esiintyy, pÀÀllÀ joku naruolkaiminen yöpaita, kylpytakki tmv. kangas, joka ei ainakaan sivukuvassa peitÀ lainkaan, vaikka vÀlillÀ nÀyttÀÀ jopa juhlamekossa tapaiselta. Jalassa kuitenkin korkkarit, joten jokseenkin hÀmmentÀvÀ asuvalinta ja tulee lÀhinnÀ mieleen halu nÀyttÀÀ paljasta pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekinheitin on genremix.
Se ainakin parantaa mahdollisuuksia voittaa myös ei niin lÀhtökohtaisesti kannattavia. Jonakin vuonna tykkÀsin siitÀ Gabrielin ja toisen jannun kappaleesta koska se ei ollut meikÀlÀisen musaa mutta siinÀ oli nyansseja meikÀlÀisen musasta. LiekinheittimessÀ on vÀhÀn samaa vikaa. Mageita kohtia vaikkei tommosia kappaleita minulla koskaan missÀÀn omilla soittolistoilla makaa.