UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶
Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?
1. Haku UMK:hon päättyi eilen
tässä tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026
Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lokeroida ihmisiä kuten jotkut tekee tyyliin maalaiset tykkää komioista. Asun maalla ja komiat olisi heikoin valinta viisuihin. Ei Paalanenkaan paljon parempi olisi.
Junttius ei ole asuinpaikkakunnasta kiinni. Sillä junttius on asenne ja sellaista asennetta ikävä kyllä näkee toisinaan kaikkialla.
No on se vähän asuinpaikasta kiinni myös. Mutta nykyään kun maailma on Internetin takia tosiaan maailmanlaajuinen, niin junttius ei välttämättä jää pysyväksi ominaisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antilla näkyy instassa ihan super söpö koira. Onkohan muilla osallistujilla lemmikkejä? viime vuonna costeella oli ainakin kissoja ja Erikalla koira.
Joku kommentoi youtubessa videon lopussa näkyvää Antin koiraa tekoälykoiraksi. :D
Olihan joku kommentoinut Antin haitariakin Temusta tilatuksi.
Miksi ihmiset ovat näin ilkeitä?
Niin mikä tämä Sinikan kettujuttu oikein on?
Vierailija kirjoitti:
"Miksi edes keskustelet täällä, kun et osaa?Vttuilet vain, jos joku sinulle vastaa."
Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata. Jos sinulla ei ollut alkuperäiseen kysymykseen mitään sanottavaa, niin mene toki eteenpäin aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli keskustelua ehdokkaiden lemmikeistä. Muistan kun Linda kertoi että sen kissat tykkää viulun soitosta.Lindalla on kissoja ja koira. Miksiköhän Pete ei voi ottaa omaa koiraa. Syy voi olla sekin että lemmikkiin kiintyy niin paljon ja joskus siitä on luovuttava?
Nyt aletaan olla euroviisujen kovassa ytimessä: ehdokkaiden lemmikeissä! Seuraavaksi sitten kissojen ja koirien nimet, sukupuolet ja iät kuvien kera.
Kaikki mainitsemasi asiat tietenkin vaikuttavat äänestyskäyttäymiseen. Joillekin kun riittää kun on nätti, viis siitä osaako laulaa tms. Mua kyllä ärsyttää sellaiset turhanpäiväiset ilmaisut joissa sanotaan vain että "oot tosi nätti". Voi kiesus miten yksinkertaista :D joku tosiaan voi viisuissa äänestää sillä perusteella että sillä on söpö koira tai kissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antilla näkyy instassa ihan super söpö koira. Onkohan muilla osallistujilla lemmikkejä? viime vuonna costeella oli ainakin kissoja ja Erikalla koira.
Joku kommentoi youtubessa videon lopussa näkyvää Antin koiraa tekoälykoiraksi. :D
Olihan joku kommentoinut Antin haitariakin Temusta tilatuksi.
Miksi ihmiset ovat näin ilkeitä?
En itse sanoisi tuota ilkeäksi. Ehkä se vain on näyte kommentoijan huumorintajusta joka on halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli keskustelua ehdokkaiden lemmikeistä. Muistan kun Linda kertoi että sen kissat tykkää viulun soitosta.Lindalla on kissoja ja koira. Miksiköhän Pete ei voi ottaa omaa koiraa. Syy voi olla sekin että lemmikkiin kiintyy niin paljon ja joskus siitä on luovuttava?
Nyt aletaan olla euroviisujen kovassa ytimessä: ehdokkaiden lemmikeissä! Seuraavaksi sitten kissojen ja koirien nimet, sukupuolet ja iät kuvien kera.
Kaikki mainitsemasi asiat tietenkin vaikuttavat äänestyskäyttäymiseen. Joillekin kun riittää kun on nätti, viis siitä osaako laulaa tms. Mua kyllä ärsyttää sellaiset turhanpäiväiset ilmaisut joissa sanotaan vain että "oot tosi nätti". Voi kiesus miten yksinkertaista :D joku tosiaan voi viisuissa äänestää sillä perusteella että sillä on söpö koira tai kissa.
Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ei pidä sanoa mitään.
"On nätti" on kumminkin kohteliaisuus
kikin tulee parantaa lauluaan rutkasti jos aikoo voittaa siihen on kumminkin hyvä mahdollisuus. kappale on muuten kaikinpuolin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ESC Gabelta mukava video UMK valikoimasta. Tulee tänä vuonna Tampereelle katsomaan finaalia.
Mahtaako kuulua kv-raatiin?
No ei varmastikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli keskustelua ehdokkaiden lemmikeistä. Muistan kun Linda kertoi että sen kissat tykkää viulun soitosta.Lindalla on kissoja ja koira. Miksiköhän Pete ei voi ottaa omaa koiraa. Syy voi olla sekin että lemmikkiin kiintyy niin paljon ja joskus siitä on luovuttava?
Nyt aletaan olla euroviisujen kovassa ytimessä: ehdokkaiden lemmikeissä! Seuraavaksi sitten kissojen ja koirien nimet, sukupuolet ja iät kuvien kera.
Kaikki mainitsemasi asiat tietenkin vaikuttavat äänestyskäyttäymiseen. Joillekin kun riittää kun on nätti, viis siitä osaako laulaa tms. Mua kyllä ärsyttää sellaiset turhanpäiväiset ilmaisut joissa sanotaan vain että "oot tosi nätti". Voi kiesus miten yksinkertaista :D joku tosiaan voi viisuissa äänestää sillä perusteella että sillä on söpö koira tai kissa.
No ei todellakaan vaikuta mitkään elukat haloo.
Eniten ärsyttää nämä pakottajien pakottajat. Taas pakotetaan sitä ja tätä, taas tuon fanit riehuu. En kyllä äänestä, kun sen fanit on niin tyhmiä. Kuulostaa jonkin alakoulun välituntikeskusteluilta.
Ilmeisesti täällä ei saisi keskustella yhdestäkään kilpailijasta nimellä eikä ainakaan kertoa omaa mielipidettään, kun se on pakottamista suuntaan tai toiseen.
Joku oli nyt ollut ilkeä jonkun toisen artistin kommenteissa, ja siihenkin piti löytää syyllinen jonkun toisen artistin faneista. Noita ilkeitä kommentteja on kaikilla kilpailijoilla, suorastaan ala-arvoisia. Kun kaksi ensimmäistä biisiä oli julkaistu, täyttyivät näiden kommenttikentät viesteistä, miten kannattaa odottaa artistia x, kun sillä on paras biisi. Nyt artisti x:n fanit itkevät, kun tämän kommenttikentissä kehutaan jotain toista. Jatkuvaa mielensäpahoittamista asioista, joita on tapahtunut aina. Miten monta Loreen-fania tuli vinkumaan Käärijän videoihin vielä vuosikin Loreenin voiton jälkeen! Lukemattomia. Moukkia ihmisiä riittää. Olipa siellä Loreeninkin videoissa muutama Käärijä-kommentti. Jep. Suomalaisetkin osaa olla juntteja.
Antakaa junttien olla juntteja ja sivuttakaa ne kommentit, niin ne eivät saa tarpeetonta huomiota. Huomion takiahan ne sinne on laitettukin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä
Tää oli oikeasti aito reaktio
Mielestäni on tärkeää että osaa laulaa!
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää nämä pakottajien pakottajat. Taas pakotetaan sitä ja tätä, taas tuon fanit riehuu. En kyllä äänestä, kun sen fanit on niin tyhmiä. Kuulostaa jonkin alakoulun välituntikeskusteluilta.
Ilmeisesti täällä ei saisi keskustella yhdestäkään kilpailijasta nimellä eikä ainakaan kertoa omaa mielipidettään, kun se on pakottamista suuntaan tai toiseen.
Joku oli nyt ollut ilkeä jonkun toisen artistin kommenteissa, ja siihenkin piti löytää syyllinen jonkun toisen artistin faneista. Noita ilkeitä kommentteja on kaikilla kilpailijoilla, suorastaan ala-arvoisia. Kun kaksi ensimmäistä biisiä oli julkaistu, täyttyivät näiden kommenttikentät viesteistä, miten kannattaa odottaa artistia x, kun sillä on paras biisi. Nyt artisti x:n fanit itkevät, kun tämän kommenttikentissä kehutaan jotain toista. Jatkuvaa mielensäpahoittamista asioista, joita on tapahtunut aina. Miten monta Loreen-fania tuli vink
Vierailija kirjoitti:
Upea kerrassaan!
Kuka?
Jopas Antti Paalasen musta aurinko tyynytettiin nopeasti tuonpuoleiseen.
Kyllä vain. Äänen antamiseksi joillakin kriteeriksi riittää "oot nätti". Jos ei ole kykyä enempään arviointiin niin sitten mennään tuolla kuluneella sloganilla.
Kiki mainitsi jossain, että videossa on diippii juttuu. Onko tuossa nyt sitten Kleopatra Isiksenä, joka matkaa kohti tähtiä, sini-ihoisen maallisesti kuolleen Osiriksen luokse Orioniin. Tuleeko siihen väliin sitten svengaan Horus, Seth vai joku maallinen jäbä? Sitten pikabailaavat ja liittää Niilin Siriuksen Orioniin, ettei tarvitse enää olla kaukana ja rakkaudenkipee?
Junttius ei ole asuinpaikkakunnasta kiinni. Sillä junttius on asenne ja sellaista asennetta ikävä kyllä näkee toisinaan kaikkialla.