Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (7271)

Vierailija
7141/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paalasella 2. eniten katselukertoja tĂ€llĂ€ hetkellĂ€, vaikka keskiviikkona tuli vasta kappale. 

Vierailija
7142/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa varmasti finaaliin Suomen, laittaisin Takatukan. Liekinheitin ja muut, niillĂ€ on se riski ettĂ€ eivĂ€t pÀÀse koska niin geneeristĂ€ poppia. Varmasti samantyylistĂ€ paljon mukana. En usko siihen, ettĂ€ Paalasen tyylille on kilpailijoita. SiinĂ€ mielessĂ€ varma nakki Paalanen, jos haluaa nauttia viisuhuumasta. Ja aidosti haluaa viisuihin Suomea edustamaan. 

SemeissÀ on juryt tÀnÀ vuonna.

Niin? ÄÀnestĂ€n sitĂ€ mistĂ€ tykkÀÀn. Tietenkin.

Niin sillÀ, ettÀ erikoisuudentavoittelu ja meemikansan kosiskelu ei ole enÀÀ vapaalippu finaaliin. SinÀ saatat tykÀtÀ kurkkulaulavasta parturista, mutta juryt voivat torpata Suomen finaalihaaveet siihen.

Olen eri, mutta minÀ ainakin ÀÀnestÀn sitÀ mistÀ itse aidosti tykkÀÀn. MitÀÀn juryja ei aleta nuoleskelemaan.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7143/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiki oli hyvĂ€. JĂ€i todella tehokkaasti soimaan pÀÀhĂ€n.  Mutta haluaisin valittaa siitĂ€ kaikuna tulevasta eee-eee-e kohdasta. Onko se ihan pakollinen. 

SehĂ€n on juuri hyvĂ€ juttu Kikin biisissĂ€. Tukee todella hyvin kaihoisaa sĂ€veltĂ€. 

Vierailija
7144/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sitten kun Lindapete voittaa tÀmÀ Paalaspakotus loppuu

Oletko varma. Paalanen on ainoa joka on sanonut ettĂ€ lĂ€htee varmasti edustamaan :D Vaikka Lindapete voittaisi niin se voi silti olla Paalasen Antti joka sinne lĂ€htee. 

Vierailija
7145/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei nyt lÀhtenyt tÀmÀ vika biisi lentoon.

Edelleen pÀÀssĂ€ soi vaan liekinheitin vaikka en ole muutaman pĂ€ivÀÀn edes kuunnellut. Chachin kuuntelin varmaan 5 

Kertaa enkÀ muista sÀvelmÀÀ yhtÀÀn.

Vierailija
7146/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monten sÀÀret olisi kyllÀ yksi vaihtoehto lÀhettÀÀ. NÀytti aika pitkÀltÀ muiden vieressÀ. Ja ihan ok keskieurooppalainen biisi. Tuollaiset vÀlillÀ sijoittuvat korkeallekin.

PelkkiÀ sÀÀriÀ ei saa lÀhettÀÀ.

EntĂ€s jos laittaa niihin Kikin kurvit jatkoksi? 

Vierailija
7147/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Saataisiinko edes ensivuonna sitÀ rock kategoriaa mukaan?

Sniif.

:(

Vierailija
7148/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€kin nĂ€kisin Takatukan jopa potentiaalisimpana viisuja ajatellen, se jÀÀ helposti mieleen ensi kuulemalta ja on persoonallinen. Ja en ole mikÀÀn Paalas-fani, itse asiassa on vasta neljĂ€ntenĂ€ omalla listallani. Ich Kommea inhosin, mutta pidin silti parhaimpana viisuja ajatellen viime vuoden ehdokkaista. Liekinheitin vastaa enemmĂ€n musiikkimakuani, mutta se voi helposti hukkua muiden pop-kappaleiden ja dramaattisten kappaleiden joukkoon. 

Vierailija
7149/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiki oli hyvĂ€. JĂ€i todella tehokkaasti soimaan pÀÀhĂ€n.  Mutta haluaisin valittaa siitĂ€ kaikuna tulevasta eee-eee-e kohdasta. Onko se ihan pakollinen. 

SehĂ€n on juuri hyvĂ€ juttu Kikin biisissĂ€. Tukee todella hyvin kaihoisaa sĂ€veltĂ€. 

Tarkoitin sitĂ€ kaikua joka tulee vain pari kertaa. Sellainen ehkĂ€ vĂ€hĂ€n kysyvĂ€mpi ee-ee. Minun korvaan se kuulostaa liian eristetyltĂ€. Ei solju. Kurki huutelee ja odottaa vastausta. HyvĂ€ biisi. Pakko kai kuunnella se taas. Mulla on tĂ€hĂ€n biisiin selvĂ€sti toksinen suhde 😆

Vierailija
7150/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalainen viisuasiantuntija sanoi, ettÀ Takatukka voittaa umk:n. Aamen.

Kai sÀ osasit lukea jutusta sen kuinka hÀn siinÀ pilkkasi suomalaisia - ÀÀnestÀtte tÀn voittajaksi vaikka se ei ole paras biisi eilÀ paras mahdollisuutenne pÀrjÀtÀ viisuissa. Tuurilla voi mennÀ huumorikategorian kÀrkeen mutta siinÀ se.

Kai sÀkin osasit lukea ettÀ hÀnen mielestÀÀn pete ja linda on lÀhes viisuparodia. Siksi itse ainakin mieluummin lÀhettÀisin persoonallisen paalasen tai vaikka komiat.

NiinhÀn se onkin, mutta olen samaa mieltÀ tuon viisuasiantuntijan kanssa siitÀ, ettÀ silti se on kappale, jolla on parhaat mahdollisuudet menestyÀ. Taiten tehty viisukliseekompilaatio on myös parempaa huumoria kuin parturointi.

Vierailija
7151/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sitten kun Lindapete voittaa tÀmÀ Paalaspakotus loppuu

En pidĂ€ Paalasta kaksisena, mutta ehdokkaita on nyt kuitenkin seitsemĂ€n, joten odotellaan kaikessa rauhassa. 

Vierailija
7152/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitĂ€ kaikua joka tulee vain pari kertaa. Sellainen ehkĂ€ vĂ€hĂ€n kysyvĂ€mpi ee-ee. Minun korvaan se kuulostaa liian eristetyltĂ€. Ei solju. Kurki huutelee ja odottaa vastausta. HyvĂ€ biisi. Pakko kai kuunnella se taas. Mulla on tĂ€hĂ€n biisiin selvĂ€sti toksinen suhde 😆

20s kohdalla on tuo joka ottaa minulla korvaan. Mutta nyt olen siihen jo tottunut selvĂ€sti 😄

Vierailija
7153/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos takatukka valitaan, niin uskotteko, ettĂ€ se muka-hauska vitsi jaksaa kantaa ja kiinnostaa euroviisuihin saakka? Sinne on kuitenkin 4 kk aikaa. Meinaan mĂ€ kyllĂ€styin tohon jo kolmen katsomisen jĂ€lkeen. Sitten se oli nĂ€hty jo. 

Minulla tuli raja vastaan jo yhdellÀ katselukerralla. En tiedÀ, tulenko muuten ottamaan kantaa UMK-edustajaan, mutta esitÀn nöyrÀn toiveen kansalle, ettÀ ei Takatukkaa.

MinÀ en tule toivettasi kunnioittamaan. KÀÀrijÀn jÀlkeen Takatukka parasta, mitÀ umk:ssa ollut.

Jos ei KÀÀrijÀn otsatukka toiminut, niin miten se Paalasen takatukka toimisi? EihÀn se nÀy edes kameroille.

Vierailija
7154/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinĂ€kin nĂ€kisin Takatukan jopa potentiaalisimpana viisuja ajatellen, se jÀÀ helposti mieleen ensi kuulemalta ja on persoonallinen. Ja en ole mikÀÀn Paalas-fani, itse asiassa on vasta neljĂ€ntenĂ€ omalla listallani. Ich Kommea inhosin, mutta pidin silti parhaimpana viisuja ajatellen viime vuoden ehdokkaista. Liekinheitin vastaa enemmĂ€n musiikkimakuani, mutta se voi helposti hukkua muiden pop-kappaleiden ja dramaattisten kappaleiden joukkoon. 

Onkohan kukaan edes tsekannut muiden ehdokkaita? Itse kuunnellut vain Moldovan. Se oli vÀhÀn liikaa kaikkea itselleni; siis liian levoton.

Vierailija
7155/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan uuden kasvon Suomea edustamaan. En 90-luvun alapÀÀmallia ja 2000-luvun Idols-osallistujaa. Kuka tahansa muu kuin tÀmÀ kaksikko.

Et ole hirveÀn sivistynyt, jos et tiedÀ esim. Lindan uran vaiheita. Harva meistÀ on soittanut ykkösviulua Suomen Kansallisoopperan orkesterissa, vai oletko sinÀ? YnnÀ muuta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Linda_Lampenius

Jos ei kĂ€y klassisen musiikin konserteissa, lue sanomalehtiĂ€, seuraa maailmaa ja katselee vain kuvia Seiskasta, voi tietenkin jÀÀdĂ€ vÀÀrÀÀn kĂ€sitykseen. Mutta se ei ole pois muilta kuin henkilöltĂ€ itseltÀÀn. 

Ja sitten ihmiset muistavat hÀnet Playboysta, Baywatchista ja Linda-siideristÀ.

Vierailija
7156/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaa, mieleen jÀÀminen ei vielÀ tarkoita positiivista mieleen jÀÀmistÀ, saati ÀÀniÀ. MÀ toivoisin ettÀ pÀÀstÀis vÀhÀn irti tuosta "pakko lÀhettÀÀ jotain erilaista", ja mentÀis vaihteeks ihan viisubiisillÀ. Kun vihdoin aletaan pÀÀstÀ siihen, ettei vÀlttÀmÀttÀ tarttis hÀvetÀ siinÀkÀÀn genressÀ.

Vierailija
7157/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paalasella 2. eniten katselukertoja tĂ€llĂ€ hetkellĂ€, vaikka keskiviikkona tuli vasta kappale. 

EpÀilemÀttÀ jokainen haluaa Euroopassa nÀhdÀ Paalasen, mutta hÀntÀ pitÀisi haluta myös 3 minuuttia kuunnella.

Vierailija
7158/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa varmasti finaaliin Suomen, laittaisin Takatukan. Liekinheitin ja muut, niillĂ€ on se riski ettĂ€ eivĂ€t pÀÀse koska niin geneeristĂ€ poppia. Varmasti samantyylistĂ€ paljon mukana. En usko siihen, ettĂ€ Paalasen tyylille on kilpailijoita. SiinĂ€ mielessĂ€ varma nakki Paalanen, jos haluaa nauttia viisuhuumasta. Ja aidosti haluaa viisuihin Suomea edustamaan. 

SemeissÀ on juryt tÀnÀ vuonna.

Niin? ÄÀnestĂ€n sitĂ€ mistĂ€ tykkÀÀn. Tietenkin.

Niin sillÀ, ettÀ erikoisuudentavoittelu ja meemikansan kosiskelu ei ole enÀÀ vapaalippu finaaliin. SinÀ saatat tykÀtÀ kurkkulaulavasta parturista, mutta juryt voivat torpata Suomen finaalihaaveet siihen.

Ei kyllÀ kiinnostais lÀhteÀ ruotsin tiellekÀÀn ja lÀhettÀÀ laskelmoitua viisuparodiaa.

Vierailija
7159/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi suomalaiset kommentoi englanniksi umk videoiden alle?

Kaikki muut maat kommentoi lÀhes aina vain omalla kielellÀ...

Osaan itsekin sujuvaa englantia, en vain ihan ymmÀrrÀ tÀtÀ yli-intoisuutta englannin kÀyttöön joka paikassa.

Vierailija
7160/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EpÀilemÀttÀ jokainen haluaa Euroopassa nÀhdÀ Paalasen, mutta hÀntÀ pitÀisi haluta myös 3 minuuttia kuunnella.

MinÀ kuuntelen mieluusti.