Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (7271)

Vierailija
7101/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos takatukka valitaan, niin uskotteko, ettĂ€ se muka-hauska vitsi jaksaa kantaa ja kiinnostaa euroviisuihin saakka? Sinne on kuitenkin 4 kk aikaa. Meinaan mĂ€ kyllĂ€styin tohon jo kolmen katsomisen jĂ€lkeen. Sitten se oli nĂ€hty jo. 

Uskon. Toivon ja rakastan myös.

Vierailija
7102/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Huumorilla Suomi pÀrjÀÀ. Takatukka, No rules, hard rock hallelujah, cha cha cha!!

Ei millÀÀn oon paskana, kuolen kiimaan -itkuvirsillÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7103/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eikö ole kommentointia, jos on tuo typerĂ€ hypetĂ€ videota youtu.bessa? 

Vierailija
7104/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PitÀÀ olla mieleltÀÀn tosi sairas, jos kiihottuu pÀivÀkoti-ikÀisen nÀköisestÀ miehestÀ. Se kohta sataa -video on varmasti pedareitten suosiossa. Miten voikaan aikuinen mies nÀyttÀÀ naamata tuolta??

Eeh. ItsellĂ€si on paha ikĂ€kriisi ja olet ryppyinen vanha ukko. Pete on komea aikuinen mies eikĂ€ todellakaan "pĂ€ivĂ€koti-ikĂ€isen nĂ€köinen". 😂😂

Vierailija
7105/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorilla Suomi pÀrjÀÀ. Takatukka, No rules, hard rock hallelujah, cha cha cha!!

MitenkÀs hyvin se No Rules pÀrjÀsikÀÀn? No, onhan finaaliin pÀÀsy kai saavutus.

Vierailija
7106/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikin kappale mielestÀni huonoin nÀistÀ kaikista. Oli niin itseÀÀn toistava ja ne ee ee-toistelut alkoivat vÀsyttÀÀ. Potentiaalia tÀssÀ olisi ollut paljon parempaan pikkuisen sanoja ja melodiaa muuttamalla. Video kyllÀ oli ihan hyvÀ.

HĂ€din tuskin jaksoin kuunnella loppuun :( tosi yksitoikkonen kuten sanoit.

Vierailija
7107/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalainen viisuasiantuntija sanoi, ettÀ Takatukka voittaa umk:n. Aamen.

Kai sÀ osasit lukea jutusta sen kuinka hÀn siinÀ pilkkasi suomalaisia - ÀÀnestÀtte tÀn voittajaksi vaikka se ei ole paras biisi eilÀ paras mahdollisuutenne pÀrjÀtÀ viisuissa. Tuurilla voi mennÀ huumorikategorian kÀrkeen mutta siinÀ se.

Kateellisia. HeillĂ€ Loreen, meillĂ€ KÀÀtijĂ€. Kuka oikeasti olikaan sydĂ€nten prinssi? 

Vierailija
7108/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos takatukka valitaan, niin uskotteko, ettĂ€ se muka-hauska vitsi jaksaa kantaa ja kiinnostaa euroviisuihin saakka? Sinne on kuitenkin 4 kk aikaa. Meinaan mĂ€ kyllĂ€styin tohon jo kolmen katsomisen jĂ€lkeen. Sitten se oli nĂ€hty jo. 

MinĂ€ taas olen innostunut, mitĂ€ enempi kuuntelen. Muihin olen alkanut kyllĂ€stymÀÀn. Jotenkin yllĂ€ttĂ€vĂ€n paljon saatu musiikillista antia sovittua 3 minuuttiin. Jotain koukkua löytyy tĂ€stĂ€ Takatukasta. 

Kohta alkaa olla 400 sivua tÀynnÀ viestejÀ, ja siitÀ Paalasen takatukkakoukusta ei ole mitÀÀn muuta havaintoa kuin kuulopuheita. Mutta mikÀs kiire meillÀ tÀssÀ valmiissa maailmassa. Odotetaan, ettÀ saadaan jotain jotain lisÀtietoa.

Vierailija
7109/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rules oli 19. (finaalissa 25) Jos ollaan rehellisiÀ niin tuo on suomelle todella hyvÀ sijoitus. Ihmiset on ihan tÀysin unohtanut mitÀ se oli ennen vuotta 2021. Ei pidÀ finaaliin pÀÀsyÀ pitÀÀ itsestÀÀnselvyytenÀ.

Vierailija
7110/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lordi voitti ja KÀÀrijĂ€ oli toinen. Veikkaan korkeaa saavutusta Takatukalle, Espresso machiatto oli kolmas. 

Vierailija
7111/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rules oli 19. (finaalissa 25) Jos ollaan rehellisiÀ niin tuo on suomelle todella hyvÀ sijoitus. Ihmiset on ihan tÀysin unohtanut mitÀ se oli ennen vuotta 2021. Ei pidÀ finaaliin pÀÀsyÀ pitÀÀ itsestÀÀnselvyytenÀ.

En ehkÀ menisi TODELLA hyvÀksi sijoitukseksi kutsumaan ainakaan nyky-UMK:n standardeilla. En ainakaan niin kauan, kun tÀmÀn palstan mielestÀ Erikan 11. sija oli tÀysi floppi ja epÀonnistuminen :D

Vierailija
7112/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikin kappale mielestÀni huonoin nÀistÀ kaikista. Oli niin itseÀÀn toistava ja ne ee ee-toistelut alkoivat vÀsyttÀÀ. Potentiaalia tÀssÀ olisi ollut paljon parempaan pikkuisen sanoja ja melodiaa muuttamalla. Video kyllÀ oli ihan hyvÀ.

HĂ€din tuskin jaksoin kuunnella loppuun :( tosi yksitoikkonen kuten sanoit.

Minulla se kappale muutti pÀÀhĂ€n asumaan. Voi kun sen Rakkauden kipeĂ€n voisi vielĂ€ kĂ€yttÀÀ hiottavana jollain supertuottajalla. Ihan vaan vĂ€hĂ€n kulmia pyöristellĂ€. Haluaisin kuunnella biisiĂ€ ihan tosissani 

Vierailija
7113/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jatkoajassa Paalanen ainakin lytÀttiin pÀÀosin.

Vierailija
7114/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen kannattaa panostaa Lindan ja Peten liveen. SehÀn noista lÀhtee Wieniin.

Ei mulla muuta.

Heh heh, eiköhÀn kaikki ihan samalla viivalla ole.

Ei kannattais olla. Kaikki panokset vaan voittajaan.

Voittajalle/voittajille Yle tarjoaa Pasilan studioltaan TV-harjoitusaikoja kalenterista ja sitten artisti pÀÀttÀÀ, kuinka monta tuntia harjoittelee ennen Wieniin lĂ€htöÀ. Niin on ollut ennenkin ja on jatkossakin. 

Vierailija
7115/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kenen silmÀÀn Pete on pĂ€ivĂ€koti-ikĂ€isen nĂ€köinen 😂 ainakaan nykyÀÀn eikĂ€ kyllĂ€ kohta sataan aikanakaan. Nyt on ehkĂ€ ikĂ€istÀÀn vanhemman nĂ€köinen jonkun verran. IlmeikkĂ€isiin kasvoihin tulee helposti juonteita. Komea aikuinen mies. EhkĂ€ vĂ€hĂ€n etelĂ€n gigolon kyllĂ€. 😃

PS. EikÀ millÀÀn rypyillÀ ole vÀliÀ, Peten tai Lindan

Vierailija
7116/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos haluaa varmasti finaaliin Suomen, laittaisin Takatukan. Liekinheitin ja muut, niillĂ€ on se riski ettĂ€ eivĂ€t pÀÀse koska niin geneeristĂ€ poppia. Varmasti samantyylistĂ€ paljon mukana. En usko siihen, ettĂ€ Paalasen tyylille on kilpailijoita. SiinĂ€ mielessĂ€ varma nakki Paalanen, jos haluaa nauttia viisuhuumasta. Ja aidosti haluaa viisuihin Suomea edustamaan. 

Vierailija
7117/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorilla voitaisiin pĂ€rjĂ€tĂ€kin. Mutta silloin lĂ€hetettĂ€isiin vaikka SeitsemĂ€n seinĂ€hullua veljestĂ€, eikĂ€ jotain Tuomas Kyrön nĂ€köistĂ€ setĂ€miestĂ€ haitarinsa kanssa. 

Vierailija
7118/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalainen viisuasiantuntija sanoi, ettÀ Takatukka voittaa umk:n. Aamen.

Kai sÀ osasit lukea jutusta sen kuinka hÀn siinÀ pilkkasi suomalaisia - ÀÀnestÀtte tÀn voittajaksi vaikka se ei ole paras biisi eilÀ paras mahdollisuutenne pÀrjÀtÀ viisuissa. Tuurilla voi mennÀ huumorikategorian kÀrkeen mutta siinÀ se.

Kateellisia. HeillĂ€ Loreen, meillĂ€ KÀÀtijĂ€. Kuka oikeasti olikaan sydĂ€nten prinssi? 

Ruotsalaisilla voi olla joku syy olla kateellinen suomalaisille, mutta euroviisujen suhteen tuo on kyllÀ surkea selitys. Se on varmasti viimeinen asia, mikÀ siellÀ aiheuttaisi kateutta suomalaisille

Vierailija
7119/7271 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete ja Linda noista aivan ylivoimaisia Euroviisuihin. SiinĂ€ on selvĂ€sti katsottu mallia millĂ€ tyylillĂ€ on ennenkin menestytty. Muillakin hyviĂ€ biisejĂ€, mutta ei mitÀÀn tekemistĂ€ Euroviisujen kanssa. 

MikÀÀn maa Euroopassa ei nyt osta viisuissa seksiÀ ja kiimaa. Liikaa tuputettu ainakin Suomesta. Raikasta country-folkia tai takatukkaa sen olla pitÀÀ, sillÀ yllÀtÀmme ne jotka odottavat Suomelta taas paljasta pintaa ja actia.

MitÀ muuta itÀisestÀ Euroopasta taas tulee kuin paljasta pintaa. VÀhemmÀn sitÀ on koskaan Suomesta tuputettu.

Suomen kolme viimeisintĂ€:  1) paidaton 2) housuton 3) Erika

Oliko The Rasmuksen Laurikin paidaton? Se olisi jatkoa listaan.

Vierailija
7121/7272 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MinĂ€ taas olen innostunut, mitĂ€ enempi kuuntelen. Muihin olen alkanut kyllĂ€stymÀÀn. Jotenkin yllĂ€ttĂ€vĂ€n paljon saatu musiikillista antia sovittua 3 minuuttiin. Jotain koukkua löytyy tĂ€stĂ€ Takatukasta. 

Kohta alkaa olla 400 sivua tÀynnÀ viestejÀ, ja siitÀ Paalasen takatukkakoukusta ei ole mitÀÀn muuta havaintoa kuin kuulopuheita. Mutta mikÀs kiire meillÀ tÀssÀ valmiissa maailmassa. Odotetaan, ettÀ saadaan jotain jotain lisÀtietoa.

On muitakin foorumeita kuin vauva. TÀÀllÀ jotkut rupsahtaneet yk

MitÀ olen seurannut kansainvÀlistÀ reaktiota Takatukkaan Youtubessa ja RedditissÀ, jotkut kyllÀ tykkÀÀvÀt, toiset taas pitÀvÀt jatkumona Windows-miehelle ja povaavat ennalta-arvattavien pöhköjen suomalaisten valitsevan tÀmÀn heti kÀttelyssÀ. Jos nyt vertaa esim. Cha Cha Chahan ja muihin viime vuosien yleisösuosikkeihin, niin Takatukan vastaanotto on melko vaisu ollut.