UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7271)
Moldovan huutorÀppi on hirveÀÀ kakofoniaa sekÀ silmille ettÀ korville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paalasella 2. eniten katselukertoja tÀllÀ hetkellÀ, vaikka keskiviikkona tuli vasta kappale.
EpÀilemÀttÀ jokainen haluaa Euroopassa nÀhdÀ Paalasen, mutta hÀntÀ pitÀisi haluta myös 3 minuuttia kuunnella.
Hidastunu myös katselutahti niinkuin muillakin. NÀhty jo
Vierailija kirjoitti:
On muitakin foorumeita kuin vauva. TÀÀllÀ jotkut rupsahtaneet yksinhuoltajamammat enimmÀkseen kirjoittaa ja vonkuu jonkun Parkkosen perÀÀn.
Tunnustan olevani rupsahtanut yh-mamma mutta ei kai se kiellettyÀ ole vonkua Parkkosen perÀÀn? Jotain iloa elÀmÀÀn.
Komiat sita aitoa iloa tuo. Kuin raikas suloinen tuulahdus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀkin nÀkisin Takatukan jopa potentiaalisimpana viisuja ajatellen, se jÀÀ helposti mieleen ensi kuulemalta ja on persoonallinen. Ja en ole mikÀÀn Paalas-fani, itse asiassa on vasta neljÀntenÀ omalla listallani. Ich Kommea inhosin, mutta pidin silti parhaimpana viisuja ajatellen viime vuoden ehdokkaista. Liekinheitin vastaa enemmÀn musiikkimakuani, mutta se voi helposti hukkua muiden pop-kappaleiden ja dramaattisten kappaleiden joukkoon.
Njaa, mieleen jÀÀminen ei vielÀ tarkoita positiivista mieleen jÀÀmistÀ, saati ÀÀniÀ. MÀ toivoisin ettÀ pÀÀstÀis vÀhÀn irti tuosta "pakko lÀhettÀÀ jotain erilaista", ja mentÀis vaihteeks ihan viisubiisillÀ. Kun vihdoin aletaan pÀÀstÀ siihen, ettei vÀlttÀmÀttÀ tarttis hÀvetÀ siinÀkÀÀn genressÀ.
Kun meillÀ ei ikinÀ ole tarpeeksi hyvÀÀ viisubiisiÀ. YleensÀ ne vÀhÀn erikoisemmat on hyviÀ Suomelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paalasella 2. eniten katselukertoja tÀllÀ hetkellÀ, vaikka keskiviikkona tuli vasta kappale.
EpÀilemÀttÀ jokainen haluaa Euroopassa nÀhdÀ Paalasen, mutta hÀntÀ pitÀisi haluta myös 3 minuuttia kuunnella.
Joo, ei kyllÀ viisi jÀttiperuukkia vie finaaliin, jos biisi ei toimi. Ei vaikka olisi mitkÀ tuulikoneet.
Vierailija kirjoitti:
Moldovasta on tullut parempaakin. Tuo on vÀhÀn kuin viime vuoden San Marino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat ei varmaan saa pinnoja ulkolaisilta raadeilta. On niin suomalaista humppameininkiÀ. Parkkonen ja Lampenius ylivoimaiset.
Et ole katsonut reaktiovideoita. Komioita kehutaan maasta taivaisiin.
No eikÀ kehuta, ÀlÀ viitsi.
YllÀty, kyllÀ kehutaan. T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀkin nÀkisin Takatukan jopa potentiaalisimpana viisuja ajatellen, se jÀÀ helposti mieleen ensi kuulemalta ja on persoonallinen. Ja en ole mikÀÀn Paalas-fani, itse asiassa on vasta neljÀntenÀ omalla listallani. Ich Kommea inhosin, mutta pidin silti parhaimpana viisuja ajatellen viime vuoden ehdokkaista. Liekinheitin vastaa enemmÀn musiikkimakuani, mutta se voi helposti hukkua muiden pop-kappaleiden ja dramaattisten kappaleiden joukkoon.
Olet Paalasfani paistaa kilometrin pÀÀhÀn
Se tuntuu olevan pahin rikos tÀssÀ ketjussa, jos joku on paalasfani :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muitakin foorumeita kuin vauva. TÀÀllÀ jotkut rupsahtaneet yksinhuoltajamammat enimmÀkseen kirjoittaa ja vonkuu jonkun Parkkosen perÀÀn.
Tunnustan olevani rupsahtanut yh-mamma mutta ei kai se kiellettyÀ ole vonkua Parkkosen perÀÀn? Jotain iloa elÀmÀÀn.
Ei ole kyllÀ mitÀÀn raikasta tuossa biisissÀ, pÀinvastoin. Tosi tylsÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet Paalasfani paistaa kilometrin pÀÀhÀn
Se tuntuu olevan pahin rikos tÀssÀ ketjussa, jos joku on paalasfani :D
Tai LindaPete
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllÀ mitÀÀn raikasta tuossa biisissÀ, pÀinvastoin. Tosi tylsÀ.
Voi joutua laittamaan mutelle, kuuntelin liian monta kertaa ja se Lululai tulee biisissÀ aivan liian monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan uuden kasvon Suomea edustamaan. En 90-luvun alapÀÀmallia ja 2000-luvun Idols-osallistujaa. Kuka tahansa muu kuin tÀmÀ kaksikko.
Et ole hirveÀn sivistynyt, jos et tiedÀ esim. Lindan uran vaiheita. Harva meistÀ on soittanut ykkösviulua Suomen Kansallisoopperan orkesterissa, vai oletko sinÀ? YnnÀ muuta.
Jos ei kÀy klassisen musiikin konserteissa, lue sanomalehtiÀ, seuraa maailmaa ja katselee vain kuvia Seiskasta, voi tietenkin jÀÀdÀ vÀÀrÀÀn kÀsitykseen. Mutta se ei ole pois muilta kuin henkilöltÀ itseltÀÀn.
Ja sitten ihmiset muistavat hÀnet Playboysta, Baywatchista ja Linda-siideristÀ.
En muista nÀhneeni Antti Paalasta nÀistÀ missÀÀn. Korjaa toki jos olen vÀÀrÀssÀ.
"Kun meillÀ ei ikinÀ ole tarpeeksi hyvÀÀ viisubiisiÀ. YleensÀ ne vÀhÀn erikoisemmat on hyviÀ Suomelta."
TÀstÀ mÀ just oon eri mieltÀ. Nyt meillÀ on parikin ihan kelpo viisubiisiÀ, sen sijaan tÀnÀ vuonna ei oo sellaista erikoisuutta, jonka uskoisin sytyttÀvÀn sellasen ilmiön, joka erikoisuudella pÀrjÀÀmiseen vaaditaan.
Lindan ja Peten kappale vaikuttaa saavan eniten positiivista vastaanottoa ulkomaalaisten reaktiovideoilla ja muutenkin. Mulla tulee tosta Lindan viulunsoitosta tÀssÀ kappaleessa mieleen Lindsey Stirlingin tyyli ja tykkÀÀn tosi paljon siis siitÀ :D
Antti on tosi symppis ja oon iloinen ettÀ löytyi nÀin hieno artisti UMKn kautta. Alavilla mailla etenkin hieno kappale ja meni heti omille soittolistoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan edes tsekannut muiden ehdokkaita? Itse kuunnellut vain Moldovan. Se oli vÀhÀn liikaa kaikkea itselleni; siis liian levoton.
YleensÀ olen todella tykÀnnyt Moldovasta, pasha parfeni, se hey ho lets go oli hyvÀ
.. viime vuosi ei iskenyt ja tÀssÀ omaan makuun liikaa kaikkea ympÀtty yhteen biisiin. Tosin ne voi ehkÀ hioa tuota vielÀ vÀhÀn viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat vois minun puolesta lÀhteÀ sinne, yllÀtyn iloisesti heidÀn biisistÀÀn. Olisivat hyviÀ edustajia.
Nyt on tarkoitus edustaa koko Suomea, eikÀ mitÀÀn pystyyn kuollutta Pihtipudasta.
Pete on Pihtiputaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa nyt jo höpisemÀstÀ. Tunkiokin tuoksahtaa kun sitÀ pöyhii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat ei varmaan saa pinnoja ulkolaisilta raadeilta. On niin suomalaista humppameininkiÀ. Parkkonen ja Lampenius ylivoimaiset.
Et ole katsonut reaktiovideoita. Komioita kehutaan maasta taivaisiin.
YllÀty, kyllÀ kehutaan. T.eri
Snoosh vai milÀ lie tykkÀsi. Ne mitÀ itse katsoin niin vaikka tykkÀsivÀt niin eivÀt olleet silti lÀhettÀmÀssÀ.
Sitten on erikseen reagoijat jotka "tykkÀÀvÀt " muka jokaisesta biisistÀ. YleensÀ reaktiot ovat niin pÀÀlleliimattuja.ettÀ nÀkyy lÀpi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuuntelin myös tuon ja hyi ettÀ mitÀ kuraa oli.
Olisivat pyytÀneet vaikka Pashan ehdokkaaksi taas, sellaisella mystisellÀ fantasiakappaleella kuten KÀÀrijÀn vuonna hÀnellÀ oli.