UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6951)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MĂ€ olen niin tyytyvĂ€inen ettĂ€ löysin Antti Paalasen musiikin Umk:n avulla. đ§Ąđ§Ą Ihan sama kuka itse viisuihin lĂ€htee.
Komppaan tÀtÀ.
-winner-
Toivottavasti pian alkavat erilaiset Antin innoittamat kurkkulaulukurssit. Edes laulutaitoa ei tarvita, örinÀÀ, örinÀÀ.
Itse asiassa tuota ei harrastelijat pysty oikeasti ja teknisesti laulamaan ÀÀntÀÀn menettĂ€mĂ€ttĂ€. ĂlkÀÀ siis yrittĂ€kö kotona, vaan jĂ€ttĂ€kÀÀ ammattilaisille.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen kannattaa panostaa Lindan ja Peten liveen. SehÀn noista lÀhtee Wieniin.
Ei mulla muuta.
Heh heh, eiköhÀn kaikki ihan samalla viivalla ole.
Ei kannattais olla. Kaikki panokset vaan voittajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata aliarvioida Lululain mahdollisuuksia.
Lululai toimii varmasti kepun tupailloissa, illan viimeisenÀ hitaana, mutta Euroviisuihin tuolla ei kannata lÀhteÀ.
EihÀn se ole hidas, vaan pirun nopea.
Onhan se nopea kappale, kun puolen minuutin kohdalla pitÀÀ vaihtaa biisiÀ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen pointti ettÀ nuo musiikkivideot on niin jÀrkyttÀvÀn hyvin tuotettuja samoin kuin ÀÀnitykset ja tehosteet niin ne ehkÀ vÀÀristÀÀ aika paljon todellista asetelmaa. Windows95manin kohdalla homma toimi videolla loistavasti mutta lavalla tÀys pannukakku. Arvelen ettÀ Linda ja Pete myöskÀÀn ei lavalla nÀytÀ oikein miltÀÀn. Paalanen ja Chachi nostanee siellÀ osakkeitaan mikÀ Chachin laulu toimii.
Videoista samaa mieltÀ, mutta Linda on ihan kone live-esiintymisissÀ. Vaikea löytÀÀ Suomesta kokeneempaa naismuusikkoa.
Varoisin kÀyttÀmÀstÀ "kokenut"-sanaa.
Varoisit varmasti, koska synnyit milleniumin jÀlkeen.
Vierailija kirjoitti:
Edustajaksi LindaPete ja varaeduatajaksi Kiki
Mahtaako kumpikaan suostua lÀhtemÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Edustajaksi LindaPete ja varaeduatajaksi Kiki
Jep juuri jotain tuollaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen pointti ettÀ nuo musiikkivideot on niin jÀrkyttÀvÀn hyvin tuotettuja samoin kuin ÀÀnitykset ja tehosteet niin ne ehkÀ vÀÀristÀÀ aika paljon todellista asetelmaa. Windows95manin kohdalla homma toimi videolla loistavasti mutta lavalla tÀys pannukakku. Arvelen ettÀ Linda ja Pete myöskÀÀn ei lavalla nÀytÀ oikein miltÀÀn. Paalanen ja Chachi nostanee siellÀ osakkeitaan mikÀ Chachin laulu toimii.
Videoista samaa mieltÀ, mutta Linda on ihan kone live-esiintymisissÀ. Vaikea löytÀÀ Suomesta kokeneempaa naismuusikkoa.
Varoisin kÀyttÀmÀstÀ "kokenut"-sanaa.
No ehkÀ sekin koituu voitoksi, ettÀ on taistellut kaikkia pervosetiÀ vastaan, ja voittanut vihdoista viimein. Voi sitten opastaa PeteÀkin, miten ne ei-toivotut lÀhentelyt vÀltetÀÀn.
Kuka tahansa lÀhtee niin kovat on paineet. On varmasti kamalaa jos on se joka katkasee finaaliputken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
No vÀhÀn törkeÀÀ suosimista olisi taas, mutta siltÀ se tuntui viime vuonnakin ettÀ Erikaa suosittiin ja tuputettiin vÀkisin ylenkin toimesta.
Viime vuonna Erikan taputus oli tosiaan jo suorastaan kuvottavaa. Jopa Bess oli hylÀtty ehdokkaiden joukosta, ettei olisi ollut viemÀssÀ ÀÀniÀ jo kÀytÀnnössÀ valitulta. TÀnÀ vuonna ainakaan toistaiseksi ei vastaavaa ole ollut nÀhtÀvissÀ.
Vierailija kirjoitti:
Haistan tÀÀllÀ goldielocksmaista paniikkia. Ei sinne Wieniin mitÀÀn marginaalimusaa lÀhetetÀ. KyllÀ sinne lÀhtee enemmistön suosikki. TyytykÀÀ jo hÀviöön.
MitÀ ihmeen paniikkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MĂ€ olen niin tyytyvĂ€inen ettĂ€ löysin Antti Paalasen musiikin Umk:n avulla. đ§Ąđ§Ą Ihan sama kuka itse viisuihin lĂ€htee.
Komppaan tÀtÀ.
-winner-
Toivottavasti pian alkavat erilaiset Antin innoittamat kurkkulaulukurssit. Edes laulutaitoa ei tarvita, örinÀÀ, örinÀÀ.
Itse asiassa tuota ei harrastelijat pysty oikeasti ja teknisesti laulamaan ÀÀntÀÀn menettĂ€mĂ€ttĂ€. ĂlkÀÀ siis yrittĂ€kö kotona, vaan jĂ€ttĂ€kÀÀ ammattilaisille.
-winner-
IhmetyttÀÀ miten kukaan pystyy, koska pelkÀstÀ ajatuksesta menee kurkku kÀheÀksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa lÀhtee niin kovat on paineet. On varmasti kamalaa jos on se joka katkasee finaaliputken.
NÀÀ on niin keskitasoista kamaa, ettei finaaliin pÀÀsy oo mitenkÀÀn varmaa tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei keskusteltu Ruotsin Melloista. SiellÀhÀn on ollut apu Norjasta ja Suomesta, kun muita ei ole laittaa kuin MÄns (lopullisesti ulkona?) tai Loreen (ei kai taas?).
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Liekinheitin - mojitoa hellepÀivÀn iltana terassilla
Etta - siideriÀ ostarilla tölkistÀ
Kiki - ouzoa jÀillÀ rannalla
Antti - liikaa lÀmmintÀ kaljaa mökillÀ
Chachi - Àklömakea drinkki yökerhossa
Lululai - simaa juhannuksena
Sinikka - gintonic pimeÀssÀ kerrostaloasunnossa
Taisi Chachin biisin idea mennÀ ohi. Muutenkin on kaikinpuolin cool kuin kylmÀ vesi eikÀ mikÀÀn kakku, mitÀ ei tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
Heh heh, eiköhÀn kaikki ihan samalla viivalla ole.
Ei kannattais olla. Kaikki panokset vaan voittajaan.
Ai sĂ€ haluaisit mennĂ€ taas sillĂ€ tyylillĂ€ ettĂ€ yle valitsee taas yhden edustajan kuten Darude tai Saara Aalto đ€Łđ€Ł Juu ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
No vÀhÀn törkeÀÀ suosimista olisi taas, mutta siltÀ se tuntui viime vuonnakin ettÀ Erikaa suosittiin ja tuputettiin vÀkisin ylenkin toimesta.
Viime vuonna Erikan taputus oli tosiaan jo suorastaan kuvottavaa. Jopa Bess oli hylÀtty ehdokkaiden joukosta, ettei olisi ollut viemÀssÀ ÀÀniÀ jo kÀytÀnnössÀ valitulta. TÀnÀ vuonna ainakaan toistaiseksi ei vastaavaa ole ollut nÀhtÀvissÀ.
Höpön löpöÀ, ja Bess ei hakenut viime vuonna, ihan hiljattain kertoi haastattelussa tÀmÀn. JÀtÀhÀn Erika rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on tosin taas muuttunut siten, ettÀ raadit on mukana jo semifinaaleissa, kun aiemmin pelkÀt yleisöÀÀnet ratkaisi. Se ikÀvÀ kyllÀ todennÀköisesti heikentÀÀ mm. Antin mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
Bess sanoi kyllÀ ainakin itse, ettÀ hakee uudestaan vasta kun on tarpeeksi kova biisi. Ei kuulemma ollut hakenut Ram pam.pamin jÀlkeen.
MikÀ sitten lie totuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀhdÀÀn esc:n jÀlkeen!
Miksei helmikuun umk-show'n jĂ€lkeen đ€
Ei siinÀ tapauksessa, jos mikÀÀn ehdokas ei herÀttÀnyt kiinnostusta. Ei kato kaikki jaksa nÀitÀ kuunnella, mutta kukaan ei saa tulla mÀÀrÀilemÀÀn, ettei sinuakaan saisi kiinnostaa.