UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6801)
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on nyt monta, jotka eivÀt löydÀ omaa suosikkiaan tÀmÀn(kÀÀn) vuoden ehdokkaista.
No ei kyllÀ. Itse kuuntelen yleensÀ rockia ja metallia, mutta olisin kyllÀ valmis innostumaan muunkin genren kappaleesta, jos se vain tuntuisi riittÀvÀn hyvÀltÀ ja vahvalta. NÀmÀ kaikki kappaleet tuntuvat seiskan, kasin kappaleilta, hyviÀ tavallaan, mutta jotain aina puuttuu tai jokin on vialla, silleen kiva, mutta... MikÀÀn kappale ei innosta ensikuulemalta, jÀttÀvÀt vÀhÀn valjun fiiliksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LiekinheittimessÀ on se hyvÀ puoli, ettÀ siihen ei kyllÀsty. On monivivahteinen. Minulle viulu on avautunut pikkuhiljaa.
Se tosin kuullaan siellÀ viisulavalla vain kerran. Siksi biisin pitÀÀ olla sellainen, mikÀ iskee heti, on joku helppo toistosana kaikille, mikÀ saa laulamaan mukana ja mikÀ jÀÀ mieleen niin, ettÀ sitÀ toistelee mielessÀÀn jÀlkeenpÀin. Lindan ja Peten biisi ei ole sellainen. Growerit ei toimi viisuissa, kappaleen pitÀÀ koukuttaa heti.
LiekinheitinhÀn jÀÀ soimaan pÀÀhÀn heti. Siis se kertsi ja viulu. Eeppinen viulunainen jo viisufaneilla kÀytössÀ. MitÀ sÀ selitÀt? MikÀ nÀistÀ muista muka jÀÀ mieleen? Mulla ei muu kuin Lululai. Mutta sillÀ ei kÀrkikahinoissa oltaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takatukkako oli se ainoa joka varmasti kuullaan euroviisulavalla jos valituksi tulee? Mulla on kolme suosikkia joista tuo on yksi joten oma ÀÀnestyspÀÀtös tulee menemÀÀn sen mukaan. En halua ÀÀnestÀÀ ketÀÀn turhaan.
KyllĂ€, Antti on ainoa. TĂ€ssĂ€ linkki haastatteluun, jossa kertoo asiasta: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mikali-antti-paalanen-voittaa-umk-nâŠ.
Komiat lÀhtee, jos heidÀt valitaan.
MissÀ Komiat on sanoneet lÀhtevÀnsÀ?
Vierailija kirjoitti:
Voi !!*****! takatukka!
Kurkkulaulu ja hanuri, erilainen, mieleenpainuva ja toimiva yhtÀlö. Ja sitten kappale tehdÀÀn parturista! Mahdollisuus olisi ollut tehdÀ uskottavaja ja eeppinen kappale, mutta ei. TehdÀÀn naurettava huumoripaskaa.
Samoilla linjoilla olen. Huumoria voi tehdÀ, mutta toteutus pitÀisi olla monin verroin ÀlykkÀÀmpÀÀ ja oivaltavampaa kuin tÀssÀ. Nyt on menty riman yli aika matalalta. SÀÀli.
Olen Kikin fani ennen ja jÀlkeen UMK:n, mutta Rakkaudenkipee ei nyt lÀhde. Kuka itkee nyt, Fobia, Sido mut, siinÀ mm. hyviÀ biisejÀ.
Ei minusta tuo liekinheitin poikkea mitenkÀÀn muista tavis rakkauslurituksista.
Pian tulee oddsit. Veikkaan et
Liekinheitin 60 %
Ja muulle murut.
HyvÀ poppibiisi pitÀÀ koukussa alusta loppuun. Kiinnostava alku, modulaatiokoukku mieluummin aikaisin kuin myöhÀÀn, keskivaiheille jokin tubnelman muutos, ettÀ kiinnostus herÀÀ uudestaan, lopussa jotakin yllÀttÀvÀÀ. Jos aivoille jÀÀ fiilis aika alussa, ettÀ tietÀÀ miten biisi jatkuu, jÀÀ valju olo ja lÀssÀhdys. Kikin biisissÀ on huomioitu kaikki. Silti, jokin juttu, sielu jÀÀ uupumaan, vaikka on muuten tÀydellinen. Se sielu on Lindan ja Peten biisissÀ, uskon, ettÀ se voittaa.
Antti on missattu tsÀÀnssi. HirveÀ potentiaali ja sit tuommonen tulos. Iso harmi. KikillÀ vÀhÀn sama. Muut yltÀÀ tasolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on nyt monta, jotka eivÀt löydÀ omaa suosikkiaan tÀmÀn(kÀÀn) vuoden ehdokkaista.
No ei kyllÀ. Itse kuuntelen yleensÀ rockia ja metallia, mutta olisin kyllÀ valmis innostumaan muunkin genren kappaleesta, jos se vain tuntuisi riittÀvÀn hyvÀltÀ ja vahvalta. NÀmÀ kaikki kappaleet tuntuvat seiskan, kasin kappaleilta, hyviÀ tavallaan, mutta jotain aina puuttuu tai jokin on vialla, silleen kiva, mutta... MikÀÀn kappale ei innosta ensikuulemalta, jÀttÀvÀt vÀhÀn valjun fiiliksen.
Itse myös metallinaisia, vaikkakin kuuntelen monipuolisesti lÀhes kaikkea, mutta metalli on SE juttu. Siksi halusin innostua Paalasesta ja biisi itsessÀÀnhÀn on hyvÀ ja menevÀ, mutta ne huumorisanoitukset pilaa koko kappaleen. Odotin Korpiklaani/HU-tyyppistÀ, mutta ei.
Itselleni parhaiten on iskenyt Komiat. HyvÀn mielen rallatusbiisi, mitÀ on helppo laulaa mukana. Kappale, mikÀ saa mutruimmankin hyvÀlle tuulelle tai sitten pitÀÀ olla jotain pahasti vialla, jos ei tuo hymyÀ huulille.
N38
Vierailija kirjoitti:
Olen Kikin fani ennen ja jÀlkeen UMK:n, mutta Rakkaudenkipee ei nyt lÀhde. Kuka itkee nyt, Fobia, Sido mut, siinÀ mm. hyviÀ biisejÀ.
Rodeo on myös hyvÀ. Mun kanssa rakkaus on rodeoo, et sÀ voi mun ympÀrille aitaa laittaa, lassosta mÀ karkaan, kyllÀ sÀ tiiÀt sen. MitenhÀn ne sanat meni. Löytyy parempaa tuotantoa.
"En tykkÀÀ Kikin narisevasta ÀÀnestÀ. Kappalekin on harvinaisen monotoninen"
Sama. TÀtÀ laulutyyliÀ on kuultu viime vuodet ihan kyllÀstymiseen asti. MikÀ siinÀ on, ettÀ nuoret naisartistit eivÀt muuta osaa tehdÀ. NenÀlaulua ja narinaa, ja ÀÀni vÀhÀn ikÀÀnkuin "sÀrkyy" vÀlillÀ. EivÀtkÀ nuoret miesartistit muuta kuin rÀppiÀ. Jotain muuta ja uutta kiitos jatkossa!
Vierailija kirjoitti:
"En tykkÀÀ Kikin narisevasta ÀÀnestÀ. Kappalekin on harvinaisen monotoninen"
Sama. TÀtÀ laulutyyliÀ on kuultu viime vuodet ihan kyllÀstymiseen asti. MikÀ siinÀ on, ettÀ nuoret naisartistit eivÀt muuta osaa tehdÀ. NenÀlaulua ja narinaa, ja ÀÀni vÀhÀn ikÀÀnkuin "sÀrkyy" vÀlillÀ. EivÀtkÀ nuoret miesartistit muuta kuin rÀppiÀ. Jotain muuta ja uutta kiitos jatkossa!
White trashia.
Vierailija kirjoitti:
Onko tiedossa live-illan esiintymisjÀrjestys? Arvotaanko? Vai mennÀÀnkö samassa jÀrj. kuin videot?
Ei ole kerrottu vielÀ, vasta lÀhempÀnÀ itse tapahtumaa paljastetaan. Tuottajat pÀÀttÀÀ sen, ettÀ olisi mahdollisimman viihdyttÀvÀ show. Joskus on nÀytetty suorana, kun artistit saavat tietÀÀ oman esiintymispaikkansa.
Itselle metallinaisena on odotusten mukaisesti iskenyt Paalanen. Ai ettÀ kun vain kuuntelee putkeen esim. kotihommia tehdesssÀ, kyllÀ laittaa tanssittamaan ja se kurkkulaulu.
Oma suosikkijÀrjestys:
1.Etta
2.Komiat
3. Chachi
4. Sinikka
5. Pete ja Linda
6. Antti
7. Kiki
Veikkaukseni lopputuloksesta:
1. Pete ja Linda
2. Komiat
3. Antti
4. Chachi
5. Kiki
6. Sinikka
7. Etta
Oon metalli-ihmisiÀ. Ainoa, jossa on tarpeeksi draamaa mulle, on Liekinheitin. Ne viuluosuudet on todella hienot. Ja Peten ÀÀnessÀ on rockia. Kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takatukkako oli se ainoa joka varmasti kuullaan euroviisulavalla jos valituksi tulee? Mulla on kolme suosikkia joista tuo on yksi joten oma ÀÀnestyspÀÀtös tulee menemÀÀn sen mukaan. En halua ÀÀnestÀÀ ketÀÀn turhaan.
KyllĂ€, Antti on ainoa. TĂ€ssĂ€ linkki haastatteluun, jossa kertoo asiasta: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mikali-antti-paalanen-voittaa-umk-nâŠ.
Komiat lÀhtee, jos heidÀt valitaan.
MissÀ Komiat on sanoneet lÀhtevÀnsÀ?
(Eri kirjoittaja) Kuuntelin eilen Iltalehden viisupodia ja Komioista kaksi oli siinÀ haastateltavina. HeidÀn kommenteistaan sain kyllÀ kÀsityksen, ettÀ Euroviisut kiinnostaa, kun muutkin suomenkieliset on siellÀ pÀrjÀnneet hyvin viime aikoina. Ja halusivat antaa nÀkyvyyttÀ suomalaiselle lavatanssikulttuurille. Mutta ei siinÀ suoraan sanottu/kysytty lÀhtemisestÀ kyllÀ mun mielestÀ, jÀi vain sellainen fiilis, ettÀ eivÀt ehkÀ ihan usko voittoonsa, mutta ovat valmiit viisuihin kyllÀ.
Odotinkin, koska UMK:ssakin aletaan kuulla sitÀ ÀÀrimmÀisen ÀrsyttÀvÀÀ itÀmaista (halay?) rytmiÀ, joka on JOKA AINOASSA Kreikan, Turkin, Montenegron ja muiden sen ilmansuunnan maiden euroviisussa. EhkÀ se piti arvatakin, kun KikillÀ on kreikkalaisia sukujuuria.