Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6801)

Vierailija
6441/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pete ja Linda ensisijaisesti, toiseksi Paalanen. NÀÀ on molemmat omalla tavallaan riittÀvÀn omintakeisia Euroopan lavoille ja bonuksena, ettÀ suomenkielisiÀ, niin sekin on jo itsessÀÀn erikoisuus.

Vierailija
6442/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon metalli-ihmisiĂ€. Ainoa, jossa on tarpeeksi draamaa mulle, on Liekinheitin. Ne viuluosuudet on todella hienot. Ja Peten ÀÀnessĂ€ on rockia. Kelpaa. 

Lauri TÀhkÀ poppia. Ja PetessÀ ei ole mitÀÀn rockia, vauvanaamaparkujapoika. Jonninjoutavaa pas kaa tuo kappale. Ainut musiikillisesti kiinnostava on Takatukka.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6443/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pete ja Linda ensisijaisesti, toiseksi Paalanen. NÀÀ on molemmat omalla tavallaan riittÀvÀn omintakeisia Euroopan lavoille ja bonuksena, ettÀ suomenkielisiÀ, niin sekin on jo itsessÀÀn erikoisuus.

HuumoribiisejÀ.

Vierailija
6444/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole kakkoslaulun laulajat ja soittaja lÀhdössÀ minnekÀÀn, sisÀpiiritietoa olen kuullut.

Vierailija
6445/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon metalli-ihmisiĂ€. Ainoa, jossa on tarpeeksi draamaa mulle, on Liekinheitin. Ne viuluosuudet on todella hienot. Ja Peten ÀÀnessĂ€ on rockia. Kelpaa. 

TÀÀllĂ€ traaginen ja dramaattinen. Ei ollut mulle oikein mitÀÀn tĂ€nĂ€ vuonna. Varmaan viisufinaalista sitten löytyy. 

Vierailija
6446/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Peten ÀÀni on sellainen soiva ÀÀni. HÀn on niin taitava, suotta latistettu joksikin objektimieheksi. TÀssÀ olisi hyvÀ kansainvÀlinen breikkausmahdollisuus. Linda on jo breikannut, ja viisuissa tulisi roppakaupalla ÀÀniÀ Ruotsista. NÀmÀ lÀhtisivÀt viisujen jÀlkeen kiertÀmÀÀn Eurooppaa, tekisivÀt yhdessÀ levyn. Liekinheitin biisissÀ soi Peten kaunis ÀÀni ja viulu, uskomattoman kaunis yhdistelmÀ, sielukas. Silti biisi on tanssittava ja siinÀ on sopivasti synkkyyttÀ. Ihan tÀydellinen, toivottavasti ÀlytÀÀn lÀhettÀÀ tÀmÀ. Wiwibloggs tykkÀsi myös. Etenkin toinen heistÀ, Debian, on usein todella kriittinen, nyt ei ollut vaan kehui vuolaasti.

Vierailija
6447/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kakkoslaulun laulajat ja soittaja lÀhdössÀ minnekÀÀn, sisÀpiiritietoa olen kuullut.

Eli turhaan tÀÀllÀ mesottu ja tapeltu.

Vierailija
6448/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takatukkako oli se ainoa joka varmasti kuullaan euroviisulavalla jos valituksi tulee? Mulla on kolme suosikkia joista tuo on yksi joten oma ÀÀnestyspÀÀtös tulee menemÀÀn sen mukaan. En halua ÀÀnestÀÀ ketÀÀn turhaan.

KyllÀ, Antti on ainoa. TÀssÀ linkki haastatteluun, jossa kertoo asiasta: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mikali-antti-paalanen-voittaa-umk-n
.

Komiat lĂ€htee, jos heidĂ€t valitaan. 

MissÀ Komiat on sanoneet lÀhtevÀnsÀ?

Tyylilleen korrektisti ovat sen erÀÀssĂ€ haastattelussa sanoneet. 

Vierailija
6449/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Umk!

Kuulostaa yökkÀykseltÀ, mikÀ reaktio useimmista UMK-biiseistÀ onkin luonnollinen reaktio.

Vierailija
6450/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, oikein olen tulkinnut.

Vierailija
6451/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sitten millÀÀn. Miksi hemmetissĂ€ nĂ€mĂ€ kaksi jĂ€ttĂ€isivĂ€t niin ison mahdollisuuden kĂ€yttĂ€mĂ€ttĂ€. LevitĂ€t valheellista tietoa. PÀÀsisivĂ€t esiintymÀÀn livenĂ€ miljoonille ihmisille. Jokainen artisti voi vain unelmoida tuollaisesta. Koko pienen ikĂ€nsĂ€ ovat toivoneet jotakin tuollaista. Jos arvomaailma sotii tĂ€ssĂ€ kohtaa, niin jossain kohtaa voi esittÀÀ omaa protestiaan, mutta ettĂ€ jĂ€ttĂ€isivĂ€t menemĂ€ttĂ€. Ei tule tapahtumaan. 

Vierailija
6452/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, ettĂ€ kaikki olisivat lĂ€hdössĂ€ - se on umk:n tarkoitus. Haluavat vaan olla kommentoimatta, ettei tule paskamyrskyĂ€ suunnasta eikĂ€ toisesta. Joku niin kovasti yrittÀÀ tÀÀllĂ€ kÀÀntÀÀ asiaa omaksi/ Takatukan eduksi vaahtoamalla, ettĂ€ Pete ei ole lĂ€hdössĂ€. Kovin on lĂ€pinĂ€kyvÀÀ. Ja sille, joka oli huolissaan Lindan lavaesiintymisestĂ€, niin katsopa viimevuoden UMKn vĂ€liaikanumero. Linda ei olisi voinut nĂ€yttÀÀ upeammalta. Oli hurmaava suorastaan. Ja viulunsoittokin nĂ€ytti ihan aidolta. Odotan heiltĂ€ leuat loksauttavaa spektaakkelia. Tarjolla on nyt Suomen kovin mieslaulaja ja huippuviulusti. Kappalekin on komea. 

Linda lupailikin ettÀ tulossa yllÀtyksiÀ sisÀltÀvÀ hieno show, nÀhdÀÀn jotain mitÀ ei ennen. Mennyt suorastaan yöunet kun jo odotan. He varmasti vievÀt voiton mutta kova vastus tulee olemaan Kiki ja kappaleensa rakkaudenkipee, ja hyvÀ niin. KikillÀ olisi kaikki voittomahdollisuudet mutta selvÀsti tuo Lindan viulu, taito ja kuuluisuus ja Peten raaka, intohimoinen tunteellisuus ÀÀnineen tehnyt vaikutuksen ja kuin kansainvÀlisesti olisi jo kaikki voittajan pÀÀttÀneet.

Vierailija
6453/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peten ÀÀni on sellainen soiva ÀÀni. HÀn on niin taitava, suotta latistettu joksikin objektimieheksi. TÀssÀ olisi hyvÀ kansainvÀlinen breikkausmahdollisuus. Linda on jo breikannut, ja viisuissa tulisi roppakaupalla ÀÀniÀ Ruotsista. NÀmÀ lÀhtisivÀt viisujen jÀlkeen kiertÀmÀÀn Eurooppaa, tekisivÀt yhdessÀ levyn. Liekinheitin biisissÀ soi Peten kaunis ÀÀni ja viulu, uskomattoman kaunis yhdistelmÀ, sielukas. Silti biisi on tanssittava ja siinÀ on sopivasti synkkyyttÀ. Ihan tÀydellinen, toivottavasti ÀlytÀÀn lÀhettÀÀ tÀmÀ. Wiwibloggs tykkÀsi myös. Etenkin toinen heistÀ, Debian, on usein todella kriittinen, nyt ei ollut vaan kehui vuolaasti.

Hyvin sanottu. Ja olen vaikuttunut Peten taidoista ilmentÀÀ tunteita ÀÀnen lisÀksi ilmehdinnÀn kautta. Hienosti elÀydytty musavideolla.

Vierailija
6454/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HyvÀ poppibiisi pitÀÀ koukussa alusta loppuun. Kiinnostava alku, modulaatiokoukku mieluummin aikaisin kuin myöhÀÀn, keskivaiheille jokin tubnelman muutos, ettÀ kiinnostus herÀÀ uudestaan, lopussa jotakin yllÀttÀvÀÀ. Jos aivoille jÀÀ fiilis aika alussa, ettÀ tietÀÀ miten biisi jatkuu, jÀÀ valju olo ja lÀssÀhdys. Kikin biisissÀ on huomioitu kaikki. Silti, jokin juttu, sielu jÀÀ uupumaan, vaikka on muuten tÀydellinen. Se sielu on Lindan ja Peten biisissÀ, uskon, ettÀ se voittaa.

MÀ luulin et sÀ kuvailit Lululaita.

Vierailija
6455/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takatukkako oli se ainoa joka varmasti kuullaan euroviisulavalla jos valituksi tulee? Mulla on kolme suosikkia joista tuo on yksi joten oma ÀÀnestyspÀÀtös tulee menemÀÀn sen mukaan. En halua ÀÀnestÀÀ ketÀÀn turhaan.

KyllÀ, Antti on ainoa. TÀssÀ linkki haastatteluun, jossa kertoo asiasta: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mikali-antti-paalanen-voittaa-umk-n
.

Komiat lĂ€htee, jos heidĂ€t valitaan. 

MissÀ Komiat on sanoneet lÀhtevÀnsÀ?

Tyylilleen korrektisti ovat sen erÀÀssĂ€ haastattelussa sanoneet. 

TÀmÀ viesti ei kyllÀ sisÀllÀ minkÀÀn sortin lisÀtietoa asiasta. Jos eivÀt ole sanoneet, niin turha vÀittÀÀ sellaista, varsinkaan ilman linkkejÀ tai muuta tarkkaa tietoa. ItseÀni ihan oikeasti kiinnostaa, koska ÀÀnestÀn niiden joukosta, jotka sanovat osallistuvansa.

Vierailija
6456/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voi kiesus, ei kai tuo virnistelevĂ€ Wiwibloggs mikÀÀn absoluuttinen totuus ja auktoriteetti ole. MĂ€ itse annan piut paut kaikille noille ns. reagoijille. Ihan sama mitĂ€ lĂ€ssyttĂ€vĂ€t. Tuomaristo ja taviskansa ratkaisevat lopputuloksen. Ne eivĂ€t mitÀÀn wiwibloggsia pidĂ€ ohjenuoranaan. 

Vierailija
6457/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli turhaan tÀÀllÀ mesottu ja tapeltu.

MitÀs tuosta, mutta jos annettu ÀÀni menee hukkaan.

:(

Vierailija
6458/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma suosikkijÀrjestys:

1.Etta

2.Komiat

3. Chachi

4. Sinikka

5. Pete ja Linda

6. Antti

7. Kiki

Veikkaukseni lopputuloksesta:

1. Pete ja Linda

2. Komiat

3. Antti

4. Chachi

5. Kiki

6. Sinikka

7. Etta

Oma veikkaus lopputuloksesta:

1. Pete ja Linda

2. Kiki

3. Chachi

4. Komiat

5. Antti

6. Etta

7. Sinikka

Vierailija
6459/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ykkössuosikista levitetÀÀn muka-sisÀpiiritietoa eli valetta. Jeejee, keksikÀÀ muuta tekemistÀ.

Vierailija
6460/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko sitten millÀÀn. Miksi hemmetissĂ€ nĂ€mĂ€ kaksi jĂ€ttĂ€isivĂ€t niin ison mahdollisuuden kĂ€yttĂ€mĂ€ttĂ€. LevitĂ€t valheellista tietoa. PÀÀsisivĂ€t esiintymÀÀn livenĂ€ miljoonille ihmisille. Jokainen artisti voi vain unelmoida tuollaisesta. Koko pienen ikĂ€nsĂ€ ovat toivoneet jotakin tuollaista. Jos arvomaailma sotii tĂ€ssĂ€ kohtaa, niin jossain kohtaa voi esittÀÀ omaa protestiaan, mutta ettĂ€ jĂ€ttĂ€isivĂ€t menemĂ€ttĂ€. Ei tule tapahtumaan. 

Parkkonen haastattelussa totesi ettei viisut kiinnosta. Se jÀi mieleeni koska jÀin ihmettelemÀÀn kuulemaani, ettÀ mitÀ hittoa ne sitten kisassa tekee. Kunnes oivalsin ettÀ suosion nostoon ja keikkojen myyntiin. Mutta tuollainen voi kusta artistin omille kintuille lopulta.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi neljÀ yhdeksÀn