UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6801)
Vierailija kirjoitti:
Oon metalli-ihmisiÀ. Ainoa, jossa on tarpeeksi draamaa mulle, on Liekinheitin. Ne viuluosuudet on todella hienot. Ja Peten ÀÀnessÀ on rockia. Kelpaa.
Lauri TÀhkÀ poppia. Ja PetessÀ ei ole mitÀÀn rockia, vauvanaamaparkujapoika. Jonninjoutavaa pas kaa tuo kappale. Ainut musiikillisesti kiinnostava on Takatukka.
Vierailija kirjoitti:
Pete ja Linda ensisijaisesti, toiseksi Paalanen. NÀÀ on molemmat omalla tavallaan riittÀvÀn omintakeisia Euroopan lavoille ja bonuksena, ettÀ suomenkielisiÀ, niin sekin on jo itsessÀÀn erikoisuus.
HuumoribiisejÀ.
Ei ole kakkoslaulun laulajat ja soittaja lÀhdössÀ minnekÀÀn, sisÀpiiritietoa olen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Oon metalli-ihmisiÀ. Ainoa, jossa on tarpeeksi draamaa mulle, on Liekinheitin. Ne viuluosuudet on todella hienot. Ja Peten ÀÀnessÀ on rockia. Kelpaa.
TÀÀllÀ traaginen ja dramaattinen. Ei ollut mulle oikein mitÀÀn tÀnÀ vuonna. Varmaan viisufinaalista sitten löytyy.
Peten ÀÀni on sellainen soiva ÀÀni. HÀn on niin taitava, suotta latistettu joksikin objektimieheksi. TÀssÀ olisi hyvÀ kansainvÀlinen breikkausmahdollisuus. Linda on jo breikannut, ja viisuissa tulisi roppakaupalla ÀÀniÀ Ruotsista. NÀmÀ lÀhtisivÀt viisujen jÀlkeen kiertÀmÀÀn Eurooppaa, tekisivÀt yhdessÀ levyn. Liekinheitin biisissÀ soi Peten kaunis ÀÀni ja viulu, uskomattoman kaunis yhdistelmÀ, sielukas. Silti biisi on tanssittava ja siinÀ on sopivasti synkkyyttÀ. Ihan tÀydellinen, toivottavasti ÀlytÀÀn lÀhettÀÀ tÀmÀ. Wiwibloggs tykkÀsi myös. Etenkin toinen heistÀ, Debian, on usein todella kriittinen, nyt ei ollut vaan kehui vuolaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kakkoslaulun laulajat ja soittaja lÀhdössÀ minnekÀÀn, sisÀpiiritietoa olen kuullut.
Eli turhaan tÀÀllÀ mesottu ja tapeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takatukkako oli se ainoa joka varmasti kuullaan euroviisulavalla jos valituksi tulee? Mulla on kolme suosikkia joista tuo on yksi joten oma ÀÀnestyspÀÀtös tulee menemÀÀn sen mukaan. En halua ÀÀnestÀÀ ketÀÀn turhaan.
KyllĂ€, Antti on ainoa. TĂ€ssĂ€ linkki haastatteluun, jossa kertoo asiasta: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mikali-antti-paalanen-voittaa-umk-nâŠ.
Komiat lÀhtee, jos heidÀt valitaan.
MissÀ Komiat on sanoneet lÀhtevÀnsÀ?
Tyylilleen korrektisti ovat sen erÀÀssÀ haastattelussa sanoneet.
Umk!
Kuulostaa yökkÀykseltÀ, mikÀ reaktio useimmista UMK-biiseistÀ onkin luonnollinen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
No niin, oikein olen tulkinnut.
Vierailija kirjoitti:
En usko sitten millÀÀn. Miksi hemmetissÀ nÀmÀ kaksi jÀttÀisivÀt niin ison mahdollisuuden kÀyttÀmÀttÀ. LevitÀt valheellista tietoa. PÀÀsisivÀt esiintymÀÀn livenÀ miljoonille ihmisille. Jokainen artisti voi vain unelmoida tuollaisesta. Koko pienen ikÀnsÀ ovat toivoneet jotakin tuollaista. Jos arvomaailma sotii tÀssÀ kohtaa, niin jossain kohtaa voi esittÀÀ omaa protestiaan, mutta ettÀ jÀttÀisivÀt menemÀttÀ. Ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettÀ kaikki olisivat lÀhdössÀ - se on umk:n tarkoitus. Haluavat vaan olla kommentoimatta, ettei tule paskamyrskyÀ suunnasta eikÀ toisesta. Joku niin kovasti yrittÀÀ tÀÀllÀ kÀÀntÀÀ asiaa omaksi/ Takatukan eduksi vaahtoamalla, ettÀ Pete ei ole lÀhdössÀ. Kovin on lÀpinÀkyvÀÀ. Ja sille, joka oli huolissaan Lindan lavaesiintymisestÀ, niin katsopa viimevuoden UMKn vÀliaikanumero. Linda ei olisi voinut nÀyttÀÀ upeammalta. Oli hurmaava suorastaan. Ja viulunsoittokin nÀytti ihan aidolta. Odotan heiltÀ leuat loksauttavaa spektaakkelia. Tarjolla on nyt Suomen kovin mieslaulaja ja huippuviulusti. Kappalekin on komea.
Linda lupailikin ettÀ tulossa yllÀtyksiÀ sisÀltÀvÀ hieno show, nÀhdÀÀn jotain mitÀ ei ennen. Mennyt suorastaan yöunet kun jo odotan. He varmasti vievÀt voiton mutta kova vastus tulee olemaan Kiki ja kappaleensa rakkaudenkipee, ja hyvÀ niin. KikillÀ olisi kaikki voittomahdollisuudet mutta selvÀsti tuo Lindan viulu, taito ja kuuluisuus ja Peten raaka, intohimoinen tunteellisuus ÀÀnineen tehnyt vaikutuksen ja kuin kansainvÀlisesti olisi jo kaikki voittajan pÀÀttÀneet.
Vierailija kirjoitti:
Peten ÀÀni on sellainen soiva ÀÀni. HÀn on niin taitava, suotta latistettu joksikin objektimieheksi. TÀssÀ olisi hyvÀ kansainvÀlinen breikkausmahdollisuus. Linda on jo breikannut, ja viisuissa tulisi roppakaupalla ÀÀniÀ Ruotsista. NÀmÀ lÀhtisivÀt viisujen jÀlkeen kiertÀmÀÀn Eurooppaa, tekisivÀt yhdessÀ levyn. Liekinheitin biisissÀ soi Peten kaunis ÀÀni ja viulu, uskomattoman kaunis yhdistelmÀ, sielukas. Silti biisi on tanssittava ja siinÀ on sopivasti synkkyyttÀ. Ihan tÀydellinen, toivottavasti ÀlytÀÀn lÀhettÀÀ tÀmÀ. Wiwibloggs tykkÀsi myös. Etenkin toinen heistÀ, Debian, on usein todella kriittinen, nyt ei ollut vaan kehui vuolaasti.
Hyvin sanottu. Ja olen vaikuttunut Peten taidoista ilmentÀÀ tunteita ÀÀnen lisÀksi ilmehdinnÀn kautta. Hienosti elÀydytty musavideolla.
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ poppibiisi pitÀÀ koukussa alusta loppuun. Kiinnostava alku, modulaatiokoukku mieluummin aikaisin kuin myöhÀÀn, keskivaiheille jokin tubnelman muutos, ettÀ kiinnostus herÀÀ uudestaan, lopussa jotakin yllÀttÀvÀÀ. Jos aivoille jÀÀ fiilis aika alussa, ettÀ tietÀÀ miten biisi jatkuu, jÀÀ valju olo ja lÀssÀhdys. Kikin biisissÀ on huomioitu kaikki. Silti, jokin juttu, sielu jÀÀ uupumaan, vaikka on muuten tÀydellinen. Se sielu on Lindan ja Peten biisissÀ, uskon, ettÀ se voittaa.
MÀ luulin et sÀ kuvailit Lululaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takatukkako oli se ainoa joka varmasti kuullaan euroviisulavalla jos valituksi tulee? Mulla on kolme suosikkia joista tuo on yksi joten oma ÀÀnestyspÀÀtös tulee menemÀÀn sen mukaan. En halua ÀÀnestÀÀ ketÀÀn turhaan.
KyllĂ€, Antti on ainoa. TĂ€ssĂ€ linkki haastatteluun, jossa kertoo asiasta: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mikali-antti-paalanen-voittaa-umk-nâŠ.
Komiat lÀhtee, jos heidÀt valitaan.
MissÀ Komiat on sanoneet lÀhtevÀnsÀ?
Tyylilleen korrektisti ovat sen erÀÀssÀ haastattelussa sanoneet.
TÀmÀ viesti ei kyllÀ sisÀllÀ minkÀÀn sortin lisÀtietoa asiasta. Jos eivÀt ole sanoneet, niin turha vÀittÀÀ sellaista, varsinkaan ilman linkkejÀ tai muuta tarkkaa tietoa. ItseÀni ihan oikeasti kiinnostaa, koska ÀÀnestÀn niiden joukosta, jotka sanovat osallistuvansa.
Voi kiesus, ei kai tuo virnistelevÀ Wiwibloggs mikÀÀn absoluuttinen totuus ja auktoriteetti ole. MÀ itse annan piut paut kaikille noille ns. reagoijille. Ihan sama mitÀ lÀssyttÀvÀt. Tuomaristo ja taviskansa ratkaisevat lopputuloksen. Ne eivÀt mitÀÀn wiwibloggsia pidÀ ohjenuoranaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli turhaan tÀÀllÀ mesottu ja tapeltu.
MitÀs tuosta, mutta jos annettu ÀÀni menee hukkaan.
:(
Vierailija kirjoitti:
Oma suosikkijÀrjestys:
1.Etta
2.Komiat
3. Chachi
4. Sinikka
5. Pete ja Linda
6. Antti
7. Kiki
Veikkaukseni lopputuloksesta:
1. Pete ja Linda
2. Komiat
3. Antti
4. Chachi
5. Kiki
6. Sinikka
7. Etta
Oma veikkaus lopputuloksesta:
1. Pete ja Linda
2. Kiki
3. Chachi
4. Komiat
5. Antti
6. Etta
7. Sinikka
Ykkössuosikista levitetÀÀn muka-sisÀpiiritietoa eli valetta. Jeejee, keksikÀÀ muuta tekemistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko sitten millÀÀn. Miksi hemmetissÀ nÀmÀ kaksi jÀttÀisivÀt niin ison mahdollisuuden kÀyttÀmÀttÀ. LevitÀt valheellista tietoa. PÀÀsisivÀt esiintymÀÀn livenÀ miljoonille ihmisille. Jokainen artisti voi vain unelmoida tuollaisesta. Koko pienen ikÀnsÀ ovat toivoneet jotakin tuollaista. Jos arvomaailma sotii tÀssÀ kohtaa, niin jossain kohtaa voi esittÀÀ omaa protestiaan, mutta ettÀ jÀttÀisivÀt menemÀttÀ. Ei tule tapahtumaan.
Parkkonen haastattelussa totesi ettei viisut kiinnosta. Se jÀi mieleeni koska jÀin ihmettelemÀÀn kuulemaani, ettÀ mitÀ hittoa ne sitten kisassa tekee. Kunnes oivalsin ettÀ suosion nostoon ja keikkojen myyntiin. Mutta tuollainen voi kusta artistin omille kintuille lopulta.
Pete ja Linda ensisijaisesti, toiseksi Paalanen. NÀÀ on molemmat omalla tavallaan riittÀvÀn omintakeisia Euroopan lavoille ja bonuksena, ettÀ suomenkielisiÀ, niin sekin on jo itsessÀÀn erikoisuus.