Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6801)

Vierailija
6381/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Noitten huumoribiisien kanssa on aina vĂ€hĂ€n niin ja nĂ€in. Miten nyt itse kukin sen huumorin ymmĂ€rtÀÀ. Valitettavasti mulle ei aukea tuon takatukan huumori, mulle se on siinĂ€ ja siinĂ€ rajamailla, meneekö jo lapsellisen  pieruhuumorin puolelle. EpĂ€ilenpĂ€, ettĂ€ tĂ€mĂ€ esitys ei uppoa lĂ€heskÀÀn joka puolella Eurooppaa. MiettikÀÀ nyt jotain taviskatsojaa jossain Ranskassa tai Espanjassa tai Kreikassa. (JĂ€tetÀÀn nyt pois ne pienet mÀÀrĂ€t kokeellisen kansanmusiikin faneja ja viisufaneja). Mieleen saattaa jÀÀdĂ€ ainakin tuon poikkeavan laulutyylin ansiosta, mutta ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ hyvĂ€llĂ€ tavalla. LĂ€hinnĂ€ oudoksuttaa. 

Voidaanhan me lĂ€hettÀÀ tĂ€mĂ€ kappale sinne kisaan. Sitten on ainakin pelattu Suomen osalta tĂ€mĂ€ kuriositeetti/erikoisuuskortti jĂ€lleen kerran. 

Vierailija
6382/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mukavaa, ettĂ€ UMK esitteli monenlaista humpasta kurkkulauluun. Mutta voittoon haluan Peten&Lindan. đŸŽ” đŸŽŒ

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6383/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitÀÀn niin sÀvÀyttÀvÀÀ tÀnÀ vuonna kuin Erika, KÀÀrijÀ, Windowsman, Blind Channel.. harmi, mut josko live-esitys nostaisi jonkun nÀistÀ massan ylÀpuolelle

Pete ja Linda rĂ€vĂ€yttÀÀ nimenomaan livenĂ€. Ovat ainoa ehdokas, joka pystyy tĂ€yttĂ€mÀÀn ison lavan WienissĂ€. 

Totta, mutta jos eivÀt ole Wieniin lÀhdössÀ niin mitÀpÀ me tuollaisella umk-voittajalla / euroviisuedustajalla tehdÀÀn?

NÀyttÀÀ Israelia pelottavan Pete ja Linda kun sieltÀ asti kÀytte tÀtÀ höpinÀÀ spÀmmÀÀmÀssÀ kolmen viestin vÀlein

Ding dong.

Vierailija
6384/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

NÀistÀ nuorista naisista tÀssÀ kisassa (Etta, Chachi, Sinikka, Kiki) jokainen uppoaa siihen omaan faniporukkaansa. Mulle nÀistÀ iloisin videotuttavuus ja persoona oli Chachi, jonka menestys sitten kuitenkin riippuu tÀysin live-esiintymisestÀ. EpÀilen kuitenkin ihan sitÀ mitÀ jo alkuun mietin, ettÀ nÀiden ÀÀnestÀjÀt syövÀt toistensa ja faniryhmiensÀ ÀÀnet jakautuvat liian tasaisesti ja he ovat sitten neljÀ vÀhiten ÀÀniÀ saavaa, ovat missÀ jÀrjestyksessÀ tahansa. Radiopoppina soivat varmaan kaikki.

Ja sitten on tÀmÀ "aikuisosasto" ja sen ÀÀnestÀjÀt (P&L, Antti ja Komiat), joista taas Antti ja Komiat voivat syödÀ toistensa ÀÀniÀ. Silloin ÀÀnet menisivÀt Petelle ja Lindalle, varsinkin jos live on tÀynnÀ draamaa ja pyroja ja Peten ÀÀni kestÀÀ lopun korkeat kohdat. Antti ja Komiat voittavat joka tapauksessa, jos eivÀt koko kisaa niin ainakin kesÀn keikkailut ja ehkÀ radiosoiton, mutta LiekinheittimestÀ on hieman vaikea tehdÀ tÀmÀn kevÀÀn boleroa, vaikka kappaleena onkin yksi potentiaalisimmista jatkoonmenijöistÀ.

Ainoa miinus tĂ€ssĂ€ UMK-kattauksessa oli selkeĂ€n rock-heavy-vaihtoehdon puuttuminen ja olisin itse ehkĂ€ jĂ€ttĂ€nyt yhden naisartisteista pois ja hakenut Ă€ijĂ€heviĂ€ tilalle. En puhu Sinikasta, koska hĂ€nen biisinsĂ€ erottui kyllĂ€ koko porukassa, ei ehkĂ€ ihan  voittajakandidattina, mutta muuten. Eli joku kolmesta muusta poppibiisistĂ€.

-winner-

Vierailija
6385/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TietÀÀkö kukaan, miten tuo viisuedustus menee, jos UMK voittaja kieltÀytyy lÀhtemÀstÀ. PÀÀseekö sitten kakkonen, tai kolmonen, tai nelonen jne joka lÀhtee euroviisuihin. Ja sitten jos kaikki 7 kieltÀytyy, niin meillÀ ei ole euroviisuedustajaa ollenkaan? Mun mielestÀ on suuri vÀÀryys, ettei yleisölle kerrota esiityjien kantaa, koska enemmistölle nÀmÀ ovat euroviisuehdokaskarsinnat kuin pelkkÀ biisikilpailu. Viime vuonna Erica lÀhti vaikka Israel osallistui. Tiedettiinkö ennen ÀÀnestystÀ silloin, ettÀ lÀhtee?

Vierailija
6386/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takatukkako oli se ainoa joka varmasti kuullaan euroviisulavalla jos valituksi tulee? Mulla on kolme suosikkia joista tuo on yksi joten oma ÀÀnestyspÀÀtös tulee menemÀÀn sen mukaan. En halua ÀÀnestÀÀ ketÀÀn turhaan.

KyllÀ, Antti on ainoa. TÀssÀ linkki haastatteluun, jossa kertoo asiasta: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mikali-antti-paalanen-voittaa-umk-n
.

Vierailija
6387/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivoin kitaran pitkĂ€stĂ€ aikaa esille, kun maanantaina oli julkaistu onneksi myös Lululain soinnut. Nyt olen tĂ€tĂ€ soitellut, nĂ€in sitĂ€ taas innostui kun on niin hyvĂ€ kappale. TĂ€ssĂ€ on erittĂ€in kiva melodia. 

NÀistÀ kaikista Liekinheitin on varmaan just se maailman helpoin leirinuotiolla mukana soitettava biisi ;D Aikamoista flamencoa saisi vetÀÀ ;D

-winner-

Vierailija
6388/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kiki saa nuorten ÀÀnet, kun on Lukas Leonin sisko

Vierailija
6389/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin lauluntekijĂ€t viimein oppisivat sen yksinkertaisen asian, ettĂ€ biiseihin tarvitaan KOUKKU, jotain mikĂ€ ravisuttaa laulua? Tasapaksu jumputus saa katsojat poistumaan jÀÀkaapille esityksen kohdalla. 

Taso on sen verran korkea, ettÀ ehkÀ yhtÀ lukuunottamatta hyvin harva sinne jÀÀkaapille niiden aikana kaipailee.

Mut jos tekee mieli kalapuikkoja kesken kaiken? Jjjjjjjooooooooooooooooo!!!

-winner-

Kalapuikkoviikset löytyy basson takaa.

Vierailija
6390/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitÀÀn niin sÀvÀyttÀvÀÀ tÀnÀ vuonna kuin Erika, KÀÀrijÀ, Windowsman, Blind Channel.. harmi, mut josko live-esitys nostaisi jonkun nÀistÀ massan ylÀpuolelle

Pete ja Linda rĂ€vĂ€yttÀÀ nimenomaan livenĂ€. Ovat ainoa ehdokas, joka pystyy tĂ€yttĂ€mÀÀn ison lavan WienissĂ€. 

MitenköhÀn Linda rÀvÀyttÀÀ nimenomaan livenÀ? UMK:n ja Euroviisujen suorissa lÀhetyksissÀ soitto tulee taustanauhalta, joten Lindalle ei jÀÀ muuta vaihtoehtoa kuin esitellÀ kroppaansa. Osaako hÀn edes liikkua korkkareillaan? Viime vuonna Puolalla oli vÀhÀn vastaavanlainen edustaja, viisikymppinen Justyna, joka kekkaloi trapetsilla, ja lava oli tÀynnÀ nÀyttÀviÀ miestanssijoita. Sijoitus 14.

EhkÀ Linda soittaa jÀttimÀisen viulun tai pyroja suihkivan fallistisen liekinheittimen pÀÀllÀ? Tai on 20 -metrinen liehukangas tuulikoneen kera? Kenties vielÀ se kangas tulessa ja Pete palosammuttimen kanssa?

-winner-

Vierailija
6391/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takatukkako oli se ainoa joka varmasti kuullaan euroviisulavalla jos valituksi tulee? Mulla on kolme suosikkia joista tuo on yksi joten oma ÀÀnestyspÀÀtös tulee menemÀÀn sen mukaan. En halua ÀÀnestÀÀ ketÀÀn turhaan.

KyllÀ, Antti on ainoa. TÀssÀ linkki haastatteluun, jossa kertoo asiasta: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mikali-antti-paalanen-voittaa-umk-n
.

Komiat lĂ€htee, jos heidĂ€t valitaan. 

Vierailija
6392/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin lauluntekijĂ€t viimein oppisivat sen yksinkertaisen asian, ettĂ€ biiseihin tarvitaan KOUKKU, jotain mikĂ€ ravisuttaa laulua? Tasapaksu jumputus saa katsojat poistumaan jÀÀkaapille esityksen kohdalla. 

Taso on sen verran korkea, ettÀ ehkÀ yhtÀ lukuunottamatta hyvin harva sinne jÀÀkaapille niiden aikana kaipailee.

Mut jos tekee mieli kalapuikkoja kesken kaiken? Jjjjjjjooooooooooooooooo!!!

-winner-

Kalapuikkoviikset löytyy basson takaa.

Jjjjjooooooooooooooo! On Komiat.

-winner-

Vierailija
6393/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta jos eivÀt ole Wieniin lÀhdössÀ niin mitÀpÀ me tuollaisella umk-voittajalla / euroviisuedustajalla tehdÀÀn?

pp facebookissa tieto ettĂ€ keikkoja ainakin 8.5., 9.5. Eka semi Wienissa 12.5. eikĂ€ kyllĂ€ riitĂ€ ettĂ€ lĂ€htevĂ€t sinne tyyliin vasta edellisenĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€. 

Vertailun vuoksi - Komioilla viimeinen keikka ennen viisuja lienee 30.4.

Vierailija
6394/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takatukat tÀÀllĂ€ taas sivelemĂ€ssĂ€ paskaa LindaPaten pÀÀlle😂

Huomenta! SinÀkin olet herÀnnyt uuteen pÀivÀÀn. Sinusta varmasti kuulemme tÀÀllÀ vielÀ pilkkuun saakka.

Vierailija
6395/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PetehÀn voi ihan hyvin perua ne keikat, luulisi fanien tietÀvÀn ettÀ tÀllainen mahdollisuus on. TylsÀÀ propagandaa.

Vierailija
6396/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi P&L ja Kiki olivat saaneet saman video-ohjauksen suttu&tÀrinÀkameroineen ja vÀrimaailmoineen? Ja KikillÀ oli ne samat rappuset rekvisiittana mitÀ KÀÀrijÀllÀ ja Erikalla oli Ruoska-numerossa ja asu ja biisi kuin Loreenilla?

-winner-

Vierailija
6397/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PetehÀn voi ihan hyvin perua ne keikat, luulisi fanien tietÀvÀn ettÀ tÀllainen mahdollisuus on. TylsÀÀ propagandaa.

Niin tai vois sanoa, ettÀ ovat lÀhdössÀ, jos ovat.

Itse en siihen usko.

Ja mulle aivan sama, parempi ettÀ Suomi ei tÀnÀ vuonna osallistuis.

Vierailija
6398/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Chachi WINS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eurovison = INTERNATIONAL 

Vierailija
6399/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne-elĂ€mĂ€ni on tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ aika kylmÀÀ. KĂ€vi niin huonosti rakkaudessa, ettĂ€ olen muuttunut kivisydĂ€meksi. Kokkaus ja siivouskin sapettaa, suututtaa. Ei kiinnosta. NĂ€issĂ€ tunnelmissa odotan livejĂ€. 

Etkö samaistu edes Sinikan biisin tunnelmaan? Parhaiten sinulle kuitenkin sopisi Takatukka, sillÀ positiivinen asenne ja huumori auttaa myös sydÀnsuruihin.

Takatukka ei naurata minua. En tykkÀÀ siitĂ€ kurkkulaulusta. Sinikan biisi oli valjuakin valjumpi. LiekinheittimessĂ€ oli se efekti, ettĂ€ se sai itseni vielĂ€ entistĂ€kin kivettyneemmĂ€ksi. Toisin sanoen kohtasin jotenkin itseĂ€ni. 

Liekinheitin herÀttÀÀ siis sinussakin tunteita kun tuolla tavalla reagoit. Luulisi, ettÀ voisit samaistua myös siihen tunteeseen, kun toi

En samaistu lainkaan Peten kaipaukseen tai tunteisiin. Olen checked out. Lindan eteerisyys ja sanattomuus, siinĂ€ on jotain samaistuttavaa. 

Vierailija
6400/6801 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko tiedossa live-illan esiintymisjÀrjestys? Arvotaanko? Vai mennÀÀnkö samassa jÀrj. kuin videot?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi yhdeksÀn yhdeksÀn