UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5187)
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa suhteessa nÀmÀ Komiat bÀndilÀiset elÀvÀt? Perhe, aviossa, lapset, avosuhde?
Olisiko ihan vaan työ- tai kaverisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekinheitin paranee jokaisella kuuntelukerralla. Nyt tullut jo pari kertaa kylmikset tuosta viulusta đ„°
-----
Minakin tykkasin ensiksi siita todella paljon, olin ihan fiiliksissa koko Liekinheitin-ideastakin, kunnes siskon teinit Ameriikoissa sanoi etta kuulostaa ihan AI tuotannolta ja muistuttaa "We Are Charlie Kirk"-biisia. En ollut koskaan kuullut koko Charlie Kirk biisia, mutta soittivat sen sitten minulle.
Meni fiilikset. :(
Liekinheitin vihat menee jo vÀhÀn yli kannattaisko ottaa vÀlillÀ vÀhÀn happea
Vierailija kirjoitti:
Taustakuvitusta Suomen kesÀstÀ ja yöttömÀstÀ yöstÀ screenille. JÀrviÀ, aurinkoa, hiekkateitÀ, tanssilavoja ja heinÀlatoja. Ensi kesÀnÀ tulee Suomeen sitten niin paljon turisteja, ettÀ majoitustilat loppuu kesken.
Lapsellista.
SinÀ et vissiin tajua markkinoinnin pÀÀlle? SitÀ pitÀÀ tarjota, mikÀ kiinnostaa. Ei tÀÀllÀ ole tarjolla Wembleyn Stadionia tai Colosseumia eikÀ Alppeja. TÀÀltÀ löytyy tilaa ja kauniita kesÀtöitÀ sekÀ raikasta ilmaa.
KesÀtöitÀ ei riitÀ edes suomalaisille nuorille. Olisiko muuten ihan mahdotonta pysyÀ ketjun aiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauna ei ole suomalainen keksintö ja Kaj edusti Ruotsia.
Ei niin. Alunperin maahan kaivettu kuoppa, jossa kiviÀ lÀmmitettiin. Ei Suomessa kumminkaan. TÀnne se on rantautunut jostai. Tehtiin ns. Talo ympörille, mutta en tiedÀ onko sekÀÀn suomalainen keksintö. Luultavasti ei ole. PitÀÀ katsoa netistÀ.
Oli miten oli, mutta suomalainen saunaperinne on Unescon aineettoman kulttuuriperinnön listalla.
Eri
Onko millÀÀn muulla kuin LiekinheittimellÀ realistisia mahdollisuuksia voittaa UMK? Mietin lopulta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekinheitin paranee jokaisella kuuntelukerralla. Nyt tullut jo pari kertaa kylmikset tuosta viulusta đ„°
-----
Minakin tykkasin ensiksi siita todella paljon, olin ihan fiiliksissa koko Liekinheitin-ideastakin, kunnes siskon teinit Ameriikoissa sanoi etta kuulostaa ihan AI tuotannolta ja muistuttaa "We Are Charlie Kirk"-biisia. En ollut koskaan kuullut koko Charlie Kirk biisia, mutta soittivat sen sitten minulle.
Samaa mieltÀ. Ihan pöljiÀ viestejÀ, joissa oikein kaivamalla kaivetaan jotain "huonoa", mikÀ ei edes liity kappaleeseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko millÀÀn muulla kuin LiekinheittimellÀ realistisia mahdollisuuksia voittaa UMK? Mietin lopulta..
SelkeÀsti fanitusta löytyy muille biiseille mutta en mÀkÀÀn usko enÀÀ minkÀÀn menevÀn Liekinheittimen ohi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauna ei ole suomalainen keksintö ja Kaj edusti Ruotsia.
Ei niin. Alunperin maahan kaivettu kuoppa, jossa kiviÀ lÀmmitettiin. Ei Suomessa kumminkaan. TÀnne se on rantautunut jostai. Tehtiin ns. Talo ympörille, mutta en tiedÀ onko sekÀÀn suomalainen keksintö. Luultavasti ei ole. PitÀÀ katsoa netistÀ.
Oli miten oli, mutta suomalainen saunaperinne on Unescon aineettoman kulttuuriperinnön listalla.
Eri
MitenkÀhÀn tÀmÀ liittyy UMKhon?
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa kun ei ole kuultu kuin kolme biisiÀ. Itse en usko ettÀ paras olisi laitettu ulos tokana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa kun ei ole kuultu kuin kolme biisiÀ. Itse en usko ettÀ paras olisi laitettu ulos tokana.
Siis kolme on vielÀ kuulematta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-----
Samaa mieltÀ. Ihan pöljiÀ viestejÀ, joissa oikein kaivamalla kaivetaan jotain "huonoa", mikÀ ei edes liity kappaleeseen.
Ja sitten nÀmÀ, ettÀ Komiat pitÀÀ ÀÀnestÀÀ viisuihin, koska siten saadaan Suomen lavatansseihin turistiryntÀys. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SelkeÀsti fanitusta löytyy muille biiseille mutta en mÀkÀÀn usko enÀÀ minkÀÀn menevÀn Liekinheittimen ohi :D
No olis kyllÀ tyypillistÀ ettÀ suomalaiset massat ÀÀnestÀis kahta elÀhtÀneintÀ esiintyjÀÀ vaan siks ettÀ ne on tunnetuimpia. Itse biisihÀn ei vakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-----
TeineistÀ kaikki kappaleet joissa soitetaan viulua kuulostavat samoilta EhkÀ myös joistakin aikuisista.
EikĂ€ mun ÀÀnestĂ€misen vaikuta teinien tai kenenkÀÀn muun mielipide pĂ€tkÀÀkÀÀn. ĂĂ€nestĂ€n aina sitĂ€, josta itse tykkÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun valitatte tÀÀllÀ seksiteemasta, niin miettikÀÀs maailman suosituimpien artistien tuotantoa. Esim. Tom Jones laulanut 50 vuotta pelkÀstÀ seksistÀ ihan suorilla sanoillakin Sex Bomb, She's the Lady jne. Ei oo laskenut suosiota.
No tÀmÀ ketju on tÀynnÀ lestoja, joille kauhistus on jo pikkuhousujen nÀkeminen. Vain tylsÀ hanurihonotus kelpaa.
Joo, ei. Lululai on aivan liian maallista lestoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun valitatte tÀÀllÀ seksiteemasta, niin miettikÀÀs maailman suosituimpien artistien tuotantoa. Esim. Tom Jones laulanut 50 vuotta pelkÀstÀ seksistÀ ihan suorilla sanoillakin Sex Bomb, She's the Lady jne. Ei oo laskenut suosiota.
No tÀmÀ ketju on tÀynnÀ lestoja, joille kauhistus on jo pikkuhousujen nÀkeminen. Vain tylsÀ hanurihonotus kelpaa.
TÀssÀ on nyt jo kaks vuotta katseltu Suomen edustajien hillumista alushousuillaan. SitÀ ennen oltiin kaksi vuotta ilman paitaa. Jos tÀnÀ vuonna jo pÀÀstÀisin eteenpÀin siitÀ nakuilusta ja/tai seksiteemasta.
Olisi se kieltÀmÀttÀ lÀssÀhdys jos tÀlle viikolle olisi biisien taso laitettu laskemaan kuin lehmÀn hÀntÀ. Pakko UMKin on ollut tÀÀ kÀssÀri paremmin miettiÀ. Draaman kaareen sopisi ettÀ Paalanen ja Kiki toisi pöytÀÀn jotain oikein pÀrÀyttÀvÀÀ. Onhan nÀÀ kuitenkin valittu 400 ehdokkaan joukosta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi voitu laittaa? TĂ€ysin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Olisi se kieltÀmÀttÀ lÀssÀhdys jos tÀlle viikolle olisi biisien taso laitettu laskemaan kuin lehmÀn hÀntÀ. Pakko UMKin on ollut tÀÀ kÀssÀri paremmin miettiÀ. Draaman kaareen sopisi ettÀ Paalanen ja Kiki toisi pöytÀÀn jotain oikein pÀrÀyttÀvÀÀ. Onhan nÀÀ kuitenkin valittu 400 ehdokkaan joukosta..
MÀ odotan eniten just Paalasta ja KikiÀ. Vaikee kuvitella ettÀ paras olisi isketty pyörÀÀn heti ja tÀÀ viikko mentÀisiin laskusuunnassa
Vierailija kirjoitti:
Lululla, eli varmaan Lululailla on myös synkempi puoli
"Lululla oli kolmas mieli
Asematunnelin oven pieli
Houkutti hÀntÀ ja viivytti kaipuun kuolemaan
Asiaton oleskelu asemilla
Heikkojen siitÀ on hyvÀ olla
LÀhdön lÀheisyydestÀ he turvaa saa"
( Lyrics of Lulu by Tuula Amberla)
No voi vttu nyt taas. Tuo ei liity mitenkÀÀn Komioitten renkutukseen.