Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miehet tavarat" yhteisessä kodissa

Vierailija
25.08.2025 |

Usein törmää väitteeseen, että "naisen tavarat" täyttää kodin niin että miehelle jää vain jokin laatikko tai nurkka. Mietin tätä tänään, kun pakastinta järjestellessä totesin että miehen leivälle pitää edelleen jättää oma laatikko että sen löytää. Tämä on erittäin ok, mutta perustelu, että miehestä oli reilua, että kai hänellä voi yksi laatikko olla jos kaikki muu on minun tilaa, jaksaa hämmästyttää vaikka on tullut esiin ennenkin. 

Minun? Onko se minun, jos pakastimessa on parsakaalia ja jauhelihaa koko perheelle ruuan laittamiseksi? Kai sen niinkin voi nähdä, jos minä sen hankin ja ruuaksi valmistan. Samalla logiikalla miehellä on vain pieni alue eteisen kaapissa, koska "minun" tavarani valtaavat muun tilan. Minähän ne lasten kypärät, kurahousut, vaihtokengät, reput ja muut hankin, huollan, pakkaan ja useammin puenkin. Kodinhoitohuoneessa miehellä on "vain yksi kaappi". Muissa on mm. lakanoita, pyykinpesuainetta, siivoustarvikkeita, lääkkeitä, vessapaperia. Ilmeisesti minun? Keittiöstä puhumattakaan, "miehen tavaroita" siellä on vain kahvinkeittoon tarvittavat jutut, ja on kovin harmissaan kun niille on huonosti tilaa - minä kuitenkin ajattelisin että ihan yhtä lailla hän kuin minä voi järjestellä ne muropaketit ja kaurahiutaleet niin että kahville on tilaa, ei ne ole henkilökohtaisesti minun, vaikka minä useammin lapsille aamupalan laitankin.

Jos mietin mikä täällä oikeasti on minun omaa tilaa, niin oma vaatekaappi, yksi hylly kylppärissä, melko samanlainen siivu eteisessä, ompelukone ja yksi kori käsityötarvikkeita. Tuskin juuri sen enempää kuin miehellä. Mutta jostain syytä mies ajattelee että kaikki palautuspullokassista lasten talvivaatevarastoon on minun. Siksi kai myös niihin liittyvät tehtävät kuuluu minulle? Voisin mielelläni antaa miehelle vähän noista "minun" kaapeista vastuulleen. 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne maksakkaan naiselle. Edelleenkin, miehen rahat on yhteisiä ja naisen rahat omia. Ne leivinpaperit maksetaan miehen rahoilla

Ei meillä vaan, kun pojun ei mielestään tarvinnut osallistua elämisen kuluihin. Hienoihin stereoihin olisi ollut varaa, ei ruokaan, laskuihin tai siihen leivinpaperiin.

Ihan vaan tiedoksi; naisillekin maksetaan palkkaa työstä.

Vierailija
42/46 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne maksakkaan naiselle. Edelleenkin, miehen rahat on yhteisiä ja naisen rahat omia. Ne leivinpaperit maksetaan miehen rahoilla

Ei meillä vaan, kun pojun ei mielestään tarvinnut osallistua elämisen kuluihin. Hienoihin stereoihin olisi ollut varaa, ei ruokaan, laskuihin tai siihen leivinpaperiin.

Silti vaikka naiselle maksetaan palkkaa työstä niin miehen rahat on yhteisiä ja naisen rahat omia. Miehen palkka menee naiselle, naisen palkka menee naiselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies siirtää kaurahiutaleet ja murot muualle, alkaa valitus, että älä koske mun tavaroihin, kaurahiutaleiden paikka on siinä,mihin sinä laitat kahvipaketin. Laita heti tavarat oikeille paikoilleen!

Miehen tavarat ovat niitä, joiden järjestyksen hän saa päättää. Vai tosissasiko väität, että annat miehen ripustaa kuopuksen takin esikoisen naulakkoon?

Tietenkin vaatteet laitetaan sinne, missä kyseisen henkilön vaatteille on paikka. Tuskin teillä lasten vaatteitakaan pistetään sikin sokin sinne tänne milloin mihinkin? Eihän niitä kukaan löydä, tosin naisellehan niiden etsiminen lopulta jää.

Vierailija
44/46 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti vaikka naiselle maksetaan palkkaa työstä niin miehen rahat on yhteisiä ja naisen rahat omia. Miehen palkka menee naiselle, naisen palkka menee naiselle

Miksi sinä olet ilmoittanut vaimosi pankkitilin palkanlaskentaan?

Vierailija
45/46 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tekee jotain niille muille kapineille, siitä nousee meteli.

Joo aina se vaimo huutaa, kun mies on omin lupineen laittanut kaikille ruokaa ja järjestänyt lasten kenkäkaapin. Yleinen ongelma. 

Kaappi on järjestetty väärin ja ruoassa on jotakin liikaa tai siitä puuttuu jotakin.

Mitä hittoa, ruoassa on jotakin likaa?? Siis syökö joku likaista ruokaa? 😆

Vierailija
46/46 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tekee jotain niille muille kapineille, siitä nousee meteli.

Joo aina se vaimo huutaa, kun mies on omin lupineen laittanut kaikille ruokaa ja järjestänyt lasten kenkäkaapin. Yleinen ongelma. 

Kaappi on järjestetty väärin ja ruoassa on jotakin liikaa tai siitä puuttuu jotakin.

Mitä hittoa, ruoassa on jotakin likaa?? Siis syökö joku likaista ruokaa? 😆

Ohis. Kannattaisiko käydä näöntarkastuksessa välillä, niin ei tulisi noloja mokia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi