"Miehet tavarat" yhteisessä kodissa
Usein törmää väitteeseen, että "naisen tavarat" täyttää kodin niin että miehelle jää vain jokin laatikko tai nurkka. Mietin tätä tänään, kun pakastinta järjestellessä totesin että miehen leivälle pitää edelleen jättää oma laatikko että sen löytää. Tämä on erittäin ok, mutta perustelu, että miehestä oli reilua, että kai hänellä voi yksi laatikko olla jos kaikki muu on minun tilaa, jaksaa hämmästyttää vaikka on tullut esiin ennenkin.
Minun? Onko se minun, jos pakastimessa on parsakaalia ja jauhelihaa koko perheelle ruuan laittamiseksi? Kai sen niinkin voi nähdä, jos minä sen hankin ja ruuaksi valmistan. Samalla logiikalla miehellä on vain pieni alue eteisen kaapissa, koska "minun" tavarani valtaavat muun tilan. Minähän ne lasten kypärät, kurahousut, vaihtokengät, reput ja muut hankin, huollan, pakkaan ja useammin puenkin. Kodinhoitohuoneessa miehellä on "vain yksi kaappi". Muissa on mm. lakanoita, pyykinpesuainetta, siivoustarvikkeita, lääkkeitä, vessapaperia. Ilmeisesti minun? Keittiöstä puhumattakaan, "miehen tavaroita" siellä on vain kahvinkeittoon tarvittavat jutut, ja on kovin harmissaan kun niille on huonosti tilaa - minä kuitenkin ajattelisin että ihan yhtä lailla hän kuin minä voi järjestellä ne muropaketit ja kaurahiutaleet niin että kahville on tilaa, ei ne ole henkilökohtaisesti minun, vaikka minä useammin lapsille aamupalan laitankin.
Jos mietin mikä täällä oikeasti on minun omaa tilaa, niin oma vaatekaappi, yksi hylly kylppärissä, melko samanlainen siivu eteisessä, ompelukone ja yksi kori käsityötarvikkeita. Tuskin juuri sen enempää kuin miehellä. Mutta jostain syytä mies ajattelee että kaikki palautuspullokassista lasten talvivaatevarastoon on minun. Siksi kai myös niihin liittyvät tehtävät kuuluu minulle? Voisin mielelläni antaa miehelle vähän noista "minun" kaapeista vastuulleen.
Kommentit (46)
Jos mies tekee jotain niille muille kapineille, siitä nousee meteli.
Vierailija kirjoitti:
Joo aina se vaimo huutaa, kun mies on omin lupineen laittanut kaikille ruokaa ja järjestänyt lasten kenkäkaapin. Yleinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin laittaa lapsen potkimat kengät nätisti naulakon alle ja nostaa lapsen lattialle jättämän takin naulakkoon? Ihan varmasti nainen raivostuu.
😄Että toit hyvin tuon asian esille👍
Meillä miehen tavarat vie reilusti enemmän tilaa kuin minun tavarani. Siksi naurattaa aina lukea näistä miehen nurkkauksista.
Kirjoitit asiasta hyvin ap. Ota se sama puheeksi miehen kanssa, vai otitko jo? Mitä hän sanoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo aina se vaimo huutaa, kun mies on omin lupineen laittanut kaikille ruokaa ja järjestänyt lasten kenkäkaapin. Yleinen ongelma.
En yllättyisi vaikka huutaisikin. Kummallisempaakin on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin laittaa lapsen potkimat kengät nätisti naulakon alle ja nostaa lapsen lattialle jättämän takin naulakkoon? Ihan varmasti nainen raivostuu.
Epätodennäköistä, mutta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaappi on järjestetty väärin ja ruoassa on jotakin liikaa tai siitä puuttuu jotakin.
Aloituksen tilanne on ihan looginen jos/kun perhe on hankittu naisen sisäsyntyistä lisääntymis- ja pesimisviettiä tyydyttämään.
Mun tavarat oli 10% / 100%
Se oli ihan hyvä niin
No kuka sinulle on pakottanut juuri tämän puolison?
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen tilanne on ihan looginen jos/kun perhe on hankittu naisen sisäsyntyistä lisääntymis- ja pesimisviettiä tyydyttämään.
Miehet on ilmeisesti sun maailmassa semmoisia lapasia, että niillä ei ole mitään sanottavaa mihinkään. Niitä kuskataan paikasta toiseen kuin pässiä narussa, kun mitään omia mielipiteitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on ilmeisesti sun maailmassa semmoisia lapasia, että niillä ei ole mitään sanottavaa mihinkään. Niitä kuskataan paikasta toiseen kuin pässiä narussa, kun mitään omia mielipiteitä ei ole.
Trolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli
Mä toistin, mitä se edellinen sanoi.
Miehen harrastusjutut ovat ainakin aina väärin jos näkyvät jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli
Mä toistin, mitä se edellinen sanoi.
"En mä mut kaikki muut". Trolli.
Vierailija kirjoitti:
Miehen harrastusjutut ovat ainakin aina väärin jos näkyvät jossain.
Höpsis. Miehen harrastusjutut yleensä vievät eniten tilaa yhteisessä kodissa.
Tuollaisia ne miehet on. Ovat omassa perheessään muista irrallinen yksikkö. Lapset on naisen lapsia ja molempien rahat on miehen rahoja. Ei kannata edes yrittää ymmärtää, taputa päähän ja sano "kyllä, kulta, tässä sinulle laatikko niin voit käydä ostamassa omat pyyhkeet, kun olet vahingossa käyttänyt minun."