Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sivutoimisen yrittäjyyden vain aloittaa myymällä osaamistaan?

Vierailija
25.08.2025 |

Haluaisin hankkia lisätuloja palkkatyön lisäksi ja olen miettinyt että alkaisin tekemään muille yrityksille tätä samaa työtä mitä teen kokoaikaisena palkkatyönä työnantajalleni. En vain tiedä mistä aloittaa, voinko vain alkaa lähettelemään yrityksiin tarjouksia ja katsoa jos joku tärppää? Minulla ei ole kilpailukieltoa ja työni on muutenkin aika yleisluontoista, yrittäjyydestä ei olisi vahinkoa nykyiselle työnantajalle. Tarvitsenko silti nyk. työnantajan luvan? 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun laskutat asiakkaalta satasen, saat kaikkien verojen ym jälkeen tilille 20€, jos mitään kuluja ei ole. Ja sitten vasurit solvaavat sinua riistäjäksi, jota pitää rangaista.

Mitähän minä tein väärin kun satasesta jäi neljäkymppiä...

Jätit eläkevakuutuksen maksamatta.

Ei sitä tarvitse maksaa jos kuukausittainen tulo ei ylitä määrää mikä tulisi vastaavasta palkkatyöstä. Harvoin ylittyy sivutoimisella yrittäjällä ja jos alkaa ylittymään niin siinä vaiheessa kannattaa alkaa päätoimiseksi yrittäjäksi ja ottaa lopputili päivätöistä.

Olet väärässä. Sillä että yrittääkö "kuukausittainen tulo" jotain määrää EI OLE MERKITYSTÄ. Vain sillä on merkitystä että kuinka suureksi vakuutusyhtiö ARVIOI työtulon tuosta toiminnasta. Jos arvio ylittää rajat maksu tulee, oli todelliset tulosi mitkä tahansa.

"työtulo" on taas kärjistetysti sanottuna "satunnainen summa" jonka vakuutusyhtiö "arpoo" perustuen yrityksesti toimialan mukaan. 

Vierailija
42/43 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahka tututustut sivutulokorttiin, niin voit unohtaa moiset haaveet.

Suomi on sosialistinen persereikä ja sellaisena tuhoon tuomittu maa.

Vaikea kuule tutustua kun MOISTA EI OLE OLLUT ENÄÄ VUOSIIN. Jos olisit edes ALKEELLISELLA tasolla perillä verotuksesta, kuten KAIKKIEN TÄYSI-IKÄISTEN TULISI OLLA, niin tietäisit tämän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä osaamista tarkoitat?