Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Suomi on ainoa länsimaa jossa hakaristejä näkee edelleen säännöllisesti

Vierailija
25.08.2025 |

https://www.hs.fi/taide/art-2000011423680.html

Suomen ja Intian lisäksi niitä ei enää tapaa missään. Jutun mukaan ne aiheuttavat kitkaa mm. ulkomaisten suuryritysten edustajien tai johtajien vieraillessa Suomessa.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hähää, ne poistettiin

Vierailija
122/129 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä väliä onko se laillistetun murhan eli sotilas symboli sitten hevonen, kotka tai hakaristi.. mitä väliä sillä on kun lopputulos ja merkitys joka tapauksessa sama..

Vähän kärjistäen sanoen tämän olenhan aseista kieltäytyjä pasifisti nainen . Eikö se hilleri pöllinyt meiltä sen symbolin? Vai onko vain legenda? No kai se on ihan hyvä vaihtaa se . Laittakaa vaikka halinalle mulle on ihan se ja sama. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä väliä onko se laillistetun murhan eli sotilas symboli sitten hevonen, kotka tai hakaristi.. mitä väliä sillä on kun lopputulos ja merkitys joka tapauksessa sama..

Vähän kärjistäen sanoen tämän olenhan aseista kieltäytyjä pasifisti nainen . Eikö se hilleri pöllinyt meiltä sen symbolin? Vai onko vain legenda? No kai se on ihan hyvä vaihtaa se . Laittakaa vaikka halinalle mulle on ihan se ja sama. 

Ei nainen voi olla aseistakieltäytyjä kun ei naisilla ole asevelvollisuuttakaan.

Kukaan ei myöskään ole niin hörhö että ensin vapaaehtoisesti menee naisena inttiin ja sitten sanoo että minä en aseeseen koske :D

Vierailija
124/129 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen voi olla aseistakieltäytyjä kun ei naisilla ole asevelvollisuuttakaan.

Kukaan ei myöskään ole niin hörhö että ensin vapaaehtoisesti menee naisena inttiin ja sitten sanoo että minä en aseeseen koske :D

No mistä minä tiedän 

. Kun olen nainen ja haluan kyllä puolustaa maatani, mutta minusta ei ole aseeseen tarttumaan en varmaan edes jaksaisi sellaista kantaa ja ahdistaisi kauheasti.

Miksei naisille anneta mitään koulutusta .. naisethan on ihan pulassa jos tapahtuu se pahin. 

Mä ainakin haluaisin edes vähän jotain koulutusta ja keinoja puolustaa maata muilla tavoilla.

Vierailija
125/129 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä minä tiedän 

. Kun olen nainen ja haluan kyllä puolustaa maatani, mutta minusta ei ole aseeseen tarttumaan en varmaan edes

Jatko kysymys .. miksei maanpuolustus voisi lisätä opetus suunnitelmaan . Kaikki saisivat jonkinlaisen koulutuksen sen voisi jakaa kolmeen eri osastoon .

1. Niihin jotka sitten menee sen pyssyn kanssa puskaan

2. Huolto varmuus ja ensihoito.

3. Muut tehtävät kuten viestintä ja sellaiset jotka tärkeitä pitää yhteiskunnassa yllä.

Vierailija
126/129 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisen maailmansodan aikaa pitää koko ajan muistella? Siitä on 80 vuotta. Voitaisiin jo elää nykyaikaa ja antaa historian olla historiaa, vaikkei sitä unohtaa tarvitse.

Vierailija
127/129 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että hakaristi vaihdetaan toiseen nazien käyttämään symboliin.

Vierailija
128/129 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se minulle on, mitä tunnusta ilmavoimat käyttää. Tietysti on jotenkin kummallista, että tuo muutos tehdään nyt, kun Hitlerin edesottamuksien traumatisoimat ihmiset alkavat olla jo kuolleita. Aikaisemmin siinä olisi ollut enemmän järkeä.

Vierailija
129/129 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama se minulle on, mitä tunnusta ilmavoimat käyttää. Tietysti on jotenkin kummallista, että tuo muutos tehdään nyt, kun Hitlerin edesottamuksien traumatisoimat ihmiset alkavat olla jo kuolleita. Aikaisemmin siinä olisi ollut enemmän järkeä.

Tyhmiä syntyy aina uusia sukupolvia, vasemmistoon. Ihan sama argumentti tuo on mitä neuvostoliitto jo aikanaan käytti ja joka näyttää siirtyvän suoraan nykyvasemmistonkin argumentiksi. Voi muistaa että ukrainaankin nuo hyökkäsi täysin puuta heinää olevilla nasseargumenteilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi