Toistuvat virtsarakontulehdukset ennen tai jälkeen kuukautisten, en jaksa!
Tämä taitaa olla nyt kolmas tai neljäs kerta kun oireet puhkesivat. Välillä olen käynyt testeissä ja saanut antibiootit, bakteerina e. coli. On myös lämpöilyä ja virtsavaivojen lisäksi koko rakon alue kipuilee laajasti. Mistä tämä tapahtuu ja miten kierteen saa katki!
Syön säännöllisesti KarpaLact-valmistetta ja juon paljon vettä, nämä auttavat välillä oireisiin. Mutta välillä tulehdus äityy niin pahaksi, että virtsaan verta.
Kiitos
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Tänään virtsaoireet helpottivat (ei antibioottia), mutta väsyttää ihan tajuttomasti ja selkään sattuu. Nyt pelkään, voisiko tulehdus olla levinnyt? Eikö silloin olisi myös edelleen virtsaoireita?
Ap
Minulla ei ollut enää ollut pariin viikkoon tavanomaisia virtsatieoireita, kun oli mennyt munuaisiin. Mene lääkäriin _heti_, jos tulee kuumetta. Itse olin osastolla viikon.
Pissalla käynti ja alapesu aina seksin jälkeen ja jokin karpalomehu tai -kapseli päivittäin auttoi minulla kierteeseen. Saan tulehduksen yhä lähes 100% varmuudella seuraavana päivänä, jos olen nukahtanut ennen pissalla käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
E.coli on ulosteperäinen bakteeri. Bideesuihkua ahkerasti käyttöön, pyyhkiminen taaksepäin.
Näitä bakteereja kuten homeitakin on joka paikassa koko ajan. Ne pääsevät lisääntymään siellä, missä puolustus on heikkoa. Mm. sperma on immunosupressantti, eli sen tarkoituskin on tappaa hyviä bakteereita. Eli lopettakaa se itsenne myrkyttäminen spermalla näin aluksi
Sitten toisekseen kehon defenssit ja paranemisprosessit tapahtuvat pitkälti verenkierron kautta. Tähän vaikuttaa suoraan nestetasapaino. Jos koko keho on nestevajauksessa, joku hajoaa väistämättä lopulta. Antibiootti ei korjaa kroonista nestevajausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään virtsaoireet helpottivat (ei antibioottia), mutta väsyttää ihan tajuttomasti ja selkään sattuu. Nyt pelkään, voisiko tulehdus olla levinnyt? Eikö silloin olisi myös edelleen virtsaoireita?
Ap
Minulla ei ollut enää ollut pariin viikkoon tavanomaisia virtsatieoireita, kun oli mennyt munuaisiin. Mene lääkäriin _heti_, jos tulee kuumetta. Itse olin osastolla viikon.
Pissalla käynti ja alapesu aina seksin jälkeen ja jokin karpalomehu tai -kapseli päivittäin auttoi minulla kierteeseen. Saan tulehduksen yhä lähes 100% varmuudella seuraavana päivänä, jos olen nukahtanut ennen pissalla käyntiä.
Niin, virtsa desinfioi aluetta, kun laitatte sinneväkisin sitä sperma- ja ulostepaskaa miellyttääksenne ukkojanne. Ja sitten vingutte täällä kun pimppinne huutaa hoosiannaa kun ihan itse otatte sitä paskaa sisäänne joka helvetin yö.
Hohhoijaa...
Virtsatietulhedus johtuu usein varsinkin nuorilla naisilla seksistä. Pidä huolta hygieniasta ja käytä kumia
C vitamiinia lisää, ei sokeria yhtään, eikä viljoja. Juo vettä älä mehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin, virtsa desinfioi aluetta, kun laitatte sinneväkisin sitä sperma- ja ulostepaskaa miellyttääksenne ukkojanne. Ja sitten vingutte täällä kun pimppinne huutaa hoosiannaa kun
Harmi ettet ole saanut yhtään hyvää seksikokemusta, mutta kyllä minä harrastan seksiä ihan siksi, että pidän siitä itse.
Ecoli on ihmisellä tavanomainen suolistobakteeri. Mietin, miten se pääsee virtsateihin? Pyyhitkö oikein alapään. Edestä taaksepäin?
Pesetkö päivittäin koko alakerran? Jos peset käsisuihkulla, eihän ulostebakteerit pääse virtsateihin? Netistä luulisi löytyvän ohjevideoita, ainakin koulun oppitunneilla niitä katsottiin. Kuivatessa kuivataan ensin etupuoli ja sukuelimet, sitten taaksepäin takapuoli. Pelkkä taputtelu harvoin riittää poistamaan kosteutta.
Vierailija kirjoitti:
Maria Nordinin Free to heal kurssi auttaa! Jos et halua maksaa, käy lainaamassa kirjastosta kirja. Siitä oppii periaatteet.
Kannattaa avoimin mielin kokeilla, et voi menettää mitään mutta voit päästä oireesta eroon.
Onko sen hihhulin kirjoja oikeasti ostettu kirjastoihin?
Kaikki hullut näköjään kerääntyivät tänne. Käytätkö siteitä tai kuukautispikkareita? Kannattaisi ehkä vaihtaa tamponiin niin bakteerit eivät pääsisi muhimaan. Onko bideesuihku/vesi varmasti puhdas/puhdasta?
Minulla auttoi karpalot aamulla, iltaisin c-vitamiini ja runsaampi veden juonti ja hyvä hygenia.
Mulla loppui virtsatietulehdusoireet (luulin tulehduksen menneen itsestään ohi) ja parin viikon päästä olinkin sairaalassa munuaisaltaan tulehduksen vuoksi, oireina nimenomaan kova selkäkipu ja kuumettakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Estolääkitys on ainut joka oikeasti auttaa toistuviin tulehduksiin. Itselläni oli nuorempana aktiivisemman seksielämän aikana virtsatietulehdus melkein joka kuukausi ja lopulta lääkäri ymmärsi kirjoittaa puolen vuoden antibiootit. Hyvin toimi, eikä sen jälkeen ole ollut kuin ehkä kerran 10 vuodessa.
Miten se seksielämä säilyi niin aktiivisena, eikö kärsinyt jatkuvista tulehdusoireista?
Itsellä ollut vähän samaa ongelmaa, joka räjähti käsiin kun aloitin seksielämän. Kuukautisten yhteydessä oireet yleensä pahenevat, kun hormonitoiminta muutenkin muuttuu, mutta olen huomannut, että tulehdus on tällöin jo piilevänä hautunut pidempään. Seuraavilla vinkeillä olen saanut oireet hallittaviksi:
- juo riittävästi (litra vettä päivässä ja aina seksin jälkeen
-käy aina pissalla, kun pienikin hätä (parin tunnin välein vähintään, vaikka ei olekaan hätä)
- C-vitamiinilisä käyttöön tai paljon C-vitamiinipitoisia marjoja/hedelmiä
- seksin jälkeen aina pissalle, alapesu vedellä ja kuivaus
-käytä seksissä liukuvoidetta, vaikka tarvetta ei olisi
-seksin jälkeen lasillinen 1,5-2 dl karpalomehua (sitä raakaa, joka maksaa noin 12€/pullo)
- vaihda kuukautissuojaa kolmen tunnin välein
Jos alkaa oireilla tai tulla verta, niin kuurina litra raakaa karpalomehua/päivä + vettä reilusti ja aina heti pissalle ja rakko aivan tyhjäksi
Se vaan uusiutuu tosi helposti, kun kerran tullut. Itselläkin samaa ongelmaa ollut. Karpalotableteista ollut apua. Toisinaan vaan ei sitten mikään auta
Mies olen, mutta kärsin samoista vaivoista (rakko ei tyhjene kokonaan ja sinne jää pahoja bakteereita, jotka sitten lisääntyy ja vti). Ei tietenkään ihan noin usein (3 krt. / +1vuosi).
Mulla oli sama: oli parempia päiviä tai oikeasti aamuja, jolloin se vaivannut juuri ollenkaan; sitten taas niitä, että ... "ottais luoja jo luokseen". Ei se vaan mennyt ohi, niin lopulta lääkärille ja diag. vti ja ab-kuuri.
Tuo selkäkipu kuulostaa pahalta: voi olla että, se tulehdus on noussut ylemmäksi. Tai sitten, siitä jatkuvasta virtsaamisesta johtuen selän lihakset ovat väsyneet/jumissa.
Soita kumminkin lääkärille tai johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä puolen vuoden estolääkitys niin pääset kierteestä eroon.
Minäkin olen saanut kierteen katki estolääkityksellä aikoinaan.
Mitä suojaa käytät menkkojen aikaan? Miksi suihkuttelet monta kertaa päivässä? Tämä kuivattaa sinun limakalvoja. Kerta tai korkeintaan kaksi riittää päivässä. Ulosteperäinen tuo bakteeri on.
Kumpi -virtsarakon vai virtsaputken tulehdus, monilla menee sekaisin nuo-
Niin wc hygienia onko ok, eli paperilla ei pyyhitä sukuelimiin päin kun ulostat. Myös seksuaalinen käytös. Siinä yhdynnässä siirtyy bakteereja ja ärsyttää virtsaputken suuaukkoa samalla.
Bakteri aktivoituu kylmässä. Mm rantakivillä istuskelu,uiminen jne.
Juo puolukkamehua- sokeroimaton esim. Marlin tiiviste ja aika vahvana nauti sitä. Ja syö puolukoita sellaisenaan. Tehokkaampia miltei kuin karpalo. Ja aito on aitoa ei kapseleita.
Sitten, syö valkosipulia siten, että leikkaat sen ikään leipäsiivut, anna olla huoneenlämmössö noin ( hengittää) noin 1 min. Allisiini ei tuhoudu kun et murskaa tai leikkaa väärin tai jopa kypsennät. Ota ikään kuin lääkkeenä 2 kynttä ja vettä päälle jos tekee häijyä. Tai sekoita johonkin ruokaan.
Paranemista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muita oireita sulla on? Olen just äskettäin perehtynyt aiheeseen, koska epäilin itselläni virtsarakontulehdusta. Tosi moni vannoi D-mannoosin nimeen. Kannattaisiko sun kokeilla sitä?
Oireet ovat kipu virtsatessa ja sen jälkeen, se verivirtsa, kipu rakon ja selän alueella, tunne siitä, ettei kaikki virtsa tule kerralla ulos ja koko ajan vessahätä.
Ap
Onko munuaisesi terveet?
Kyllähän jos laiminlyöt kehosi terveyttä ja koko ajan olet tulehdustilassa niin se voi levitä. Mutta koita nyt vaan juoda sitä vettä ja lopettaa se pimppasi myrkyttäminen spermalla ja muulla, mikä ei sinne kuulu. Keho kyllä parantaa itse itsesi jos et aktiivisesti sitä pahoinpitele. Juo nyt vaan sitä vettä ahkerasti. Ja jatka sen juomista sen jälkeenkin, kun tulehdusoireet loppuvat. Sama juttu sen "seksin" kanssa, mieti kahdesti onko wörttiä ottaa terveyshaittoja mieshuomion vuoksi.