Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin ihmisiä joilla ei ole puulämmitteistä saunaa ja omaa rantaa

Vierailija
24.08.2025 |

Kiva varmaan jossain betonikopin sähkökopissa kärventyä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan säälit, ei kiinnostaisi tuollainen elämäntyyli pätkän vertaa. Purjevene kulkee vaihtuviin maisemiin, niin ei tartte katsella avohakkuupeltoa vastarannalla vuodesta toiseen.

Vierailija
2/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, mutta nykyään en panisi pahakseni, vaikka olisi sähkösaunakin. Aika pienestä vielä haaveilen. Tai ehkä sellainen infrapunasauna. Olen aika paljon yksin ja silloin ison saunan lämmitys tuntuu vähän liian isolta hommalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan säälit, ei kiinnostaisi tuollainen elämäntyyli pätkän vertaa. Purjevene kulkee vaihtuviin maisemiin, niin ei tartte katsella avohakkuupeltoa vastarannalla vuodesta toiseen.

Minä taas en mitenkään pystyisi sietämään sitä fyysistä rajoittuneisuutta, mikä tulee purjeveneenkokoisessa tilassa olemisesta. Olisi pakko juosta.

Vierailija
4/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiasi ei kuulosta kovin aidolta.

Vierailija
5/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on, mutta nykyään en panisi pahakseni, vaikka olisi sähkösaunakin. Aika pienestä vielä haaveilen. Tai ehkä sellainen infrapunasauna. Olen aika paljon yksin ja silloin ison saunan lämmitys tuntuu vähän liian isolta hommalta.

Sähkösaunasta on iloa pelkästään talvella, ellei satu omaamaan myös allasta. Muutoin ei pääse riittävästi vilvoittelemaan. Siksi suosin uimahallia jossa pääsee kastautumaan viileään veteen ja kylmäaltaaseenkin.

Vierailija
6/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon Musk tuskin tarvitsee sääliäsi.

Vierailija
7/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi tuhlata rahani elämäntapaan, josta en sitten mitenkäänpäin tykkää? Saunominen on minusta lapsesta asti ollut vastenmielistä - se aiheuttaa kipua iholla, kuivattaa ja inhoan myös hikoilua. Rannoista en pidä, koska siellä on hyttysiä, auringossa palaa ja tuulessa lentää hiekkaa silmiin, veteen en mene koska en osaa uida.

Olen sen sijaan laittanut rahani isoon futon-patjaan, isoon televisioon sekä laadukkaaseen äänentoistoon. Voin katsella leffoja ympäri vuoden tässä omassa kotileffateatterissani.

Vierailija
8/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄÄLI-HULLU

Vierailija
9/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en mitenkään pystyisi sietämään sitä fyysistä rajoittuneisuutta, mikä tulee purjeveneenkokoisessa tilassa olemisesta. Olisi pakko juosta.

Etpä paljon purjehduksesta tiedä. Tuskin jaksaisit paljon juosta sen jälkeen, kun navakassa merenkäynnissä on aika paljon hommaa purjeiden käsittelyssä. Ymmärrät varmaan, että paatilla pääsee erilaisiin kohteisiin, joissa voi jalotella just niin kauan kuin lystää. Purjehtiessa ei tule pulaa saunomisesta, syömisestä ja terassilla istumisesta, jos niin tykkää tehdä. Niin, että sääliksi käy kyllä. Jokaiselle jotakin. 

Vierailija
10/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa kumpaakaan. Uimaranta on n 100 m päässä. Kerran kävin uimassa tänä kesänä. Muuten lilluin ulkoporealtasssa

Vierailija
11/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi tuhlata rahani elämäntapaan, josta en sitten mitenkäänpäin tykkää? Saunominen on minusta lapsesta asti ollut vastenmielistä - se aiheuttaa kipua iholla, kuivattaa ja inhoan myös hikoilua. Rannoista en pidä, koska siellä on hyttysiä, auringossa palaa ja tuulessa lentää hiekkaa silmiin, veteen en mene koska en osaa uida.

Olen sen sijaan laittanut rahani isoon futon-patjaan, isoon televisioon sekä laadukkaaseen äänentoistoon. Voin katsella leffoja ympäri vuoden tässä omassa kotileffateatterissani.

Kuulostat aika ylipainoiselta ihmiseltä. Jaksatko edes kukkaruukkua nostaa? Minkälaisen kasvatuksen olet saanut, jos et osaa edes uida? 

Vierailija
12/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkösaunasta on iloa pelkästään talvella, ellei satu omaamaan myös allasta. Muutoin ei pääse riittävästi vilvoittelemaan. Siksi suosin uimahallia jossa pääsee kastautumaan viileään veteen ja kylmäaltaaseenkin.

Miksi sähkösaunasta ei pääse vilvoittelemaan siinä kuin puusaunastakin? Molemmat lämpiää samoihin asteisiin? Ja ikinä en oo nähnyt uimahallia, jossa olisi puusauna?

Vierailija
13/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä paljon purjehduksesta tiedä. Tuskin jaksaisit paljon juosta sen jälkeen, kun navakassa merenkäynnissä on aika paljon hommaa purjeiden käsittelyssä. Ymmärrät varmaan, että paatilla pääsee erilaisiin kohteisiin, joissa voi jalotella just niin kauan kuin lystää. Purjehtiessa ei tule pulaa saunomisesta, syömisestä ja terassilla istumisesta, jos niin tykkää tehdä. Niin, että sääliksi käy kyllä. Jokaiselle jotakin. 

No oon mä sen verran kokeillut, että tiedän. Ei sovi minulle. Se, että paikallaankin voi reuhtoa (tai joutua reuhtomasn) ei auta vapaudenkaipuutani mitenkään.

Vierailija
14/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla betonikopissa. 

2 okt, toinen Suomessa ja toinen ulkomailla.

Sääliä en todellakaan kaipaa enkä mökinrähjää Suomessa...

Vierailija
15/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin ihmisiä, jotka tyytyvät noin alkeellisiin asioihin elämässään. 

Vierailija
16/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun säälisi todentaa vain sen, että olet moukka. 

Vierailija
17/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Ihanaa kun joku "säälii" tai siis kokee tunteita vuoksemme. En voi edes käydä saunassa, koska se on käyttökelvoton eräistä syistä, sähkö maksaa ja saan oireita lämpimässä tällä hetkellä. Ehkä seuraavassa elämässä.

Vierailija
18/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sähkösaunasta ei pääse vilvoittelemaan siinä kuin puusaunastakin? Molemmat lämpiää samoihin asteisiin? Ja ikinä en oo nähnyt uimahallia, jossa olisi puusauna?

Mihin menet vilvoittelemaan jos on kesä eikä ole allasta? Parvekkeella ei ole riittävän viileä ja mukava siemailla olutta saunomisen välissä muutoin kuin pakkasella. 

Vierailija
19/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin menet vilvoittelemaan jos on kesä eikä ole allasta? Parvekkeella ei ole riittävän viileä ja mukava siemailla olutt

Sinähän sekoitat asioita. Arvelinkin että jostain sellaisesta oli kyse.

Se, onko kyseessä sähkösauna vai puusauna ei kerro mitään siitä, onko vieressä allas, järvi, joki, meri vai naapurin kylpyhuone. Myös rantasauna voi olla sähkösauna ja usein onkin (minulla on sellainen) Ja kuivanmaan omakiåotitalosauna voi olla puusauna, ja usein onkin (on minulla sellainenkin). Lisäksi joillain ihmisillä (kuten minulla) on mökillä kaksi tai kolme saunaa, joista osa ona puulämmitteisiä (savupiipulla ja ilman) ja osa sähkölämmiteisiä.

Vierailija
20/26 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli nyt ihmeessä. Meillä ei oo enää minkäänlaista saunaa. Kun tehtiin kylppäriremontti, laitettiin saunan tilalle kodinhoitohuone, eikä kukaan oo kyllä kaivannut saunomista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän