Jos peset ikkunat itse käsin (ilman niitä ikkunapesureita ym) niin miten peset?
Vettä, ämpäri, pesuainetta (mitä?), rätti, lasta? Ikkunanpesusuihke ja paperi? Vai mitä?
Kommentit (46)
Pesen ensin pokat, sitten lasit. Ämpäri, rätti, lasta ja vettä, fairya ja loraus etikkaa.
Etikkaa!
Eikö ihmiset käytä etikkaa? Itse olen iät ajat käyttänyt, enkä suostuisi edes ikkunanpesuun ilman sitä.
Sankoon kädenlämpöistä vettä, pieni pruittaus käsitiskiainetta ja loraus etikkaa. Ikkunoista tulee Ihanan puhtaat ja kirkkaat. Etikkaa ansiosta lasin pinta ikäänkuin hylkii vesipisaroita ja saat vedettyä kuivaimella lasin helposti kristallinkirkkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Nihkeällä Hesarin sivulla.
Ja ikkunasi on sameampi kuin ennen, kun olet lääppinyt ne liat ympäri ikkunoita. Vai onko sulla jemmassa vuosikymmeniä vanhoja Hesareita, joissa on painomusteessa tarpeeksi ammoniakkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nihkeällä Hesarin sivulla.
Ja ikkunasi on sameampi kuin ennen, kun olet lääppinyt ne liat ympäri ikkunoita. Vai onko sulla jemmassa vuosikymmeniä vanhoja Hesareita, joissa on painomusteessa tarpeeksi ammoniakkia?
Muistan ysärillä lukeneeni tuosta sanomalehtikikasta, mutta en koskaan sitä kuitenkaan kokeillut, arvelin vaan että se vain aiheuttaisi sotkua vähintäänkin lehti märkänä alkaa hajota palasiksi.
Käytän pelkkää käsitiskiainetta eikä jää koskaan minkäänlaisia rantuja. Enemmän se on kiinni kuivauslastasta kuin jostain etikasta.