Mun vanhemmat tykkää enempi mun veljestäni ja hänen perheestään
Mä olen nuorempi. Tosin nyt jo keski ikäinen. Veli sosiaalinen ja reipas ja lapset sosiaalisia. Veli töissä. Itse oon introvertti, ei ystäviä,oon eläkkeellä ollut vuosia. Lapset myös introverttejä. Kaikesta huokuu se ettei olla tyytyväisiä muhun. Sanovat latteuksia kuten että syö puuroa aamulla niin jaksat. Kävele päivittäin niin jaksat. Eivät osaa suhtautua muhun muuten kuin neuvoja antamalla. Veljeni on supliikki ja osaa käsitellä heitä. Mulla on tunne myös että mut jätetään varmaan perinnöttä myös.
Kommentit (30)
Miten sä voit olla eläkkeellä, jos oot nuorempi ja veljesi on vielä työelämässä?
Olet keski-ikäinen ja ollut vuosia jo eläkkeellä. Päätellen siitä millaisia ohjeita saat vanhemmiltasi, olet ilmeisesti eläkkeellä mielenterveysongelmien ja jaksamisen vuoksi. Silti sinulla on lapsia, monikossa. Vanhempasi varmaan näkevät sinut ongelmalapsenaan, joka ei ole koskaan saanut elämäänsä lentoon. Jos katsot itseäsi ulkopuolelta, niin voit varmaan ymmärtää että eivät vanhempasi niin tyytyväisiä voi olla. Varmasti halusivat sinulle parempaa.
En osaa sanoa jäätkö vaille perintöä, mutta mitä sillä nyt varsinaisesti tekisitkään? Ei sinun elämääsi muuttaisi, koska olet mielenterveysongelmainen ja eläkkeellä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä voit olla eläkkeellä, jos oot nuorempi ja veljesi on vielä työelämässä?
Varmaan työkyvyttömyyseläke. Olet kai sellaisesta kuullut.
Ymmärrän tunteesi ja ikävä totuus on, että jotkut vanhemmat eivät ole tasapuolisia lastensa suhteen ja suosikkiasetelmat näkyvät ja ymmärrettävästi aiheuttavat pahaa mieltä niistä jotka jäävät vaille positiivista huomiota.
Muista, että olet arvokas sellaisena kuin olet. Sinun vanhempasi ovat pönttöjä ja suosittelen, että otat heihin etäisyyttä jos heidän kanssaan tekemisissä olo aiheuttaa ikäviä tunteita. Kukaan ei kaipaa elämäänsä arvostelevia kommentteja ja vertailua.
Luoja mikä ruikuttaja olet! Vanhemmillasi on täysi oikeus tykätä kenestä haluaa.
Jos vanhempasi päättäisivät tehdä testamentin veljesi hyväksi olet joka tapauksessa oikeutettu lakiosaan, joka menee kaikkien restamenttien edelle. Järkevät vanhemmat eivät tee testamenttia, jos kaikki lapset ovat yhteisiä. Silloin lapset o vat samanarvoisia lain edessä.
Eipä yllättänyt, että supliikista jauhava miesasiamies on mt-eläkkeellä.
Olet persoonana yhtä viehättävä kuin Allu (TM)
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä siis työelämässä vaikka olet älyltäsi ke hi tys vam mai nen?
Miksi vanhempien tasapuolinen tykkääminen itsestä tuntuu keski-ikäisestä tärkeältä asialta?
Vanhemmat on tehneet aiemmin testamentin. Tosin en tiedä sen sisällöstä mitään. Eivät ole kertoneet. Ja niille jotka ihmettelee miksi mua haittaa asia. Niin ehkä teillä ei ole kokemusta olemisesta mustana lampaana. Ette osaa eläytyä asiaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhempien tasapuolinen tykkääminen itsestä tuntuu keski-ikäisestä tärkeältä asialta?
Varmaan siksi, että epätasa-arvo on alkanut jo lapsuudessa ja vaikuttaa koko minäkuvaan. Ap, ei ole sun syysi, että vanhempasi ovat typeriä <3
Kuulostat joltain pikkuvauvalta. Kyse ei ole mistään enemmän - tykkäämisestä, vaan te kumpikin luotte omanlaisen suhteen vanhempiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että epätasa-arvo on alkanut jo lapsuudessa ja vaikuttaa koko minäkuvaan. Ap, ei ole sun syysi, että vanhempasi ovat typeriä <3
Naurettavia nää kommentoijat jotka ei tiedä mistään mitään ja silti ottamassa vahvasti kantaa 😅🤣
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat on tehneet aiemmin testamentin. Tosin en tiedä sen sisällöstä mitään. Eivät ole kertoneet. Ja niille jotka ihmettelee miksi mua haittaa asia. Niin ehkä teillä ei ole kokemusta olemisesta mustana lampaana. Ette osaa eläytyä asiaan.
Ap
Taitaa raha olla tässä se kaikkein oleellisin asia taas...
Minäkin, jos olisin vanhempasi, katuisin ja toivoisin että kuolisit mahdollisimman nopeasti :)
Tuttua on. Ei tule muuttumaan valitettavasti.
Aikuisten lasten ja vanhempien suhde on kuitenkin jo enemmän normaali ihmissuhde kuin se oli silloin kun lapset olivat lapsia. Ei kaikilla vain kemiat kohtaa ja jos näin on niin ei se suhde enää sitten aikuisena voi mitenkään olla niin hyvä ja lämmin jos se oma lapsi tuntuu ihmiseltä jonka kanssa ei viihdy.
Vaikka tämä voi kuulostaa vähän kovalta niin se on se totuus. Et ole vanhempiesi mielestä kovin hyvää seuraa, veljesi taas on. Varmasti he yrittävät olla kummankin kanssa mutta eivät hekään voi loputtomasti vain näytellä että teillä olisi hauskaa yhdessä jos ei ole.
Sinulla on erittäin typerät vanhemmat.