Mun vanhemmat tykkää enempi mun veljestäni ja hänen perheestään
Mä olen nuorempi. Tosin nyt jo keski ikäinen. Veli sosiaalinen ja reipas ja lapset sosiaalisia. Veli töissä. Itse oon introvertti, ei ystäviä,oon eläkkeellä ollut vuosia. Lapset myös introverttejä. Kaikesta huokuu se ettei olla tyytyväisiä muhun. Sanovat latteuksia kuten että syö puuroa aamulla niin jaksat. Kävele päivittäin niin jaksat. Eivät osaa suhtautua muhun muuten kuin neuvoja antamalla. Veljeni on supliikki ja osaa käsitellä heitä. Mulla on tunne myös että mut jätetään varmaan perinnöttä myös.
Kommentit (30)
"Vanhemmat on tehneet aiemmin testamentin."
Kaikella todennäköisyydellä kyse on keskinäisestä testamentista. Monet haluavat tehdä sellaisen jolloin perintö jaetaan käytännössä vasta kummankin vanhemman kuoltua jos lapset eivät vaadi lakiosaansa. Ja vaikka vaativatkin niin saavat vain puolet.
Ap, muista vaatia perinnöstä lakiosa. Sille eivät mahda kukaan mitään.
Aikuisen lapsen tulisi katsoa peiliin, kuinka alkujaan on suhtautunut vanhempiinsa. Oletko arvostellut vanhempiasi, oletko loukannut heitä sanallisesti, hyväksyykö vanhempasi sellaisina kuin he ovat. Vanhemmat kyllä rakastavat kaikkia lapsiaan. Siitä ei ole epäilystäkään.
Kasva aikuiseksi ja ala seisoa omilla jaloillasi, et tarvitse enää vanhempiasi.
Vähän kuulostat raskaalta ihmiseltä, joka vaatii tasa-arvoa, mutta ei kuitenkaan muille anna tasavertaisesti.
Jos vanhempasi edelleen antavat sinulle ohjeita kuin lapsena niin etkö osaa huolehtia itsestäsi? Mieti miten raskaalta se vanhemmista tuntuu.
Luultavasti tässä on tapahtunut se peruskuvio, mikä on näissä perheissä, joiden vanhemmalla/vanhemmilla on narsistisia piirteitä. Tällainen vanhempi usein valitsee ehkä tiedostamattaankin jonkun lapsen kultalapseksi ja jonkun mustalampaaksi. Olet siis ehkä kasvanut ilman rakkautta ja siksi myös oireilet, etkä ole päässyt kukoistamaan elämässä. Pahinta mitä voit tehdä on olla edelleen kerjäämässä rakkautta perheeltä, joka ei halua sitä sinulle antaa. Sinun on löydettävä yhteisö muualta (oma, perhe, ystävät, seurakunta yms.) Testamentin osalta tyydy lakiosaan ja lakkaa miettimästä sitä. Mieti, miten sinä itse voit tehdä elämästäsi mahdollisimman hyvää riippumatta siitä, mitä perheesi ajattelee/tekee.
Osoita jotenkin ettet ole reppana, jos et halua reppanan kohtelua. Et voi mennä introverttiuden taakse, jos välit vanhempiin ovat huono. Ei se ole mikään syy mihinkään.
Veljellä on hommat kuosissa ja sulla ei vissiin. Eikö tuo nyt ole ihan loogista, että mielummin vietetään aikaa sen asioiden parissa jotka ei masenna kaikkia.
Olisko niin, ettei ap ole kuunnellut vanhempiaan ja sen takia on mokaillut elämässä? Ilmeisesti heiltä tulee paljon viisaita neuvoa kuten juuri nuo terveellinen syöminen ja päivittäinen kävely. Ap vaikuttaa masentuneelta ja syyttelee toisia, eikä edes ymmärrä, että vanhemmat yrittävät auttaa häntä. Mikset vaan tottele vanhempiasi?
Kyllä ne vanhemmatkin osaavat ns. luoda suhdetta aikuiseen lapseen esimerkiksi käymällä vain toisen aikuisen lapsen ja heidän lasten luona. Oikein kehutaan tällä. Toisen luona ei käydä koskaan kutsuista huolimatta. No kutsut loppuvat jossain kohtaa.