Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (20087)

Vierailija
19921/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikon sanomiset alkuhuuman puutteesta kuulostivat vielä kolkommilta kuin oli spoilattu, kun sanoi, että jotain jäänyt suhteessa väliin."

Ei ole kolkkoa, ihan normaalia. Ei kuukaudessa välttämättä tule isoa huumaa, tämä voi hyvinkin olla vielä edessä. JOS masennustaustainen Mikko edes pystyy sellaista koskaan kokemaan, välttämättä ei pysty. Ja sitten pitää vain hyväksyä että se kokemus jää ikuisesti väliin.

Olennaista tuossa on se, jos ihminen myöhemmin kokee pitkässä suhteessa, että on jäänyt jostain paitsi. Sitä itse kuulostelin hieman (olen eri kuin lainaus), kun se voi tunnetusti aiheuttaa kriisejä myöhemmin. Suhteen pitäisi mieluiten kuitenkin tuntua siltä että on voittanut lotossa ja saanut kaipaamansa, ettei jää ikäänkuin toinen jalka ovenrakoon tai laukea joku keski-iän kriisi. Eikä niin, että no kyllä tää on hyvä kompromissi ja mun pitää o

Ymmärrän.

Mutta mitä jos ihminen on vähän tunnevammainen, eikä pysty koskaan tuntemaan vaikka suuria huumantunteita? Kannattaako jäädä yksin, jos jokaisen kanssa kuitenkin käy niin, että tuntee että on jäänyt jostain paitsi? Etsii parannusta tunnevammalleen, vaikkei parane koskaan?

Itse paljon parisuhdetyötä eri ihmisten kanssa tehneenä sanon, että me ihmiset ollaan niin monella tavoin rikkinäisiä. Puoliso ei pysty korjaamaan toista. Rakkaus pystyy paljoon, mutta ei kannata tuudittautua siihen, että vielä löytyy joku, joka parantaa masennukseni tai tunnevammani. Tai ahdistuksen, huonon itsetunnon, kiintymyssuhdeongelmat ym. 

Väitän, että raatorehellisesti ajatellen jokainen jää parisuhteessa jotain vaille. Pitää punnita, ollaanko plussan puolella, mutta kukaan ei saa kaikkea.

Vierailija
19922/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa häissä: Kiva et meillä on sama juttu tän läheisyyden kanssa et vaatii aikaa ennen ku päästää toisen lähelle. Hääkuvaus tuntu omituiselta ku piti niin lähellä olla vaikkei tuntenut toista yhtään. Karmeet noi siniset hiukset.

Elisa häämatkalla: Tässä on ohjekirja musta ja pari valokuvaa. En muuten tykkää tosta korusta minkä annoit.

Elisa häämatkan jälkeen: Et sitten ole selvitellyt omia traumojas. Mä haluun läheisyyttä enkä tarkoita sillä seksiä. 

Elisa jokaisella kuvauskerralla jatkossa: Mää oon liian fyysinen ihminen sulle. Sää et halua läheisyyttä parisuhteessa. Ei meillä ole edes mitään suhdetta. Ihan sama vaikka en saanut sulta seksiä. Et olis kelvannut siltikään.

Olen ehkä ollut montaa mieltä Elisasta, mutta se että huusi Matille kaksikin kertaa "sä et pysty edes sanoon sitä sanaa!!" (Seksi) häiritsee isosti. Tämä osuu johonkin itselle loukkaavaan kohtaan, koska en itsekään siitä sanasta puhu. Asiat kun tapahtuu omalla painollaan, ne tapahtumat etenee ja toiminta tulee päällimmäiseksi. En siinä halua mitään analysointia mitä toimintaa olemme toimittamassa enkä varsinkaan suostumuksien kyselyä. Jos ei huokailuista kuule, että toinen haluaa niin ollaan äkkiä yliselittelyssä / halkianalysoimassa.

Seksistä sanana muistan puhuneeni paljonkin, vasta vähän ennen eroa, kun käytiin pariterapiassa. Seksi sitä seksi tätä, tappaa herkän toiminnan kun se aihe puhutaan auki. Jälkikäteenvoi sanoa: siitä puhe mistä puute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19923/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapset... Vuorotyö... Välimatka..." Kaikenlaisia tekosyitä sitä löytyi Jannella, tanssii aiheen ympärillä. Todellinenhan syy oli se, ettei Katrin ulkonäkö vaan viehättänyt eikä syntynyt vetovoimaa häneen. Sitä ei kuitenkaan voi sanoa. 

Vierailija
19924/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todella ihastunut, niin ne lapset tai välimatka ei haittaa. Ei edes se vuorotyö. 

Vierailija
19925/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa yritti hyökätä vielä loppukeskustelussakin Matin kimppuun. Hienosti Matti iski takaisin ja selvensi selkeästi omia tuntemuksiaan💪 Elisaa selvästi harmitti, kun asiantuntijat komppasivat Mattia. Elisa myös sanoi, että toivoi parisuhdetta jossa voi näyttää herkkyytensä. Niin, no Haloo Mattihan just olisi ollu se!! Niin lämmin, herkkä ja empaatinen ihminen että jos hänen kanssa ei onnistu olemaan herkkä, niin on kyllä naisessa itsessä vika.

Elisa ei kylläkään ole herkkä vaan tunteeton, narsistinen, kovin tuntemani ihminen. 

Ni sä TUNNET hänet?

Vierailija
19926/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapset... Vuorotyö... Välimatka..." Kaikenlaisia tekosyitä sitä löytyi Jannella, tanssii aiheen ympärillä. Todellinenhan syy oli se, ettei Katrin ulkonäkö vaan viehättänyt eikä syntynyt vetovoimaa häneen. Sitä ei kuitenkaan voi sanoa. 

Menisitkö itse sanomaan telkkarissa suoraan? Eikö fiksumpaa juuri ole sanoa näitä käytännön syitä. Myös jos toiseen ei tunne vetovoimaa tai viehätä ei se ole mikään uusi asia. Niin ohjelmassa kuin oikeassakaan elämässä. Ei siitä tarvitse ketään syyllistää. Oikeastaan on aika harvinaista, oli ulkomuoto mikä tahansa. Itselleni ainakin on aika harvat joiden kanssa tunnen vetovoimaa ja viehätystä vaikka ihminen olisi kuinka "sopiva". 

Vierailija
19927/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen VOI olla noin ilkeä kuin tuo Elisa? Siis peittää nyt hääkuvasta puoliso ja todeta, että näin on parempi! (?!) Inhoan tuota hänen tyyliään, jossa ladellaan jotain "totuuksia", kohotetaan kulmia, ja vedetään sitten suu viivaksi. Toistunut useita kertoja tämän sarjan aikana jonkun ilkeän, Mattia mollaavan, kommentin päätteeksi. 

Vierailija
19928/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihminen VOI olla noin ilkeä kuin tuo Elisa? Siis peittää nyt hääkuvasta puoliso ja todeta, että näin on parempi! (?!) Inhoan tuota hänen tyyliään, jossa ladellaan jotain "totuuksia", kohotetaan kulmia, ja vedetään sitten suu viivaksi. Toistunut useita kertoja tämän sarjan aikana jonkun ilkeän, Mattia mollaavan, kommentin päätteeksi. 

Kyllä, samaa mieltä! Mutta vaikka kuinka Elisa mollasi Mattia vielä viimeiseen asti, Matti on se joka selviää ja kävelee tästä voittajana ulos!!💪 Matti saa todennäköisesti vahvuutta itseensä kohdattuaan noin kamalan ihmisen. Kuten sanoikin, että onneksi tuntee itsensä hyvin niin tiesi että Elisa puhuu hänestä p*skaa. Seuraavissa treffeissä ja kohtaamisissa naisten kanssa, tulee varmasti vielä enemmän ymmärrystä lisää kuinka kamala Elisa oli. Ja toisaalta tuntee heti kun se joku tuleva potentiaalinen kolahtaa.

Vierailija
19929/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikkoviiksistä sanoi Elisa etsivänsä. Sdp:n Matias Mäkynen, hänellä on kalapuikko nenän alla. Mites hän?

Ei missään nimessä. Matias Mäkynen on humanisti, kiltti, välittävä ja pehmon oloinen. Ihana tyyppi. Ei Elisa sellaisista tykkää. Mäkynen on samaa maata kuin Matti.

Vierailija
19930/20087 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa on kuin Kummelin sketsistä Satu ja Tuija. Kunnon tragikoominen sketsihahmo kaikkine noita-akka-nirppanokka-maneereineen.

Vierailija
19931/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo hirveetä katsottavaa,Elisa ja Matti samalla sohvalla. On siinä asiantuntijoillakin peiliin katsomisen paikka. Miten Elisa pääs seulasta läpi. Matti varmasti löytää vielä jonkun,mutta Elisa ei kyllä pitkään parisuhteeseen kykene ellei saa muutettua käytöstään. Kun se pelkkä sekaikään ei pitkässä juoksussa ole se number one..

Vierailija
19932/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku, jolla on oikeudet, avata, mitä tässä artikkelissa lukee https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/1b667504-d33b-4981-b387-1348919… ?

Vierailija
19933/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tuo miten hän saa kaikkiin sanomisiinsa jonkun naljaisun Mattia kohtaan antaa kyllä todella epämiellyttävän kuvan. Tästä jollekin kalapuikkomiehelle unelmien nainen 😂

Vierailija
19934/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS kertoo, mitä hakulomakkeessa kysytään ja mitä jätetään kysymättä:

Tällainen Ensitreffit alttarilla -hakulomake todellisuudessa on - Ilta-Sanomat

Järkyttävää, että lomakkeessa ei kysytä lainkaan uskonnosta tai poliittisesta suuntautumisesta. Nämä ovat monille todella oleellisia asioita, joihin liittyy selkeitä mielipiteitä suuntaan tai toiseen. Vaikka asiasta kuinka kysyttäisiin haastattelussa myöhemmin, niin silti mielestäni on liian iso asia hakulomakkeesta pois jätettäväksi.

Itse olen ev. lut. ja usko on minulle tärkeä asia. Minulle olisi kynnyskysymys, jos kumppaniksi olisi valittu kirkkoon vihamielisesti suhtautuva ateisti (ja samoin hänelle kynnyskysymys olisi minun suhtautumiseni uskoon). Sama poliittisten vakaumusten kanssa: harva haluaa kumppania, joka on poliittisesti täysin eri linjoilla kuin itse olet. Ja kyllä siitä nyt vaan voi päätellä paljonkin ihmisen muista elämänarvoista, onko esim. Perussuomalaisten, Vihreiden tai Kokoomuksen kannattaja.

En ihmettele, että metsään mennään, jos poliittisen suuntautumisen kaltaiset isot asiat jäävät kysymättä ja sitten keskitytään joihinkin lillukanvarsiin. Ja paljon kertoo sekin, ettei tuotanto kerro hakijamääristä mitään. Hakijoita ei varmasti ole paljon (kyllä sanoisivat, jos parit muodostettaisiin tuhansista hakijoista) ja parit muodostetaankin pienestä joukosta. Siinä myös yksi syy, miksi homma ei toimi.

Vierailija
19935/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella ihastunut, niin ne lapset tai välimatka ei haittaa. Ei edes se vuorotyö. 

Ei niin. Toisaalta, miksi pitäisi olla "todella ihastunut" ? Eikö ihastunut riittäisi?

Vierailija
19936/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ohjelma on lopussa, kun Elisan käytös vaan muuttuu entistä karmeammaksi, hääkuvan kommentointi osoitti kuinka ilkeä, tunteeton ja kylmä hän on. Inhottavasti vääntelee naamaansa ja on kyllä mestari luomaan negatiivista energiaa ympärilleen. Mattihan ymmärsi jo alkumetreillä, että ovat aivan liian erilaisia ihmisiä minkäänlaiseen parisuhteeseen. Elisan olisi kannattanut jättää tämä ohjelma väliin, nyt voi olla vielä entistäkin hankalampaa löytää kumppania itselleen....

Vierailija
19937/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuukaudessa välttämättä tule isoa huumaa, tämä voi hyvinkin olla vielä edessä. JOS masennustaustainen Mikko edes pystyy sellaista koskaan kokemaan, välttämättä ei pysty. Ja sitten pitää vain hyväksyä että se kokemus jää ikuisesti väliin.

tuo on muuten hyvä pointti, että jos on joskus käyttänyt tai käyttää nykypäivänä masennuslääkettä, niin se aiheuttaa sellaisen aivovaurion, että ei kykene tuntemaan syviä romanttisia tunteita. Siitö on ollut juttuja iltapäivälehdissä viime vuosina.

Vierailija
19938/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, että lomakkeessa ei kysytä lainkaan uskonnosta tai poliittisesta suuntautumisesta. Nämä ovat monille todella oleellisia asioita, joihin liittyy selkeitä mielipiteitä suuntaan tai toiseen. Vaikka asiasta kuinka kysyttäisiin haastattelussa myöhemmin, niin silti mielestäni on liian iso asia hakulomakkeesta pois jätettäväksi.

Itse olen ev. lut. ja usko on minulle tärkeä asia. Minulle olisi kynnyskysymys, jos kumppaniksi olisi valittu kirkkoon vihamielisesti suhtautuva ateisti (ja samoin hänelle kynnyskysymys olisi minun suhtautumiseni uskoon). Sama poliittisten vakaumusten kanssa: harva haluaa kumppania, joka on poliittisesti täysin eri linjoilla kuin itse olet. Ja kyllä siitä nyt vaan voi päätellä paljonkin ihmisen muista elämänarvoista, onko esim. Peruss

Niin, esumerkiksi vanhempiensa siivouskomerossa asuva Hai. Mikä oli hänen uskontonsa ?

Pituutta ja panoa kysytään.  Sitten otetaan Henni ja Janne. He muuten olisivatkin olleet sopiva pari. Paitsi saaliksi olisi käynyt mahdollisia lapsiaan geeniperimän vuoksi.

Vierailija
19939/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ev. lut. ja usko on minulle tärkeä asia. Minulle olisi kynnyskysymys, jos kumppaniksi olisi valittu kirkkoon vihamielisesti suhtautuva ateisti (ja samoin hänelle kynnyskysymys olisi minun suhtautumiseni uskoon). Sama poliittisten vakaumusten kanssa: harva haluaa kumppania, joka on poliittisesti täysin eri linjoilla kuin itse olet. Ja kyllä siitä nyt vaan voi päätellä paljonkin ihmisen muista elämänarvoista, onko esim. Peruss

En usko että noista asioista saa kysellä, sama juttu kuin työpaikkahaastattelussa. Ne asiat on pakko selvittää jotenkin muuten.

Vierailija
19940/20087 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä erikoinen jakso. Mikon kommentit oli villejä, en edes itse nuorena taajaan poikaystäviä vaihtaneena ajatellut, että jossain on aina se komeampi ja rikkaampi ja fiksumpi, vaan että ongelmat on ylitsepääsettömiä ja siksi erotaan. Ei siksi, että jossain on jokin kuvitteellinen hahmo. Tinder-kulttuurissa tietenkin on tuollainen ajattelutapa varmaan, mutta se onkin vain osan ihmisistä harrastus.

hyvä pointti. itse ainakin olen saanut useita kertoja pakit, kun mies on ajatellut: "mä kuitenkin taidan jatkaa paremman naisen etsimistä". Silloin kun oli parikymppinen eikä ollut deittisovelluksia, mun poikaystävä jätti minut puolen vuoden seurustelun jälkeen sanoen: "Voisin koittaa yrittää löytää parempaa seuraa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi