Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (20097)

Vierailija
19441/20097 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun koko sarja on jo kuvattu niin kaikkea hyvää jokaiselle osallistujalle. Televisiossa oleminen lisää näkyvyyttä sen verran paljon, että aivan varmasti jossakin päin Suomea löytyy katsoja joka syttyy jokaisesta osallistujasta. Heille kaikille löytyy se oma sopivin kumppani ennemmin tai myöhemmin. Toivon Iinalle ja Mikolle pitkää ja rakkaudentäyteistä suhdetta.

Vierailija
19442/20097 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihmisen aivo kehittyvät aina kahteenkymmeneen, jopakolmeenkymmeneenkin ikävuoteen asti. Aikuiselta sopii vaatia parempaa ymmärtäväisyyttä jua kärsivällisyyttä kuin peruskoululaiselta. - Jos minulle (äidille) olisi uusi tuttavuus soittanut töihin ja valittanut lapsistani, niin olisin kovasti pahastunut ja ihmetellyt epäkohteliaisuutta. Myrsky vesilasissa, kärpäsestä härkänen. Huono alku suhteelle."

On meissä ihmisissä eroja. Itse sanoisin, että keskustellaan asiasta porukalla. Jokainen saisi kertoa oman kantansa ja miettiä, miten asiaa voisi helpottaa vai voisiko sitä. Sovituista pidettäisiin kiinni ja kaikilla olisi hyvä olla.

Uusi kumppani ehdokas tulee käymään ensimmäistä kertaa ja heti ensimmäisen yön jälkeen pitäisi pitää lastenkin kanssa palaveri, jossa porukalla mietitään kuinka juuri tämän vieraan tahto toteuu Näin sitä suhde voikin

Uusi kumppani ehdokas tulee käymään ensimmäistä kertaa ja heti ensimmäisen yön jälkeen pitäisi pitää lastenkin kanssa palaveri, jossa porukalla mietitään kuinka juuri tämän vieraan tahto toteuu Näin sitä suhde voikin alkaa. Ei vaan. Talo elää tavallaan vieraat kulkee ajallaan 

.....mistä päin Suomea olet? Minä asun Tampereella ja minulle on opetettu, että vieraita kunnioitetaan kuin kuninkaallisia. Sitten jos jäävät pidemmäksi aikaa, se on eri asia. Vanhemmat minulla ovat Satakunnasta ja Pirkanmaalta. Olet ilmeisesti Kainuusta tai jostain missä ihmisiä ei ole, eikä heitä ole opittu arvostamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19443/20097 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Ei vaan. Talo elää tavallaan vieraat kulkee ajallaan.''

No jos tämä on asenne, niin ehkä kannattaisi miettiä, ovatko uusperhesäädöt välttämättömiä. Voisi vaikka keskittyä vähän pidempään lapsiin, eikä heti olla haku päällä, tai sitten voi tapailla uutta kumppania lapsivapaina aikoina tämän kämpässä, jossa on puolestaan kumppanin omat säännöt.

Vierailija
19444/20097 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äidin uusi miesystävä lähettäisi ensimmäisen äidin luona viettämänsä yön jälkeen äidille töihin aamupäivällä viestin, jossa moittisi äidin lasten pitäneen aamulla liikaa ääntä ja näin häirinneen miehen unta. Luuletteko äidin pitävän tätä hyvänä asiana ja hyvänä merkkinä mahdollisesti alkavassa suhteessa. Epäilen, että äiti loukkaantuisi paljon enemmän kuin tämä Janne. 

Huomaa kyllä, että kausi on ollut tylsistä tylsin, kun tästäkin vielä pitää jauhaa! Eikä edes tiedetä, mitä siinä viestissä on sanottu ja miten, millä fiiliksin ja ajatuksin.

Voi luoja.

Vierailija
19445/20097 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kumppani ehdokas tulee käymään ensimmäistä kertaa ja heti ensimmäisen yön jälkeen pitäisi pitää lastenkin kanssa palaveri, jossa porukalla mietitään kuinka juuri tämän vieraan tahto toteuu Näin sitä suhde voikin alkaa. Ei vaan. Talo elää tavallaan vieraat kulkee ajallaan 

Jos sinusta jokainen keskusteluhetki on palaverointia, niin mikäs siinä. Meidän perheessä se on tapa tuoda jokaisen kanta julki ja antaa pienimpienkin huomata, miten aina voi hyvällä joustaa, jutella, esittää ratkaisumalleja ja tulla vastaan. Kun jokainen toimii niin, on kaikilla mukavampi olla.

Meillä tuo aamutilanne olisi ratkennut juurikin keskustellen. Lapset olisivat miettineet, miten voivat jatkossa toimia hiljempaa ja aikuiset olisivat pohtineet omalta osaltaan, miten voivat toimia fiksummin tilanteessa. Päälle halit ja jotain kivaa yhteistä puuhaa.

Vierailija
19446/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tämä on asenne, niin ehkä kannattaisi miettiä, ovatko uusperhesäädöt välttämättömiä. Voisi vaikka keskittyä vähän pidempään lapsiin, eikä heti olla haku päällä, tai sitten voi tapailla uutta kumppania lapsivapaina aikoina tämän kämpässä, jossa on puolestaan kumppanin omat säännöt.

Kun asenne on se, että minä minä minun tarpeet aina ensin. Olkaa hiljaa, kun minä olen tullut käymään. Leikkaa heti nurmikko ja kanna multasäkit, kun tulet ekalle vierailullesi. Silloin kannattaa vain keskittyä koirien äitiyteen. 

Vierailija
19447/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos minulle (äidille) olisi uusi tuttavuus soittanut töihin ja valittanut lapsistani"

Hetkinen, nyt sinne töihin jo soitettiinkin? Nämä tarinat elää ihan omaa elämäänsä :D

Vierailija
19448/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihmisen aivo kehittyvät aina kahteenkymmeneen, jopakolmeenkymmeneenkin ikävuoteen asti. Aikuiselta sopii vaatia parempaa ymmärtäväisyyttä jua kärsivällisyyttä kuin peruskoululaiselta. - Jos minulle (äidille) olisi uusi tuttavuus soittanut töihin ja valittanut lapsistani, niin olisin kovasti pahastunut ja ihmetellyt epäkohteliaisuutta. Myrsky vesilasissa, kärpäsestä härkänen. Huono alku suhteelle."

On meissä ihmisissä eroja. Itse sanoisin, että keskustellaan asiasta porukalla. Jokainen saisi kertoa oman kantansa ja miettiä, miten asiaa voisi helpottaa vai voisiko sitä. Sovituista pidettäisiin kiinni ja kaikilla olisi hyvä olla.

Uusi kumppani ehdokas tulee käymään ensimmäistä kertaa ja heti ensimmäisen yön jälkeen pitäisi pitää lastenkin kanssa palaveri, jossa porukalla mietitään kuinka juuri t

Ja nyt on tärkeää kirjoittajan kotiseutu ja että onko edes nähnyt muita ihmisiä lapsena. Minut on kasvattanut Tampereelta tullut äiti. Isä oli liikemies ja yrittäjä. Kyllä meillä näki muita ihmisiä ja heitä vierailikin. Lapsuuttani vietin jo yli 50 vuotta  sitten ja meillä kävi mm isän amerikkalaisia liikekumppaneita, asiakkaita. Yksi halusi aina, että liikeneuvottelut pidetään kotona, vaikka äiti olisi mieluusti lähettänyt porukan ravintolan kabinettiin. Yötä eivät tietenkään meillä olleet. Sen verran muutenkin meille sanottiin, että älkää alkako lapset riitelemään keskenänne ja tietysti pysyttiin poissa tiloista, joissa neuvottelut käytiin tervehtimiskäynnin ulkopuolella. Nythän ei tässä Katrin vierailussa ole kyseessä mikään kuninkaallinen vierailu, vaikka sellaista kohtelua hänelle jo täällä ehdotetaankin. Entä mitenkä on sitten se vastaava Jannen ensimmäinen vierailu Katrin luona. Saiko tämä vieras kuninkaallisen vastaanoton. Se vastaanotto oli emännän taholta pikimminkin kuningatar sai itselleen rengin. Kanna multasäkit, leikkaa nurmikko heti. Jos teiniprinsessa vähän heräsi aamukahdeksalta nuorempien tyttöjen ääniin, niin prinsessa olisi saanut jatkaa uniaan muiden lähdettyä. Ei lapsien kanssa suinkaan tarvitse tai edes ole syytä käydä neuvotteluja satunnaisen tyttöystäväkokelaan kanssa ennenkuin suhde on vakavammalla pohjalla. Silloin tottakai on syytä yhteensovittaa elämistä. Mutta nyt tyyliin talo elää tavallaan vieraat kulkee ajallaan. 

Vierailija
19449/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos minulle (äidille) olisi uusi tuttavuus soittanut töihin ja valittanut lapsistani"

Hetkinen, nyt sinne töihin jo soitettiinkin? Nämä tarinat elää ihan omaa elämäänsä :D

Joku oli sen verran muuttanut, että Katrin viestin sijaan uusi tuttavuus oli soittanut. Eihän tuo oli suuri muutos. Asiasisältö kuitenkin sama 

Vierailija
19450/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä asia koko tässä kaudessa oli se, että Tampere oli pääosassa. Loppukeskustelutkin näytettiin mun lähellä Hiedanrannan kartanon pihassa. 

Tajuskohan toi Elisa yhtään omaa itsekeskeisyyttään jos katsoi jaksot?

Vierailija
19451/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta jokainen keskusteluhetki on palaverointia, niin mikäs siinä. Meidän perheessä se on tapa tuoda jokaisen kanta julki ja antaa pienimpienkin huomata, miten aina voi hyvällä joustaa, jutella, esittää ratkaisumalleja ja tulla vastaan. Kun jokainen toimii niin, on kaikilla mukavampi olla.

Meillä tuo aamutilanne olisi ratkennut juurikin keskustellen. Lapset olisivat miettineet, miten voivat jatkossa toimia hiljempaa ja aikuiset olisivat pohtineet omalta osaltaan, miten voivat toimia fiksummin tilanteessa. Päälle halit ja jotain kivaa yhteistä puuhaa.

Sivusta: mutta meillä on ollut tapana kunnioittaa toisten unta, etenkin vieraan. Minusta Katri toimi ihan oikein sanomalla että meteli häiritsi, mitenkäs muuten sitä asiat muuttuisivat jos vaan hymistellään selän takana? Lisäksi laittamalla viestin Jannelle tilanteen jälkeen, palaute ei kohdistunut lapsiin, vaan Janneen, mikä on oikea osoite. Jannehan on vierailun "isäntä" ja hänen vastuullaan nuo asiat ovat. Janne olisi voinut huomioida Katrin unet ja hoitaa tilanteen fiksusti, mutta ei tullut ajatelleeksi asiaa. Ei siinä mitään, kaikenlaista sattuu. Kenties Janne ja lapset juttelivatkin asiasta, kukapa tietää?`Videoista käy ilmi kyllä se, että Katri ei tainnut enää Jannelle tulla kylään. 

Vierailija
19452/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: mutta meillä

Katri valitti heti ensimmäisen aamuna häiriintyneensä lasten äänistä. Että mitä tämä nainen ajatteli, kun laittoi vieraansa heti töihin multasäkkien kantoon ja nurmikkokin olisi pitänyt leikata nimenomaan heti.  Katrilla ei ole minkäänlaista ymmärrystä vaikka lapsia kohtaan ja kaikki on vain minäminä. Janne sanoi kameralle ettei pitänyt Katrin lähettämästä viestistä, jossa valitti hänelle tyttäristään. Ei kukaan äitikään pitäisi, jos mies lähettäisi hänelle viestin, jossa valittaisi äidin lapsista. 

Vierailija
19453/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äidin uusi miesystävä lähettäisi ensimmäisen äidin luona viettämänsä yön jälkeen äidille töihin aamupäivällä viestin, jossa moittisi äidin lasten pitäneen aamulla liikaa ääntä ja näin häirinneen miehen unta. Luuletteko äidin pitävän tätä hyvänä asiana ja hyvänä merkkinä mahdollisesti alkavassa suhteessa. Epäilen, että äiti loukkaantuisi paljon enemmän kuin tämä Janne. 

Huomaa kyllä, että kausi on ollut tylsistä tylsin, kun tästäkin vielä pitää jauhaa! Eikä edes tiedetä, mitä siinä viestissä on sanottu ja miten, millä fiiliksin ja ajatuksin.

Voi luoja.

Olen eri, mutta totuushan tuo on. Ohjelmassa sitä paitsi nähtiin paljon pahempiakin loukkaantujia hyvin paljon pienemmistä ja pinnallisemmista syistä.

Vierailija
19454/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuo aamutilanne olisi ratkennut juurikin keskustellen. Lapset olisivat miettineet, miten voivat jatkossa toimia hiljempaa ja aikuiset olisivat pohtineet omalta osaltaan, miten voivat toimia fiksummin tilanteessa. Päälle halit ja jotain kivaa yhteistä puuh

No jos niiden oli tarkoitus laittaa pihaa niin toki multasäkit kuuluu asiaan? Muistaakseni siinä oli kyllä ensin kaupoilla käyntiä ja muuta, tuskin nyt ihan ensiksi Jannelle multasäkkejä osoitettiin? Muistan kyllä että Janne toi kukkia ja koirille lelun ja turisivat niistä kun Katri laittoi kahvia.

Siinä olen samaa mieltä että Katri on reippaasti nopea tempoisempi kuin Janne ja se luo tuon ongelman, lisäksi Katrin kommunikaatio on vilkkaampaa ja monisanaisempaa. Katri selvästi tarvitsee enemmän "sanoja" ja keskustelua ja nopeampaa reagointia ja nuo eivät ole Jannen vahvuuksia. Ei ole kummankaan vika eivätkä nuo ole mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia, jos vain kiinnostusta muuten riittää. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ehkä riitä.

Molemmat ovat ilmaisseet asiasta jokseenkin samalla tavalla, toisessa on asioita joista tykkää, mutta haasteiden ja positiivisten puolten suhde on kuitenkin huono. (Tarkoitan, että haasteita on sen verran paljon, että posiitiviset puolet eivät kompensoi riittävästi.)

Vierailija
19455/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan aina ollut aivan selvää, että lähden hipihiljaa töihin jos joku asunnossa nukkuu. Tilanne, jossa vieras nukkuisi samassa huoneessa kuin minä juttelisin lasteni kanssa täysin normaalisti, olisi niin absurdi ettei ikinä tapahtuisi. Varmasti meistä ääntä kuuluisi, mutta aivan takuulla edes yrittäisin sitä hillitä. 

Vierailija
19456/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.

Olen eri, mutta totuushan tuo on. Ohjelmassa sitä paitsi nähtiin paljon pahempiakin loukkaantujia hyvin paljon pienemmistä ja pinnallisemmista syistä.

Tähän kauteen olisi todellakin tarjottu sitä Aussi-tyylistä kovistelua asiantuntijoilta. Olisin halunnut päästä perille mitä Julian ja Artun välillä oikeasti tapahtui ja Elisakin olisi tarvinnut vähän kuria.

Vierailija
19457/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku jaksaa vinkua multasäkeistä :D Voi luoja, onhan se nyt ihan maailmanloppu, kun Janne on joutunut kantamaan pari multasäkkiä! Tai olis pitänyt ajaa muutaman neliön nurmikko.  Mahtaako mies toipua ikinä tuollaisesta kohtelusta. 

Kyllähän Katrikin teki Jannelle ruuat, ja synttärikakunkin, kun oli Jannella käymässä. Olisko näiden pitänyt vain istua siellä sohvalla ja olla tekemättä mitään??

Eiköhän näiden suhde kaatunut ihan muuhun, kuin noihin multasäkkeihin. 

Ja lapsille ei käy mitenkään, vaikka heidät opetetaan ottamaan toiset ihmiset huomioon ja esim olemaan yhtenä aamuna hiljempaa, kun talossa on vieras, joka nukkuu. Ihan peruskohteliaisuutta toista ihmistä kohtaan. Meillä tuo asia on opetettu lapsille ja ei ole ollut vaikeuksia heidän sitä tajuta.

Jos ollaan itse yökylässä ja herätään aikaisemmin, pyritään olemaan hiljaa, että talonväki saa nukkua tai jos ollaan kotona ja meillä on yökylässä porukkaa joka nukkuu pitempään, annetaan vieraille nukkumisrauha. 

Ei ole niin vaikeata, että pitää pelihousut repiä, jos joutuu jonkun toisen ihmisen ottamaan joskus huomioon. Tuokaan tilanne ei varmaan tule tuossa perheessä ihan lähiaikoina toistumaan. 

Ja se asunto nyt oli auttamattoman pieni, että sinne olisi voinut ketään edes yökylään kutsua, kun kerran lapset siellä oli. 

Vierailija
19458/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.

Jo se, että ylipäätään lähettää lasten isälle viestin töihin, jossa moittii lasten pitäneen liikaa ääntä ja ettei pystynyt nukkumaan, on tarpeeksi outo ja itsekäs. Kun henkilö olisi pystynyt nukkumaan ollessaan yksin asunnossa päivällä. Onhan hänellä itsellään koirat, joita todennäköisesti joutuu käyttämään aamulla ulkona ja sitten jatkamaan nukkumistaan

Vierailija
19459/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asenne on se, että minä minä minun tarpeet aina ensin. Olkaa hiljaa, kun minä olen tullut käymään. Leikkaa heti nurmikko ja kanna multasäkit, kun tulet ekalle vierailullesi. Silloin kannattaa vain keskittyä koirien äitiyteen. 

Olisko pitänyt istua sohvalla koko aika? vai miten?

Vierailija
19460/20097 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan aina ollut aivan selvää, että lähden hipihiljaa töihin jos joku asunnossa nukkuu. Tilanne, jossa vieras nukkuisi samassa huoneessa kuin minä juttelisin lasteni kanssa täysin normaalisti, olisi niin absurdi ettei ikinä tapahtuisi. Varmasti meistä ääntä kuuluisi, mutta aivan takuulla edes yrittäisin sitä hillitä. 

Olet tosi kohtelias ja huomaavainen. Hieno piirre ihmisessä.