Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (18761)
Mitähän Elisan ja Matin häämatkalla tapahtui? Tiedetään kyllä, mitä ei tapahtunut, mutta on täytynyt olla tosi vaivaannuttava ja kiusallinen reissu.
Vierailija kirjoitti:
Matti säilytti hyvin kontrollin ja vastaili asiallisesti Elisan tylytykseen. Kuka tekee itsestään manuaalin🤭
No olihan se manuaali ihan hauska juttu ja olisi ollut mukava aihe viinilasillisen äärellä yhdessä keskustellen, mutta että se piti nostaa esille isona asiana, on täysin naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Se Elisan itsestään tekemä manuaali on aika iso varoitusmerkki: tietää olevansa hankala ihminen, mutta ei halua tehdä mitään asian korjaamiseksi, vaan vaatii, että muut mukautuvat hänen tarpeisiinsa ja oikkuihunsa 100%. Missään tapauksessa ei mene vastapuolta puolitiehen vastaan. Toisaalta hyvä, että ainakin selvästi varoittaa siitä, kuka todellisuudessa on.
Kyllä!! Voitaisko kysyä myös asiantuntijoiden mielipidettä tähän manuaaliin? Mitä se kertoo ihmisestä että tekee tuollaisen ja oikeasti odottaa että hänen oikkuihinsa mukaudutaan?
Vierailija kirjoitti:
En ole seurannut jaksoja niin tarkkaan, mutta mitä siinä manuaalissa luki? Vai onko edes kerrottu?
Mitäpä väliä. Elisa on sen kirjoittanut itsestään ja koska hän ei tunne itseään, niin täynnä höpönlöpön tekstiä.
Voisiko joku kertoa mitä tuo nykyään jatkuvasti hoettu haastaminen on? Riitelyäkö nykyajan ihmiset niin kovasti kaipaavat?
Matti nimenomaan haastoi Elisan olemaan maltillisempi seksin suhteen. Siitä Elisa ei kuitenkaan tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Elisa on tyypillinen epävakaa persoona. Diagnostisesti epävakaus tulee näkyä kiintymyssuhdevaikeuksina ja/tai tunnesäätelyvaikeuksina (ns borderline). Elisa käyttäytyy niin että pystyy itse lähtemään suhteesta. Usein epävakaiden pahin pelko on että tulee hylätyksi. Hyökkäävä käytös ja ongelmien projisointi itsestä ulos ja yleensä toiseen ihmiseen on vain varhaislapsuudesta opittu selviytymiskeino toistuvan emotionaalisen kylmyyden ja hylkäämiskokemuksien torjumiseksi. Run Matti run!!
Minua käy Elisa sääliksi, koska hänestä juurikin välittyy onneton lapsuus :(
Ei kenenkään kuulu saada kylmyyttä tai hylkäämiskokemuksia vanhemmiltaan, ja nyt näimme, mihin se johtaa ja miten ihmisestä tulee onneton ja hankala sellaisen lapsuuden jälkeen.
Elisan täytyy varata aika psykiatrille, hammaslääkäri ei taida riittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa on tyypillinen epävakaa persoona. Diagnostisesti epävakaus tulee näkyä kiintymyssuhdevaikeuksina ja/tai tunnesäätelyvaikeuksina (ns borderline). Elisa käyttäytyy niin että pystyy itse lähtemään suhteesta. Usein epävakaiden pahin pelko on että tulee hylätyksi. Hyökkäävä käytös ja ongelmien projisointi itsestä ulos ja yleensä toiseen ihmiseen on vain varhaislapsuudesta opittu selviytymiskeino toistuvan emotionaalisen kylmyyden ja hylkäämiskokemuksien torjumiseksi. Run Matti run!!
Ei kenenkään kuulu saada kylmyyttä tai hylkäämiskokemuksia vanhemmiltaan, ja nyt näimme, mihin se johtaa ja miten ihmisestä tulee onneton ja hankala sellaisen lapsuuden jälkeen.
Hyviä diagnooseja sieltä. Hienosti! En ole terapeutti, mutta voisin vilkaista..
Mitenköhän Elisa olisi reagoinut jos Matti olisi korottanut ääntään ja sanonut: "pidä sinä akka turpas kiinni, kuka sää luulet olevasi?"
Elisa voisi julkaista manuaalin, olisi joulun myydyin kirja suomalaisessa kirjakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Epävarma ja kypsymätön ihminen kaipaa puolisoa "joka haastaa häntä" Ei tasapainoinen aikuinen ihminen tarvitse ketään asettamaan itselleen rajoja.
Mä koin tuon haastamisen vähän toisin. Siis sellaisena, että kumpikin haastaa toistaan ja itseään kasvamaan ihmisinä.
Elisakin kuitenkin jollain tasolla tajuaa olevansa haastava ihminen. Yleensä ihmiset tapaavat ajatella, että haluavat toisen haastavan jollain melko mukavalla tavalla, ja sitten kun se yhteiselo onkin haastavaa, se ei ollutkaan sitä kivalla tavalla ja joillain mattoveitsi viuhahtaa. Toiset ovat kykeneviä oikeasti kehittymään, mutta ei se helppoa ole kenellekään.
Eipä nuo Iina ja Mikko kyllä kovin onnelliselta näytä tässä 6kk kuvausten jälkeen -jaksossa. Jotenkin surullisen näköisiä, varsinkin Iina.
Miksei Elisa ollut päätösjaksossa?
Mä mietin että jos Elisa tiedostaa noin hyvin omat heikot kohdat ja sen mitä tarvitsee, että pystyy ihan manuaalin kirjoittamaan niin eikö hän sitten pystyisi eri tilanteissa ihan omin sanoin kommunikoimaan asioista. Muistan itse selittäneeni että en todellakaan ymmärrä kun sanot x että tarkoitat y ja muita parisuhteen alun kompastuskivi. Ei tullut mieleenkään tehdä manuaalia että lue tuosta.
Se on myös tavallaan tapa pestä omat kädet vastuusta parisuhteen asioista. Ohjeet on annettu joten jos menee pieleen, niin ei ole Elisan vika.
Itse luulin manuaalia hassutteluksi ja niin taisi luulla Mattikin. Erikoinen tapa lähestyä asiaa, Elisa vaikuttaa niin sanavalmiilta ja itsevarmalta että on vaikeaa ymmärtää että hänen tarvitsisi toimia noin saadakseen asiansa kuultua.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän Elisa olisi reagoinut jos Matti olisi korottanut ääntään ja sanonut: "pidä sinä akka turpas kiinni, kuka sää luulet olevasi?"
Veikkaan että olisi innostunut. Haastetta nääs ;)
Oikeasti: ehkä hän on tottunut saamaan rakkautta kovalla tavalla juuri noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Elisa tullut tänne syyllistämään nyt vanhempiaankin ? Uskon, että on ollut vain pilalle lellitty prinsessa, joka on aina saanut kaiken haluamansa. Mutta syyhän on aina toisissa. Nyt sitten vanhemmissa. Säälipisteitä hakemassa.
Elisa antoi häämatkan ekana aamuna tuon manuaalin. Häämatka kesti kolme päivää. Elisan mukaan häämatkan jälkeen oli jo myöhäistä lukea sitä.
Aika tiukka aikataulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole seurannut jaksoja niin tarkkaan, mutta mitä siinä manuaalissa luki? Vai onko edes kerrottu?
Mitäpä väliä. Elisa on sen kirjoittanut itsestään ja koska hän ei tunne itseään, niin täynnä höpönlöpön tekstiä.
Muutamaan otteeseen tuli kyllä ilmi, että olivat sen käsikirjan kirjoittaneet Päivi ystävättärensä kanssa yhdessä.
Ajattelin et puhuu pyykkikoneesta,mut puhuikin omasta manuaalista,että mies tietää kuinka prinsessaa kohdellaan.
Eiko kaveritkaan uskaltaneet Elisalla mainita et manuaali ei välttämättä ole hyvä veto.Taisi siitä alun alkaen suuttuakin kun ei Matti käyttöohjetta pitänyt tärkeenä.
Voi Matti parka. Itsekin olisin miehenä mennyt kauas huoneen nurkkaan. Kyllä minulle kelpaisi tuollainen Matti. Elisa haluaa jonkun "tuntevan" banditas miehen. Mahdoton yhtälö.