Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (18679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku teistä tosi lihavista vastata: eikö olisi paaaljon helpompi laihduttaa kuin kohdata koko ajan vastaan tulevien ihmisten inhoavia ym. spontaaneja katseita.
Kertoo paljon ihmisen persoonasta jos on tarve katsoa muita inhoten. Ei ole sisäistä kauneutta tai älykkyyttä. Jo pieni lapsi ymmärtää, että ei ole kohteliasta tuijottaa ketään
Itse olen pyöreä nainen, eikä minua ole ikinä tuijotettu tai asiasta huomauteltu. Miesystäviäkin on riittänyt, joskus liiaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun aina haukutaan Mikkoa tunteettomaksi, niin juuri tuossakin Mikko sanoo tajunneensa heti, että tässä on tosi hyvä nainen josta kannattaa pitää kiinni...
MIkä tunne tuohon liittyy? Menettämisen pelko?
Arvostus? Ihastus? Mikko sanoi tuossa jakson lopussa myös (ajoivat jonnekin Iinan kanssa) että hänellä on hyvä olla tässä suhteessa ja haluaa jatkaa suhteessa olemista. Tässä ehkä ilmennetään sitä kiintymystä ja tyytyväisyyttä elämään. Mikko voi olla hiukan ilmeetön, mutta esimerkiksi puhuessaan lapsista Iinan kanssa hänen kasvoilleen levisi pieni hymy, joka minulle kertoo ilon tunteista joita hän kokee ajatellessaan mahdollista yhteistä perhettä.
Joskus pienet mikroeleet ja ilmeet kertovat aika paljon. Esimerkiksi kun Janne heitti ilmoille sen "annetaanko me periksi liian helposti" -kommenttinsa äänestä ja ilmeestä huomasi että Janne ikäänkuin kokosi rohkeutensa sanoakseen tuon, ääni värähti jne. Se ei ollut pelkkä heitto, se oli asia jota Janne ilmeisesti on pohtinut ja jota piti tärkeänä. Veikkaan että Janne olisi saattanut haluta sitten kuitenkin jatkaa, mutta kun ei saanut Katrilta vastakaikua, niin ymmärsi yskän. Janne oikeastaan koko puistokohtauksen ajan antoi vähän tuollaista vibaa. Harmi että se tuli liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän epäluuloinen Mikon ja Iinan tilanteesta ilmaisjakson perusteella. Iina vähän yrittää varovasti ilmaista ihastumista/kiintymystä. Mikko taas on vaan on sanonut, että Iinan kanssa on mukava olla, ei sen enempää sanonut. En tiedä onko vain leikattu, vai onko niin ettei Mikolla ole sen kummempia fiiliksiä. Tuleekohan tästä taas Mikolle rakkaudeton suhde ja Iina saa taas siipeensä. Kun he olivat laiturilla juttelemassa, he eivät näyttäneet ihastuneelta pariskunnalta.
En pidä myöskään siitä, että vielä viimeisessä jaksossakin Mikko sanoi, että Iina osaa olla vaikea ihminen (tjsp). Sanoi kyllä että on itsekin ja että kaikki ovat, mutta silti. Katsojalle Iinasta ei ole välittynyt mitään vaikeutta. Onko se Mikon mielestä vaikeaa, jos ei ole aina myötäsukainen ja mielinkielin? Nyt tarkkana Mikko.
Ainakin jaksossa 11 Iina itse kertoi että hän on kontrolloinut asioita tunteakseen turvaa (siis aiemmissa suhteissaan) ja ajautunut sellaiseksi suorittavaksi huolehtijaksi joka ahdistuu jos kaikki ei mene suunnitellusti. Nyt siis Mikon kanssa ei ole näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku teistä tosi lihavista vastata: eikö olisi paaaljon helpompi laihduttaa kuin kohdata koko ajan vastaan tulevien ihmisten inhoavia ym. spontaaneja katseita.
Kertoo paljon ihmisen persoonasta jos on tarve katsoa muita inhoten. Ei ole sisäistä kauneutta tai älykkyyttä. Jo pieni lapsi ymmärtää, että ei ole kohteliasta tuijottaa ketään
Itse olen pyöreä nainen, eikä minua ole ikinä tuijotettu tai asiasta huomauteltu. Miesystäviäkin on riittänyt, joskus liiaksikin.
Itse olen hoikka ja aina on huomauteltu painosta. En edes tiedä mitä se olisi jos olisin ollut lihava.
Hämmästelin, kun joku media kirjoitti ettei Matti ja Elisa tullut toimeen. Kysehän oli siitä, ettei Elisa tullut toimeen Matin kanssa eikä myöhemmin edes asiantuntijoiden tai muiden parien kanssa. Ihmisillä on ikävä tapa riitatilanteissa tai kiusaamisessa tms, että sanotaan etteivät tulleet toimeen, kun tässäkin tapauksessa vika oli vain ja ainoastaan toisessa osapuolessa eli Elisan käytöksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun aina haukutaan Mikkoa tunteettomaksi, niin juuri tuossakin Mikko sanoo tajunneensa heti, että tässä on tosi hyvä nainen josta kannattaa pitää kiinni...
MIkä tunne tuohon liittyy? Menettämisen pelko?
Arvostus? Ihastus? Mikko sanoi tuossa jakson lopussa myös (ajoivat jonnekin Iinan kanssa) että hänellä on hyvä olla tässä suhteessa ja haluaa jatkaa suhteessa olemista. Tässä ehkä ilmennetään sitä kiintymystä ja tyytyväisyyttä elämään. Mikko voi olla hiukan ilmeetön, mutta esimerkiksi puhuessaan lapsista Iinan kanssa hänen kasvoilleen levisi pieni hymy, joka minulle kertoo ilon tunteista joita hän kokee ajatellessaan mahdollista yhteistä perhettä.
Joskus pienet mikroeleet ja ilmeet kertovat aika paljon. Esimerkiksi kun Janne heitti ilmoille sen "annetaanko me periksi li
Jossain luki että "Katri ja Janne sen sijaan jatkavat tutustumistaan. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoikka ja aina on huomauteltu painosta. En edes tiedä mitä se olisi jos olisin ollut lihava.
Kunpa ihmiset malttaisivat olla kommentoimatta toistensa painoa. Jopa sellainen kohteliaisuus kuin "oletpa hoikistunut, nyt näytät hyvältä" saattaa aiheuttaa ahdistusta (näytinkö sitten ennen pahalta, jos taas lihon niin enkö kelpaakaan?) Itselläni nuorena syömishäiriö, jonka takia kohtukin välillä surkastui. Vieläkin muistan ne monet huomautukset vuosien varrella, enkä hyvällä.
Päätösjaksossa Arttu pidätteli välillä itkua. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän normaalin ihmisen tajuta, millaisen kuvan itsestään antaa ulospäin. Mikähän agenda Elisalla edes oli tässä koko hommassa? Hän oli niin nihkeä ja kuivakka koko ajan. Tiesihän hän, että se kaikki taltioidaan ja tulee kaiken kansan nähtäville?
Luuletko, että Trump tajuaa, minkä kuvan antaa itsestään? Jos joku ei ymmärrä häntä, se on vain idiootti.
Vertaatko Elisaa Trumpiin? 🤭
Saattaahan Trump tajutakin, minkä kuvan itsestään antaa, mutta hänestä se on varmaan upea ja ihan super.
Vertaan. Molemmissa on nähtävissä narsistisia toimintatapoja ja emotionaalista taaperoikäisyyttä.
Voitaisiinko jättää poliittinen propaganda tästä ketjusta pois? Jokaisella politiikasta oma mielipide, eivätkä vaalitkaan nyt ole lähellä (edes Suomessa).
Vierailija kirjoitti:
Joutunut narsistin uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin saman. Oliko kyse jännityksestä vai jostain muusta? Siitä mitä hän sanoi, halusiko hän tukea Julian itsetuntoa vai korjailla aiempia sanomisiaan?
Katsoin juuri tämän illan tv-jakson ja ei voi olla totta tuon Elisan jutut :O Siis tuo nainenhan on ihan mielipuoli =( Miten ihmeessä tuotanto ei puuttunut tuohon käytökseen?? Mitä jos joku mies 'sylkisi' jotain naista päin jatkuvalla tykityksellä?? Olen aivan pettynyt ihmisiin.
Ihanat Iina ja Mikko pelasti tämän kauden. Heistä voisi kaikki muut parit ja moni katsojakin ottaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti on kyllä niin helmi!
Ei kyllä kummoinen. Parempiakin löytyy.
Palstan ryhävalaille helmi, mutta eivät vain ymmärrä, etteivät kelpaa, kun ei vetävämpikään pimu kelvannut. Heteromiehelle naisessa tärkeintä on ulkoinen olemus.
Aika kuivakka, nuivakka, hampaat sekaisin ja hirviön luonne, siihen nähden että kuvaat vetäväksi pimuksi.
Isot tissit näkyi kaffepöydässä 😵
Vierailija kirjoitti:
Luulen että deitti-ilmona ohjelma varmaan toimii hyvin monelle osallistujista, veikkaan että Janne, Katri ja varsinkin Matti tulevat halutessaan seuraa löytävän. Toivon että Iinan ja Mikon ei enää tarvitse etsiä.
Arttu, Julia ja Elisa ovat sitten potentiaalisia punalippujen heiluttajia kyllä, Artun ja Julian kohdalla toki riippuu kumman kannalta asiaa tarkistelee.
Julia voisi olla ihan hyvä kumppani, etenkin jos kumppani ei huomauttele ulkomuodosta mitään negatiivista, eikä ole liian hätäinen toimissaan. Sen oikean herran kanssa Juliakin voisi kukoistaa, ja saada positiivisia, vahvistavia ihmissuhdekokemuksia.
Jos Julialle olisi annettu rauhassa etenevä ja kohtelias, hyväsydäminen Matti pariksi, niin olisimme varmasti nähneet hänestä eri puolia. Tai vaikka Mikon tai jopa Jannen parina.
Arttu oli liian höösä Julialle, ja ei heidän energioissa/temperamenteisssa ollut mitään samankaltaisuutta tai en löydä heistä mitään yhteistä. Liian erilaiset elämäntilanteetkin.
Hirviö ei vaivautunut edes paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin oikein miettiä tuota Elisaa ja vähän huolestuin. Ei todellakaan olisi ihme, jos ahdistaisi, varsinkin jos on lukenut tämän palstan runsasta ja (syystä) rankkaa, mutta yleisesti varsin asiallista kritiikkiä.
Täytyy olla aika kova paikka kenelle tahansa, jos koko muu maailma (tai suuri yleisö) pitäisi sinua ilkeänä ja täysin itsereflektioon kyvyttömänä, onnettomana tyyppinä. Ja haukkumaasi puolisoa ihanana. Mahtaa olla aika yksinäinen olo, vielä enemmän kuin aiemmin elämässä.
Miksiköhän Elisa ei hakenut apua ohjelman aikana asiantuntijoilta, kun nyt kertookin yhtäkkiä, että oli ahdistunut koko ohjelman ajan? Ai niin, mutta eihän hän heitäkään yhtään näyttänyt arvostavan.
Toivottavasti saa apua edes jostain, jos kokee sitä tarvitsevansa. En haluaisi olla hänen housuissaan, todellakaan. Kova paikka.
Fiksua ja empaattista pohdintaa sinult
Minulle kyllä kelpaisi suhteessa rauhakseltaan etenevä mies! Matin kaltaisia soisi olla enemmänkin. Monet nykyajan ihmiset tuppaavat olevan turhankin hätäisiä, ja heti pitäisi suunnilleen olla sängyssä tuntemattoman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Elisa ansaitsee tuotannolta ison bonuksen. Kenestäkään ei ehkä ole ohjelman vuosien aikana puhuttu yhtä paljon kuin hänestä. Ihan sama, mitä puhutaan.
Ja uskokaa. Mikko ja Iina eroavat ikävä kyllä melko pian. Pääni pantiksi.
Elisa on jännänainen.
TikiTokissa on niitä laihdutusvideoita before & after. Haluisin nähdä sellaisen taipaleen normaalista -> lihavaksi. Että miten se tehdään. "Today I ate 2 scoops of ice-cream for breakfast. I skipped lunch and ate potato chips. " .....etc