Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16269)
Onko Matti itse sanonut, ettei ole lukenut vai onko se Elisan kuvitelma siksi, ettei Matti toimi ohjekirjan mukaan? Todella itsekeskeinen ja kontrolloiva ajatus koko ohjekirja.
Joku kirjoitti, ettei saisi erota kesken kauden. Sinänsä olen samaa mieltä, mutta kun eivät nämä muutenkaan asu yhdessä ja väkivalta on tekijä, joka oikeuttaa eroon välittömästi.
Elisa on koko ajan jotenkin jännitteinen, kuin valmis sivaltamaan, on kenen seurassa vaan. Voin kuvitella ettei hänen seurassaan ole mukava olla. Tosi ahdistava ihminen, tulee olo että hän pyrkii sanelemaan toisille ehdot ja niiden mukaan on elettävä.
Jakson 11 jälkeen ajatuksia: Elisa on toivoton. Toivoin, että hänen silmänsä avautuisivat tai hän ottaisi jonkun rakentavan palautteen edes käsittelyyn, mutta ei. Jatkaa samaa syyttämistä, syyllistämistä, käskyttämistä, hyökkäyksiä. Hänellä täytyy olla kyllä todella todella huono itsetunto!
Muut kaksi paria käyttäytyivät kaikki minusta erittäin kunnioittavasti ja itsereflektoivasti. Suunta oli selkeästi heidän osallaan parempaan. Erityisesti: Hyvä Janne!
Vierailija kirjoitti:
Onko Matti itse sanonut, ettei ole lukenut vai onko se Elisan kuvitelma siksi, ettei Matti toimi ohjekirjan mukaan? Todella itsekeskeinen ja kontrolloiva ajatus koko ohjekirja.
Joku kirjoitti, ettei saisi erota kesken kauden. Sinänsä olen samaa mieltä, mutta kun eivät nämä muutenkaan asu yhdessä ja väkivalta on tekijä, joka oikeuttaa eroon välittömästi.
Tuskin on lukenut, sillä ei ole missään vaiheessa vaikuttanut Elisasta niin kiinnostuneelta.
Tää kausi ihan floppi.
2 uutta asiantuntija tiimin jäsentä jotka eivät oikeen ymmärtäneet formaattia ja lopputulos sarjassa on tämä, katastrofi. Ei riitä, että yhdistetään ulkonäöllisesti 2 ylipainoista jne. Nää parit on niin toisilleen vääriä, en ymmärrä mitä tiimillä on liikkunut päässä näitä yhdisteltäessä.
Ei menty oikeesti naimisiin niin se ilmeisesti oikeuttaa kevyen ja paskan suhtautumisen sarjan tekoon itse päätähdiltä. Ei ollut sellaista heittäytymistä, et nyt kokeillaan suhde ihan uudella tavalla ja annetaan mahdollisuus jollekin täysin uudelle.
Elisaa ja Arttua ei olisi pitänyt edes päästää koko ohjelmaan!!! Täysin kuvottavaa toimintaa molemmilla!!!
Kukaan pari ei jää yhteen. Jos ens jaksossa joku sanoo kyllä niin ei suhde silti jatku pitkään vaan lopahtaa aika pian.
Mä oon ollut tosi pettynyt siihen, ettei asiantuntijat ole puuttuneet Elisan käytökseen enemmän. Kyllähän häntä olisi tässä pitänyt vähän ravistella miettimään omaa käytöstään.
Toisaalta petyin myös siihen että Arttu on valittu mukaan. Matilla ja Julialla olisi voinut olla parempi tulevaisuus. Olisivat sitten yhdistäneet vaikka Artun ja Elisan jos draamaa haluttiin.
Vierailija kirjoitti:
Elisa ja Matti lopettaneet....
Kohta varmaan myös Janne ja Katri....
En tiedä mitä ajatella. Valinnat huonot vai valittujen todellinen motivaatio huono...
En tiedä minkä verran ohjelmaan hakee.
Toisaalta olen sitä mieltä että kesken ei ohjelmassa saisi lopettaa vaikka ei suhde toimikaan. Ehtii lopettaa sitten ohjelman jälkeen.
Tämä formaatti oli hyvä ja alkuvuosina toimi, en tiedä mitkä seikat vaikuttivat ettei viime vuosina ole enää toiminut...
Ainakin näiden luovuttajien motivaatio on huono. Julia ei edes yrittänyt ja Elisakin totesi jo ensitapaamisella, ettei viehäty Matista ja sen jälkeen hänkin on vaan etsinyt syitä toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauniin, sinisiin hiuksiinsa sopivan lautasen Matti tekikään. Elisan maljakkoa ei näytetty ?
Missä viipyy edelleen Mikon ja Iinan keramiikkapajavierailu ? Ei vaan näy.
Ihanasti rakkautta Mikon ja Iinan välillä Mikon ystävien häissä. Tansiivatkin niin iloisina ja hyvin svengasi kaikin tavoin muutenkin.
Janne se vaan tappaa itsensä ja vieraansa rasvaisilla grilliliharuuillaan. Kammottavaa, kuinka pyöritteli silmiään ystävilleen, kun puhuivat Katrista. Oikea juoppopoppoo kaverinsakin. Ja miten likaisen lasin toi Katrille paljuun. Hyi.
Rasvaista ruokaa on pitänyt Katrin usein syödä, jotta on päässyt noihin mittoihin. Ohjelmassa ei näytä todellista ruokavaliotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa ja Matti lopettaneet....
Kohta varmaan myös Janne ja Katri....
En tiedä mitä ajatella. Valinnat huonot vai valittujen todellinen motivaatio huono...
En tiedä minkä verran ohjelmaan hakee.
Toisaalta olen sitä mieltä että kesken ei ohjelmassa saisi lopettaa vaikka ei suhde toimikaan. Ehtii lopettaa sitten ohjelman jälkeen.
Tämä formaatti oli hyvä ja alkuvuosina toimi, en tiedä mitkä seikat vaikuttivat ettei viime vuosina ole enää toiminut...
Ainakin näiden luovuttajien motivaatio on huono. Julia ei edes yrittänyt ja Elisakin totesi jo ensitapaamisella, ettei viehäty Matista ja sen jälkeen hänkin on vaan etsinyt syitä toisesta.
Julian ei olisi ollut mitään järkeä yrittää Artun kanssa, koska kahden lapsen isä ihan toiselta puolelta Suomea oli jo alusta saakka täysin mahdoton parisuhdeskenaario. Elisa taas ei antanut Matille mitään mahdollisuutta, Elisan olisi pitänyt toimia toisin. Tosin, heidän luonteet on niin tyystin erilaiset, että ei siitä suhteesta olisi lopulta kuitenkaan mitään tullut vaikka Elisa ei olisikaan tyrmännyt Mattia ja syytellyt Mattia koko ajan kaikesta mahdollisesta.
Siis minkälainen ihminen kirjoittaa itsestään jonkin toimintaohjeen, että näin minun kanssa kuuluu sitten tehdä ja olla, ja aidosti suuttuu, kun toinen ei tätä manuaali otakaan todesta ja noudata sitä?
Anteeksi nyt, mutta minusta tämä Elisa ei kuulosta ihan ns. normaalilta.
Miettikää nyt: Tapaisitte miehen treffeillä ensi kertaa ja hän antaisi itse itsestään kirjoittaman käyttöohjeen sinulle sillä ajatuksella, että noudata tätä. Ja suuttuisi, kun et sitten noudattaisikaan. RED FLAG!!!
Mielenkiintoista on ollu nähdä, kuinka väärä ihmissuhde tuo kivoistakin ihmisistä kamalimmat puolet esiin. Moni ihminen on tosi hauska tyyppi yksinään. Sama pätee toiseen suuntaan. Hyvä ihmissuhde oikein korostaa ihmisen hyviä puolia.
Mikkoa ja Iinaa katsellessa tulee mieleen se vanha totuus, että on osattava olla itsensä kanssa, ennen kuin osaa olla toisen kanssa. Noin tasapainoisten ihmisten on todennäköistä saada aikaan toimiva parisuhde. Ihanasti Iina sanoi että ihastus on syventynyt kiintymykseksi ja matkalla rakkaudeksi tms.
Toi Elisa on niiiiin pelottava! Mä juoksisin karkuun. Ihan sama olisinko deittikumppani, työkaveri tai läheinen.
Koko ajan joku käsittämätön rooli päällä ja nuo ilmeet. Tuntuu, että haluaa oikein tarkoituksella olla mahdollisimman pelottavan oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on lukenut, sillä ei ole missään vaiheessa vaikuttanut Elisasta niin kiinnostuneelta.
Oli ensimmäisessä jaksossa kiinnostunut ennen kuin Elisa paljasti karvansa. Oli häissä ihastuneen ja toiveikkaan oloinen, sanoi esim. että ensivaikutelma Elisasta että onpas viehättävä nainen.
Nuo asiantuntijoiden kommentit on kyllä todella outoja ja vähän vaarallisia tällä tavalla heiteltynä ilmaan. Katsoja ei tiedä mihin viitataan ja kenelle mikäkin ohje on. Se Iidan, en nyt muista sukunimeään, kommentti, että jos syyttää muita on aina voimaton, mutta jos etsii itsestään syytä miksi näin on, voi tehdä asialle jotain ja saa voimaannuttua. Tuohan on todella vaarallista vaikka Julian ja Matin kohdalla: ei saa syyttää Arttua siitä mitä tämä sanoo eikä Elisaa siitä, miten aggressiivinen tämä on, vaan etsiä itsestään syytä, että miten tämä tuntuukin minusta pahalta ja mikä vika minussa on, kun ollaan tällaisessa tilanteessa.
Jos jotain muuttaisin, niin ehdottomasti nuo välikommentit asiantuntijoilta. Kanalan tyhjää täynnä oleva sanahelistely oli jopa melkein parempi!
Vierailija kirjoitti:
Siis minkälainen ihminen kirjoittaa itsestään jonkin toimintaohjeen, että näin minun kanssa kuuluu sitten tehdä ja olla, ja aidosti suuttuu, kun toinen ei tätä manuaali otakaan todesta ja noudata sitä?
Miettikää nyt: Tapaisitte miehen treffeillä ensi kertaa ja hän antaisi itse itsestään kirjoittaman käyttöohjeen sinulle sillä ajatuksella, että noudata tätä. Ja suuttuisi, kun et sitten noudattaisikaan. RED FLAG!!!
JEP! Vitsinä ihan hauska, mutta olin kyllä aivan järkyttynyt kun tänään luin jonkun nettilehtijutun, että Elisa oli tosiaan siis suuttunut tästä että Matti ei ollut sitä lukenut. Koska se ei ollutkaan häneltä mikään vitsijuttu.
Tuo nainen on todella pahasti nepsypiirteinen, kaikissa mahdollisissa negatiivisissa muodoissaan. Toivon että saa apua, vaikka en usko että noin vanhaa ja kovapäisen oloista noista voi enää kukaan auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katri ei vaan sytytä miestä, kun on niin sairaalloisen lihava. Ei voi katsoa tai koskea kun ällöttää. Se on syy. Mutta ei sitä ääneen voi sanoa.
Aivan.
Mutta kuka selittää, miksi olivat sitten lusikassa, jos Katri on luotaantyöntävä? Tätä minä en tajua.
Tuhnun haju varmaan mahoton 🤭
En miellä Elisaa nepsy-piirteiseksi, hän ehkä viihtyy vain täysin erilaisten ihmisten kanssa. Kovaäänisten, vahvojen, itsevarmojen, ei ehkä herkkien ihmisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JEP! Vitsinä ihan hauska, mutta olin kyllä aivan järkyttynyt kun tänään luin jonkun nettilehtijutun, että Elisa oli tosiaan siis suuttunut tästä että Matti ei ollut sitä lukenut. Koska se ei ollutkaan häneltä mikään vitsijuttu.
Tuo nainen on todella pahasti nepsypiirteinen, kaikissa mahdollisissa negatiivisis
Ei ole kyllä nepsypiirteinen, ei niin millään tavalla. Kyllä kyse on ihan muusta.
Enpä ole hullumpaa kuullut tutustumisen alkuvaiheeseen kuin ohjekirja 😄
Itse luottaisin kyllä ihan vaan tutustumiseen jutellen ja yhdessä aikaa viettäen. Meinasiko tämä hahmo, että jos kirjassa lukee vaikkapa että haluaa läheisyyttä heti paikalla, niin toisen olisi oltava siihen heti valmis?
Tässä ohjekirjasysteemissä unohdetaan kyllä täysin toinen osapuoli. Ihmisiä tässä ollaan eikä laitteita.