Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (7823)

Vierailija
7781/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä konsepti puuduttavine taviksineen on nyt niin loppuun kaluttu, että ensi kausi saisi olla julkkis-EA.

Esko Eerikäinen ja Niko Saarinen ilmoittautuvat heti mukaan. 

Vierailija
7782/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arttu on yksinkertainen ja ihastunut. Julia keksi olevan keinon päästä epämiellyttävästä sulhasesta eroon. Suurentelee asioita eikä suostu jatkaa tutustumista edes kaverina.

Miksi tutustumista pitäisi jatkaa kaverina? Jos siis kokee että toinen on rasittava tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7783/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina ihmettelen, että miten täysin toisilleen tuntemattomilla edes voisi olla syviä romanttisia tunteita näillä kun ovat tunteneet toisensa suunnilleen viikon ajan :D Normielämässä kahden viikon aikana ollaan käyty ehkä kaksilla treffeillä ja tiedetään mikä on lempiruoka ja onko sisaruksia.

Sellaista se nykyajan deittailu on, että jos heti 1-2 treffien jälkeen ei kipinät sinkoile ja mene jalat alta, ei edes yritetä jatkaa tutustumista vaan siirrytään heti seuraavaan.

Minä olen toisaalta sitä mieltä, että se kipinä voi löytyä aika pitkänkin tuntemisen jälkeen. Omassa lähipiiriissänikin on pari, joka oli tuntenut vuosia ennen kuin roihahti. Mutta toisaalta ymmärrän hyvin, ettei treffailu tunnu mielekkäältä ilman sitä kipinää. Itse asiassa minä en lähtisi edes yksille treffeille, jos ei tuntuisi jonkinlaista kipinää. No, minä olisinkin joka lailla ihan väärä ihminen tähän ohjelmaan. 

Vierailija
7784/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vasta viimeisimmän ilmaisjakson, ja onhan tuo Julian käytös todella kylmää ja torjuvaa Arttua kohtaan. Ei ainakaan jaksossa paljon muuta sanonut kuin mm ja niin. Paitsi silloin kun antoi palautetta, että oli laittanut kuulokkeetkin ja toinen vain höpötti.

Aivan käsittämättömän huonoa käytöstä laittaa kuulokkeet korviin ettei kuule toisen puhetta. Janne ei sentään ole sellaiseen ryhtynyt, mutta häntä täällä kyllä jatkuvasti haukutaan epäkohteliaaksi ja vaikka miksi, vaikka vastailee sentään Katrin puhetulvaan huomattavasti monisanaisemmin kuin Julia, jonka törppöä käytöstä täällä tuskin lainkaan kritisoidaan.

Ihan yhtä huonoa käytöstä se on hölöttää koko ajan, jopa silloin kun toinen vihjaa että olisit nyt hiljaa.

Sehän se onkin, että Julia ei osaa ilmaista itseään selkeästi, vaan olettaa toisen lukevan ajatuksiaan ja ymmärtävän jotain epämääräisiä vihjailujaan. Julia vaikuttaa jotenkin aistiyliherkältä kun ihan normaali puhekin niin valtavasti ärsyttää. Ei kyllä tosiaan mitenkään voi edes kuvitella, että Julia kestäisi arkea pienten lasten kanssa, joilla energiaa ja ääntä riittää. Ammatinvalintakin alkaa kuulostaa siltä, että halunnut työn, jossa ei juurikaan tarvitse keskustella vaan saa ihan omassa rauhassaan touhuta itsekseen.

Julia vaikuttaa introvertilta ja tarvitsee varmaan vetäytymisaikaa ja mitä enemmän stressaa, sitä enemmän  vetäytymistä tarvitaan. Arttu taas ei innokkaana tätä tajua, vaan toimii juuri väärin. Pyrkii täyttämään hiljaisuuden puheella ja yrittää käyttää ylisanoja imarrellakseen Juliaa, jotta tämä luottaisi häneen.

Vierailija
7785/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katri höpöttää tauotta, kyllä sellainen rassaa pidemmän päälle... varsinkin sellaista puolisoa joka on introvertti niinkuin Janne. Ekstrovertti ja introvertti yhdessä on huono mach. Kumpikaan ei ymmärrä toistensa maailmaa kun toinen saa energiaa sosiaalisista tilanteista ja toinen taas ei. 

Ja kun olet töissä, niin toinen lähettää sulle lapsiasi haukkuvan viestin. Täysin käsittämätön nainen 

En usko, että Katri on haukkumaviestiä lähettänyt. Ei sovi jotenkin ollenkaan  Katrin tyyliin.

Janne ei valitettavasti kertonut tarkemmin, mitä viestissä oli, mutta tuskin on haukkumaviestiJannen lapsista ollut.

Ehkä on sanonut jotakin, että heräsi meluun, eikä sitten enää saanut nukuttua tms.

Sitä ei nyt tiedetä.

Vierailija
7786/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina ihmettelen, että miten täysin toisilleen tuntemattomilla edes voisi olla syviä romanttisia tunteita näillä kun ovat tunteneet toisensa suunnilleen viikon ajan :D Normielämässä kahden viikon aikana ollaan käyty ehkä kaksilla treffeillä ja tiedetään mikä on lempiruoka ja onko sisaruksia.

Sellaista se nykyajan deittailu on, että jos heti 1-2 treffien jälkeen ei kipinät sinkoile ja mene jalat alta, ei edes yritetä jatkaa tutustumista vaan siirrytään heti seuraavaan.

Minä olen toisaalta sitä mieltä, että se kipinä voi löytyä aika pitkänkin tuntemisen jälkeen. Omassa lähipiiriissänikin on pari, joka oli tuntenut vuosia ennen kuin roihahti. Mutta toisaalta ymmärrän hyvin, ettei treffailu tunnu mielekkäältä ilman sitä kipinää. Itse asiassa minä en lähti

Minusta ystävyys on hyvä pohja rakkaudelle, olen nähnyt kuinka entisten työkavereiden välille on syttynyt myöhemmin romanssi jne. Mutta silti pitää olla jonkinlainen pohja, jos toinen lähinnä ärsyttää niin vaikeaa on. Toki romanttisissa komedioissa pariskunta voittaa ärtymyksen ja kasvaa rakkauteen, mutta oikeassa elämässä se on vähän haastavampaa.

Vierailija
7787/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että ne Jannen lapset ovat oikeasti olleet kovaäänisiä eivätkä edes YRITTÄNEET olla hiljempaa kun Katri yritti nukkua. 

Vierailija
7788/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arttu on yksinkertainen ja ihastunut. Julia keksi olevan keinon päästä epämiellyttävästä sulhasesta eroon. Suurentelee asioita eikä suostu jatkaa tutustumista edes kaverina.

Miksi tutustumista pitäisi jatkaa kaverina? Jos siis kokee että toinen on rasittava tapaus.

Koska ohjelman idea on poistua omalta mukavuusalueelta ja olla avoimin mielin valmis tutustumaan asintuntijoiden hakuprosessin myötä itselle valitsemaan puolisoon, jollaista on tullut ohjelmaan hakemaan eikä ole itse onnistunut löytämään tai jonka suhteen on itse tullut tehneeksi vääriä valintoja.

Vierailija
7789/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katri höpöttää tauotta, kyllä sellainen rassaa pidemmän päälle... varsinkin sellaista puolisoa joka on introvertti niinkuin Janne. Ekstrovertti ja introvertti yhdessä on huono mach. Kumpikaan ei ymmärrä toistensa maailmaa kun toinen saa energiaa sosiaalisista tilanteista ja toinen taas ei. 

Ja kun olet töissä, niin toinen lähettää sulle lapsiasi haukkuvan viestin. Täysin käsittämätön nainen 

Mulle on jäänyt epäselväksi, kohdistiko Katri textarin vain tyttönen pitämään meteliin (Mun käsityksen ei).  Heitähän oli hereillä kolme, yksi aikuinen ja kaksi lasta. Koiraa unohtamatta, aamutarpeensa hänelläkin :)  (Ei siis mitään teinejä vielä, ehkä murkkkuikäisiä lapsia). Ymmärrän että Jannea textari aamulla tapahtuneesta harmitti.  Mulle on jäänyt vaikkakin hämärästi mieleen siitä jaksosta myös se kohta, kun Janne kotiin palatessaan kysyy miten on mennyt.  Katri vastaa, että ihan hyvin, lapset kävivät tässä pyörähtämässä ja meillä oli ihan kivaa.  Vaikeaa uskoa, että Katsi olisi eritoten moittinut lasten pitämästä metelistä.  Kunnes toisin todistetaan minä uskon, että aamun erinäiset äänet sisältyivät kokonaisuudessan hänen Jannelle lähettämään viestiin.  Keskustelupalstoilla kaikki saadaan vaikuttamaan niin suurelta ja ihmeelliseltä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että kaikki ulkoinen meteli korostuu nukkumassa olevan korvissa.  Korvatulpat ovat tulleet tutuiksi, yhteiselämää aluksi yksiössä kolmivuoroa tekevän kanssa. 🙉 

Vierailija
7790/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta toinen onkin niin ärsyttävä, että hemmetti soikoon siihen menee jo vahingossa rakastumaan. Niinkin voi käydä, ihan oikeassa elämässä. Aina inhosin hänen tapojaan ja sitten rakastuttiin. Hullua :D hah hah.

Vierailija
7791/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla, että ne Jannen lapset ovat oikeasti olleet kovaäänisiä eivätkä edes YRITTÄNEET olla hiljempaa kun Katri yritti nukkua. 

En olisi hetkeksikään jäänyt siihen mökkiin. Pitää voida nukkua!

Vierailija
7792/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohta on se, että muutaman neliön kerrostalokopissa kuolee mikä tahaan parisuhde. Miten noissa voi elää yksinkään??? Ihminen tarvitsee sekä yksin että kaksin saati perheen(!) kanssa omaa tilaa kodissa!! Yhdelläkin tyyliin makuuhuone eli sänky keskellä keittiötä ja eteistä, ei h.lvetti.

Entä jos ei ole varaa ostaa / vuokrata isompaa asuntoa? Esimerkiksi Iina asuu Tampereella yksiössä ja hän opiskelee AMK:ssa ja samalla työskentelee sairaanhoitajana osa-aikatyössä. Ei niillä tuloilla ole varaa asua isossa asunnossa. Samoin Jannella ei vakuutusmyyjänä varmaan ole kovin isot tulot kun ajattelee, että siitä pitää vielä elättää kaksi kouluikäistä lasta. Ja Mikko ja Matti asuvat pk-seudulla, missä on ihan helvetin kalliit asunnot.

No sitten se on niin. Sille tilanteelle ei voi mitään.

Vierailija
7793/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole ihastunut, mutta haluaa Julian (kenet tahansa). Hän ensi töikseen kommentoi Julian useita ulkoisia piirteitä negatiivisesti eikä ole kiinnostunut kuuntelemaan Juliaa, joten ei edes tunne tätä. Hän ei ole kiinnostunut puolisostaan ihmisenä. Arttu on tekaissut lapsia sinne tänne ja huijannut itsensä lapsettomaksi tekeytyen pehmeillä puheilla maajussin morsiamen suosikiksi. 

Todellinen pyrkyri ja ahdistava manipuloija. Ikävästi vaikuttaa siltä, että täällä on Artun  tuttavapiiri mustamaalaamassa Juliaa. 

Vierailija
7794/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siellä muuten sänky vieläpä olkkarissa tai muuten samoissa tiloissa? Siinä tapauksessa varsinkin ymmärrän vitutuksen, jos muut eivät edes yritä ottaa nukkujaa mitenkään huomioon. Ja aikuinen siitä tietysti vastuussa on.

Ja joo, sama juttu jos välissä on ovi, mutta ehkä aavistuksen inhimillisempää. 

Vierailija
7795/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri joka hölöttää kokoajan jotain pihanistutuksistaan, mitä ruokaa tänään aikoo tehdä, paljonko urheili eilen jne. Ei minua kiinnosta. Niinkuin ei kiinnostaisi Artun lätkäjututkaan. Jotain syvällisiä maailmankatsomuksillisia juttuja tms voisin kuunnella ja jutella tuntikausia. Eli Julia yrittää kertoa, ettei hänellä ole Artun kanssa oikein mitään yhteistä eikä Arttu eikä iso osa tämän palstan ihmisistäkään ilmeisesti tajua, että jos kiinnostuksen kohteet on ihan erit, niin ei sitä juteltavaa ole ja ne kiinnostamattomat jutut voi ärsyttää jos sitä kuuluu tauotta. Kyllä minäkin huomaan, ettei minun kannata työkaverille edes aloittaa puhumaan juttuja, mitkä minua kiinnostaa, koska ne menee hänellä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vaikeeta olisi elämä jakaa sellaisen kanssa.

Vierailija
7796/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi silloin kun kyseessä on Janne ja Katri vaatii heti aamusta seurakseen kylpylään tai minne tahansa ei Jannella ole mitään muuta mahdollisuutta kuin herätä mukaan.

Vierailija
7797/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, jos toinen ei muutaman tapaamisen jälkeen kiinnosta, niin pakkoko siinä silti jatkaa? Eikös ole parempi että kumpikin jatkaa paremman matchin etsimistä?

Ennenvanhaan ja nykyäänkin ennenvanhalaisten toimesta tolkutetaan nuorille asennetta, että elämän tarkoitus on löytää joku. Joku kaveri. Kunhan nyt joku on. Elämä on ollut ihan aidosti sellaista vielä buumereiden nuoruudessa, että elämässä on tärkeintä päästä naimisiin. Peruja ajalta ennen hyvinvointiyhteiskuntaa, jolloin yksinäinen joutui helposti palvelusväeksi ja kaupattavaksi. 

Onneksi nuoret sukupolvet ovat ymmärtäneet että ei ole mitään tarvetta olla parisuhteessa, ellei kohdalle osu ihminen jonka kanssa  nimenomaan haluaa jakaa elåmänsä. 

Vierailija
7798/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi silloin kun kyseessä on Janne ja Katri vaatii heti aamusta seurakseen kylpylään tai minne tahansa ei Jannella ole mitään muuta mahdollisuutta kuin herätä mukaan.

Joo hitto kympin jälkeen jo ollaan vaatimassa kylpylään kellumaan. Todella kohtuutonta. 

Vierailija
7799/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasittava tapaus on kauniisti kuvailtu henkilöstä, jolle pitää selittää ettei ole ookoo arvostella ulkonäköä ja joka pitää itsestään selvänä, että hän määrää puolisoehdokkaan työ- ja asuinpaikat. Arttu ei ole ihastunut Juuliaan ihmisenä vaan ajatukseen, että sai tuosta noin vain puolison, joka helppo sulloa hänen määrittelemäänsä muottiin.

Vierailija
7800/7823 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri joka hölöttää kokoajan jotain pihanistutuksistaan, mitä ruokaa tänään aikoo tehdä, paljonko urheili eilen jne. Ei minua kiinnosta. Niinkuin ei kiinnostaisi Artun lätkäjututkaan. Jotain syvällisiä maailmankatsomuksillisia juttuja tms voisin kuunnella ja jutella tuntikausia. Eli Julia yrittää kertoa, ettei hänellä ole Artun kanssa oikein mitään yhteistä eikä Arttu eikä iso osa tämän palstan ihmisistäkään ilmeisesti tajua, että jos kiinnostuksen kohteet on ihan erit, niin ei sitä juteltavaa ole ja ne kiinnostamattomat jutut voi ärsyttää jos sitä kuuluu tauotta. Kyllä minäkin huomaan, ettei minun kannata työkaverille edes aloittaa puhumaan juttuja, mitkä minua kiinnostaa, koska ne menee hänellä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vaikeeta olisi elämä jakaa sellaisen kanssa.

Minulla on sama kokemus pomon kanssa, hän itse puhuu puoli tuntia putkeen asioista jotka eivät millään lailla kiinnosta ketään (eikä vastaa kysymykseen) mutta selväksi on käynyt että hän ei oikein malta kuunnella muiden asioita, moneen kertaan mainitut asiat tulee aina vaan yllätyksenä jne. Ollaan välillä mietitty että onkohan hän tuollainen kotonaankin ja että olisi aika rasittava puoliso.

Jos toinen on tehnyt selväksi ettei seuraa lätkää, niin onhan se kovin ihmeellistä että siitä lätkästä pitää pitää yksinpuhelua puoli tuntia. Vinkki Artulle (miksei muillekin): kannattaisi yrittää keskustella asioista joista keskustelukumppani on kiinnostunut. Voisi myös hiljentyä ja antaa sen toisenkin puhua. Kuuntelemalla voisi vaikka oppia jotain toisesta ihmisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi