Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (22189)

Vierailija
21941/22189 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä (kutsutaan häntä vaikka Matiksi) oli semmoinen naiskaveri ystävänsä (kutsutaan vaikka Markoksi) kanssa. Joskus oltiin aloittelemassa, niin letkeästi istui sen Markon sylissä ja moiskautti vielä pusun suulle, vaikka Markon avopuoliso oli viereisessä huoneessa katsomassa ohjelmaa. Myöhemmin sanoi vielä, että teininä "olin vuoroin ihastunut Mattiin ja vuoroin Markoon." Kyllävitutti ne kuviot.

En enää usko platoniseen ystävyyteen miehen ja naisen välillä. 

Vierailija
21942/22189 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yhdessä viestissä valitetaan kuinka Arttua koskevat viestit on poistettu ja Jannen entisen työkaverin viesti. 

Kuka näitä viestejä käy edes läpi ja huomaa tuollaisen, jos ne eivät ole itse kirjoitettuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21943/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha valehdella, ei Arttu mitään huijannut. Mainosvideossa, jolla hakemuksia ohjelmaan kalasteltiin ei ollut mitään mainintaa lapsista, toisin kuin jaksat jankuttaa. Tänä vuonna samassa ohjelmassa nähtiin aivan samanlainen tilanne, että morsianehdokas kertoi lapsestaan vasta kun olivat maajussin kanssa ehtineet paremmin tutustua. 

Niin, mutta voisi kuvitella, että jos sä kirjoitat esittelykirjeen itsestäsi maajussille, niin kai siinä kirjeessä tulee mainittua , että sulla on lapsia. Onhan ne Iso osa sun arkea.

Ja viittaat Maajussille morsian tämän kauden aadaan. Mä en ainakaan saanut käsitystä, että hän olisi jättänyt kertomatta Pertulle kirjeessään, että hänellä on lapsi. Ainoastaan hän tarkensi treffeillä, että lapsi on erityislapsi (mitä sekin tarkoittaa?).

Vierailija
21944/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä Elisaa, kun ne Matin siniset hiukset olivat kauhistus, eikä fyysistä vetovoimaa ollut (sen hän sanoi hyvin alkuvaiheessa jo kameroille), mutta Matille hän ei suonut samaa. Siis mikä tämä juttu oikein oli? Hän itse kameran edessä puhui aivan alusta saakka väheksyvästi Matista, mutta Matin olisi silti pitänyt haluta läheisyyttä häneen. Siis mitä ihmettä? Jäi todella hämmentynyt olo hänestä. 

Vierailija
21945/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksällä (kutsutaan häntä vaikka Matiksi) oli semmoinen naiskaveri ystävänsä (kutsutaan vaikka Markoksi) kanssa. Joskus oltiin aloittelemassa, niin letkeästi istui sen Markon sylissä ja moiskautti vielä pusun suulle, vaikka Markon avopuoliso oli viereisessä huoneessa katsomassa ohjelmaa. Myöhemmin sanoi vielä, että teininä "olin vuoroin ihastunut Mattiin ja vuoroin Markoon." Kyllävitutti ne kuviot.

En enää usko platoniseen ystävyyteen miehen ja naisen välillä. 

Uskon ärsyttävän tuollainen touhu. Naiset on ihan yhtä huonoja platonisissa suhteissa. Ihastumista vähintään löytyy toiselta osapuolelta oli sitten mies tai nainen. Sitä "potentiaalista henkilöä" siinä riiputetaan platonisena suhteena niin kauan kunnes jompi kumpi löytää riittävän hyvän suhteen jonkun kanssa. Toimii vähän kuin takaporttina elämässä sen aikaa.

Vierailija
21946/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella yleistä. Miehet ei osaa olla vain kavereita. Jos miehellä on naiskavereita ne on joko exiä, kaverin muijia tai sitten niitä joiden pokaamisesta vielä haaveillaan. Hirveän harvalla on kaverina ihan täysin platoninen juttu josta ei edes haaveile syntyvän mitään.

Minä olen mies, joka haluaa naiskavereita ilman taka-ajatuksia. Ja on minulla sellaisia ollutkin, mutta niiden löytäminen on lähes yhtä vaikeaa kuin kumppanin. Osittain kai siksi, että koska taka-ajatukset ovat niin yleisiä, ei naista kaveriksi hakevaan mieheen luoteta.

Harvinaista molemmin puolin. Itse olen hitaasti lämpeävä ja kerran nuoruudessa yksi tutustuminen loppui siihen kun henkilö töksäytti ettei häntä mitkään kaverisuhteet kiinnosta. Halusi hyvin nopeasti edetä ja kuulemma kavereita oli jo riittävästi.

Vierailija
21947/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet, että ne, jotka puhuvat ennen kumppaniehdokkaan tapaamista, että haluavat sitoutua tähän juttuun ja muutenkin ovat ihmisiä, jotka eivät luovuta heti yms, ovat juuri niitä, jotka nimenomaan luovuttavat ea:ssa heti? 

Vierailija
21948/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä Elisaa, kun ne Matin siniset hiukset olivat kauhistus, eikä fyysistä vetovoimaa ollut (sen hän sanoi hyvin alkuvaiheessa jo kameroille), mutta Matille hän ei suonut samaa. Siis mikä tämä juttu oikein oli? Hän itse kameran edessä puhui aivan alusta saakka väheksyvästi Matista, mutta Matin olisi silti pitänyt haluta läheisyyttä häneen. Siis mitä ihmettä? Jäi todella hämmentynyt olo hänestä. 

Elisan oli vaikea hyväksyä torjuntaa. On varmaan tottunut kuolaaviin miehiin joista hän voi valita mieleisen ja hylätä loput. Nyt asetelma oli toisin päin eikä se käynyt hänen luonnolleen. Itsetunto ei kestänyt. Toki Matti varmasti samanlainen. Tottunut kuolaaviin naisiin musiikkipiireissä. Hyvän naisen löytäminen vaan on aika vaikeaa.

Vierailija
21949/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nämä asiantuntijat haluavat haastaa osallistujia antamalla heille puolisoksi ihan erilaisia kumppaneita, mitä heillä on ennen ollut , niin seuraavalla kaudella voisi olla tällainen pari:

Turussa asuva eristysluokanopettajana työskentelevä 41-vuotias Erik. Erikillä on urheilulukiota käyvä 17-vuotias lapsi, joka asuu Tukholmassa äitinsä luona ja joka käy Erikin luona aina koulujen loma-aikoina. Tosin tällä hetkellä lapsi viettää vaihto-oppilasvuotta Yhdysvalloissa. Erik harrastaa vapaa-ajalla paljon liikuntaa ja käy kulttuuritapahtumissa kuten konserteissa jne. Erik asuu hyvällä alueella uudessa kerrostalossa ja elämä kaikin puolin mallillaan. Hän ei vaan ole löytänyt itselleen sopivaa kumppaniainesta.

Erikille valitaan kumppaniksi Pieksämäellä asuva 34-vuotias Ella, joka työskentelee taksikuskina. Ellalla on 12- ja 7-vuotiaat lapset eri miesten kanssa ja lasten isät ovat niukasti tekemisissä lastensa kanssa. Ella tykkää viettää viikonloppuja kavereiden kanssa baarissa notkuen. Ella asuu kaupungin vuokrakämpässä. Ella on aiemmin valinnut kumppaniksi miehiä , joilla on ollut ongelmia elämänhallinnassa.

Vierailija
21950/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^lisään vielä , että haasteita Ellan arkeen tuo esikoisen ADHD ja kuopuksen kehitysviivästymä.

Vierailija
21951/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva katsoa yhdessä joitain vanhempia Ensitreffit alttarilla sarjoja siten, että me, jotka emme ole niitä vielä nähneet, saisimme kommentoida niitä. Voiko niitä katsella vielä jostain ?

Parhaita eli alkukausia ei taida nähdä enää mistään, mutta on Katsomossa muutaman vuoden ajalta vanhoja Enskareita. Ei muuta kuin ketjua pystyyn. 

Parempi kun mitään haukkumaketjuja ei enää uusia laiteta pystyyn. Jokainen voi käydä lukemassa (ne siistityt, koska kamalin loanheitto on poistettu) ketjut jotka silloin on täällä olleet, kun kyseinen jakso on pyörinyt tv:ssä.

Jokusen vuoden tätä ohjelmaa ja täällä näitä kirjoituksia seuranneena voin sanoa, että tää kirjoittelu täällä on ihan hirveätä haukkumista. 

Pahinta on se, että täällä tehdään omia tulkintoja jotka sitten kerrotaan totena.  Kunnianloukkauksetkaan ei ole kaukana, kun ihmisistä heidän omalla nimellään kirjoitellaan.

Vierailija
21952/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä nuo asiantuntijat heille valittujen haastavien kumppanien kanssa selviytymässä. On todella kurjaa laittaa yhteensopimattomat ihmiset jonain ikäänkuin ihmiskokeena ja "haasteena" yhteen.

Vierailija
21953/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lyödä vetoa että Elisa on skorppari :D

Jep ja sitten seuraavaksi laittakaa horoskooppimerkkien luonteenpiirteet. Myös talvella tai kesällä syntyneiden luonne-erot kiinnostavat.

Vierailija
21954/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tämä hyvis on opettaja ja oikein erityisluokanopettaja. Kumppaniksi kuvailussa valitaan epämääräisistä suhteista syntyneiden lasten vanhempi, joka taksikuski. Etkö todellakaan keksinyt muuta kuin näin odotettavia hahmoja. 

Vierailija
21955/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tämä hyvis on opettaja ja oikein erityisluokanopettaja. Kumppaniksi kuvailussa valitaan epämääräisistä suhteista syntyneiden lasten vanhempi, joka taksikuski. Etkö todellakaan keksinyt muuta kuin näin odotettavia hahmoja. 

Keksi itse parempi paritus!

Vierailija
21956/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas vaan, on taas poistatettu kirjoituksia Artusta, joissa ihmetellään miten Maajussille morsian -ohjelmassa naista huijannutta Arttua edes voitiin ajatella tähän ohjelmaan. 

Onhan se kyllä todella noloa, etenkin jos Arttu sattuu olemaan läheinen ystävä tai sukulainen ;)

Muille muille tuo asia on todella hämmentävää. 

Turha valehdella, ei Arttu mitään huijannut. Mainosvideossa, jolla hakemuksia ohjelmaan kalasteltiin ei ollut mitään mainintaa lapsista, toisin kuin jaksat jankuttaa. Tänä vuonna samassa ohjelmassa nähtiin aivan samanlainen tilanne, että morsianehdokas kertoi lapsestaan vasta kun olivat maajussin kanssa ehtineet paremmin tutustua. Lisäksi nyt keskustelun aiheena olevassa ohjelmassakin hyvin nähtiin, ettei Artulla ollut minkäänlaista halua salailla lapsiaan. Vielä ohjelman päätyttyäkin kertoi hellyytt

Mitä tuohon tämän vuoden maajussiin tulee, niin siinä on se ero, että tuo jussi ei ollut painottanut useaan otteeseen, että lapsi on ehdoton nou nou, vaan sanonut, että lapsi Ei ole este.

Siinä on valtavan suuri ero. 

Ymmärrätkö?

Vierailija
21957/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo loputon jankkaaminen maajusseista tässä ketjussa on turhaa. Ei kuulu tähän ketjuun. Vaikka olisi sama osallistuja niin jussiohjelman kommetit toiseen ketjuun.

Vierailija
21958/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yhdessä viestissä valitetaan kuinka Arttua koskevat viestit on poistettu ja Jannen entisen työkaverin viesti. 

Kuka näitä viestejä käy edes läpi ja huomaa tuollaisen, jos ne eivät ole itse kirjoitettuja. 

Amislaiselle on näköjään looginen ajattelu aivan vierasta. Viesteistä puuttuu kommentteja, jotka vahingossa näkyvät, kun joku on niihin vastannut tai niitä lainannut.

Vierailija
21959/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisan oli vaikea hyväksyä torjuntaa. On varmaan tottunut kuolaaviin miehiin joista hän voi valita mieleisen ja hylätä loput. Nyt asetelma oli toisin päin eikä se käynyt hänen luonnolleen. Itsetunto ei kestänyt. Toki Matti varmasti samanlainen. Tottunut kuolaaviin naisiin musiikkipiireissä. Hyvän naisen löytäminen vaan on aika vaikeaa.

Hienoa ettei Matti hyväksikäyttänyt puutteessa olevaa naista. Loppujen lopulta Elisan pitäisi olla Matille kiitollinen ettei tämä harrastanut läheisyyttä Elisan kanssa ja sitten hylännyt kuin vanhan rukkasen. Se vasta olisi tuntunutkin Elisasta kurjalta. Käytetty ja hylätty. Nyt vain jätetty nolaamatta.

Vierailija
21960/22189 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain tälle kaudelle ja olisinpa minä tullut valituksi Matille, niin olisin ollut onnellinen. Mutta mä asun kyllä aika kaukana Matista, niin se olisi voinut olla ongelma Matille 

Laita viestiä somessa? Matti vaikuttaa aidosti kivalta ja tervehenkiseltä mieheltä. Saattaisin itsekin häntä yrittää lähestyä ellen olisi jo varattu. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän