Onko edes kerrostalon ylimmässä kerroksessa turvassa tömistelyltä ja juoksuaskelilta?
Kommentit (115)
Toivon, että näin olisi ja yläkerran kulmahuoneistoa lähden kokeilemaan. Tällä hetkellä meteliä tulee sekä ylhäältä, että alhaalta. Mutta alakerran metelin sietää paremmin. Kun yläkerrassa aletaan tavaroita siirtämään ja paukuttamaan, siinä menee väkisinkin kumaraan, vaikka järki sanoo, että katto kestää. Silti elimistö on koko ajan taistele ja pakene-tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että näin olisi ja yläkerran kulmahuoneistoa lähden kokeilemaan. Tällä hetkellä meteliä tulee sekä ylhäältä, että alhaalta. Mutta alakerran metelin sietää paremmin. Kun yläkerrassa aletaan tavaroita siirtämään ja paukuttamaan, siinä menee väkisinkin kumaraan, vaikka järki sanoo, että katto kestää. Silti elimistö on koko ajan taistele ja pakene-tilassa.
Suosittelen lämpimästi kyllä. Itse asun Vallilassa sellaisessa. Hiljaista on kuin kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän vain puukenkiä sisäkenkinä. Asun ylimmässä kerroksessa. Meillä esiteini joka paiskoo ovia ja pelaa kavereiden kanssa ja 2 v joka juoksee sisällä, ei sitä voi kieltää sen ikäiset liikkuu koko ajan.
Pidätkö puukenkiä myös sängyssä, kun touhuat puolison kanssa ja potkit niillä sängyn päätyä tai seinää. Kai sulla nyt toiset on, joilla voi sitten mennä ulos ja juosta pyykkitupaan yms.rapussa kolistellen?
Mitähän mies tuumaisi. Pitää kokeilla.
😂 Vaihtoehto korkkareille ja saa lennosta jalkaan.
Päiväkodissa lapsille sanotaan että kävelemällä liikutaan sisällä. Saman voi sanoa kotonakin.
ja lennosta pois myös jolloin viimeistään alakerta herää.
Itse joudun aina ulosteen väristen ulkomaalaisten uhriksi. Voi olla, että yksi päivä en näe ulosteen väristä ulkomaalaista kun olen ulkona, mutta sitten kuitenkin netissä jossain näkyy ulosteen värinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasken sen varaan että vanhana myyn rivarini ja muutan kerrostalon ylimpään kerrokseen, ainakin ne äänet kuuluu kaiketi hiljaisempina. Tosin esmes Tampereella on ylipien kerrosten päälle saatettu rakentaa lisäkerroksia eli suunnitelmani ei ole ihan vedenpitävä. Onneksi kuuloni on jo nyt heikentynyt;)
Mutta siellä rääkyy lokit ja ne sitten pulujen kanssa paskoo teidän parvekkeet ja ikkunat. Eikä sieltä näy mihinkään muualle kuin taivaanrantaan. Jos ikinä vielä muuttaisin kerrostaloon, haluaisin ensimmäiseen kerrokseen. Näkisin edes ihmisiä ikkunasta. Äänet ei häiritse.
Minä olen asunut pienenä talossa, jonka seinästä oli n. kaksi metriä maantiehen. Rekat jylläsi öisin, kun oltiin kahden tehtaan välissä. Yhtään en häiriintynyt. Olen asunut koulun vieressä, kaikki lasten hälinät ja huudot kuului jos vähänkin oli ikk
Olet ilmeisesti mies? Naisen aivot reagoivat herkemmin yöllä ääniin, mikä on perua luolamiesajoilta heikompana osapuolena.
Omakohtaisena esimerkkinä alakerran naapurin vauva parkui täyttä kurkkia joka ikinen yö 2-3 h välein 1,5v. ajan. Nukkui päivisin, kun olin töissä. Tänä aikana lapsen äitikin sai levättyä toisin kuin muut töissäkäyvät. Viereisen asunnon naapuri huudatti öisin metallicaa, jotta sai nukuttua.
Viikonloppuisin piti olla päiväsaikaa hiirenhiljaa tai naapuri hakkasi luudalla kattoon. Minulla ei ole lapsia, mutta lopputuloksena sairastuin uupumukseen unenpuutteen vuoksi. Oli täyttä kidutusta pärjätä melkein kaksi vuotta 2 h yöunilla. Uupumuksesta toipumiseen meni kolme vuotta kunnes pystyin nukkumaan taas ilman unilääkkeitä.
Siedätyshoito ei toimi kuin harvalla, vaikka kuinka toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siltä ole rivitalossakaan turvassa niin tuskin missään
Omalla kohdallani rivitalo on ollut naapurista kantautuvan tömistelyn kannalta surkein asumismuoto.
Jep ennen tätä rivaria asuin kerrostalossa ja ainoat töminät kuului yläkerrasta. Tässä rivarissa hämmästyin kun pienimmätkin lattian koputtelut kuuluu sivulta selvästi. Kuulemma lattia on rakennettu niin että se on jonkinlainen ontto betonilaatta joka sitten yhtenäinen koko talossa eli voi kauempaakin kuulua lattian rummutukset. Kerrassaan nerokasta.
Vierailija kirjoitti:
Muuta vaan yläkertaan, siirrät harmin alapuolellesi.
Näin olen tehnyt,viimeiset kolme asuntoa ylimmässä kerroksessa.
Vierailija kirjoitti:
En välitä naapureista teen mitä lystään.Mun elämä.
Hieno asenne. Sinulla on varmaan paljon kavereita?
Tuo rakenteita pitkin kulkeva melu on karmeaa; entisessä asunnossamme yläkertaan muutti perhe, jossa kaikki kulkivat kantapäät paukkuen, tiputtelivat ilmeisesti kaiken käteen ottamansa tavarat lattialle ja siirtelivät yökaudet huonekaluja huoneesta toiseen. Tuo kaikki kuului meille kovana, kumisevana metelinä ja kissamme oli kaksi ensimmäistä viikkoa aivan säikkynä ennenkuin tottui. Tuohon kun lisätään jatkuva huuto ja tappelu, (etenkin öisin), ovien paiskonta ja koiran ulvonta, niin kestimme vajaan vuoden ja sitten oli pakko muuttaa pois. Nyt asumme ylimmässä kerroksessa ja ah, mikä rauha ja hiljaisuus tässä talossa on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meluavat ihmiset saavat aikaan töminän sivusuunnassa ja alakerrastakin.
Ei oikein ole vaihtoehtoja muita kuin omakotitalo. Sielläkin voi pauhaa lehtipuhallin, ruohonleikkuri ym. naapuripihassa. Ääniherkälle ei oikein muuta voi suositella kuin täyttä korpea.
Sattuman kauppaa. Tällä hetkellä asun kyllä hyvin hiljaisessa rapussa.
En mä ole ääniherkkä. Mun mielestä vaan kantapäillä lattian hakkaaminen ja sisällä juokseminen eivät ole kerrostaloon kuuluvia normaaleja eivätkä millään tavalla pakollisia ääniä.
Kyllä lapset juoksevat sisälläkin. Näin vaikka kuinka oltaisiin tuntitolkulla ulkona. Ihan normaalia.
Ei kai kukaan tarkoituksella hakkaa kantapäitään lattiaan? Joillain on raskaampi askellus ja levottomampi mieli, joka aiheuttaa ravaamista eestaas.
Lasten juoksu sisällä ei ole normaalia. Neljä poikaa on ja jokainen oppinut, että sisällä kuljetaan kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän vain puukenkiä sisäkenkinä. Asun ylimmässä kerroksessa. Meillä esiteini joka paiskoo ovia ja pelaa kavereiden kanssa ja 2 v joka juoksee sisällä, ei sitä voi kieltää sen ikäiset liikkuu koko ajan.
Pidätkö puukenkiä myös sängyssä, kun touhuat puolison kanssa ja potkit niillä sängyn päätyä tai seinää. Kai sulla nyt toiset on, joilla voi sitten mennä ulos ja juosta pyykkitupaan yms.rapussa kolistellen?
Mitähän mies tuumaisi. Pitää kokeilla.
Meillä tykkää, kun on kengät jalassa. Ei kai niillä nyt seiniä tarvitse potkia eikä naapuria häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meluavat ihmiset saavat aikaan töminän sivusuunnassa ja alakerrastakin.
Ei oikein ole vaihtoehtoja muita kuin omakotitalo. Sielläkin voi pauhaa lehtipuhallin, ruohonleikkuri ym. naapuripihassa. Ääniherkälle ei oikein muuta voi suositella kuin täyttä korpea.
Sattuman kauppaa. Tällä hetkellä asun kyllä hyvin hiljaisessa rapussa.
En mä ole ääniherkkä. Mun mielestä vaan kantapäillä lattian hakkaaminen ja sisällä juokseminen eivät ole kerrostaloon kuuluvia normaaleja eivätkä millään tavalla pakollisia ääniä.
Kyllä lapset juoksevat sisälläkin. Näin vaikka kuinka oltaisiin tuntitolkulla ulkona. Ihan normaalia.
Ei kai kukaan tarkoituksella hakkaa kantapäitään lattiaan? Joillain on raskaampi askellus ja le
Ei minun lapsuudessa ainakaan ollut normaalia ryntäillä sisällä. Jos liikaa innostui niin sitten vanhemmat käski ulos. Eli vaikuttaa vähän siltä että nykyvanhemmat on tämän sisällä apinoinnin normalisoineet helpottaakseen omaa hommaansa. "Lapset katsos nyt vaan on sellaisia eikä sille mitään voi (=en jaksa)"
Oktssa kyllä.