Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko edes kerrostalon ylimmässä kerroksessa turvassa tömistelyltä ja juoksuaskelilta?

Vierailija
24.08.2025 |

Joudun aina näiden uhriksi.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töminä voi kuulua yläkertaankin. Itse asuin luhtitalossa ja alakerran kantapääjytke kuului kuin joku olisi tömistellyt yläpuolellani jossa oli vain katto. Riippuu siis rakennuksesta. Nykyisessä asunnossa on tyhjä asunto välissä eli yläpuolellani ei asu ketään mutta sen yläpuolelta lasten juoksuäänet kuuluu tähän asuntoon. Se ei minua kuitenkaan haittaa koska ne menee aina yhdeksältä nukkumaan.

Jep. Äänen johtuminen on tosiaan arpapeliä. Itsekin asunut asunnossa, jossa kuulosti siltä kuin yläkerrassa pompittaisiin tasajalkaa ja juostaisiin ympäriinsä, vaikka mitään yläkertaa ei edes ollut.

Vierailija
22/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasken sen varaan että vanhana myyn rivarini ja muutan kerrostalon ylimpään kerrokseen, ainakin ne äänet kuuluu kaiketi hiljaisempina. Tosin esmes Tampereella on ylipien kerrosten päälle saatettu rakentaa lisäkerroksia eli suunnitelmani ei ole ihan vedenpitävä. Onneksi kuuloni on jo nyt heikentynyt;)

Lisäkerroksia on rakennettu monessa kaupungissa vanhoihin kerrostaloihin, ei ainoastaan Tampereella. Esimerkiksi Oulussa ja Helsingissä. On myös muutettu ullakkotilat asuinkäyttöön vaikka ei varsinaisia lisäkerroksia olisikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittelen keilapalloa ylimmässä kerroksessa. Kuuluukohan alinpaan kerrokseen.

Vierailija
24/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa myynnissä olevaa ylimmän kerroksen asuntoa. Järkyttävä pauke, kun sen sivunaapuri käveli koko ajan korkokengillä puulattialla. Kuulosti kuin joku olisi vasaroinut lattiaa samassa asunnossa. Juu en ostanut.

Miksi kukaan kävelisi koko ajan korkokengillä sisällä? 

Vierailija
25/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meluavat ihmiset saavat aikaan töminän sivusuunnassa ja alakerrastakin.

Ei oikein ole vaihtoehtoja muita kuin omakotitalo. Sielläkin voi pauhaa lehtipuhallin, ruohonleikkuri ym. naapuripihassa. Ääniherkälle ei oikein muuta voi suositella kuin täyttä korpea.

Sattuman kauppaa. Tällä hetkellä asun kyllä hyvin hiljaisessa rapussa. 

En mä ole ääniherkkä. Mun mielestä vaan kantapäillä lattian hakkaaminen ja sisällä juokseminen eivät ole kerrostaloon kuuluvia normaaleja eivätkä millään tavalla pakollisia ääniä.

Kyllä lapset juoksevat sisälläkin.  Näin vaikka kuinka oltaisiin tuntitolkulla ulkona. Ihan normaalia.

Ei kai kukaan tarkoituksella hakkaa kantapäitään lattiaan? Joillain on raskaampi askellus ja levottomampi mieli, joka aiheuttaa ravaamista eestaas. 

Sellaista se on. Mitään et mahda. Poismuutto voi olla ojasta allikkoon. 

Vierailija
26/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töminä voi kuulua yläkertaankin. Itse asuin luhtitalossa ja alakerran kantapääjytke kuului kuin joku olisi tömistellyt yläpuolellani jossa oli vain katto. Riippuu siis rakennuksesta. Nykyisessä asunnossa on tyhjä asunto välissä eli yläpuolellani ei asu ketään mutta sen yläpuolelta lasten juoksuäänet kuuluu tähän asuntoon. Se ei minua kuitenkaan haittaa koska ne menee aina yhdeksältä nukkumaan.

Ja heräävät aikaisin! Tää on se mikä kiristää mun hermoja, kun teen vuorotyötä ja pitäisi saada nukkua aamulla. Korvatulpat ei auta tuollaiseen matalataajuiseen jytinään.

Ap

Rakenteiden kautta kulkeutuva töminä vain pahenee korvatulpilla, kun muut peittävät äänet hiljenevät.

Vierailija
27/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. puukenkien käyttö kerrostalossa voitaisiin kieltää, niin auttaisi paljon

käyttääkö joku oikeasti puukenkiä?

Vierailija
28/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain mitenkään taloudellisesti mahdollista (tai vaikka ei ihannolisikaan), hankkikaa omakotitalo tai yhtiömuotoinen erillistalo vaikka sijainti olisikin vähän syrjäisempi. Voin kokemuksesta sanoa, että ette tule sitä päätöstä katumaan.

Vierailija
29/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein ole vaihtoehtoja muita kuin omakotitalo. Sielläkin voi pauhaa lehtipuhallin, ruohonleikkuri ym. naapuripihassa. Ääniherkälle ei oikein muuta voi suositella kuin täyttä korpea.

En mä ole ääniherkkä. Mun mielestä vaan kantapäillä lattian hakkaaminen ja sisällä juokseminen eivät ole kerrostaloon kuuluvia normaaleja eivätkä millään tavalla pakollisia ääniä.

Saako muuten lapsi juosta asunnossa tuntikausia? Minulla on tällainen perhe yläkerrassa ja tömistelynsä ja kolistelunsa on täyttä helvettiä. Asuntoni on muuten ihana ja hiljainen, mutta tämä kiusaaminen on aiheuttanut minulle lopulta elämänhalun laskua. En jaks

Mä muutin tuollaisesta asunnosta pois, kun olin tulla hulluksi. Juokseminen alkoi aamuvarhain ja jatkui iltaan saakka. Sunnuntaisin järjestettiin usein jotkut leikkitreffit ja asunnossa juoksi silloin iso lauma lapsia niin, että astiat helisi kaapissa. Perheen vanhemmat olivat lisäksi pahimmanlaatuisia kantapäätamppaajia ja lasten nukkumaanmenoajan jälkeen vielä ravasivat iltamyöhään asunnossa. Ei tuollaista kestä kukaan.

Vierailija
30/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin tuollaisesta asunnosta pois, kun olin tulla hulluksi. Juokseminen alkoi aamuvarhain ja jatkui iltaan saakka. Sunnuntaisin järjestettiin usein jotkut leikkitreffit ja asunnossa juoksi silloin iso lauma lapsia niin, että astiat helisi kaapissa. Perheen vanhemmat olivat lisäksi pahimmanlaatuisia kantapäätamppaajia ja lasten nukkumaanmenoajan jälkeen vielä ravasivat iltamyöhään asunnossa. Ei tuollaista kestä kukaan.

Sama. Ihan yhtä helvettiä. Jos olette tuollaisessa tilanteessa, muuttakaa pois. Mieluiten heti. 

Vierailija
31/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapset juoksevat sisälläkin.  Näin vaikka kuinka oltaisiin tuntitolkulla ulkona. Ihan normaalia.

Ei kai kukaan tarkoituksella hakkaa kantapäitään lattiaan? Joillain on raskaampi askellus ja levottomampi mieli, joka aiheuttaa ravaamista eestaas.

Sisällä ei juosta! Tämän voi kyllä opettaa lapsille.

T. Kolmen lapsen äiti

Vierailija
32/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu talon rakenteesta.

Jos talo on rakennettu paikalleen valamalla, niin ei kuulu.

Mutta halvempaa on käyttää ontelolaattoja, mikä sallii töminän kuulua ihan joka suuntaan.

Vierailija
33/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksevat, jos vanhemmat antavat juosta. Tunnen lapsiperheitä jotka asuvat syrjäseudulla omakotitalossa, mutta silti heillä ei sisällä juosta eikä pompita.

Vierailija
34/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kilometrien matka naapuriin takaa rauhan. Asun maalla, mutta naapurit molemmilla puolilla. Toinen on kyllä hiljaisempaa sorttia, mutta toinen on mölyävämpää, ja koira haukkuu kaikkea mikä liikkuu. 

Rivarikämpässä asuin kerran. Naapuri piti usein juhlia pihallaan ja terassillaan. Kauhea keskustelun möly ja huutelu, toki ei yöaikaan, mutta ei siinä oikein saanut nautituksi olostaan edes olohuoneen sohvalla, saati jos olisi halunnut istua omalla pihallaan tai terassilla. Kyseessä oli kaksikerroksiset asunnot, ja parvekkeilta pihalle aina saattoi joku kyylätä yläviistosta. Kauheaa sekin oli. 

Kerrostalossa voi olla hiljaistakin. Mutta tilanteet voi missä tahansa, missä on naapureita, myös muuttua. 

Vierailija
35/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia juosta sisälläkin jos ollaan oltu tuntitolkulla ulkona. Sitä lasta voi muuten kieltääkin ja ohjata leikkimään hiljaisempia leikkejä. Keskittymiskyvyn kehittäminen auttaa lasta pärjäämään myöhemmin elämässä. Noista hulluna riehuvista ja juoksevista lapsista ei varmaan mitään pärjääjiä halutakaan.

Vierailija
36/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa 1920-, 1930- ja vielä 50-luvun taloissa ei kuulu naapurista ääniä. Sota-aika rakennetut talot ovat kysymysmerkki, koska silloin improvisoitiin materiaalien suhteen. 

Vierailija
37/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kanta-astuja

Vierailija
38/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tömistelijät tanssikursseille, että saadaan askellusvirheet korjattua.

Vierailija
39/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Unohdit Katto-Kassisen.

Vierailija
40/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimmässä kerroksessa on vaara saada meteoriitti päähänsä. Villasukat pakolliseksi koko talossa niin äänet vähenee.

Mietippäs, jos olisi parvekkeella kahvilla/tupakalla ja huomaisi meteorin syöksyvän kohti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme